Monatje, Meestal wordt verwacht dat ongeveer de helft van de eitjes bevrucht raken....Ik heb er vertrouwen in voor jou! Gelukkig nog maar een half uurtje..... Miss en Elize, Jullie hondjes zijn super schattig! smelt....smelt... Elize, geloof je het intussen wat beter? Ddees, Hoe is het met jou? Miss, wat fijn dat iedereen zo met jou mee leeft! Spannend, ik hoop dat jouw eerste poging meteen gaat lukken! Vu is echt belabberd..... Ja, ik ben weer helemaal klaar voor de volgende poging! Derde icsi moet het gaan worden
Hai meiden, Lees al een tijdje niet meer, maar dacht zal jullie nog even updaten over onze intake bij Dr. S. Die hadden we afgelopen woensdag. Dr. S. zag nog wel kansen en heeft ons doorgestuurd naar de uroloog en nu hebben we daar over 2 weken onze eerste afspraak. Toch wel blij dat stap 1 nu gezet is en er iets gebeurt! xxx
Hier een beetje in de war. Zoveel zin in drop. Normaal als ik 2 dropjes eet wordt ik er misselijk van, nu kan ik door blijven eten. Heb sinds de tp geen koekjes meer gegeten. Zere borsten. Sinds gisteren menstruatie achtige krampen. Maar ook uitstralend naar de benen. En moe ! ! En 's avonds een opgezette buik. Gisterenavond de laatste pregnyl spuit gezet. Maar ja het kan natuurlijk allemaal van de pregnyl en de utrogestan zijn. En in twijfel wanneer ik zal testen om geen vals positieve test te krijgen.
Yes! We hebben 7 bevruchtingen. Er zitten er 5 in de scoop en 2 worden ingevroren... Er waren 15 eicellen rijp genoeg voor ICSI... Dinsdag om 11u tp als alles goed gaat... :-D Xx
Wat een goed nieuws Mona, nu duimen dat ze allemaal mooi blijven delen in de scope en jullie dinsdag 1 of 2 top embryo's terug krijgen !
DD-Meisjes: Aklina - ICSI 3 - cryo cyclus A1981 Cozzen Ddees70 - ICSI 5 - 1e kindje Desire vd Beek Djuuzie - ICSI 3 Dreamer82 - ICSI 2 Druufke - ICSI 3 Elize84 - ICSI 3 - 1e kindje Elles11 FSK - IVF/ICSI 1 - 1e kindje Jolanda1971 - ICSI 8 Karin75 - ICSI 7 Kitty17 - ICSI 5 - 1e kindje Linbabylin - ICSI 3 Maartje84 Marija - ICSI 7 - 1e kindje Majo - ICSI 6 - 2e kindje Miss76 - IVF/ICSI 1 - 1e kindje MissGin - ICSI 3 - 2e kindje Monatoetje84 - ICSI 4 - 1e kindje NinaD - ICSI 2 Shaddixxx - ICSI 2 (1e in DD) - 2e kindje Sneeuwmees - IVF 3 - 2e kindje Stiertje73 - eerste IVF (hiervoor 1x ICSI gehad) - 1e kindje Tevka -ICSI 1 - 2e kindje Yj81 Wishfulthinking - ICSI 2 Juffie26 Agenda: Juni: 12: Miss76 - uitgangsecho en uitleg behandelplan 12: Elize84 - Terugplaatsing 15:55 13: Monatoetje - 2e FM om 9.20u 14: Stiertje - verloskundige 15: Ddees70 - TP 10.10 15: Monatoetje - FM3 15: Elize84 - Intralipid infuus DD 17: Monatoetje - FM 4 19: A1981 - Intakegesprek Dr. S 20: Monatoetje - Punctie om 9.30 23: Elize84 - Testdag! 25: Ddees70 - Testdag! 25: Monatoetje - TP 11uur Juli: 9: Shaddixxx - 10:15 Uitgangsecho? 9: Shaddixxx - 16:30 Gesprek TESE Mulheim 15: Aklina - 26 weken controle echo 18: Stiertje - extra echo met 28 weken voor controle niertje, met kindernefroloog erbij ZWANGER en uitgerekend op: 08-10: Stiertje 14-10: Dreamer 15-10: Desire vd beek 16-10: Yj81 18-10: Aklina (tweeling) 06-11: Kitty17 20-11: Djuuzie Geboren: 20-12-2012 Meisje - Fireangel (met 39w3d, 3e icsi-imsi poging, 4e tp) 21-12-2012 Meisje i.sa - Juffie26 (met 37en3d, 1e icsi poging) 22-12-2012 Jongen T.ygo - Loontje85 (met 37w3d, 3e icsi-cryo tp) 07-02-2013 Meisje & Jongen M.ila & L.uka - Anjav (met 37w5d, 3e icsi-poging) 13-02-2013 Meisje Nina - Kippetjuh
@monatoetje: Wat een goed nieuws zeg! Nu komt het vast helemaal goed. Hoe voel je je nu verder? @Ddees: wat frustrerend he...je zou kunnen overwegen om gewoon te gaan testen met in je achterhoofd pregnyl.. dat geeft vaak ook maar een licht lijntje. Maarja, je hebt er zo weinig aan... Of 'gewoon' nog geduld opbrengen... @Ninad: Nou ik geloof het nu een klein beetje, maar ben erg voorzichtig... @all: ik heb nog twee foto's in album gezet, nu kreeg ik bij CB '1-2 weken' in beeld. Ook al weet ik dat dit alleen zegt dat het nog onder de 200 hcg zit, toch had ik liever 2-3 weken gezien. Maar wie stelt me even gerust.... Ik vind het zo onwijs spannend en heb al zoveel verhalen meegekregen waarbij het alsnog fout ging. Wil daar niet aan denken, maarja. De kruidvat test was wel iets donkerder. Ik hoop niet dat ik iemand voor het hoofd stoot door mijn dagelijkse berichtjes over testen hoor. Ik weet alleen niet waar ik het anders kwijt moet (klinkt zieliger dan het is haha).
