@Ddees: ik had pregnyl gevraagd omdat ik al vrij snel na de tp ongesteld werd (en ik gehoord had dat daar dan pregnyl voor gebruikt werd, ook voor spotting). Ik heb op de avond van de tp de eerste spuit gezet (het tijdstip maakt niet uit, als het maar na de tp is). Ik heb het begin van de avond gedaan. De pregnyl heeft bij mij in ieder geval gedaan waar het voor was, nl. zorgen dat ik niet te snel ongesteld werd. Succes met wachten nog. Killing dat je weet dat ze lekker in de broedmachine zitten en je niet weet hoe het gaat (als je de tp hebt gehad kun je de foto's opvragen, hè). Leuk als je er zwanger van geraakt bent, als herinnering.
Ik heb natuurlijk ook ff zitten googlen een las dat pregnyl ook goed is voor de innesteling. Foto's opvragen? Hoe dan? Bij wie? In het amc zag je de emmy's op een groot tv scherm.
@Sneeuwmees; Ach, nee toch! Ik had het ook zo voor je gehoopt, en ook ik kreeg eigenlijk een beetje het gevoel dat je zwanger was omdat je inderdaad 'zo ver bent gekomen'! Sterkte meissie! Dat is iets wat zeker is Maar met gewoon bloedprikken ben ik ook ontzettend moeilijk. Ik moet sowieso altijd met het kindernaaldje en met een butterfly (zo'n slangetje) geprikt worden. Tijdens het bloedprikken voor m'n AMH begon degene die me prikte ook al om collega's te roepen, maar niemand reageerde Ik zag het alweer gebeuren dat ik helemaal lek gestoken zou worden, maar ze prikte in 1 keer raak! Maarja, de naald van een infuus is wel even iets anders.. Maar goed, toen m'n keelamandelen eruit zijn gehaald heeft er ook een infuus in m'n hand gezeten, dus het MOET kunnen! Dat is wel ruim 10 jaar geleden, maar toch! Wat naar dat jij zoveel last hebt! Hou je jezelf goed in de gaten? @Miss; Fijn dat je een behandelplan hebt! Dat maakt het toch weer wat makkelijker om vooruit te kijken! @Nina; Hoe gaat het nu met jou? @Monatoetje; Hopen dat de follikels nog even lekker doorgroeien! Spannend!
Ja wij kregen gister ook de foto mee, zonder te vragen overigens. Zoo ontzettend mooi om te zien. Gek als ik ben natuurlijk gelijk de foto's vergeleken met andere blastocysten haha. Dr S zei tegen mij dat de werking van Suprefact meer de natuur nabootst dan pregnyl. Maar misschien is dat afhankelijk van de problematiek hoor...
@Ddees: ik hoorde het van iemand die op dezelfde dag ook de tp had (bij mij waren ze het vergeten te zeggen). Heb toen een mailtje naar Irma gestuurd en die mailde ze toen. Erg leuk om te zien. @Elize: ik heb ook gelijk zitten googlen of die van mij er 'normaal' uitzagen. Hoe herkenbaar. Ik zal de suprefact in ieder geval onthouden voor als ik hem spreek. Waarom krijg jij het eigenlijk na de tp (als ik vragen mag)? @Shadixx: dank je, meid! Ja, je ziet dat 'ver komen' nog geen garantie geeft, helaas.
Ik weet er alles van.. Nouja, niet na een TP dan, maar toch Hier ook altijd op dag 10 al ongesteld, dus dag 12 halen was een echte overwinning (ook met pregnyl)..
@Sneeuwmees: ik gebruik het vanaf de dag na punctie al. Ik heb luteale fase deficientie in mijn natuurlijke cyclus. Word na dag of 9 al ongesteld. Als ik iets anders ondersteunends gebruikte in de 2e helft werd de echte menstruatie op zich onderdrukt, maar leek mijn lichaam toch al verder te gaan en kreeg ik ook spotting enz. Dus vandaar deze keuze.
@Elize: dank je! Denk dat het bij mij ook nu echt alleen de ongi heeft tegengehouden. Want toen de pregnyl uit mijn lijf was, stonden gelijk de sluizen wijd open. Ik neem het zeker mee op mijn 'bespreeklijstje'. Ook wil ik nog vragen waarom hij voor mij DHEA eigenlijk niet zag zitten. Volgens hem had dat voor mij geen meerwaarde. Ik begreep er toen uit dat bepaalde waardes (bijnierwaardes) bij mij goed waren. Maar omdat ik toen zo zenuwachtig was, heb ik er verder niet naar gevraagd hoe het nu precies zat. Maar wie weet is het voor mij toch wel zinvol. Zo schieten er steeds al weer dingen te binnen (dus daarmee is het vooruit kijken ook al weer begonnen). Op zich heb ik in mijn natuurlijke cyclus niet echt last van een korte lf. Alleen sinds mijn tweede mislukte ivf-poging heb ik dus last van wat roze verlies op dag 11-12 na de eisprong, wat uiteindelijk dan overgaat in mijn menstruatie op dag 14. @Shadixx: heb je dit ook aangegeven bij dr. S.? En heeft hij hier een oorzaak (en mogelijke behandeling) voor?
