ICSI in Dusseldorf deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Babii, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Mooie score Monatoetje! Wat fijn dat ze ook zo gelijkmatig groeien! Zie dat jullie er 10:15 moeten zijn. Wie weet zien we jullie, maar ik weet morgen pas hoe laat we moeten komen. Ik denk pas later hoor.

2. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik hoop dat ze dat ook blijven doen... hij heeft er nu masr weer 2 gemeten.. de 2 grootste.. rest was ong even groot allemaal!!

Moet je voor infuus zaterdag?
    X

3. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Ja klopt en er wordt ook bloed afgenomen, of alles rustig is.... helaas wel net zaterdag, dus vraag me af of t dan gelijk wordt getest en wanneer ik het hoor.

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Monatoetje: mooie score, meid! En ze komen nu lekker op stoom, dus! Ja, die reistijd in plannen is altijd lastig. We zijn wel eens precies op het tijdstip binnen komen vallen, maar soms ook inderdaad een half uur te vroeg (en toen liep het ook nog eens een uur uit). Fijn dat jullie eerder mochten en volgende week de punctie al in zicht begint te komen. Spannend, meid!!
    @Dolfijntje: fijne vakantie, meid! Daar ben je wel aan toe na die emotionele achtbaan van de laatste tijd. Geniet ervan.
    @Elize: ik ga volgende week maar eens bellen met DD. Weet niet of je dan eerst weer langs moet komen voor een gesprek, of dat dat telefonisch gaat. Ik heb op zich altijd een luteale fase van 13-14 dagen. Ik had nu de pregnyl gekregen omdat ik al 2 keer op dag 8 en dag 9 ongesteld werd dwars door de utro heen. De pregnyl heeft wel zijn werk gedaan, dat ik 13 dagen na de tp (18 dgn na de punctie) pas ongesteld werd. In mijn natuurlijke cyclus krijg ik alleen op dag 11-12 na de eisprong wat spotting. Dat blijkt met de mindere kwaliteit van je eitjes te maken te hebben.

5. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    @sneeuwmees: Ik zou vragen om suprefact na punctie. Dat heb ik nu ook. Ik weet natuurlijk nog niet of het helpt :). Ze willen graag dat je telefonisch doorgeeft wat de uitslag is. Dan zullen ze wel een gesprek met dr S inplannen om het na te bespreken en kijken wat eventueel beter of anders kan. Hoe voel je je nu?

@all: Doe heel rustig aan, maar net hondje uitgelaten en weer zoveel pijn in onderrug en mindere mate buik. Ben zelfs op een bankje gaan zitten. Gister op de echo zag je wel veel vocht enz. Zolang het maar niet slecht is voor innesteling. Als ik ga zitten of beter nog met benen languit is de pijn weer weg :S (zo goed als).

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Elize: is de suprefact na tp ook tegen evt. spotting? Ik bel morgen of maandag wel. Ik weet dat ze het graag willen weten, maar vandaag is het voor mij nog even te vers. Klinkt wel heftig die napijn. Goed dat je jezelf een beetje in acht neemt.

7. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Thanks Elize :)

Ik start zodra ik ongesteld word. Ik verwacht aanstaande zondag maar mijn cyclus zou ook iets langer kunnen duren door de DHEA, de laatste cyclus voor de zwangerschap duurde namelijk ineens 30 dagen ipv 26.

Ik heb DD net gebeld voor mijn FSH waarde, daar vergat ik steeds naar te vragen omdat ze hadden gezegd dat 'ie in orde was. Hij was 3,1 op dag 29, 1 dag voor mijn menstruatie. Zegt dat wel iets, als 'ie niet op dag 3 is geprikt? Ik weet dat mijn FSH in januari 2012 7 was, dan klinkt dit een beetje gek toch? Maar in ieder geval fijn dat 'ie zo laag is, lijkt me..

@ Monatoetje: fijn dat alles groeit!!!

@ Sneeuwmees: ik begrijp uit je post dat er geen twijfel meer bestaat over of de bloeding inderdaad je menstruatie is? Sterkte lieverd!

8. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Ja zo bedoelde ik het ook niet Sneeuwmees, begrijp dat het veel te vers is om het alleen al tegen iemand te moeten zeggen nu... ik heb zelf ook wel eens pas na 2 weken gebeld. Meestal na een paar dagen of ik moest meteen door willen :(.
    Maar kon het dan haast niet over mijn lippen krijgen.

Suprefact zorgt er voor dat je hypofyse volgens mij niet alvast de menstruatie gaat starten, door steeds lh pulsjes af te geven.
    Dr S was hier bij juist meer voor dan pregnyl. Bij mij stelde pregnyl 1500 wel de menstruatie uit, maar het voelde wel alsof ik ongesteld werd.

9. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Miss76: normaal is de fsh waarde op zijn laagst op dag 2 of 3... maar klinkt wel heel goed dan. 7 is ook helemaal niet slecht. En daar kijken ze in Nl natuurlijk alleen naar.

10. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Oh en wat betreft het VUmc: die hebben niet goed opgelet of het in ieder geval niet aan ons gemeld helaas :(

Wij zijn bezig sinds januari 2011. Toen we na een jaar proberen de eerste onderzoeken kregen, was alles in orde zeiden ze. Weer een jaar later las ik in mijn dossier dat ze toen maar 9 follikels hebben zien klaarliggen bij de antrale follikelmeting. Alles onder de 10 is zorgwekkend toch? Ik snap niet dat ze toen niet aan de bel hebben getrokken. Helaas moesten wij het nog een jaar (!) zelf gaan proberen. Terwijl ik al ruim 35 was! Ik trok dat niet (had heel sterk het gevoel dat er iets mis was) dus heb na een half jaar gebeld dat ik eerder aan IUI wilde beginnen. Dat mocht toen vanaf oktober.

Bij de IUI behandelingen lagen er nog maar 4 of 5 follikels klaar. Een enorme achteruitgang van januari naar oktober dus. Ook dit is ons niet verteld en het VUmc heeft het beleid niet gewijzigd maar ons gewoon verder laten gaan met IUI. Pas toen ik in januari (2013) puur uit nieuwsgierigheid vroeg naar mijn eicelvoorraad, kreeg ik te horen dat ik vrij lege eierstokken had. Toen ben ik me gaan inlezen en is mijn AMH op mijn verzoek geprikt, VUmc vond dat niet nodig want 'we kunnen toch niets met de uitslag'. Echt zo ongelofelijk dat een academisch ziekenhuis zo'n idioot beleid hanteert. Toen ik dit alles ontdekte, ben ik direct overgestapt naar Düsseldorf. Ik heb tijdens de wachttijd waarin ik DHEA moest slikken alleen nog 1 IUI gedaan zodat ik de wachttijd niet zou verspillen.

De reden dat ik al in de 34e cyclus zit en 'pas' 2,5 jaar bezig ben, is dat mijn cyclus maar 26 dagen duurt. Wel fijn want daardoor schiet het altijd lekker op!

Nou, dat was het verhaal achter mijn onderschrift :)

11. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @ICSIchick: Heel veel succes !

@Montatoetje: Het gaat de goede kant op. Fijn dat ze zo gelijk blijven groeien. Ik ben benieuwd wanneer de punctie zal zijn. Ow en wat heerlijk dat jullie eerder geholpen konden worden.

@Elize: Doe rustig aan meid. Luister goed naar je lichaam. Lekker languit gaan liggen (in het zonnetje) :)

@Sneeuwmees: Knuffel voor jou ! Logisch dat het nog te vers is, je hoeft ook niet gelijk te bellen toch.

12. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Doe inderdaad maar rustig aan Elize, dat klinkt best pijnlijk! Hopelijk voel je je snel beter en heeft het inderdaad geen invloed op de innesteling. Wat zei Dr. S ervan?

13. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    @miss76: jeetje wat rot, dat voelt dan ook als kostbare tijd verspillen! Als je dat nu eens eerder geweten had. Is dat nieuw, een jaar wachten? Bij ons zkh was dit 6 mnd als alles goed was. Maar bij mijn man bleek het dus slecht te zijn, vandaar gelijk icsi. Waar ik zelf nooit aan had gedacht.. ik heb de rondes niet meer bijgehouden, maar we zijn nu 3 jaar en 1 maand bezig...
    Spannend dat je menstruatie bijna begint!

@loontje: eh in het zonnetje achter het raam dan denk ik, want hier in het noorden is het helaas geen weer om buiten te gaan liggen. Zoals vorige week :(

14. NinaD

NinaD Niet meer actief

Sneeuwmees,
    Hoe is het meid?
    Geef jezelf even de tijd, je gaat je snel weer beter voelen en uitkijken naar de volgende behandeling. Je hebt nu gelukkig een goede behandeling achter de rug, ook al is het resultaat helaas niet gelukt. Je had mooie eitjes en goede bevruchting. Het is nu kwestie van tijd!!! Knuffel

Elize,
    Wat erg dat je zoveel last hebt. Doe echt rustig aan!!!

Monatoetjes,
    Wat fijn dat er zoveel mooie follikels aan het groeien zijn. In ieder geval een mooie uitgangspunt. Ben jaloers!;):D

Miss,
    VUmc ;)......wij hebben dezelfde ervaring!!! Eerst was alles prima en het zou een makkie zijn en opeens daarna was het hopeloos. Zij wilden niets vertellen en wij mochten niets vragen. Vervolgens na de eerste ICSI werd er gezegd dat zij ons eigenlijk uitbehandeld vonden :(

15. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Ik ben nog niet buiten geweest, dus weet het eigenlijk niet. De zon schijnt in ieder geval, maar ik hoor wel een hoop wind.
    Maar achter het glas in het zonnetje kan wel heel lekker zijn toch !?

@Vumc .... ;) ..... verder zeg ik ook niets haha.

