ICSI in Dusseldorf deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Babii, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer82

Dreamer82 Actief lid

18 jan 2013
    207
    0
    0
    Sam gefeliciteerd met de mooie score. Dat moet vast goed komen!

2. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Even ego: vandaag cb indicator gedaan en 3+! Echt fijn!

3. Sam11

Sam11 Lid

13 dec 2011
    24
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dank je allemaal!
    Ja ze gaan in de embryoscoop.
    Ben zo benieuwd hoeveel bevruchtingen er zijn! Ik word morgen gebeld.
    Mijn buik voelt een beetje beurs, dr. S zei na de punctie dat hij ze er moeilijk uit had kunnen krijgen door de ligging van de eierstok. Mijn man en ik zeiden al... als hij dat zegt.... dan was het ook echt niet eenvoudig, hij doet niets anders en heeft er slag van natuurlijk.
    Vorige keren heb ik hem er niet over gehoord. Maar hij trok er ook een gezicht bij dat het ook echt wel een lastig klusje was geweest hihi.
    Nou ja klaar, ze zijn er weer uit en liggen in het schaaltje haha.

@ Elize. Fijn! Dat geeft weer een geruststellend gevoel he! Pfff via de mmm ben je volgens mij niet eerder gerust dan dat de baby in de wieg ligt. Ik vrees dat ik nooit van een zwangerschap zal kunnen gaan genieten omdat het zo´n enorm lange weg geweest is...

4. Sam11

Sam11 Lid

13 dec 2011
    24
    0
    1
    NULL
    NULL
    We zijn er trouwens met zijn allen maar vroeg bij op zondag haha, zie er aardig wat onderin hangen haha

5. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    @ Nina: Hoe gaat het met je? Was de barbecue geslaagd gisteravond? Vervelend dat je je wat teneergeslagen hebt gevoeld de afgelopen week. Hopelijk heeft de barbecue je wat positieve energie gegeven en kom je daardoor weer in een positieve vibe terecht :)

Dank je wel voor het delen van de ervaring van je forumvriendin. Ik hoop maar dat mijn cyclus misschien nog wat in de war is door de miskraam en dat ik een volgende keer beter reageer op de hormonen. Maar dat is wel een beetje wishfulthinking, Dr. S verwacht er niet zoveel meer van helaas :(. Ik hoop dat jij gelijk hebt en dat een andere combi van hormonen toch nog een verschil kan maken..

Ik zal Dr. S de volgende keer (waarvan ik natuurlijk hoop dat die niet nodig is) vragen of een combi van Menopur met Puregon of Gonal f voor een beter resultaat zou kunnen zorgen. Ook las ik dat het zou kunnen dat de Synarel (van dag 1 t/m dag 12 2 keer per dag moeten gebruiken) mijn eierstokken teveel plat heeft gelegd. Weet jij daar iets van? Wat heb jij gebruikt voor de onderdrukking?

En ja, ik hoop ook dat de kwaliteit van de eitjes heel goed is als je er zo weinig hebt. Dat zou een mooie compensatie zijn voor deze teleurstellende score! ;)

Wat betreft je vraag over DHEA: ik heb er ook niet eerder van gehoord dat het effect minder wordt naarmate je het langer gebruikt dus blijkbaar wisselt het een beetje bij je.

@ Sneeuwmees: bedankt voor je lieve woorden toen ik mijn dipje had. Je hebt ook gelijk, het was al een zware week geweest zonder hormonen, laat staan met :)

Hoe was jullie mini-vakantie? Heerlijk hoor, op vakantie in eigen land. Ik ben zeker ook van plan dat wat vaker te gaan doen, er is nog zoveel dichtbij huis te ontdekken! Schattig dat je zoontje meteen dacht dat jullie naar de dokter gingen toen jullie zeiden dat jullie naar Duitsland gingen ;)

Wij gaan dit jaar niet op vakantie omdat we de pup hebben aangeschaft (kost toch 1000,- plus alle inentingen, aankopen zoals mand, speeltjes, kleedjes, voer) en omdat we niet weten wat voor medische kosten er nog aan zitten te komen. Als ik per ICSI poging maar 1 follikel produceer, zijn we snel door de vergoede pogingen heen! Gelukkig is mijn vriend vanaf 8 juli 3 weken vrij dus dan gaan we lekker veel met de pup naar het strand en misschien nog wel een paar dagen naar een vriendin die een camping heeft in Duitsland. Als je maar quality time samen hebt, toch?

