ICSI in Dusseldorf deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Babii, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Bedankt voor alle lieve woorden!

@ Dreamer: dank je wel voor je uitgebreide antwoord. Nee, genieten van een volgende zwangerschap zal niet meer lukken denk ik. Maar mijn zusje zei al dat ze dat allemaal voor lief neemt als ze een gezond kindje mag krijgen. Nu eerst hier doorheen zien te komen, het zal geen makkelijke week voor haar worden :(

Goed om te weten dat jij denkt dat een laag AMH alleen voor miskramen of het uitblijven van een zwangerschap kan zorgen. Hopelijk kan Dr. Scholtes dat ook bevestigen dinsdag!

@ Stiertje: jij ook bedankt voor je reactie. Ik trek zeker nog geen conclusies hoor. Haar artsen willen voor hun onderzoek alleen alle medische info van naaste familieleden dus dat haar zus een extreem laag AMH heeft, lijkt me niet onbelangrijk om te noemen. En ik vroeg me ineens af of de afwijking het gevolg zou kunnen zijn van een slecht eitje, vandaar dat ik vroeg of iemand dit wist. Hier zitten zoveel ervaringsdeskundigen bij elkaar en ook artsen weten niet altijd alles, is mijn ervaring..

@ Sneeuwmees: bedankt voor je input, fijn! Ik ben blij dat jij ook denkt dat er geen verband is. Ik hoop dat de genetische factor wordt uitgesloten en dat het inderdaad gewoon domme pech was, ik moet er niet aan denken dat ze allebei drager zijn van het gen. Dan loop je bij iedere volgende zwangerschap 25% kans dat je kindje weer een afwijking heeft. Brrrr..

@ Monatoetje: komt goed met jou, let maar op!!! Sterkte met wachten!

@ Sam: fijn dat je tevreden bent over je eerste fm! Wij hebben een soortgelijk AMH, hopelijk zakt 'ie niet al te hard en hebben we nog even :)
    Succes met deze poging, ik heb dinsdag mijn eerste fm dus we gaan bijna gelijk op!

@ Ddees: sterkte met wachten, niet te doen hè? Hopelijk kun je wat afleiding vinden!

2. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    @sam11: oh hoe heb je dat geregeld, infuus aan huis?!! Als je het in DD laat doen door de anesthesiste dan heeft zij dat spul gewoon voor je, je kan gewoon een afspraak maken via de assistente. Ze wil het eigenlijk alleen zo, omdat ze dan zeker weet dat het goed is bewaard enz.

@jippiejee: ja ik heb dus toestemming gevraagd voor fertiliteitsonderzoeken. Hieruit zijn de hysteroscopie en immuunonderzoek betaald, ook heb ik daar nu infuus op gedeclareerd volgens mij. Dr. P heb ik nog nooit gezien en alleen uitslag via de mail gekregen.

@Ddees: ja frustrerend hè. Ik heb ook steeds een zeurend gevoel en soms echt even krampen. Het is niet zo dat ik me overduidelijk al zwanger voel. Ik heb in de loop vd jaren allerlei pijntjes en kwaaltjes gehad, door medicatie, punctie etc. Dit heeft er wel van. Wel heb ik sneller trek en ben ik sneller duizelig. En nog steeds vaak plassen en slaap onrustig.

3. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    #4243 Elize84, 23 jun 2013
    Laatst bewerkt: 23 jun 2013
    @miss76: ik heb nog eens zitten googlen en kwam tegen dat bij Potter syndroom de leeftijd van de moeder (dus leeftijd eitjes versta ik daaronder) geen rol speelt.
    Vind het zo erg voor je zusje. Hadden ze tot nu toe niets afwijkends gezien, zoals weinig vruchtwater of langzame groei?

4. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    @ Elize: dank je meis. Lief dat je hebt gegoogled! Wat goed dat je hebt gevonden dat leeftijd geen rol speelt, dat staat inderdaad gelijk aan kwaliteit van de eitjes lijkt me.