Mona, Wouw!!!!! Gefeliciteerd meid! Wat een fijne geruststellende gedachte! op naar top emmy's Ddees, Preynyl maakt het lastig he! Gelukkig is het nu aftellen.... Jouw klachten zijn in ieder geval positief! Elize, Voor testdatum al op 1-2 wkn zwanger is prima hoor!
Elize: 1-2 weken is echt volstrekt normaal hoor! Ik had op de testdatum ook 1-2 weken op CB digitaal. Het is 1-2 weken vanaf conceptie (in ons geval natuurlijk tp), dus dat klopt dan toch ook wel?
Lastig die onzekerheid hé, ik hoop echt dat al je klachtjes niet van de pregnyl zijn . Je hebt natuurlijk nog 3x pregnyl gespoten, dus weet zo ff 1-2-3 niet wanneer je zou kunnen testen.
@Elize: Punctie is toch nog geen 2 weken geleden ? CB 1-2 is gewoon goed hoor op dit moment. Trouwens een reden waarom ik deze test niet gedaan heb.
@Elize: 1-2 wkn lijkt me precies op schema, hoor! En je testjes lopen mooi op. Hoe vaak moet je tijdens de zwangerschap nog dat infuus krijgen. @Miss76: zo te horen heb je je handen vol aan de nieuwe huisgenoot. Maar dat doe je natuurlijk met alle liefde. Wanneer verwacht jij te gaan starten? @Nina: zal straks eens voor je gaan googlen. @Ddees: lastig, hè met die pregnyl. Je zou over een paar dagen ook een paar dagen achter elkaar kunnen gaan testen en dan zie je vanzelf of de test lichter wordt of donkerder. Wanneer is bij jou 14 dgn na de tp? @Mona: een mooie score en een gezellige drukte in de embryscope! Ik vroeg me ook af of jij er 2 terug laat plaatsen. Ik heb vanmorgen mezelf even lekker laten verwennen door de voetreflex. Was ik hard aan toe. Merk dat de teleurstelling vorige week er hard heeft ingehakt en dat ik nog erg down en gespannen ben. Dus even een uurtje mezelf overgegeven en voel me nu weer redelijk ontspannen. Wel heb ik vanmiddag een afspraak bij de huisarts gemaakt over het navloeien na de menstruatie. Officieel had gisteren mijn ongi over moeten zijn, maar het vloeit weer na (net als 2 maanden geleden, de maand voor de ivf poging). Had gehoopt dat na de ivf mijn cyclus weer op orde zou zijn, maar mijn cyclus is alleen wat afgeremd met suprefact maar natuurlijk niet helemaal stilgelegd met decapeptyl. Toch maar even na laten kijken. Zit me nu allerlei enge ziektes in mijn kop te halen en voel er weinig voor nog zo met die rare gedachtes het weekend in te moeten gaan.
Mona: wat een prachtige score. Heerlijk om zo'n grote kans op Tp te hebben! Nog even paar dagen geduld en dan heb jij ook 1 of 2 kleintjes in je buik! Ddees: ik zou zeker nog een paar dagen wachten met testen. Heb zelf wel eens op de 7e dag na laatste pregnyl vals positief getest. Was toen zo hoopvol maar helaas werden de testen lichter en werd ik ongesteld. Sneeuwmees, goed dat je even tijd voor jezelf neemt. Mijn cyclus is na een punctie ook altijd van slag geweest. Hoort er gewoon bij. Hopelijk kan de huisarts je een beetje gerust stellen. Elize: kruidvat test ziet er mooi donkerder uit hoor. Heb zelf om de drie dagen getest tot teststreep donkerder was dan controle streep. In vijfde week moeders voor moeders gebeld, die deden opknip een test.