Jij schrijft dat je ook een slow responder bent. Maar bij jou werkt 450 ie Menopur dus wel? En waarom Suprefact ipv Synarel, weet je dat toevallig?

@ Ddees: ik vind het zo naar en verdrietig voor je dat er weer een poging is mislukt. Ik snap heel goed dat je erover denkt om na de volgende poging te stoppen. Je moet ergens de grens trekken hè, voor je fysieke en mentale welzijn, voor je relatie, voor je portemonnee, voor de kwaliteit van de rest van je leven, dat toch on hold staat voor dit traject, etc. Maar ja, de wens is zo groot dat stoppen me een hele moeilijke beslissing lijkt! Veel sterkte met de beslissingen die je moet nemen. Maar ik hoop en duim heel hard voor je dat de volgende poging gaat lukken (misschien inderdaad met behulp van immunologisch onderzoek?). Het is je zo gegund!!!

Lekker dat jullie bijna op vakantie gaan. Het zal je ongetwijfeld goed doen om weer even op te laden!

@ Monatoetje: wat een spannende weken zijn dit voor jou! Hou je het een beetje vol? En voel je al iets meer? Wel super voor jullie dat er nog een blasto is ingevroren, al hoop ik dat je die pas nodig hebt als jullie een broertje of zusje willen voor dit kindje :D

@ Elize: hoe gaat het met je? Kun je het een beetje bevatten? Ik hoop dat je geniet, ondanks de onzekerheid die je ongetwijfeld nog voelt voordat je je eerste echo hebt gehad. In ieder geval een fijne bevestiging dat je je zo zwanger voelt. Hopelijk vrijdag een mooi kloppend hartje!

Oh, ik lees net dat je vandaag de 3+ op je test zag, dat is een lekkere bevestiging dat je hcg goed stijgt zeg! Ik weet nog dat ik die 3+ zo graag wilde zien, maar helaas heb ik 'm nooit gekregen dus dat was een dubbele bevestiging dat het niet goed zat. Top dat jij 'm nu wel hebt!

Ja, zeker fijn dat Dr. S toch wil behandelen met slechts 1 follikel. Nu geloof ik dat het VUmc dat ook doet, maar verder weinig ziekenhuizen inderdaad. Ik heb begrepen dat ik een roesje krijg ipv algehele narcose. Ik ben wel een beetje zenuwachtig door Nina's slechte ervaring met een roesje, maar ik ga er maar vanuit dat dit pech was. Toch, Nina?

@ Kitty: lief dat je even komt reageren! En heel fijn om te horen dat dit recept jouw succesformule bleek te zijn! Ons AMH lijkt erg op elkaar dus wie weet werkt dit voor mij ook. Ik hoop zo dat dit ene ei (ik denk echt dat het andere blaasje mijn cyste was) mijn gouden ei is. Wie weet wat die enorme dosis Menopur voor goeds heeft gedaan, toch?

Jij mag bijna weer naar je kleintje kijken, zie ik. En in 3d nog wel, wat gaaf! Heb je trouwens last van die laagliggende placenta?

@ Anja: jij ook bedankt dat je me een hart onder de riem komt steken! Moet je nagaan, jullie ook nog IMSI erbij en toch zwanger! Ik had de afgelopen dagen het gevoel 'we gaan deze poging verspillen, maar ik heb weinig keuze dus we doen het toch maar', maar inmiddels begin ik te geloven dat ik heus ook van dit ene ei (als er tenminste een eitje in mijn follikel zit) zwanger kan worden. Dus dank jullie wel meiden, ik heb weer wat hoop!

