ICSI in Dusseldorf deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Babii, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat klote jipiejee! Deed jij de echo's niet bij dr S??
    Dikke knuffel meis!

X

2. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    #4142 jippiejee, 20 jun 2013
    Laatst bewerkt: 20 jun 2013
    Ik dacht al dat ik je hier al eens wat daarover zag schrijven... Niet dat ik ervaring heb met G hoor... Wist niet dat dat een 'familiebedrijfje' is wel een aparte branche dan;). Maar goed het was toch vooral om je ongenoegens te uiten? Dan maakt het niet echt uit toch? Als jij maar kwijt ben wat je kwijt wil, meer dan dat zal je er waarschijnlijk toch niet uithalen denk ik...

Ik deed echo in UMCG, ik vind het een bizarre wending zo, maar kon er zelf ook niet iets anders van maken, kan me niet voorstellen dat ze in het UMCG er zo naast zaten de eerste keer, ik heb ook zelf meegekeken en ook al ben ik geen expert ik zie zelf ook wel wat een follikel is en ik vond het niet raar wat ze heeft gemeten, ik zag ze zelf immers ook:(. Blijft raar...

Tja en een punctie voor 3 a 4 follikels... (terwijl ik goed te stimuleren was de voorgaande keren) Daar gaan we dan toch maar niet voor.

3. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @monatoetje: wat een goede opbrengst ! Ik hoop dat er een hoop mooie embryo's ontstaan.

@Jippie: wat balen zeg :( dikke knuffel

4. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    @monatoetje: hoe voel je, je nu ?

5. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nee dat zou ik ook niet doen.. Welke medicatie heb jij gehad??

Xx

6. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik hoop ook dat er veel mooie bevruchtingen ontstaan...
    Toch weer spannend! Dit is de eerste x met zoveel eicellen...
    Heb wel flinke buikpijn nu hoor.... maar alles voor het goede doel :-D

X

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jippiejee: ik heb altijd een lage opbrengst, dus bij mij werd de punctie gewoon gedaan. Heb bij de eerste 2 pogingen 4 follikels gehad. Maar als dat voor jou niet gebruikelijk is en het niet goed voelt, kun je beter nu afbreken dan je poging verknallen.

8. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wie belt je eigelijk op om door te geven hoeveel bevruchtingen er zijn?

X

9. Nee, uiteindelijk hebben we ook besloten hen aansprakelijk te stellen voor de kosten van onze eerste ICSI.. Nu geloof ik al niet dat we dat vergoed gaan krijgen van ze hoor, maar op deze manier heb ik helemaal het gevoel dat we uberhaupt niet serieus genomen worden.

Mona; Lekker uitrusten! Alles voor het goede doel, maar dat maakt het niet minder naar natuurlijk!

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mona: de assistente van de patiëntenservice NL belde mij.

11. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    @monatoetje: wow wat een superscore zeg! Ik werd gebeld door Nl assistente, tussen 10 en 12 geloof ik? Ze belde vlak na tienen al. Sterkte met je buikpijn...

@jippiejee: jeetje wat balen zeg. Heb je nu andere med. gebruikt? Hopelijk gaat de volgende keer helemaal super...Maarja voor nu enorme domper. Knuffel!

12. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Monatoetje Wat een mooie opbrengst. Sterkte met je buikpijn. Wij werden al voor 10 uur gebeld. Dus telefoon vroeg bij de hand hebben.

Jippiejee Wat naar dat je nu moet afbreken, maar beter zo dan de teleurstelling dat er helemaal niks te vinden is bij een punctie. Ben wel benieuwd wat dokter S hier over zegt.

Shadixx. Is het een nederlandse kliniek, dan zijn er denk ik wel meer mogelijk heden als je eerst netjes de kliniek op de hoogte gebracht hebt. Zoals ombudsman of medisch tuchtcollege ofzo.

Elize Het is echt niet van de pregnyl. Het klopt toch ook niet wat ze zeggen. Dat ik dan al dinsdag mag testen terwijl ik wel nog 2x pregnyl gespoten heb.

