ICSI in Dusseldorf deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Babii, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Jeetje Miss, wat erg... Echt vreselijk, weet niet wat te zeggen, sterkte allemaal! Lfs.

2. Dreamer82

Dreamer82 Actief lid

18 jan 2013
    207
    0
    0
    Jeetje Miss wat heftig! Er gaat zoveel door mijn hoofd nu. Geen woorden voor als ik denk aan wat er nu door hun en jullie gaat. En volgende week... Vreselijk! Maar ook de toekomst; een onbezorgde zwangerschap zal het nooit meer worden vrees ik...
    Ik dacht trouwens niet dat slechte eitjes voor zoiets kunnen zorgen. Slechte eitjes bevruchten niet of delen niet goed. Allemaal redenen voor een mk of vmk, maar geen volgroeid kind met afwijkingen. Maar altijd goed om te vragen idd!
    Sterkte!

3. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ach, lieve Miss, wat een vreselijk drama. Veel sterkte voor jou en je familie. Probeer nu nog niet allemaal oorzaken te bedenken, laat de medici dat maar doen. Anders trek je misschien conclusies die niet kloppen. Nogmaals sterkte en een hele dikke knuf!

@testen: ik heb na de officiële testdatum nooit meer getest (nou ja, alleen de MvM-test dan), het lijkt me alleen maar stress opleveren. Positief is positief. Zwanger is zwanger, tot het tegendeel bewezen is.

@POM: volgens mij hebben ze dat niet bij Jumbo (ik heb bij verschillende filialen gekeken). Wel bij Appie. In POM zit volgens mij de hoogste concentratie van dat gezonde spul, dus ik heb wel bewust dat merk genomen, ook al moest ik er voor omrijden.

4. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ stiertje. Dan ga ik nog eens opzoek bij de appie!! Al kan ik me niet herinneren dat ik het daar gezien heb.. maar in ons dorp zit ook maar een kleine appie...
    Begin hem nu wel te knijpen voor dinsdag... Morgen zal wel een zware dag worden... Ben zoo bang dat ze zullen bellen dat ze gestopt zijn met delen....

X

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Elize: hoe is het gisteren gegaan in DD?
    @Miss: ook ik denk niet dat een laag amh hier de oorzaak van is. Dat zorgt er alleen maar voor dat je moeizamer zwanger wordt (net als dat je een mindere kwaliteit embryo teruggeplaatst hebt gekregen), maar als het eenmaal goed gaat, zul je een zwangerschap hebben als ieder ander. Ik hoop dat er een oorzaak voor gevonden wordt, dat is vaak beter voor het accepteren en begrijpen. Al blijft het in veel gevallen helaas 'domme pech'. Heb erg met jullie te doen.
    @Mona: heb inderdaad meer vrouwen gelezen die dat merk van jou gebruikt hebben (en er dus zwanger van geworden zijn). Anders inderdaad maar een keer grof in slaan bij een andere appie, al is het wel prijzig (3,75 per fles). Die laatste dag voor de tp is voor iedereen killing. Maar met zo'n mooie opbrengst, mag je er wel vanuit gaan dat er dinsdag 1-2 op jou liggen te wachten, hoor!

6. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ach, je wordt natuurlijk niet zwanger van het ene of het andere merk granaatappelsap :D Was het maar zo! Maar als ik dacht: als ik dat bocht toch moet drinken, dan maar met de hoogste concentratie.
    Je moet zoeken in het koelvak trouwens. Het zit in een bijzonder gevormde fles en je hebt geloof ik 3 smaken (bij 2 daarvan zit er nog een andere vrucht doorheen, ik heb altijd de 100% granaatappelsap genomen).

7. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vanaf wanneer dronken jullie het??

X

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Stiertje: ik bedoelde ook meer dat Mona niet onzeker moest worden van een ander merk, omdat het een hulpmiddeltje is. Ik heb zelf overigens ook de POM gekocht, vanwege de pure concentratie. Ja, was het maar waar dat we zo'n gebruiksaanwijzing konden krijgen als je dit of dat wel of niet gebruikt, dan is het zeker raak.:D Mocht je hem vinden, dan houd ik me aanbevolen.;)
    @Mona: ik dronk het vanaf de tp, volgens mij. Maar neem ook nu zo af en toe nog een glas, omdat ik gehoord heb dat het erg gezond is.

9. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thanks meiden!!! Xxx

10. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @sneeuwmees: :D
    @mona: Poeh, vanaf wanneer ging ik het gebruiken. Vanaf de dag van de tp geloof ik.

11. Sam11

Sam11 Lid

13 dec 2011
    24
    0
    1
    NULL
    NULL
    @ Elize - Gefeliciteerd... hoera! Ik moest zoveel bijlezen (ons internet was kapot ivm onweer), dus mss heb ik het even gemist, maar wanneer krijg je een echo?

@ Miss - O wat ontzettend erg. Vreselijk dat zoiets je kan overkomen als je al zover heen bent. Alleen de gedachte al dat de zs wordt beeindigd.. geen woorden voor... heel veel sterkte voor jullie familie!

@ Ego
    Hier gaat het goed, gister mijn eerste fm gehad en er doen er 3 en een kleintje mss ook nog wel mee. Niet slecht voor mij!
    Miss vroeg het, ja ik heb ook laag amh. Erg laag zelfs. 0,17 een jaar geleden. Durf het nu niet meer te laten prikken, ben bang dat ik de hoop helemaal verlies dan....
    Dat ik immunologische ellende had wist ik zelf heel goed, dr. S vond het eigenlijk helemaal niet nodig te laten testen. Ik heb het zelf ´doorgepushed´. Gelukkig maar want dr. P vond het nodig prednisolon en de lipid infusen te geven. (is er by the way nog iemand die er 2 in de koelkast heeft liggen - pbtje graag!).
    Ik heb een recept gekregen om ze in Dd bij de apotheek te halen, maarja.. ze gaan per 10, en klopt het dat dat even 400 euro is? Hoe zijn de Intralipid-ers aan de infusen gekomen? (want dat moet ik ook nog regelen).
    Heeft iemand het al vergoed gekregen van pno (die 10x intralipid)?

Ik viel mij trouwens op dat er opeens meer meiden zijn die alleen menopur krijgen.
    Ik heb dit gevraagd aan dr. S en kreeg als antwoord dat als we dat wilden dan kon dat.
    Later zag ik dat hij andere lage amh-ers ook dat schema had gedaan.
    Heeft het iemand wat meer opgeleverd dan de vorige keer met bv glonal erbij?
    Het leek er gister met mijn fm op dat ik meer follies had zitten! Maar je weet het pas echt met de punctie natuurlijk.

De synarel neem ik nu inderdaad ook gelijk met het spuiten, het valt al niet mee om 2 tijdstippen na te leven...

12. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Monatoetje Erg hè die laatste dagen voor dat de tp is. Het lijkt nog wel erger dan de wachtweken, maar je had er zoveel dat er vast nog goede over zijn.

Sterkte

13. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Hoe gaat zo'n immunologisch onderzoek dan? En waarom had je zo'n sterk vermoeden? Ik heb ook gevraagd en hij vond het niet nodig, maar ik heb verder ook niet doorgezet... Het blijft nog wel een beetje in mijn achterhoofd spelen. Wie weet hoelang PNO al de 4e IVF vergoed? Als we zo doorgaan wordt het ook nog wel krap om de 4e dit jaar te starten (liever helemaal niet natuurlijk) Vroeg me af of ze evt de 4e er volgend jaar ook uit gaan gooien.....Ik mag ook eigenlijk niet te ver vooruitlopen, is wel een (bekend?) kwaaltje van me, agenda erbij en doorrekenen hoe het zou kunnen verlopen:):cool:...

14. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    @sneeuwmees: ja is goed gegaan, heb er alleen nu bijna 2 uur aan gelegen, stond erg langzaam. De anesthesiste zei dat ik er goed uitzag en dat zij ook maar zulke infuzen moest nemen haha.

@monatoetje: ik weet eigenlijk wel zeker dat het goed komt met je terugplaatsing. Ik heb overigens geen Pom gedronken. Ik heb het hier al eens eerder genoemd, ik moet juist niet zoveel vit C nemen :).