@ Sam: wat een fantastische score! En wat bemoedigend om te lezen dat er bij jou meer eitjes uit kwamen dan hij kon zien bij de fm! Ik hoop dat ik er ook 1 cadeau krijg, dat zou al zoveel schelen! Ik duim voor je dat er mooie bevruchtingen gaan ontstaan. Helaas morgen pas het verlossende telefoontje denk ik, omdat het vandaag zondag is? Ah, ik lees nu dat dit inderdaad het geval is.

En ja, ik voel het precies zo als jij aan Elize schrijft: ik ben ook pas gerust als ik een baby in mijn armen heb. Zeker nu ik zie wat er bij mijn zusje is gebeurd. Dat is natuurlijk iets dat bijna niemand overkomt, maar toch. Het blijft een wonder, een gezonde baby!

@ mijn zusje: ze is vrijdag geopereerd en het is goed gegaan. Het is haar fysiek en emotioneel gezien meegevallen, zei ze. Ze focust zich gewoon heel erg op dat het kindje niet levensvatbaar was en dat maakt het voor haar enigszins draaglijk om het kwijt te raken. Bovendien is ze alweer naar de toekomst aan het kijken, na 1 maand rust mogen ze het alweer proberen. De artsen denken dat het niet genetisch is, hopelijk bevestigen de uitslagen van de onderzoeken op het kindje dat binnenkort!

@ ik: ik ben blij dat ik vandaag een dag niet hoef te spuiten! Dat herkennen jullie vast wel. Gisteravond de pregnyl gezet, dus nu tot morgen even geen polonaise aan mijn lijf. Ik kreeg de laatste dagen steeds meer last van een algeheel rotgevoel, zowel fysiek als mentaal. Ongelofelijk, hoe je lichaam en geest worden overgenomen door die troep! Ik krijg de komende weken trouwens wederom de volle mep: 3 keer pregnyl, utro en suprefact. Moet ik me daar nog op voorbereiden, ga je je daar ook weer rot van voelen? Ik geloof het wel hè? Great ;)

Iedereen een fijne zondag! De zon schijnt vanmiddag te gaan schijnen dus wij gaan naar onze favoriete strandtent in Wijk aan Zee en daarna Floortje bij mijn ouders brengen. Zij logeert daar een nachtje zodat wij vannacht goed kunnen slapen (zij moet 's nachts nog uitgelaten worden) want we moeten om 5.15u vertrekken morgenochtend. 8.30u aanwezig, 9u de punctie.

Liefs, Miss

6. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Goedemorgen dames,

Sorry dat ik weer in jullie topic kom binnen vallen, ik lees namelijk geregeld stiekem mee.
    Wij hebben vrijdag de uitslagen gehad van dr S, en 2'weken ervoor van dr P. Aan de hand daarvan gisteren besloten hoe mijn behandeling wordt ( ivf + picsi) en infuzen en medicafie gezien mijn auto immuunproblemen.

Nu vroeg ik me af hoe ik deze rekeningen het beste kon declareren? Ik heb een brief gehad waarin staat dat ik voor onderzoek 380€ vergoed krijg! Voor fertiliteitsonderzoeken. Maar de rekeningen totaal zijn 900€ waarvan het duurste bij Dr P !! Kan ik die niet beter alart indienen met een brief erbij dat dit "los" immuunologisch onderzoek was en in prenciepe los staat van onze fertiliteitsonderzoeken? Of krijg ik er dan juist helemaal niets van terug? Hoe hebben jullie dat gedaan?
    Plus kan ik de infuzen wel in kijn behandelplan laten zetten? Of is dat net zoals bij embryoscoop en AH dat je die dan niet vergoed krijgt?

Sorry voor de vele vragen! Hopelijk kunnen julllie me hiermee helpen :)

7. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Bbibi Geen sorry zeggen hoor iedereen is welkom hier en we zijn er om elkaars vragen te beantwoorden en elkaar te steunen in deze strijd. Ik weet helaas geen antwoordt op je vragen.