Weet iemand wat de gevoeligheid van de diverse zw-testen is. Ik heb nu eigen merk van de etos. Dinsdag zou ik nog 54 en woensdag nog 27 pregnyl in mijn lichaam hebben volgens het halveringsschema (halvering per 24 uur)

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ddees: dit vond ik ergens toen ik aan het googlen was:
    Clearblue (plus): 25
    Clearblue (met indicator): 25
    Clearblue (zwanger/niet zwanger): 50
    Test jezelf.nu (cassette): 20
    Zwanger&Kids (cassette, midstream en dipstick): 20
    Matcare ultra: 10
    Matcare (dipstick, cassette en midstream): 25
    Kruidvat: 25

14. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    @Ddees: ik had na 4 of 5 dagen normaliter een negatieve test geloof ik en dan was het sowieso niet meer dan een heel heel vaag lijntje. Met kruitvat of sensitest.

@Sneeuwmees: wat een handig lijstje! Ik ga morgen met CB met indicator testen.

15. NinaD

NinaD Niet meer actief

Monatje,
    Wat geweldig! :D wat een mooie score.....zo kun je ontspannen de komende dagen in :)

Jippie,
    Wat balen! Op naar een succesvolle volgende schema!

Elize,
    Mooie testen!

16. NinaD

NinaD Niet meer actief

Lieve meiden,
    Ik heb jullie hulp nodig! Ik wilde ter voorbereiding van mijn telef. afspraak met dr S aanstaande maandag op internet een en ander opzoeken, maar door de drukte op werk kom ik nergens aan toe. Ik wil graag actief mee kunnen denken met dr S, aangezien mijn amh zo laag is. Aangezien jullie allemaal goede ervaringsdeskundigen zijn, hoop ik dat jullie mij kunnen helpen! :)

Mijn situatie:
    Zeer laag AMH en de laatste 2 keer een dominante follikel die de boel verpest, terwijl meerdere kleine follikels er liggen. Allereerste icsi bij Vu--> lange schema met pil, decap+ 300 gonal-f --> 4 follikels.

1.Hebben jullie dominante follikels mee gemaakt? Zo ja, wat was de oplossing?
    2. Welke medicatie heeft voor jullie succes opgelevert?

Alle eravaringen, adviezen en tips zijn welkom! Alvast bedankt!

17. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Hallo dames!

Ik ben lekker druk geweest de afgelopen dagen. Een pup is echt net een baby: iedere 2 uur naar buiten ('s nachts gelukkig maar 1 keer) om de zindelijkheid te trainen, rijst met witte vis voor haar koken omdat ze diarree heeft, na het lopen even spelen en dan een slaapje, veel met haar kroelen om het afscheid van broertje/zusjes/mama te compenseren, in bad doen omdat ze in haar eigen plas is gaan liggen, etc. Maar leuk dat het is!!! I'm head over heels in love with her :D:)

Even terug in de tijd hoor, ik was gebleven bij 13 juni!

@ Elize: bij ons word je inderdaad weer voor een jaar naar huis gestuurd als er niets gevonden wordt, zelfs als je 35+ bent. Vreemd toch? Ik ben blij dat mijn voorgevoel zei dat er iets niet klopte (had ik trouwens al voordat we begonnen met proberen) en dat ik eerder gebeld heb!

Hoe voel jij je? Kun je het een beetje bevatten??? Hoe nu verder? Krijg je in DD een bloedtest of is het gewoon wachten op de eerste echo?

Lief hondje hebben jullie ook! Heerlijk he, dat een dier je zo blij kan maken. Ik heb het ook zo leuk met Floor! Wij hebben inderdaad oppas als ik naar Dusseldorf moet. Komende dinsdag (en ook als we de punctie/tp hebben) komen mijn ouders en dan gaat 1 van hen met mij naar Dusseldorf en de ander past op Floor. Ik gok dat mijn moeder thuis blijft, ze wil graag bij mij zijn maar een dagje op Floor passen is natuurlijk nog veel leuker ;)

Ik krijg zoveel telefoontjes/mails/bezoek omdat ik tijdens mijn zwangerschap en na de miskraam onze familie en vrienden op de hoogte heb gehouden via de mail. Aangezien zowel de families als onze vriendenkringen behoorlijk groot zijn (vooral de mijne: ik werk al 13 jaar op projectbasis en hou aan ieder project wel weer een vriendschap over, wat leuk is maar ook een beetje teveel!) stromen de reacties al weken binnen. En jullie kennen mij inmiddels ook wel een beetje: ik kan niet kort antwoorden ;)

@ Nina: Jeetje, wat hoor ik toch veel negatieve verhalen over het VUmc. Had ik al verteld dat een vriendin van mij is overgestapt naar Kindercentrum Leiderdorp en dat ze daar in 1 week 4 stellen vanuit het VUmc hadden gekregen die niet tevreden waren? Ik schrik daar wel van, je denkt van tevoren toch dat je bij het beste ziekenhuis zit. Vreselijk voor jullie hoe het gegaan is! Dat zij niets vertellen en wij niets mogen vragen, herken ik ook enorm. En vooral de negatieve houding ten opzichte van alles wat buiten hun protocollen valt, vond ik zo arrogant. Maar intussen zelf de ene fout na de andere maken. Pffff...