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Elize: ik had het ook niet vervelend opgevat, hoor!;) Maar volgende week is dr. S. de eerste. Jij gaat nu suprefact na de tp gebruiken. Hoe vaak moet jij dat snuiven? En moet je hierdoor ook later testen net als bij de pregnyl?
    @Loontje: hier ook geen zon, hoor! Kun je hem even doorsturen alsjeblieft?
    @Miss76: toen wij aan de eerste ivf begonnen, was de arts ook enthousiast en optimistisch. Toen het resultaat tegenviel, had ik twijfel of ze wel verder wilden, maar dat was geen enkel probleem. Na de tweede mislukte poging ging ik dus voor een evaluatiegesprek en had een heel lijstje met allemaal 'probeersel' voor de derde poging. Toen was ze ineens heel negatief en zag ze geen meerwaarde om mij nog verder te behandelen. AMH waarde deden ze niet aan, want ze konden er toch niets mee. Ondanks de mislukte poging ben ik wel blij dat we toch naar DD zijn gegaan. Heb toch het idee dat hij meer maatwerk levert en meer naar de patiënt kijkt als knip/plak maar dezelfde medicijnen op iedereen toepassen, alleen de dosering iets aanpassen per leeftijd.
    @Nina: dank je, meid! Op zich vond ik het ook een prima poging en had tijdens de poging (ook vlak na de punctie) wel het idee dat dr. S. wel tevreden was. Dus hoop maar dat hij dat ook nog is bij het eerstvolgende gesprek. Hoe voel jij je?

Hier een jank-dag gehad (zoals verwacht). Heb dat nooit zo extreem gehad nadat ik ongesteld geworden ben. Maar ik was er voor mijn gevoel ook nog nooit zo dichtbij geweest. Ik begon er gisteren zo hard in te geloven dat ik al voorzichtig durfde te dromen van het 'zwanger zijn'. Dus ja, hoe hoger je stijgt, hoe harder je valt natuurlijk.
    Vandaag maar flink aan de schoonmaak gegaan. Dat is voor mij altijd de beste remedie en door de drukte van de afgelopen weken met DD en extra werk van mijn man, was de schoonmaak er een beetje bij ingeschoten. :). Dus een paar uur er flink tegenaan gegaan. Mijn hoofd redelijk leeggemaakt, de ergste tranen hopelijk weggejankt.
    Ik was al weken van plan mijn haar te verven, maar mijn man stelde voor daar even mee te wachten zo net naar de tp.
    Maar goed, toen vanmorgen de sluizen open stonden, gelijk vanmiddag ook maar mijn haar geverfd.

17. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    @Sneeuwmees: nee ik gebruik het al sinds de punctie, s ochtends en s avonds 1 pufje. Naast de utrogestan. Ik mag 11 dagen na terugplaatsing testen, lekker snel dus. Maak iedereen overigens wijs dat het gewoon 2 weken is.
    Zo'n jankdag herken ik... de vorige keer heb ik daarbij als een zombie de hele dag candy crush gedaan.... dan is schoonmaken tenminste nog ergens goed voor. Heb overigens ook wel eens de border in de tuin omgespit in de stromende regen...
    Wat voor haarkleur heb je genomen?
    Ik hoop dat dr S met de ervaring van deze poging een nieuw, nog beter passend plan kan maken voor de volgende....

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Elize: 11 dagen is inderdaad snel. Zeker omdat die eerste wachtweek vaak al best snel voorbij gaat. Gelijk heb je dat je het op 14 dgn hebt gehouden naar de mensen om je heen. Mijn man heeft wel aan sommige mensen vandaag de testdag genoemd, dus ik verwacht nog wel wat telefoontjes of sms-jes vandaag (maar die mag hij lekker afwimpelen). Ik heb mijn haar weer in mijn 'eigen' kleur (middenbruin) geverfd. Helaas verraden mijn grijze haren mijn leeftijd, dus af en toe maar weer even camoufleren (zeker als ik misschien binnenkort weer bij dr. S. op bezoek mag komen ;)).

19. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Jeetje wat is er weer veel geschreven.

Sneeuwmees. Sterkte. Knuffel Ik had de vorige ronde nu we in DD zijn toch veel meer hoop dan daarvoor. En inderdaad dan val je ook veel harder.

Dolfijntje fijne vakantie

Miss76 Fijn dat je je behandelplan hebt. Inderdaad hetzelfde als wat ik deze ronde heb. Met mijn goed AMH waarde moet ik toch al 450IE menopur. Dus ik weet niet hoe jij zal reageren. Iedereen is toch anders.
    Door de synarel kan het dus wel wat langzamer opgang komen.
    Ik krijg ook pregnyl na de tp, maar ik weet eigenlijk niet waarvoor het is. Niet gevraagd. Sneeuwmees weet jij waarvoor het is? of iemand anders?
    Dokter S kijkt dan wel naar de persoon, maar toch is het een kwestie van proberen. Iedereen is anders en reageert anders. Hij blijft ook maar een mens en geen tovenaar.

Elize Joepie 2 mooie toppers Ik ga hard voor je duimen.

Hier op van de zenuwen. . . . zullen ze het nog doen . . . ?

Verder iedereen Zwaai. zwaai ! ! ! !

20. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Sneeuwmees of iemand anders die pregnyl gespoten heeft op dag van tp en dag 3 en 6. Hebben jullie gespoten voor de tp of 's avonds erna?

Deel Deze Pagina