ICSI in Dusseldorf deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Babii, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Zoooo, daar ben ik weer! Terug van een retourtje Dusseldorf met mijn vader :). Dank, dank, dank voor jullie steun en lieve woorden.

Er was helaas nog steeds niet veel te zien vandaag. Toch wil Dr. S niet afbreken. Er zaten 2 follikels, 1 van 20mm en 1 van 22mm. Daar was hij, gezien mijn extreem lage AMH, eigenlijk best blij mee.

Ik heb hem gezegd dat 1 van die 2 waarschijnlijk de cyste is, die al ruim een jaar naast mijn linkereierstok zit. Ondanks die waarschuwing vindt hij dat we het moeten proberen. Als we geen eitjes vinden, is het geen officiele poging dus dan verlies ik er niets mee. En anders hebben we toch maar mooi 1 of 2 eitjes benut!

Hij kan namelijk niet garanderen dat een volgende poging, met andere hormonen, meer op gaat leveren. Hij denkt zelfs dat het verschil minimaal zou zijn. Met mijn AMH had ik op 450 ie Menopur het beste moeten reageren en dat is niet of nauwelijks gebeurd. Bovendien raakt mijn voorraad op en we weten niet hoe lang we nog hebben. Daarom wil hij liever nu doorpakken. Ik heb daarmee ingestemd dus ik heb maandag de punctie!

Ik vind het erg spannend want de slagingskans is natuurlijk niet hoog. Aan de andere kant heeft deze ene follikel wel alle Menopur tot zich genomen (en dat was geen misselijke dosis :D) en hopelijk heeft ook de DHEA weer goed gedaan (ik ben daar onlangs tenslotte nog zwanger van geworden). Het wordt overigens ICSI met assisted hatching en de terugplaatsing is al op woensdag! Sjongejonge, wat spannend ineens :$

x Miss

2. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Whaa miss wat ontzettend spannend meis!! Ik ga zoooo hard voor je duimen op gewoon 2 hele mooie eitjes!!!

Dikke knuffel xx

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Miss76: dat gaat inderdaad heel snel. Je ziet het aan Nina die met een poging met 2 follikels toch maar mooi zwanger is geworden. Ik ga heel hard voor je duimen. Over precies een week zit jij al lekker op je embryootje te broeden.
    @Ddees: ongelofelijk balen, meid! Hoe ben je er zelf onder? Kan me voorstellen dat als je toch veel van die zwangerschapkwaaltjes had, je er echt in gaat geloven. Tenminste dat had ik heel erg. Ik was er al bijna van overtuigd dat ik zwanger was en toen ging de fantasie aardig met me aan de haal, tot ik ineens ongesteld werd en keihard van de bijna roze wolk afgeknikkerd werd. Ik ben er toen een paar dagen goed 'ziek' van geweest.
    @Mona: ik wil je geen valse hoop geven, maar heb vaker gehoord dat vrouwen de innestelingsperiode veel last van ongikrampen hadden. Ik hoop dat dat bij jou ook de oorzaak zal zijn.
    @Nina: wat slordig van de apotheek. Goed dat je het zelf opmerkte. Dat vind ik altijd de pest als je met een poging gaat beginnen of bezig bent, dat gedoe met de apotheek. Is het op voorraad, word je inderdaad niet eerder ongesteld dan gepland enz. Alsof de poging op zich nog niet stressvol genoeg is. Moet je dat depot ineens spuiten? Of wat moet ik erbij voorstellen?

4. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Miss, heel spannend maandag! Ik hoop echt voor je dat je een of twee bevruchtingen hebt met ICSI! AH erbij en op dag 2 de tp, dat moet dan wel een succesje worden, daar ben ik ook van zwanger geraakt!

5. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    #4405 Elize84, 28 jun 2013
    Laatst bewerkt: 28 jun 2013
    Wauw Miss, dit gaat m vast worden hoor, en wat fijn dat dr S niet opgeeft, zoals ze in Nl al wel gedaan hadden. Met 2 follikels bedoel ik. Terwijl jij echt kans maakt juist! Doe je de punctie nu met pijnstilling of toch narcose?

Monatoetje, ik heb ook nog steeds af en toe menstr pijn hoor, vandaag weer wat meer. Maar bij mij begon het dus rond wd 11 en 12. Maar het kan zeker een goed teken zijn bij jou!

6. NinaD

NinaD Niet meer actief

Miss,
    Wat spannend! :) Wat fijn is aan weinig eitjes is dat meestal de kwaliteit goed is. Kijk inderdaad naar moi. Het kan echt! Ennn aangezien jij onlangs een vmk hebt gehad, wordt er gezegd dat je dan een grotere kans hebt om zwanger te worden! :D

Sneeuwmees,
    Wat hebben jullie vandaag gedaan? Beetje ontspannen?
    Ja alsof het allemaal niet spannend genoeg is. Dit soort dingen kost zoveel tijd en energie.

Ik baal zeker van de apotheek......., want nu zat ik toch mee of het op tijd af te halen zou zijn. Gelukkig is het wel een hele goede apotheek met hele lieve medewerkers. Zij hebben het door hun eigen mensen laten ophalen. Ik wacht nu op mijn man, zodat we het kunnen gaan halen. Ik ben zelf nu te moe om nog te rijden. Ben de hele dag erg druk geweest met alles en nog wat voor de bbq.....erg leuk, maar had me weer eens verkeken op hoeveel werk het is allemaal.......eindelijk even zitten!

Elize,
    Het is inderdaad veel werk! Ik heb er wel zin in hoor :)

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Nina: we zijn een dagje naar Aken geweest. Toen we vanmorgen tegen ons zoontje zeiden dat we met de bus naar Duitsland gingen, vroeg hij gelijk: oh, gaan we naar de dokter?

Die apotheken kunnen of heel behulpzaam zijn, of van die dwarsliggers. Het probleem is dat die combi van allebei in mijn apotheek werkt en je dus geluk moet hebben of je de goede aan de balie hebt. De afgelopen keer varieerde het van zonder problemen de recepten aanpakken en afhandelen tot hele discussies bij de balie omdat ze geen buitenlandse recepten mochten verwerken. Vorige week hebben ze ons (blijkbaar al meerdere malen) gebeld omdat ik nog 1,85 euro had moeten betalen van de pregnyl en of ik dat alsnog even wilde doen. Toen dacht ik nog, ik mag hun wel een rekening sturen voor al het heen en weer rijden naar de apotheek en de telefoonkosten om op tijd alles in huis te hebben.

8. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ddees; :( wat enorm balen... Ik leef met je mee...

Miss76: ICSI met assisted hatching heb ik ook gehad! :D
    Wij hadden ook nog IMSI trouwens, want manlief z'n zwemmers zijn van niet zo'n goede kwaliteit. En wij hadden ook maar 2 bevruchtingen. En kijk hoe dat gegaan is. ;)
    Ik ga heel hard voor je duimen maandag!!!!

9. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Miss spannend. Ik ga duimen voor je ! ! !

De zw kwaaltjes kwamen echt door de utro heb nu sinds gisteren avond geen zere borsten meer.

Zwaai naar iedereen.

10. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Net de rekening van mijn zorgverzekeraar binnen! Ze hebben aleen mijn eigen risico in rekening gebracht hihi!!!! Scheelt ons weer een hoop geld :-D

Vandaag gelukkig geen buikpijn meer! Maar het branderig gevoel daar beneden is sinds vanmorgen weer terug....

X

11. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Ben erg benieuwd Monatoetje, weet je al wanneer je gaat testen?

Ddees: ja helaas zorgt dat voor kwaaltjes, ik kreeg t ook altijd (vooral) van pregnyl.