Nee, bij de intake ging alles zo snel dat ik het zelf niet heb kunnen vertellen, en in de vorige kliniek vonden ze het niet belangrijk genoeg om in het dossier te zetten. 10 dagen was lang genoeg voor een LF, klaar. Net als een positieve test op dag 12, 13 of 14, maar ook bloedverlies en weer witte testen. Dat is 3 keer gebeurd, ze hebben het er 1 keer, na aandringen van mij, ingezet, maar 'dan had ik maar gewoon niet moeten testen voor dag 16'. Ik wil het daar volgende keer wel nog even over hebben, want ik wil ook nu toch graag wel iets gebruiken na een eventuele TP..
@Shadixx: inderdaad goed om even een lijstje te maken. Ik was bij de intake ook zo zenuwachtig, dat ik achteraf ook dingen vergeten ben te vragen of te benoemen. Lijkt me in jouw geval zeker geen overbodige luxe om iets na de tp te gebruiken (en ga er ook wel vanuit dat dr. S. dat zeker voor gaat schrijven).
@shaddixx: is jouw progesterongehalte wel gemeten een week na eisprong? Misschien was dat goed en dat ze er daarom niks mee deden? Bij mij was het 21..moet boven de 30 zijn. Hier weer een nacht met paar x naar toilet. Gisteravond moest ik echt 10 keer plassen ofzo, werd er gek van. Het lijkt nu ietsje rustiger. Zo weer eens een wandeling met de hond proberen. Ook moet ik Düsseldorf nog bellen , hoe laat we morgen kunnen komen voor het infuus.
Bij LF problemen kun je vragen om en utro, en pregnyl en suprefact. Dat is bij mij al eenmaal het wonderrecept geweest
Hoi meiden, Ben meer meelezer, hier maar zit (bijna) ook in het Dusseldorf schuitje. Over 2 weken intake DD. Val even binnen op die progesteronwaarde. Ik had 25.1 op de week na eisprong. Volgens mijn NL ziekenhuis goed, maarja die waren al niet zo kritisch. Ik ben gaan lezen en speuren naar natuurlijke progesteron verhogers en kwam uit op het poeder Maca ( kun je kopen bij de Tuinen oa) en op een zalf op natuurlijke basis door een Amerikaans bedrijf : Kokoro. Maca zit inmiddels in mijn voorraad- annex pillenkastje. Iemand heel toevallig ervaring met Kokoro? Als je op de site kijkt zie je dat het oa het pre-menopauze gebeuren ondersteunt. Ik wacht even wat Dr S van mijn progesteron vind, maar ik wil het dus wel gaan aanschaffen...
Helaas welkom Klaasje Elize wij moeten om 10.10 dus als we klaar zijn kunnen we elkaar ontmoeten? Als we vandaag niet gebeld worden . . . . Het wachten op dat ze het nog doen is bijna erger dan de wachtweken.
@Klaasje: ik ken die middelen die je beschrijft niet. Maar het is zeker de moeite waard. Als het op natuurbasis is en ondersteunend... Succes bij de intake! Houd ons op de hoogte. @Ddees: ik vond het ook zo'n spannende dag. Maar je moet maar denken dat die al voor de helft voorbij is. We slepen je wel door die laatste spannende uren van vandaag heen. Maar het is een goed teken dat ze nog niet gebeld hebben. Jij gaat morgen gewoon 2 mooie blasto's teruggeplaatst krijgen, hoor! Hier enorm zwaar ongesteld. Ik loop letterlijk leeg en heb vanochtend al diverse nachtmaandverbandjes versleten. Ook (sorry voor de details) enorme slierten en grote stolsels. Gisterenavond ook iets ondefinieerbaars in mijn maandverbandje. Het lijkt net of er in die twee weken toch even een moment is geweest dat er iets wilde gaan innestelen, maar het uiteindelijk toch niet gelukt is.
Net naar DD gebeld. Gezien mijn zware bloedverlies en alle stolsels vermoedde de assistente ook dat het toch een soort van vmk is en dat er toch even iets gebeurd moet zijn geweest. Ik mag een week voor de volgende menstruatie weer een afspraak maken voor de uitgangsecho en dan kan ook het behandelplan weer besproken worden. Mocht ik daar zelf behoefte aan hebben, dan kan ik eerder een (telefonische) afspraak met hem maken. Maar in principe ben ik wel tevreden met de behandeling tot nu toe, alleen moet het nog wel even blijven zitten.