Sneeuwmees, geef de moed niet op. In DD kunnen ze echt veel idd met meiden met lage amh. Ik zou, als ik jou was, wel alvast beginnen met de dhea ja.
Jolanda, Na de intake hebben ze meteen bloed geprikt voor dhea + andere hormonen en nog een keer sperma onderzoek gedaan. Vandaag uitslagen gekregen. Dr S zei dat ik waarschijnlijk 6 wkn dhea moest slikken. In zit nu midden in een poging.....spannend! Hoe gaat het? Jouw schrik kan ik me prima voorstellen! Moi ook een lage AMH.....vanochtend geruststelling gehad van dr S ......in DD zitten we goed met ons AMH! Ik hoop voor je dat je wel eerder kunt beginnen! Bij mij wilde hij eerst de intake afwachten. Achteraf gezien had ik er zelf wel mee kunnen beginnen. Zolas Jolanda al zegt, is het alleen lastig om in NL jouw beginwaarde te laten prikken, want anders kun je niet goed meten of je er wat aan hebt.
@nina had je vanmorgen nog om je AMH waarde gevraagd?? die wist je toch nog niet?? @MissGin.. super score hoor..nu lekker uitrusten..en duimen maar kmoet zegge ben best wel een beetje jaloers op al die aantallen die ik voorbij zie komen hier moest ik ook de intake afwachten van dokter S voordat ik met de DHEA mocht beginnen..
Wishfull, Inderdaad, meteen ernaar gevraagd...... Hij zei dat hij de waarde niet voor zich had. Het was in ieder geval een ondergrens, maar niet hopeloos Ik vroeg hem of ik dan al in de pre-menopauze ben, zoals Vu mij had verteld. Hij moest heel hard lachen.....en zei dat het nog jaren zou duren voordat.....echt een opluchting! Ennnn je bent niet alleen, ik ben trouwens ook een beetje jaloers op al die hoge hoeveelheid eitjes Laten we hopen dat de eitjes die we hebben, goed hun best doen!
@MissGin: goed gedaan meis! Laat je nu maar ff lekker vertroetelen, dat heb je wel verdiend. @Anja: ik doe m'n best om net als jij een tweelingmama te worden. Lijkt me geweldig.
@Nina: jullie verhalen geven me inderdaad weer wat moed! Ik wacht een paar dagen of ik antwoord krijg en als het te lang duurt, dan gok ik het er maar op en begin ik maar op eigen houtje. Ik begrijp dat hij bij zoveel meiden van dit clubje die DHEA voorschrijft, dat ik me niet kan voorstellen dat hij dat bij mij in april ook niet zou doen. Verder slik ik sinds een maand of 2 al vitamine D3. Alle beetjes helpen.
Ik zou toch erg terughoudend zijn om zonder doktersadvies DHEA te gaan gebruiken. Ik hoor verhalen dat het spul dat je via internet kunt bestellen, niet het echte spul is. Bovendien, welke dosis moet je dan nemen? Ik zou het niet doen.
Sneeuwmees, Stiertje heeft trouwens ook gelijk. Ik was het helemaal vergeten , de pillen via internet hebben niet de juiste samenstelling. Dr S benadrukte ook dat hij niet wil dat dames die pillen onnodig lang slikken. Daarom wil hij dat je het net voor jouw behandeling slikt, zodoende moest ik nu ook meteen een afspraak maken voor over 5-6 wkn om in totaal niet langer dan 8 wkn dhea te slikken. Ik snap jouw gevoel heel goed hoor! Ik baal nu ook ..... Ik hoop dat je met hem kunt overleggen hierover.
Zoo, eventjes een paar factuurtjes uit DD bij de zorgverzekering gedeclareerd: 1300 voor ivf; 81,83 voor acupunctuur; 83,12 voor bloedonderzoek; 230,76 voor anesthesie. En nu hopen dat ze een beetje rap uitbetalen Denk dat de factuur voor de embryoscope nog moet komen. Maar iedere cent is de moeite waard geweest!
@Nina: dat is niet zo mooi dat die van internet een verkeerde samenstelling hebben. Ik had die toevallig ook gekocht (maar dus nog niet ingenomen). Ik hoop maar dat dr. S. snel wat laat horen. Misschien kan ik met hem wel afspreken dat ik evt. alvast een keer naar DD kom en bloed laat prikken en dat hij op basis daarvan alvast een 'voorlopig' advies geef. Ik roep maar wat. Maar stilzitten tot eind april (en dan waarschijnlijk nog 2 maanden daarna) terwijl mijn biologische klok op ploffen staat voelt ook niet prettig.
@Stiertje: dat zijn inderdaad behoorlijke rekeningen. Maar met jouw resultaat zou ik ze ook met alle liefde in een envelop stoppen. Hoe gaat het met de factuur voor de medicijnen? Kun je die recepten van DD trouwens ook bij je eigen apotheek in NL halen?