Fijn voor je dat je bijna de volgende poging gaat bespreken. Ben je er weer klaar voor? Ik kan je niet helpen met je vraag over dominante follikels en medicatie maar ben ook benieuwd naar het antwoord. Met mijn gestimuleerde IUI pogingen reageerden mijn follikels helemaal niet (alleen de dominante follikel groeide, en behoorlijk snel ook), dus wellicht gaat mij dit ook gebeuren. Hoe laag is jouw AMH precies?

@ Loontje: haha (zeg ik als een boer met kiespijn), jij ook al een slechte ervaring in het VUmc? Gelukkig is het goed afgelopen! Ik hoop maar dat de 1,5 jaar die ik verspild heb sinds de eerste onderzoeken mij niet mijn kans op een kindje gaat kosten :(

Gezellig dat jullie 2 katten hebben, al vindt niet iedere kat het dus leuk om er een kat bij te krijgen begrijp ik! Wij dachten er eerst ook aan om nog een katje te nemen maar omdat we ook hadden gehoord dat het niet gezegd is dat kat nr. 1 dit op prijs kan stellen, hebben we het niet gedaan. Of ze met een hond nou zo blij is, weet ik niet maar ze is wel heel nieuwsgierig naar haar dus wie weet worden ze wel vriendinnen! :)

@ Sneeuwmees: waar waren jouw eerste 2 IVF pogingen? Klinkt ook niet al te best zeg, de manier waarop ze met je zijn omgegaan! Gelukkig zit je nu goed in DD. En tja, ook Dr. S kan niet iedereen in 1 poging zwanger krijgen helaas. Ik duim voor je dat het de volgende keer wel lukt! Het is je enorm gegund na alles wat je er al voor over hebt gehad. Ben jij inmiddels een beetje overeind gekrabbeld of voel je je nog erg verdrietig? Goed idee om even weg te gaan volgende week, voordat je aan de volgende poging begint. Je hebt het driedubbeldwars verdiend!

Wat betreft een hond: ik snap dat het bij jou wel erg druk zou zijn om zwanger te zijn, een peuter rond te hebben lopen die aandacht vraagt EN een pup op te moeten voeden. Misschien even een paar maanden wachten inderdaad!

@ Ddees: ik gok dat jij en ik hetzelfde behandelplan krijgen omdat jij een aantal jaartjes ouder bent dan ik? Oftewel met mijn lage AMH en jouw leeftijd is te verwachten dat bij ons allebei de eitjes het wat minder goed doen, denk ik. Hoe voel jij je? Hou je de wachtweken een beetje vol? Mijn duimen draaien! Jammer dat je geen cryo's hebt maar hopelijk heb je die ook niet nodig. Ik hoop echt voor je dat jij ons de volgende positieve test komt laten zien :D

@ Ddees en Monatoetje: wat gezellig dat jullie elkaar gezien hebben!

@ Monatoetje: wat SUPER dat er 17 eitjes zijn gevonden!!!!! Helemaal geweldig meid!!! Nu hopen op veel en mooie bevruchtingen. Ik ben aan het duimen voor je hoor :). Sterkte met de buikpijn!

@ Sam11: heel veel succes met je IVF poging! Ik zit op hetzelfde schema als jij. Wanneer ga jij beginnen? Ik doe de Synarel en de Menopur tegelijk. Ik vind 2 tijdstippen per dag genoeg, anders moet je 4 keer alert zijn dat je de tijd niet vergeet. Ik nam aan dat ik het wel gehoord zou hebben als dit niet tegelijk kon? Dr. S zei dat ik beide 's ochtends en 's avonds moest gebruiken dus ik denk dat hij tegelijk bedoelde..

Spannend voor je hoor, de 3e poging. En je krijgt inderdaad wel een uitgebreide behandeling zeg, met Prednisolon, Intrapilid en bloedchecks :$. Wat is er mis gegaan bij de eerste 2 IVF pogingen, dat Dr. S dit nu wil doen? En heb jij ook een lage AMH waarde? Heel naar voor je dat je al zo lang bezig bent en al 2 miskramen hebt gehad. Je mag af en toe best medelijden met jezelf hebben hoor! Knuffel en sterkte!

