ICSI in Dusseldorf deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Babii, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Linbabylin: ervaring met onderzoeken bij dr. P. heb ik (zelf) niet, maar ga ervan uit dat er hier voldoende 'experts' zijn. Het lijkt me wel logisch dat je iets krijgt om de periode na de tp extra te ondersteunen. Ik heb hier nu pregnyl voor gekregen (3 x 1500), omdat ik snel ongesteld werd na de tp, maar er zijn ook nog andere varianten om te ondersteunen.
    @Shadixx: hoe is het nu met je vriend? Hij was wat laconiek naar aanleiding de uitslagen van het onderzoek. Lijkt het kwartje nu meer te vallen/aan te komen?

2. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Linbabylin, ik heb bij de cryo's ook ondersteuning gehad met utro. Dat zou ik eerst proberen voor weer andere onderzoeken zou willen laten doen. Heb je nog cryo's over?

3. linbabylin

linbabylin Bekend lid

28 aug 2010
    807
    0
    16
    friesland
    @ Alkina. ja nog 3. Die willen ook in 1 keer laten ondooien.
    Dit is wel al mijn derde poging he.. Dus ja ik wil niet weer zomaar een kans voorbij laten gaan.

Bij alle andere pogingen heb ik wel ondersteuning gehad van utro. ( totaal 3 terugplaatsingen gehad totaal 5 embryo's)

4. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @lin: ik heb zelf geen ervaring met dr. Pf. maar wat je zegt klinkt me niet onlogisch in de oren. Wil je dat nog voor de laatste cryo tp doen? Ik zou sowieso wel utro gebruiken en misschien nog iets anders erbij. En misschien heeft dr. S. zelf nog aanvullende ideeën?
    @mona: klinkt goed zeg, wat fijn!
    @dreamer: zwaai! Geniet lekker meid!

5. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    DD-Meisjes:

Aklina - ICSI 3 - cryo cyclus
    A1981
    Cozzen
    Ddees70 - ICSI 5 - 1e kindje
    Desire vd Beek
    Djuuzie - ICSI 3
    Dreamer82 - ICSI 2
    Druufke - ICSI 3
    Elize84 - ICSI 3 - 1e kindje
    Elles11
    FSK - IVF/ICSI 1 - 1e kindje
    Jolanda1971 - ICSI 8
    Karin75 - ICSI 7
    Kitty17 - ICSI 5 - 1e kindje
    Linbabylin - ICSI 3
    Maartje84
    Marija - ICSI 7 - 1e kindje
    Majo - ICSI 6 - 2e kindje
    Miss76 - IVF/ICSI 1 - 1e kindje
    MissGin - ICSI 3 - 2e kindje
    Monatoetje84 - ICSI 4 - 1e kindje
    NinaD - ICSI 2
    Shaddixxx - ICSI 2 (1e in DD) - 2e kindje
    Sneeuwmees - IVF 3 - 2e kindje
    Stiertje73 - eerste IVF (hiervoor 1x ICSI gehad) - 1e kindje
    Tevka -ICSI 1 - 2e kindje
    Yj81
    Wishfulthinking - ICSI 2
    Juffie26

Agenda:

Juni:
    17: Monatoetje - FM 4
    19: A1981 - Intakegesprek Dr. S
    20: Monatoetje - Punctie om 9.30
    23: Elize84 - Testdag!
    25: Ddees70 - Testdag!

Juli:
    9: Shaddixxx - 10:15 Uitgangsecho?
    9: Shaddixxx - 16:30 Gesprek TESE Mulheim
    12: Stiertje - vk
    15: Aklina - 26 weken controle echo
    18: Stiertje - extra echo met 28 weken voor controle niertje, met kindernefroloog erbij

ZWANGER en uitgerekend op:
    08-10: Stiertje
    14-10: Dreamer
    15-10: Desire vd beek
    16-10: Yj81
    18-10: Aklina (tweeling)
    06-11: Kitty17
    20-11: Djuuzie