Ze had met 16 weken nog een echo gehad en daarop was niets afwijkends te zien, vandaar dat dit als een complete verrassing kwam. Zij dachten te horen of ze een jongen of meisje kregen, maar niet dat er iets mis was! Inmiddels weten we dat deze afwijking (en vele andere afwijkingen) pas te zien is vanaf 17-19 weken, dus tot je je laatste echo hebt gehad weet je nooit zeker of je kindje gezond is helaas. Toch hoop ik dat we allemaal durven te genieten van onze zwangerschappen als het zover is, want er kan je in het leven altijd wel iets overkomen en daar bij voorbaat al bang voor zijn, heeft toch geen zin...

Jij klinkt trouwens hartstikke zwanger hoor!!! Heerlijk voor je, geniet ervan :)

5. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Ja het komt bij 2 op de 10.000 voor.... wat bizar en wrang dat het juist je zusje moet treffen :(. Ik hoop dat blijkt dat de kans op herhaling niet vergroot is.

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Elize: die ongikrampjes zijn heel hinderlijk in het begin van de zwangerschap. Toen ik net zwanger was, ben ik heel wat keren naar de wc gegaan met het idee ongesteld geworden te zijn. Het onrustige slapen en vaker plassen klinkt ook erg zwanger, hoor! Moet je nu nog vaker voor een infuus, of hebben ze er niets over gezegd.

7. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Mijn bloed is zaterdag weer afgenomen, ik krijg denk ik dinsdag dan weer de uitslag. Zal hem zo mailen hierover, met de positieve uitslag. We hopen dat het zo genoeg was. Ik ben nu nog meer visolie aan het slikken :p. Zit op 1000 epa en dha, ipv 500 (wat op het lijstje staat).
    Fijn dat de krampjes jou bekend voorkomen Sneeuwmees!

Nemen jullie trouwens allemaal trouw die aangeraden vitamines? Hebben wij dus ruim 3 mnd gedaan.

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Elize: ongikrampjes horen er helaas bij, dus geen zorgen! Alleen maar een goed teken, dat betekent dat je lichaam hard aan het werk is. :p Met zulke testen als die jij hebt, kan dr. S. je niet anders dan van harte feliciteren, hoor! Ik moet zeggen dat ik na de teleurstelling vorige week even wat minder trouw met de vitamines ben, maar wil het weer op gaan pikken. Heb gisteren de potjes weer eens aangevuld. Ik slik de omega3 van Solgar en daar zit 1250 IE in. En verder nog de overige vitamines van het lijstje (B, C, D3, Selenium etc.). Een hele maaltijd en een rib uit je lijf qua kosten.:( Maar alles voor het goede doel. Ik ben het gelijk gaan slikken na onze intake op 3 april. Dus alles met elkaar slik ik het ook al een maand of 3. Verder ben ik nog onder behandeling bij de acupunctuur die me ook een of ander chinees kruid heeft voorgeschreven om het vrouwelijk 'voortplantingsorgaan' en alles wat daarmee te maken heeft te stimuleren (dat zijn ook nog eens 12 capsules per dag extra).:cool: Verder heb ik na de tp pomgranaatappelsap gedronken, sokjes aan in bed en een kruik meegenomen. Snap nu echt niet meer wat ik er nog meer aan kan doen.;):)

9. Jeetje, wat is er weer veel geschreven!

@Miss; Meissie, wat vreselijk.. Ook ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Wat is het toch oneerlijk allemaal :( Heel veel sterkte voor je zusje en haar man, maar natuurlijk ook voor jullie en je ouders!

@Mona; Wat goed, 7 bevruchtingen! Hopen op een TP van 1 of 2 hele mooie!

@DDees; Jij succes met de laatste paar slopende dagen.. We hopen met je mee!

