NinaD.. wat vervelend dat hij geen plan voor je heeft... wat ga jij voor medicatie gebruiken? Bij mij groeide alles heel gelijkmatig met synarel en menopur en puregon.... Xx
Heb de eerste afspraak weer staan en mag op 9 juli voor een uitgangsecho. Eerst zei ze dat er dan geen poging kon omdat dr. S. de 15e met vakantie gaat. Ik schrok dus een beetje. Maar zei toen dat ik hiervan op de hoogte was en dat ik het belangrijk vond het behandelplan en de uitgangsecho door hem te laten bepalen. Toen dus toch een afspraak kunnen maken. Wel even lastig omdat we een gok gedaan hebben om een datum te prikken waarop het niet te laat of niet te vroeg zal zijn voor de menstruatie. Had nog gevraagd of ik niet al eerder een telefonisch consult met hem kon hebben ivm de medicatie (voor het geval mijn menstruatie eerder zou zijn, dat ik dan in ieder geval de recepten in huis had), maar dat kon niet. Wel raar, want toen ik belde dat deze poging mislukt was, stelde die assistente juist een bel-afspraak voor.
Miss76; wat een verschrikkelijk nieuws zeg!! Ik heb er even geen woorden voor! Heel veel sterkte voor je zus en man!! En voor jullie ook natuurlijk!
AnjaV.. Dankje.. Bij een topper krijgen we er 1 anders 2 mochten we er 2 overhouden Hadden er eigelijk geen inspraak over.. werd ons zo mede gedeeld.. Zou er namelijk best 2 willen ongeacht de kwaliteit... maarja... Xx
Sneeuwmees en Mona, Helaas doet dr S een beetje te negtief om vooral geen hoop te geven. Het zou fijn zijn wanneer hij met een schema zou komen die hij speciaal voor mij bedacht zou hebben. Vanochtend was het van "alles kan, wat jezelf wilt!" Ik was er behoorlijk verdrietig van. Hij zei wil je hoge dosis puregon dit keer proberen, aangezien je het niet eerder hebt gebruikt. Ik was er niet meer bij, ik zei dat het prima was. Toen ik ophing badacht ik me dat ik puregon bij de eerste icsi in Vu had gebruikt. Toen maar snel alle schema's die ik al gehad heb op de mail gezet en hem gevraagd of alleen puregon nog handig is. Blijkbaar heeft hij mijn mail gelezen, want recept is veranderd --> decap, 225 puregon + 225 menopur. Om dominante follikel te voorkomen, begin ik op cd1 met decap...cd6 echo en als dan geen grote follikel beginnen met stimulatie. Accupunctuur is trouwens een aanrder, ook al is het alleen maar voor de ontspanning. Zij wist me veel te vertellen en te adviseren. Sneeuwm, Wat vervelend dat je niet een eerdere afspraak kon krijgen. Aangezien jouw cyclus nu een week op is geschoven, zou het geen probleem hoeven te worden. Ben je bang dat jouw ei toch eerder zal zijn? Ik denk dat ik volgnde week maandag of dinsdag ongi moet worden, maar door de mmm weet ik het niet zeker. Mona, Geweldig dat je na al het wachten morgen eindelijk tp gaat hebben! Succes!
Ehm, dat mag je gewoon helemaal zelf weten hoor! Als ik jou was, zou ik gewoon bellen, en zeggen dat je er 2 terug wil. Dat bepaal jij namelijk, en niet hun. Het zijn JOUW embryo's.
@Shadixx: ik moet om 15.00 uur. Bedacht me nu ineens dat jij dan ook moet. Wie weet zien we elkaar wel. @Nina: wat apart dat hij jou Decap geeft. Bij mij wilde hij dat juist niet geven ivm laag amh. Maar misschien dat dat bij jou wel nodig is ivm het onderdrukken van die dominante follikel. Snap dat hij mensen wat tempert. De vrouwen die bij hem komen hebben al een heel traject achter de rug en de verwachtingen zijn hoog (misschien soms wel te hoog). Maar omdat hij zo terughoudend is, voel ik me vaak een beetje ongemakkelijk, omdat ik steeds het idee heb dat ik dan niet te lastig wil zijn, omdat ik voor mijn gevoel dan al bij hoge uitzondering door mocht voor een behandeling (dat gevoel gaf hij mij namelijk). Ik had overigens ook voor pregnyl na tp gevraagd. Hij zag daar het nut niet van in, want het was een ouderwetse methode. Maar een week later schreef hij het voor jou toen ineens voor. Toen ik het daarna zelf nog een keer vroeg aan de assistente, kreeg ik dezelfde middag nog een recept hiervoor. Een beetje doordrammen (lees meedenken) werkt dus soms wel bij hem.