@ Anja: dank je wel voor je reactie over de tp. Dr. S weet bij mij nog niet of mijn eitjes de embryoscoop uberhaupt in kunnen omdat het er misschien te weinig zullen zijn. Ik laat me wel door hem adviseren, hij zal het wel weten! In ieder geval fijn om te weten dat 8-cellige embryo's op dag 3 hele mooie babies kunnen worden :)

@ Stiertje: fijn dat alles goed was bij de vk! En wel mooi dat je naar voren draagt, toch?

Wat betreft de combi pup en zwanger zijn: ik kan me voorstellen dat dat heel vermoeiend is! Ik loop natuurlijk ook het risico dat ik over 2 weken 2 mooie emmies teruggeplaatst krijg en 2 weken later ontdek dat ik zwanger ben, maar je begrijpt dat ik dat heeeeeeeeel graag voor lief zou nemen :):):)

Bij mij scheelt het in ieder geval dat ik thuis ben. Ik ben al maanden zo uitgerust dat ik de gebroken nachten prima kan hebben. Ik slaap 6 uur per nacht en loop 's nachts 1 keer een rondje met haar. Maar als je werkt EN zwanger bent, is dat best pittig!

Jullie hebben trouwens wel heel veel dieren. Gezellig hoor! :D

@ Dreamer: wat heftig dat je die rotgevoelens van wachten, hopen en teleurstellingen weer opnieuw beleeft/meebeleeft als je met ons meeleest! Ik snap het helemaal als je een beetje afstand neemt. Ik heb wel vaker gehoord van meiden die na een lang traject in de mmm eindelijk een kindje hebben gekregen, dat de jarenlange ellende je nooit meer helemaal loslaat. Dat het moeilijk is om dat te vergeten, ook al heb je dan eindelijk een kindje. Ik kan me dat wel voorstellen, al hoop ik wel dat de herinnering langzaam vervaagt..

@ Linbabylin: ik kan je niet helpen want ik begin pas aan mijn eerste poging, maar ik wil je heel veel succes wensen! Heel naar dat de eindstreep dichterbij komt. Hopelijk blijft de cryo lekker bij je zitten, maar anders wil je inderdaad zo goed mogelijk voorbereid aan de laatste poging beginnen. Nogmaals: succes!!!

@ Shaddixxx: hoe gaat het met jou? Gaat de tijd erg langzaam? Nog heel even geduld, dan hopelijk snel actie!

@ Jippiejee: wat leuk dat jullie ook een jonge hond hebben. En leuk, een boxer! Die vind ik toch ook zo zoet. Maar ze kunnen inderdaad ook erg stout zijn :D

Heel erg balen voor je dat deze poging afgebroken gaat worden! Wat een pech joh! Wat zou de oorzaak kunnen zijn, volgens Dr. S? Of krijg je dat nog te horen? Sterkte met het verwerken van WEER een teleurstelling!

Moest wel om je opmerking lachen tegen Monatoetje, je gevoel voor humor ben je gelukkig niet kwijt :p

@ punctie: fijn om te weten wat ons te wachten staat, bedankt voor de uitgebreide omschrijvingen dames!

@ ik: ik ben dinsdag ongesteld geworden dus ik ben sindsdien de neusspray 2 keer per dag aan het gebruiken (Synarel) en ben vanochtend begonnen met Menopur spuiten. Ik ben benieuwd naar het effect! Zowel op mijn follikels als op mijn humeur ;)
    Dinsdag de eerste follikelmeting!

Ik ga zo een album maken met foto's van onze pup, voor degenen die dit leuk vinden en niet in het facebook clubje zitten (kom erbij zou ik zeggen!)

Liefs voor iedereen!

x Miss

18. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    Ik zat al de hele tijd te wachten op bericht van Elize, maar heb al in je album gespiekt :) !
    Testen zien er echt super goed uit meid !!

19. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ohhhh ik ben zooo zenuwachtig! Telefoontje v mijn 3de poging ligt nog vers in mijn geheugen dat er maar 1 bevruchting was... pffffff laat het maar gauw 10u worden en dan hoop ik dat ze snel bellen...

Xx

20. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    Spannend Monatoetje, ik duim voor je !

Deel Deze Pagina