Miss wat een fijne reacties weer op iedereen. Ik had de vorige poging utro en superfact in de 2e helft, maar ik voelde me geweldig van de superfact.
    Het kan inderdaad zijn dat de synarel de cyclus te veel heeft platgelegd, maar het is wel een risico om met 450 menopur te beginnen zonder een remmer en geen voor geschiedenis. Ik had in nl al 450 menopur en decapeptyl dus de 1e ronde in dd heeft hij het zonder synarel gedaan en dan groeien de eitjes te hard bij mij, wat resulteerde in weinig rijpe eicellen. Toch is het moeilijk iedereen reageert anders op de hormonen.
    Dokter S kijkt wel goed naar de persoon, maar toch denk ik dat het toch uitproberen is wat werkt.
    Inderdaad als je maar plezier maakt dan hoef je niet ver. Succes met je punctie morgen

Elize je bent echt zwanger ! ! ! :)

Sam duimen voor mooie bevruchtingen

Sneeuwmees fijne dagen gehad? Ik denk dat ik na de vakantie wel ga bellen voor een afspraak als hij weer terug is.

Ego behoorlijk ongesteld ik heb me toch een buikkrampen, dat ben ik niet gewend heb er normaal weinig last van. Maar goed dan wordt het lekker schoon en ben ik er voor de vakantie vanaf.

Verder iedereen die ik vergeten ben. Zwaai succes

8. Sam11

Sam11 Lid

13 dec 2011
    24
    0
    1
    NULL
    NULL
    @ miss, succes met de punctie morgen!
    Het is mij achteraf weer erg meegevallen!

@ Bbibi, helaas welkom hier.
    Welke verzekering en pakket heb je?
    Ik heb van pno de imm. onderzoeken vergoedt gekregen (uit ivf potje).

9. Sam11

Sam11 Lid

13 dec 2011
    24
    0
    1
    NULL
    NULL
    Meiden, wanneer weten ze eigenlijk wanneer eicellen niet rijp zijn? Worden die simpelweg niet bevrucht?

10. Flo72

Flo72 Bekend lid

9 apr 2013
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    @bbibi als je het nu niet kan declareren kan je ook proberen het bij de belastingdienst in te dienen als je belastingaangifte doet. Dan kan je alle rekeningen optellen die niet zijn vergoed. Succes er mee!

11. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @ddees dankjewel meid, heel lief! Bij jou las ik weer niet gelukt.. Wat is het toch oneerlijk, en zeker na zoveel moeite :( misschien zoals de rest zegt ook een onderzoek met dr P? Het kosten mij 611€ en daarbij had hij mijn compleet immuunsysteem onderzocht. Als je het geld hebt zou ik het doen nog voor je laatste icsi behandeling, wie weet is dat de ontbrekende sleutel!

@sammi dankjewel meid. Ik heb zilverenkruis achmea 3 sterren ( van de 4) ik heb een aanvraag tot icsi gedaan en dat was akkoord nu krijg ik alleen ivf omdat zij het zaad van mijn man uiteindelijk goed genoeg vonden ( behalve de morfologie) dus vandaag combi picsi.
    Dus dat schijnt goedkooer te zijn, ben ik wel blij om dat scheelt weer in kosten. :)
    Pno hoor ik veel goede dingen over die vergoede erg veel toch?

12. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @flo dankjewel voor de tip! Ik doe inderdaad voor mijn ziekte ook altijd aangiften bij de belasting. Vorig jaar had ik 3600€ betaald aan eigen bijdragen voor medicatie en behandelingen dus ik kreeg dit jaar een gedeelte terug. Ik probeer het wel gewoon in te sturen en anders leg ik de factuur inderdaad bij mijn aangiften bij! Dankje voor je reactie!

13. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bbibi: Helaas welkom hier! Ik weet ook geen antwoorden op je vragen helaas...

Sam: Volgensmij zien ze bij het bevruchten al welke eicellen niet rijp zijn.. Deze zullen ze niet gebruiken. Wij hadden 17 eicellen waarvan 15 rijp en bij de 15 hebben ze icsi toegepast...

Xx

14. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bbibi: Volgensmij moet je alleen AH niet indienen bij de verzekering.. maar de rest dacht ik wel...