@Hier; De tijd gaat vrij langzaam inderdaad.. Maar goed, ik probeer me zoveel mogelijk voor te bereiden op starten in augustus, want volgens mij gaat het voor die tijd nooit lukken. Ik wil absoluut dat mijn vriend zelf kan autorijden als ik de punctie heb en dat we niet gebracht hoeven te worden. Ik wil dus sowieso dat er minstens 3 weken tussen de TESE en de punctie zitten. Later bedacht ik me nog dat ik het eigenlijk sowieso vrij dom vind om de TESE en de punctie rond dezelfde datum plaats te laten vinden, want wat nou als die TESE helemaal niet lukt? Dan hoef ik natuurlijk ook geen punctie te ondergaan, want dan hebben we toch geen zaad om eicellen te bevruchten. Dan zou ik weken voor niets gespoten hebben.. Zal dokter S. echt zoveel vertrouwen hebben in een goede afloop van de TESE, dat hij het zo voorgesteld heeft?

10. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Shaddixxx: ze kunnen jouw eicellen natuurlijk altijd invriezen, dus die punctie onderga je nooit voor niks. Voordeel van punctie en TESE tegelijk is dat je vers zaad en verse eitjes hebt.

11. NinaD

NinaD Niet meer actief

Miss,
    Wat vreselijk :(.....geen woorden voor. Heel zwaar en verdrietig....wat een shock. Gelukkig dat zij jullie heeft om haar te steunen. Het is voor jullie natuurlijk ook niet makkelijk. Heel veel sterkte!

Sneeuwmees,
    Wij gaan ook eind augustus op vakantie. Blij om te horen dat jij ook positief uitkijkt naar de volgende schema! :)

Elize,
    Wat fijn dat het zo goed gaat met jou!

Sam,
    Begrijp ik het goed dat jij nu met menopur en synarel meer eitjes hebt? :)
    Ik heb nl ook een lage amh.

Ddees,
    Jouw klachten zijn erg positief! :) in deze fase kunnen ongi klachten ook gewoon zw-klachten zijn :)
    ik had 10 dgn na tp getest en ook 3x pregnyl gespoten. dr S zei dat 6 dgn na de laatste 1500 preg zw-test niet meer beinvloed kan worden.
    Ik blijf duimen voor je!

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Shadixx: ik denk ook dat hij het zo kort op elkaar plant, om zo min mogelijk kwaliteitsverlies te hebben. In geval van nood, als een van de twee fases mislukt, kan zaad of eitjes ingevroren worden.
    @Nina: het wordt eng.;) Samen in juli een poging en allebei eind augustus op vakantie. Dan moeten we op z'n minst ook samen zwanger worden. :p
    @Ddees: ik vroeg me af hoe het met je gaat. Hoe voel je je? Nog gekke kwaaltjes erbij?

13. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    @shaddixxx: jij hebt geen rijbewijs? Ik zou, ondanks praktische bezwaren, zoveel mogelijk dr S volgen...

@ninad en sneeuwmees: jaa de volgende keer moet gewoon lukken :)!

@ddees: ik zou toch gewoon morgen testen hoor! Van de pregnyl krijg je niet meer dan een heel wazig streepje na 4 dagen. En hij is ook wel eens blanco geweest bij mij.
    Ik ben trouwens ook weer gewone gewicht hoor.

@all: niet getest, goed hè. Ik ga straks DD bellen :). Het meest bijzondere is nog dat ik niet ongesteld ben geworden :p. Toch hele weekend wat gefocust hierop elke keer met plassen. Maar nee..niks noppes nada.

14. NinaD

NinaD Niet meer actief

Shadixx,
    Ik kan me goed voorstellen dat je liever eerst de Tese wilt afwachten. Alleen als dr S het anders voorstelt, zou ik ook liever hem volgen, vooral als er mensen zijn die jullie kunnen helpen met het vervoer. Succes!

Sneeuwmees,
    Ja, het kan gewoon niet anders! :)

Elize,
    Leuk he....wordt steeds echter voor jullie!
    Ik en sneeuwmees gaan ervoor....zwanger op vakantie :p

Ik zit te wachten op 09:00 :)
    Weekend was zo druk dat ik geen kans heb gehad aan vandaag te denken. Vanochtend was ik rond 05:30 al op, terwijl ik vrij heb ;)......, vind het toch spannend wat hij gaat zeggen. Ik hoop dat dr S een wonder schema voor me heeft! :D

15. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik vind vandaag echt een spannende dag... ben dr gewoon misselijk van... ben zo bang dat ze me vandaag zullen bellen..... tot hoelaat zullen ze dat doen denken jullie?