Hier gaat alles nog goed, voel me echt zwanger qua verschijnselen. Nog een kleine week en dan weten we of het goed zit.

12. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Spannend Elize

Mona fijn dat je je wat beter voelt en dat de verzekering lekker alles betaald.

13. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Branderig gevoel komt en gaat... raar he..
    Wat heb jij voor kwaaltjes Elize?
    Ik weet nog niet wanneer ik ga testen... Normaal wordt ik 2w na punctie ongi dus dat zou donderdag zijn...
    Manlief heeft nachtdienst woe en donderdag en ik vroege dienst.. Moet het perse met ochtend urine?

Ddees.. Gaan jullie een 6de poging doen? Hoe voel je je?

Xx

14. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    De kwaaltjes die ik nu heb had ik toen nog niet allemaal of zo erg hoor. Vooral erg moe, krampjes buik en kan geen strakke broek verdragen, pijnlijke en grotere borsten. Vanmiddag vaag misselijk, maar nu niet meer. Ben benieuwd of dat nog komt...
    Je zou dinsdag al een test kunnen proberen Monatoetje, dan testen er meer voor t eerst positief, maar je kunt ook even afwachten :).

@ddees: ja hoe gaat het met je? Hoe gaan jullie nu verder? Als ik dit weekend er aan toe kom pm ik je nog even terug.

15. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Ja gaat wel goed. De ergste klap had ik van de week al gehad. Er begint nu ongi te komen.
    Ik wil ieder geval nog met dokter S een gesprek en ook met de info van Elize misschien een immuun onderzoek. En als dokter S ons nog een goed gevoel kan geven gaan we nog wel een keer, maar dat zal dan wel de laatste keer zijn. Eens moet je ook een beslissing kunnen nemen om te stoppen. Ik word in augustus 39 en dat is natuurlijk voor dit al erg oud.

Wanneer was dokter S met vakantie? Een maand of 2 rust is ook wel ff fijn.

In de testen staat dat het met alle urine kan. Natuurlijk niet te veel drinken en dan geen gele urine meer hebben.

16. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Ik zou het wel echt met ochtendurine doen als je vroeg test. Hoe donkerder urine hoe beter :)

17. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ddees: ik had begrepen dat hij van 15 juli t/m 1e week augustus met vakantie was. Hopelijk ziet hij ook het nut in van immunologisch onderzoek, zodat jullie weer vooruit kunnen kijken. Gingen jullie nu deze week op vakantie? Als je niet tot in augustus wilt wachten, kun je proberen alvast een telefonisch consult met hem te krijgen.
    @Mona: ik heb twee keer 's avonds getest en die waren goed zichtbaar toen, maar als je geen twijfel wil hebben over evt. te veel gedronken hebben, dan kun je het beste in de ochtend doen. Bij mij voelde 'de binnenkant' ook wat branderiger door de utro, maar ik zou het even in de gaten houden en anders even je plas wegbrengen. Wie weet heb je toch iets van een infectie of blaasontsteking.
    @Elize: zo te horen ben je echt lekker zwanger, met alles wat erbij hoort! Nog een paar daagjes voor de echo!!

18. Sam11

Sam11 Lid

13 dec 2011
    24
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

Even Ego: had vandaag punctie en jaaa 6 eicellen! Dat is voor mij echt topscore!
    Bij mijn laatste fm waren er 4 en een kleintje te zien. Ben benieuwd of ze alle 6 dus mee gaan doen.
    Vorige 2x maar 3 eicellen (1x 2 bevruchtingen -2 getpt op dag 3 en 1x 3 bevruchtingen - 1 blasto ontstaan en getpt).
    Hoop nu niet dat de kwaliteit minder is omdat het er 6 zijn...
    Pfff de punctie is weer achter de rug gelukkig!

19. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Succes Sam, mooie score. Gaan ze als t kan in de embryoscoop?

20. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    We gaan duimen voor mooie blasto's Sam!!

Deel Deze Pagina