X

15. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    #4435 Elize84, 30 jun 2013
    Laatst bewerkt: 30 jun 2013
    @miss76: ik merk van suprefact niks, utro word ik vooral wat moe van plus de 1e dagen wat emotioneler en pregnyl krijg je zw schaps kwaaltjes van, maar over t algemeen is het niet heel erg.
    Ik heb twee puncties gehad met alleen een verdoving en de 1e keer 5 aangeprikt, viel me toen erg mee (2e keer 11, toen veel pijn). Dus als er bij jou 2 aangeprikt worden denk ik dat het je hoe dan ook meevalt, het is in ieder geval zo weer voorbij dan.
    Ik voel me hier wel wat bezwaard soms, als ik over zo'n test begin, ik vind het dan zo erg om te lezen van jou :(. Hoop echt dat het nu gaat lukken zeg!
    Hond aanschaffen is inderdaad best prijzig. Nld is ook leuk, als t weer maar meezit :).
    Wat heftig om te lezen van je zusje. Knap hoe ze ermee om gaat. Gaat ze haar amh ook nog laten testen?

@vergoeding immuuntest: ik kreeg bijna 2000 max vergoed voor fertiliteits sonderzoek, uit dat potje betaal ik hysteroscopie en immuunonderzoeken. Infuus heb ik geloof ik van icsi potje gedaan. Dat is ongeveer 4100 max. Ik zal vandaag nog declaraties van embryoscope en bloedonderzoeken opsturen. I love PNO :p.

@zwanger na mmm: ik merk dat ik er best moeite mee heb om om te schakelen en om te genieten. Je staat al jarenlang in een overleefstand en nu is het dan zover? Ben erg blij, maar als zelfbescherming wil ik niet te blij zijn lijkt het wel, en dat zit me dan weer dwars :s. Maar goed, ik ga er vanuit dat het vanzelf goed komt als alles goed verloopt. Eerst vrijdag maar de 1e echo!

16. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Bibi, embryoscoop wordt gewoon vergoed hoor. Uit het Ivf/ICSI potje.
    Ah mag je niet opgeven of vermelden. Maar dat weten ze in DD dus daar krijg je een losse factuur voor.
    Hoe de declaratie van immunologische onderzoeken gat weet ik niet.

17. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Miss76: Heeeel veel succes morgen!! Ik duim voor je!!

Vandaag beetje een chaggie dag! Heb nergens zin in.. Ben emmotioneel... Wil zo graag weten waar ik aan toe ben.. Vind die onzekerheid verschrikkelijk! Maar ben ook weer bang om te testen bang voor een negatieve test....

X

18. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    @monatoetje: hoe voel je je lichamelijk? Verder herkenbaar hoor! Zo bang voor weer een teleurstelling!

19. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lichamelijk voel ik me goed! Gelukkig op af en toe wat krampjes geen buikpijn meer en branderig gevoel down under is ook weer weg...
    Wel erg moe en hoofdpijn maar dat kan natuurlijk ook v de utro zijn...

X

20. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @mona dankjewel voor de tip! de embryoscoop kan ik dus gewoon in mijn behandelplan laten zetten/ goed dat je dat zegt, dan ga ik zo irma nogmaals mailen dat die er wel in mag in mijn behandelplan! en wat een mooie score zeg van jou eicellen, super!

@ elize proficiat met jou zwangerschap! jij had dezelfde behandeling als die ik ga krijgen. Stonden jou infuzen in je behandelplan? en embryoscoop?

@aklina dankjewel voor de tip! je ziet zo vaak door de bomen het bos niet meer! dat ik zo ontzettend bang ben dat ik weer eens iets verkeerd zeg of doe waardoor ik niets meer vergoed krijg.
    En wat een verschillen in vergoedingen! ik lees super hoge vergoedingen bij jullie bij PNO, ik heb zilverenkruis en krijg dus 0,0 vergoed! ik ga in december in ieder geval gauw overstappen :D

Dames bedankt voor jullie info, prettig dat ik bij jullie advies kan vragen aangezien jullie (helaas) ervaringsdeskundige zijn!
    Ik hoop dat ik zo nu en dan met jullie mee zou mogen kletsen?

fijne zondag dames!

Deel Deze Pagina