X

16. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Meis, als ze je nu nog niet gebeld hebben ... Een uur vantevoren gaan ze dat echt niet meer doen. Succes vandaag!

17. NinaD

NinaD Niet meer actief

Mona,
    Met jou gaat het goedkomen! Succes!

Voor mij helaas geen wonder schema. Hij heeft geen echte plannen voor mij. Het is gewoon uitproberen en moet vooral niet veel verwachten :( Op mijn eigen aandringen nu wel een plan om dominante follikel te voorkomen. Hoewel ik wist hoe negatief hij weer zou doen, word ik er toch weer down van. Gelukkig begin ik vandaag met accupunctuur, hoop dat het helpt!

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Nina: ben benieuwd of dr. S. nog een mooie toverformule voor je in gedachten heeft.
    @Mona: spannende dag inderdaad, maar heb vertrouwen in je emmies! Ik heb geen idee wanneer ze zullen bellen als het niet zo mocht zijn (maar ga er ook helemaal vanuit dat ze dat ook niet gaan doen).

Ik probeer DD ook al weer te pakken te krijgen. Vind het op de een of andere manier toch weer even een drempel om weer te bellen om de eerste afspraken weer te maken. Maar ze waren, zoals gewoonlijk, in gesprek.
    Het vloeien is nu weer zo goed als voorbij (ca. 5 dagen langer dan normaal). Dit is dan weer hetzelfde (blijkbaar) als in april toen ik ook utrogestan had gebruikt. Toen vloeide ik ook langer door en schoof mijn eisprong en NOD ook zoveel mee op. Daarom is het ook wat lastig om de eerste afspraak weer te plannen.
    Ben vanmorgen met de eerste ovutest begonnen. Zodra ik mijn ei weer te pakken heb, kan ik ook een beetje inschatten hoe mijn NOD gaat vallen.

19. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Stiertje. Heb morgen pas de tp.. niet vandaag.....

Ik hoop er maar het beste van... kan er niks aan veranderen...
    Maar ben blij als ik morgen in de auto richting DD zit..

X

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Nina: jammer, geen wondermiddel dus! Op zich heeft je lichaam wel bewezen dat het moet kunnen. Want je bent met die ene 1 follikel laatst wel zwanger geraakt. Het zou inderdaad fijn zijn als die dominante follikel weg zou blijven, zodat de overige follikels meer kans hebben om mee te groeien. Daarmee heb je ook kans op terugplaatsing van 2 of wellicht nog een cryo. Wanneer denk je te kunnen starten?
    Ik zie zelf ook een beetje tegen een gesprek met hem op. Hij loopt inderdaad niet over van enthousiasme en vertrouwen in een behandeling krijgen, heeft ook te maken met een stukje vertrouwen wat een arts uitstraalt. Dat deed hij bij mij bij de intake ook niet. Zo van, er zit nog wel een kans in (nadat hij me zoveel dingen had opgenoemd waarom het eigenlijk geen kans van slagen had).

Had er iemand van ons al ervaring opgedaan met de 4e poging van PNO. Op zich moet je een verklaring van een arts overleggen (had ik begrepen). Maar de vraag is hoe dat in zijn werk gaat. Is er een standaardformulier? Ik moet PNO natuurlijk gewoon bellen, maar ben nog in afwachting van de vergoeding van mijn 3e poging, die nog in behandeling is. Wil dus pas over de 4e poging gaan bellen als de betaling in de pijpleiding zit.
    Daar zit mijn vrees dus ook een beetje, dat ik weliswaar een 4e poging vergoed kan krijgen, maar dr. S. ook de meerwaarde voor mij niet meer inziet en misschien geen verklaring wil afgeven.

Deel Deze Pagina