Volgens DD mag ik 25e testen. Dit is 10 dagen na tp, maar dan heb ik nog vol op pregnyl denk ik dus dat doen we maar niet. Dus de 29e is 14 dagen na tp. Elize ik wil zoveel mogelijk testjes zien . Hopelijk mag ik gauw volgen. . .
@stiertje: het is nu exact 2 weken na punctie, dus conceptie . Nouja de conceptie was vanmiddag 2 weken geleden . @Loontje: nou inderdaad, ik dacht altijd van: oh wat leuk om het in woorden te zien staan, maar ik vind kruidvat nu veel leuker. Iemand anders raadde me aan om die test zondag te herhalen, maar ik doe dat maar niet. Zal vandaag nog wel wat kruidvat scoren. @Sneeuwmees: je komt hier zo sterk en begaan met anderen over. Goed dat je even tijd voor jezelf hebt gehad. Heeft het je goed gedaan? Wat vervelend van het vloeien zeg.. daar voel je je natuurlijk ook niet top door. Maar aan enge ziektes hoef je niet te denken hoor. Ik heb ook wel eens een maand bruinverlies gehad enz. Je hormoonhuishouding is gewoon in de war, helaas. Ik weet nog niet hoe vaak ik een infuus moet. Ze doen ook weer een nieuwe bloedtest. Hoop wel dat ik er daarna vanaf ben. Het blijft natuurlijk een advies, maarja ik wil er wel alles aan gedaan hebben... Wel fijn dat ze kijken of er geen tekenen van afstoting zijn en hoe hoog de regulatore t cellen zijn. @Dddees: ik hoop ook dat je volgt. Eigenlijk zou jij een bloedtest moeten doen..kan je niet wat regelen?? @Miss76: Wat fijn dat je zoveel steun van je sociale netwerk hebt. En nu ook zo'n heerlijke druktemaker in huis. Hopelijk heb je weinig bijwerkingen. @Aklina: nog tips om vertrouwen te houden, of vond jij dat ook zo moeilijk. Ik moet ook steeds aan jou denken, met je 1e miskraam. Met welke termijn was dat? Een vriendinnetje van mij die nog verdrietig was dat ze mij alweer voorging heeft ook net een miskraam gehad met 6 weken. Dat helpt allemaal niet erg mee. @Monatoetje: Gingen jullie 1 of 2 terug laten plaatsen? Ik weet het even niet meer. Hoe gaat het met de napijn?
Elize, we hebben er eigenlijk geen inspraak in gehad, er werd ons gewoon gezegt, dat bij een topper we er 1 terug krijgen en anders 2.. Misschien omdat ik nog zo jong (28) ben?? Vanmorgen geen pijn, en net vanalles gedaan, boodschappen enzo en nu begint het toch weer op te zetten! Nu maar f lekker op de bank! Ben ook sinds vandaag met die gore bollen begonnen! Wat een troep zeg! Over testen, ik heb geen idee wat normaal is, ik heb helaas zelf nog nooit hoeven testen, werd altijd stipt op tijd ongesteld... Net waren we f bij kruidvat, dacht zal ik de testen meenemen, maar misschien is dat de goden verzoeken, wacht maar f af of we ook echt een TP krijgen dinsdag! Ben er eigelijk wel relaxt onder, iets in mij zegt dat het deze poging wel goed gaat komen... Maarja we zullen zien of mijn gevoel juist zit.. X
Elize, mijn miskraam is zo rond de 5e week geweest. Heel pril dus. Bij 5.5 weken was mijn hcg nog maar 6. Dus ergens begin van de week al mis gegaan. Maar dat wist ik op dat moment nog niet. Bij de tweede zwangerschap heb ik eigenlijk hetzelfde gedaan. Elke dag 1 glas Pom granaatappelsap en met sokken aan geslapen tot en met de zesde week. Verder kun je niets anders dan rustig afwachten en vertrouwen op de natuur. Want een miskraam kun je niet voorkomen of beïnvloeden. Als het gebeurd, gebeurd het. Du niet teveel op Google en afleiding zoeken tot aan de eerste echo.
@Elize: de voetreflex was heerlijk. Wilde gelijk een vervolgafspraak maken, maar moet nog even kijken hoe ik dat in ga passen, want ze kon niet op het tijdstip dat ik wilde/kon. Ik ben vanmiddag even naar de huisarts geweest, maar ze wil me er niets voor geven. Volgens haar komt een verstoring van de menstruatie vaker voor. En als ik wel iets eraan gedaan wil hebben, moest ik maar naar DD bellen. Maar zij zou niets willen doen. Ze heeft mijn buik gevoeld en 'van binnen'. De baarmoederhals was heel gevoelig, maar volgens haar geen reden voor zorg. Als het vaker voor blijft komen, wilde ze nog een keer een uitstrijkje laten maken, maar gezien mijn klachten (rugpijn en pijnlijke borsten), vermoed zij niet dat het iets ernstigs kan zijn, maar echt iets hormonaals. Dus enigszins gerustgesteld weer naar huis toe.