Jeeeeeetje meiden, wat is er weer veel geschreven!! Alleen vandaag al tig pagina's . Alles gelezen, maar ben 'bang' dat ik de helft alweer kwijt ben.... Yj, jij van harte gefeliciteerd met je positest!! En dit keer moét het gewoon goed gaan!! Hoop dat je toch een beetje vertrouwen kunt vinden! Desiré, jouw testen lopen supermooi op zag ik zeg!! Super!! Anja, nog steeds geen actie dus? Maar wel slijmprop kwijt? Kan het zomaar ineens gaan beginnen hoor meis! (spreek uit ervaring ). Spanneeeeeeend!! Sneeuwmees, balen zeg van je lage AMH! Maar gelukkig wel nog kansen in DD! Hou je daaraan vast meid! Er zijn er hier op topic intussen meer zwanger geworden met lage AMH! Nina, fijn dat Dr. S. jou ook gerust heeft kunnen stellen! Missgin, mooie opbrengst zeg! Daar moet wat moois uit voorkomen! Aklina, jammer v/h 3e embryootje . Maar die ga je gewoon helemaal niet nodig hebben! Deze blijven gewoon lekker zitten en degene die nog in de vriezer zit wordt tzt gewoon een brusje! Rest: Zwaai, weet het echt niet meer...... gewoon bijna niet bij te houden hier als je een dag niet meeleest . @Hier: Flink de balen!! Had ik me 24 dec. over laten schrijven naar andere zorgverzekeraar die in aanvullende pakket een 4e en 5e icsi vergoedt. Bleek nadat ik 11 januari erachteraan belde omdat ik nog geen polisblad had gekregen er een systeemfout geweest te zijn en ze mijn aanvraag niet hadden. Gelukkig uitgeprint dus bewijs en wilden me nog wel aannemen. Echter zij zouden mijn oude verzekering (Menzis) opzeggen, maar dat moet officieel dan voor eind december. Nu waren ze een uitruilprocedure gestart en is die kl*te verzekering van een Menzis daar NIET mee akkoord gegaan en hebben dat afgewezen las ik net op de mail. Wat voor mij dus betekend dat ik geen 2 nieuwe icsi's meer kan doen en het i.p. dus over en uit is . Menzis geprobeerd te bellen vanavond, maar die afdeling is er maar tot 17 uur. Morgenochtend maar weer proberen direct om 9 uur en 'verhaal' halen waarom ze zo moeilijk erover doen. Heb m'n bezwaarschrift al klaar liggen voor geval dat en telefoonnummer van m'n rechtsbijstand opgezocht voor het geval dat. Laat het hier echt niet bij zitten. Nu maar hopen dat ik nog een 'poot' heb om op te staan. Want aan andere kant is het hun goed recht mij niet te laten gaan omdat het biuj hen niet voor eind v/h jaar bekend was. Voor manlief en dochtertjelief zelfde gedoe gehad, alleen is Zilveren Kruis waar zij zaten wel akkoord gegaan met de uitruilprocedure. Maar ja... alle ICSI rekeningen zullen van mijn kant komen en niet van de zijne . Sorry...moest ff klagen en m'n verhaal kwijt.....
Kan het allemaal niet meer bijhouden zoveel dat er geschreven wordt. Iedereen met een positieve test gefeliciteerd! En iedereen die een hart onder de riem nodig heeft bij deze. Geef niet op! Majo wat een verhaal! Hoop heel erg voor je dat het goed gaat komen!
@Majo: wat ENORM balen voor jou! Ik zou het er nog niet bij laten zitten. Jij kunt hier niets aan doen en daar heb je de bewijzen van. Hoop dat het toch nog goedkomt! @sneeuwmees: de recepten van DD lever ik gewoon bij mijn eigen apotheek in en de apotheek stuurt de rekeningen rechtstreeks naar de zorgverzekeraar. Die hoefde ik dus niet voor te schieten, gelukkig.
Sow hier wordt idd heel veel geschreven, erg leuk! Maar wel lastig bij te houden, maar ik doe mijn best haha! @ Majo, wat ongelooflijk balen zeg, maar ik zou het er ook niet bij laten zitten, jij hebt gedaan hoe het moest en het is niet jouw fout! Zou toch erg zijn als dit het einde voor jullie zou moeten betekenen omdat de verzekering een fout maakt!! Schandalig! @ Sneeuwmees, ik zou ook niet op eigen houtje iets gaan slikken! Hopelijk krijg je snel reactie van Dr. S! Wat merk je ervan als je een laag AMH hebt? En laat Dr. S dat standaard prikken? Anja: Succes meis, hoop dat je je wondertjes snel in je armen mag sluiten! Toi toi toi! Missgin: Mooie opbrengst!! Ik duim op hele mooie embryo's!!! @ Aklina, shit van je 3de embryo! Maar je gaat hem ook niet nodig hebben hoor!! Deze blijven gewoon plakken!! @ Alle net zwangere, beseffen jullie het al een beetje?? Liefs Mona!
@Majo: jemig, wat een verhaal, zeg! Ik zou het er ook niet bij laten zitten. Ik hoop dat je evt. met de rechtsbijstand erbij het alsnog voor elkaar krijgt. Ik ga aan je denken! Het mag toch niet om zo'n reden voor jou ophouden hier. @Monatoetje: van een laag amh merk je helaas niets, behalve dat je moeilijker zwanger raakt. In DD zal hij het zeker nog een keer laten prikken. In NL (tenminste in mijn zkh) laten ze sinds kort ook pas op de amh prikken. @Misginn: weer een beetje bijgekomen? Succes straks met het telefoontje over de bevruchtingen! Ik heb nog niets gehoord op mijn mail. Kan natuurlijk ook niet zo snel, maar ja, ik ben ongeduldig, hè.
Majo Jeetje dat zou echt een enorme domper zijn zeg (en dat is nog een understatement!) Hoop dat je het nog voor elkaar krijgt om over te stappen! Heb je ze ondertussen al te pakken gekregen? Pffff wat duurt het lang zeg, als je op een telefoontje zit te wachten Het is nu 11.00 uur...hopelijk hoef ik niet nóg een uur te wachten...
dames een vraag hoe krijgen jullie het voor elkaar een echo te krijgen met zes weken. ik krijgen het niet voor elkaar ik loop hier tegen een muur op . dat alle verloskundigen hier roepen ja maar je kan nog geen afspraak maken want je bent nog te vroeg. ze reken nu hier in eens de dag van de terug plaatsing en je krijgt er geen speld tussen.