@sam11: ik heb nog wel over, of ik moet er zelf nog veel opmaken.
    Wat nu nieuw was in DD is dat zij daar zelf spul heeft: Omegaven. Het infuus zelf kost nu 50 euro (ik was nog voor oude prijs 36,62, er zit nu wachttijd bij berekend) en Omegaven kost 40 euro. Het schijnt dezelfde werking te hebben als Intralipid, alleen dan pure visolie vetzuren en geen soja. Ik heb t de 1e keer gehad en de 2e en 3e keer mijn eigen zak.
    De Intralipid tegelijk opgehaald met andere medicatie, zonder kosten.
    PNO vergoed bij mij tot nu toe alles, ik kan ze wel zoenen :p.

@jippiejee: waren al jouw tp's goede? Dan zou ik in jouw geval ook wel een immunologisch onderzoek willen. Je kunt je bloed laten prikken in DD en de uitslag krijg je per mail. Het is wel duur. Ik heb het bij de intake gelijk genoemd. Hij wilde eerst amh checken voor we exotische onderzoeken gingen doen. Zo zei hij dat echt. En toen amh goed was, heeft hij een brief voor verzekering geschreven voor hysteroscopie en immunologisch onderzoek.

15. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    @Ddees: hoe gaat het met je?? Ben zo benieuwd!

16. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Gewoon bloedprikken bij het kinderwenscentrum?? Dat is alles? Ja alle embryo's waren goed, de verse waren toppers en veel cryo's goed. Wel vroege tp, op dag 2 vers en 3 cryo, Dr S dacht dat het verstandig zou zijn om gebruik te maken van embryoscoop. Hoeveel koste het immuunologisch onderzoek? Moest je toestemming hebben vooraf?

Hoe gaat het bij jou? Voel je je al een beetje zwanger? Gister nog weer een infuus gehad? Wel een hele onderneming zo zeg, pfff

17. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik word langzaam gek. Gisteren ineens weer zo erge menstruatie achtige pijn. Dit heb ik echt nog nooit gehad. Maar is het een goed of fout gevoel? ? Het is even, voelt als 5 min en dan is het weer over. Heb nog wel steeds pijn in mijn borsten en nog steeds een drop monster. Weet nog steeds niet of ik dinsdag al zal testen of nog wacht. Mijn gewicht is ook weer een beetje gedaald. Heb 's avonds nog wel een opgeblazen buik, maar minder erg.

Hoe is het met jou. Heb je al een zwanger gevoel. Dat is het ook hè. Je leest dat men zich zwanger voelt en een ander voelt helemaal niks. Zo verwarrend.

18. Sam11

Sam11 Lid

13 dec 2011
    24
    0
    1
    NULL
    NULL
    Jippiejee, het is een uitgebreid bloedonderzoek bij dr. P. (6 of 7 buisjes bloed geloof ik, bent alweer kwijt :)
    Het kostte over de 600 euro. Ik wist niet of het vergoedt werd maar heb de gok maar gewaagd (en gelukkig is het uit mijn ivf potje vergoed (let op bij icsi red je het niet denk ik). Ik kan pno idd ook wel knuffelen haha.
    Toen we met ivf begonnen had ik al schildklierproblemen met antistoffen en begin dit jaar is er ook nog een andere auto-imuum ziekte ontdekt.
    Ik vond het een hele stap om aan de prednisolon te gaan, maar ach nu ben ik ook alweer aan het idee gewend...

Elize, heb je die omegaven dan gekregen van de apotheekzorg? Of heb je de medicijnen op een andere manier gekregen?
    Ik heb geregeld dat ik de infusen aan huis krijg, maar moet dan de intralipid en het infuusgerei wel zelf regelen.

Ik heb deze keer de echo´s ook niet meer in Dd maar in ons eigen streekzh. Wat ben ik blij met die keuze, het is zoveel relaxer deze keer!

19. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Zit dokter P in hetzelfde gebouw?

@Ddees, wat een spanning weer zeg.. Je wil vast wel nu in slaap vallen en pas weer wakker worden als je mag testen.... Sterkte nog even, het is killing die spanning...

20. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    We kunnen bijna wel een ludieke PNO bedankt actie gaan voeren ;)

Deel Deze Pagina