Geboren:
    20-12-2012 Meisje - Fireangel (met 39w3d, 3e icsi-imsi poging, 4e tp)
    21-12-2012 Meisje i.sa - Juffie26 (met 37en3d, 1e icsi poging)
    22-12-2012 Jongen T.ygo - Loontje85 (met 37w3d, 3e icsi-cryo tp)
    07-02-2013 Meisje & Jongen M.ila & L.uka - Anjav (met 37w5d, 3e icsi-poging)
    13-02-2013 Meisje Nina - Kippetjuh

6. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    @linbabylin: Ik heb die onderzoeken laten doen, gewoon via de kliniek in Dusseldorf. Dr. S heeft een brief geschreven over hysteroscopie en immuunonderzoek en PNO heeft toen de aanvraag onder de noemer vruchtbaarheidsonderzoek goedgekeurd.
    Wat rot dat het steeds niet lukt!

@monatoetje: wauw wat goed zeg! Ik duim voor je.

@all: hier weer aan t werk. Mijn hoofd staat er echt niet naar en ik voel me ook wat down. Maarja :). Vannacht gedroomd dat ik zwanger was.

7. linbabylin

linbabylin Bekend lid

28 aug 2010
    807
    0
    16
    friesland
    Ooh thanx elize.. ik zit ook bij PNO... misschien lukt het mij ook om het vergoed te krijgen.

Ik zal zo eerst bellen naar DD en eens horen wat hij zegt

8. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dreamer; je moet vooral doen waar jij je lekker bij voelt.
    Maar echt, geniet van je zwangerschap, want het is echt zo voorbij hoor!

Monatoetje: wauw, dat is nog eens goed nieuws! En idd, dr S. is vaak niet zo optimistisch met z'n commentaar, hahaha.

linbabylin; ik zou het helaas niet weten. Is bij jou wel je vitamine D3 geprikt?
    Schijnt voor je innesteling nodig te zijn dat die waarde goed is.
    Bij mij was die zo schrikbarend laag, en na bijslikken ging die weer goed omhoog.
    En ook gelijk zwanger geworden. Of dat het nou geweest is, ik weet het niet, maar je weet maar nooit.
    Misschien ook utrogestan of pregnyl als ondersteuning vragen als je cryo's terug krijgt?

9. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Ja ik had ook te weinig vit D, ik hoop dat het nu goed is, maar heb ook flink in de zon gelegen de eerste week van juni :).
    En al paar maand dus 2000 en soms 4000 i.u. geslikt, dus dat is al veel. Moet vast goed zijn.

10. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Nog even @elize: bij onze tp zei dr. S. tegen ons: jullie hebben een goede kans met deze mooie embryo's. Ik dacht nog, cynisch: jaja, zal wel, eerst zien en dan geloven. Maar hij heeft gelijk gekregen ... Dan wens ik jou ook toe meis. Nog even volhouden die laatste week. Ik weet hoe moeilijk dat is.

11. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Ja het komt ook omdat dit al 7 keer tegen ons is gezegd, allemaal super blabla....
    Dan ga je denken dat er iets vreemds is waardoor al die mooie embryo's worden geelimineerd bij aankomst in mijn baarmoeder :)
    Maar goed, ik probeer maar te denken dat alles nu anders is :). Gaat wat heen en weer van denken dat ik zwanger ben tot negatief.... en dan denk ik weer dat negatief denken ook een negatieve invloed heeft...dus dan ga ik mezelf ook de schuld nog eens geven :) zucht...haha

12. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik weet nog dat hij na de intake, toen we op stonden tegen mij zei: "ik zie geen enkele reden waarom u niet zwanger zou kunnen worden."
    Toen dacht ik ook nog van: ja, huhuh, dat zeg je nu wel, maar eerst zien.
    En tadaa! :D

13. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @Monatoetje: Wauw wat goed ! Op naar donderdag, spannend hoor.

Ik weet inderdaad ook nog dat hij de laatste keer zei "nou deze maakt een hele goede kans, van de ander verwacht ik niet zoveel" en hij had gelijk :)

14. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Helaas kon hij zoiets bij mij niet zeggen want ik had de tp door dr. H. Ze zagen er wel heel goed uit. Ik kwam op een site gradaties tegen van kwaliteit en er stond 1 bij die exact op de onze leek met daarnaast foto van baby 9 mnd later.
    Jullie verhalen geven mij wel moed, maar gebeuren altijd bij 'die ander' :).
    Maar dat hadden jullie vast ook toendertijd hihi.
    We blijven hopen....

15. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Ik duim met je mee Elize !

16. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Monatoetje: Wat een mooi aantal follikels heb je en lekker nog 1 dag extra spuiten. Al vast succes donderdag

Ego Vandaag de hele dag gewerkt en dat voel ik nu wel in mijn buik. Vanavond de 2e spuit pregnyl erin gezet. DD gemaild ik mag toch 15 dagen na punctie testen. Dus de 25e. En de foto's heeft ze opgestuurd, dus die zullen wel met de post komen. Jeetje wat ben ik moe. Ik kan me niet herinneren dat ik dat de vorige pogingen ook gehad heb. En zere borsten, maar dat komt denk ik toch van de utrogestan of pregnl, dit had ik al voor de tp.
    Dokter S was zeer te spreken over de kwaliteit van de embryo's dus zou het . . . ?
    De andere 2 embryo's zijn gestopt met delen dus weer geen cryo's

Verder Zwaai naar alle anderen

17. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Hmmm Ddees dan veranderd mijn officiële testdatum daarmee ook in aankomende zaterdag :). Ik had van Pregnyl ook wel dat soort klachten. Hoeveel dagen zit er nu tussen laatste Pregnyl en testen? Doe je lichamelijk wat zwaarder werk?

18. Dreamer82

Dreamer82 Actief lid

18 jan 2013
    207
    0
    0
    Waarvoor jullie het doen? Nou ik zal het delen voor zover ik kan. (Heb natuurlijk nog geen wondertje in mijn armen...)
    Ieder schopje dat je voelt in je buik, zo leuk! Altijd een "gezellig met zijn twee gevoel". Een heerlijk gevoel! Het eerste schopje dat ook aan de buitenkant van je buik waar te nemen is en dat dan delen met je partner. Zo waardevol. En op dit moment minuten lang staren naar mijn buik wat beloont wordt met een teken van leven. Zo grappig.
    (Helaas nog veel bekkenklachten, maar met fysio en hulp van partner en lieve collega's is het te doen en mag ik niet klagen. Bovendien is er niks wat ik niet over zou hebben voor het eindresultaat, dat maakt veel goed!)
    Hopelijk kunnen jullie allemaal snel meedelen in de ervaring van een geslaagde poging!

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Dreamer: dat soort klachtjes hoor ik graag! Blijf ons vooral het doel helder houden! Dan helpt ons makkelijker door die hele molen heen worstelen. Jammer van je bekkenklachten. Begrip van je omgeving is dan wel heel erg fijn inderdaad. Die buikbewegingen van je kleintje zijn onvergetelijk. Heb de laatste weken 's avonds voornamelijk met mijn t-shirt omhoog gezeten om maar naar de bewegingen in mijn buik te staren. Geweldig!
    @Elize en Ddees: dat klinkt goed dat ze in DD gezegd hebben dat het goede kwaliteit embryo's waren (zeker gezien de ervaringen van hier dat als ze dat gezegd hebben ze ook zwanger waren). Ik had ook dr. H., maar die zei alleen maar dat ze 'gut' waren. Maar het klonk niet heel overweldigend en ik moest er zelf ook naar vragen of ze van goede kwaliteit waren. Ik ben er ook niet zwanger van geraakt. Nou, gaan jullie het nog spannender maken.
    @Elize: welke site kon jij die embryo's vinden? Ik heb ook zitten googlen, maar werd niet echt wijs wat nu goed of slecht is (bij mij waren ze wel verschillend nl.).

20. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Blastocyst Culture, Day 5 IVF Embryo Transfer & In Vitro Fertilization

Daar zie je ook de foto van blastocyst met baby ernaast. Die dus op 1 van mij lijkt haha. De andere kan ik niet zo goed plaatsen.
    Als je verder naar beneden gaat kun je op een link klikken en zie verschillende kwaliteit. Maar blijft natuurlijk erg moeilijk voor ons om een embryo te beoordelen :).

Deel Deze Pagina