Sneeuwm, Het is inderdaad zo......hij probeert verwachtingen te managen, alleen weet hij niet dat wij elke dag met de realitijd leven... Sinds ik dhea slik, heb ik geen spotting meer, zodoende vraag ik me af of 3x pragnyl dan nog meer waarde heeft.....maar ja......aangezien het bijna tot succes leidde, moet ik er niet van afwijken
AnjaV: Uhmmmm ik durf niet te bellen :-S! Ben veelste bang dat ze me dan gaan zeggen, uhm mw ze zijn allemaal gestopt met delen! (Hoezo kop in het zand steken ) Ik vertrouw er maar op dat het lab de beste keuze maakt! Neem aan dat als de embryo er niet helemaal top uitziet ze de keuze voor 2 maken toch? @ Nina, bij mij zei Dr S ook dat decapeptyl alles veel te veel afremt.. Maar jij gaat dat nu wel anders spuiten dan dat ze dat in NL doen.. Want dan ben je al 2 weken deca aan het spuiten voor je start met de andere hormonen.. Dus miss valt het dan wel gewoon mee! Bij mij was Dr S ook echt niet positief hoor! Had bij het 1ste gesprek zelfs het idee van hij gaat zo zeggen dat hij er geen vertrouwen in heeft en ons niet wilt helpen, en ook bij de 1ste paar FM was hij niet echt positief hoor!! Eerste keer dat ik hem optimistisch zag was na de punctie toen ik hem zo verasste met mijn aantal eicellen! Dus trek je er niet teveel van aan meis!! Maar leuk is het niet nee... Dikke knuffel! X
Mona, op de ochtend van de terugplaatsing moet je vooraf een formulier tekenen waarop je aangeeft hoeveel embryo's je er terug wilt hebben. Dit vraagt de assistente en die geeft het door aan het lab. Als de eendebek op z'n plek zit, komt de laborante met het rietje. In het rietje zit het aantal embryo's wat jullie hebben omcirkeld. Dus als jou gevoel 2 zegt, gewoon 2 omcirkelen. Verder geen woorden aan vuil maken.
@Mona: bij ons werd het inderdaad ook vlak voor de tp nog gevraagd. Verbaasde me, omdat we het van tevoren besproken hadden. Zag zelfs dat je er ook 3 kan laten terugplaatsen (al is dat met jouw jonge leeftijd wat teveel van het goede). Mocht je dus nog twijfelen, dan kun je het altijd dan nog aankaarten. En je hoeft niet bang te zijn, dat als ze gestopt zouden zijn, ze je vergeten te bellen, hoor! Diep in en uitademen en morgen gewoon fris en fruitig in de auto stappen. @Shadixx: nee, dat gaat hem niet worden. We komen vaak wel wat eerder, maar zoveel eerder was ik niet van plan...hihi...
Monatoetje; zou je dat risico willen lopen ja, dat alles op rolletjes verloopt? Ik moest ook achter mijn eigen AH aan hoor. En ik zou toch gewoon bellen en zeggen dat je er 2 terug krijgt. Anders krijg je er geheid maar 1 terug hoor. Volg gewoon je eigen gevoel, en vertrouw niet te veel op hun inzicht wat dat betreft.
Oh fijn dat jullie het zeggen :-D.... Dan ga ik dus mooi 2 aankruissen.. mochten we er nog 2 over hebben.... Ik ben blij als het morgen 11 u is hoor pffff dit is echt killing! X
Nou, dat had ik niet hoor. Bij mij werd gezegd dat we 2 bevruchtingen hadden, en dat ze allebei terug geplaatst zouden worden. Terwijl wij (voor de punctie) op het formulier aangegeven hadden dat, als het een top emmy was, we er maar 1 terug wilde. Maar nu waren wij het op zich ook wel eens met 2 terugplaatsingen, natuurlijk. We hebben ten tijde van de tp geen formulieren meer gezien.
@Mona: bij ons werd het ook gevraagd, maar weet niet in hoeverre je er dan ook nog daadwerkelijk 2 teruggeplaatst kan krijgen (als je er oorspronkelijk 1 had afgesproken). Ik vatte het in ons geval maar meer als 'dubbelcheck' op, want het verbaasde me dat ze die vraag zo vlak voor de tp stelden. Ik weet niet of het lab een embryo nog moet voorbereiden/klaarmaken voor tp. Ik dacht dat Missgin toen zo'n discussie met haar man had en uiteindelijk had besloten er twee terug te laten plaatsen, maar dat dat toen niet meer geregeld kon worden toen ze dat bij aankomst aan DD doorgaven. Mocht je dat echt overwegen, dan is het misschien de moeite waard om nu nog even te bellen. Maar jij hebt (op jouw leeftijd) ook al een hele mooie kans op succes bij terugplaatsing van 1 embryo!