ICSI in Dusseldorf deel 2

Discussion in 'MMM clubs' started by Babii, Jan 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    1,591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Shadixx: Dikke knuffel meis!!

Dreamer: Ik heb je toegevoegd!

Xx

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Mona: hoe is het met het bruinverlies?
    @Ddees: lekker vooruitzicht, alles inpakken voor de vakantie! Hoe lang gaan jullie?
    @Nina: ei is nog zoek helaas! 9 juli komt toch wel ernstig in gevaar nu voor de uitgangsecho. Bij jouw je ongi al gekomen?
    @Bbibi: het werken valt zwaar. Ik had tijdens ons weekendje weg zoveel energie, maar voel me nu net als een rubberboot waar het ventieltje uitgetrokken is. Komt ook omdat we wat problemen op ons werk hebben (door onze leidinggevende). Dat vreet energie. Maarr.... laatste dagje werken deze week en dan gelukkig weer 4 dagen vrij (en deze keer belooft het echt mooi weer te worden).:)

Heb net even mijn bank bekeken. PNO heeft nog niet uitbetaald, ondanks dat ze dat vorige week wel beloofd hadden. Dus ik zal mijn man straks weer eens laten bellen (en toch ook maar laten vragen hoe het met poging 4 zit). De tijd begint te dringen...

3. Elize84

Elize84 Bekend lid

Dec 2, 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    @sneeuwmees: wat rot dat je ei nog zoek is. Probeer je alles goed te plannen, zit dat weer tegen. Maar goed, anders in plaatselijk zkh? Niks aan gedoe op het werk..hopelijk kun je in je vrije dagen weer energie opdoen!

@miss76: hoe gaat het nu met jou en je zusje?

@loontje: heel veel sterkte komende tijd..

@ddees: ik ben er nog niet aan toegekomen om je nieuwe vragen te beantwoorden..sorry!! Wanneer vertrekken jullie precies? Heerlijk hoor.

@shaddixx: rot dat het niet zo goed gaat. Bah t is ook niet niks allemaal.

@NinaD: hoop dat jij ( en andere) ook mogen volgen in juli :)

@monatoetje: heb je je kunnen bedwingen om niet te testen vanmorgen :)??

4. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    1,591
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Sneeuwmees: tot nu toe gelukkig geen bruinverlies meer gehad... maarbworden spannende dagen nu want normaal zou dat vandaag beginnen en morgen de ongi... hoop zo van niet!

Elize: yep! Goed he ;).. Heb met manlief afgesproken pas vrijdag weer te testen...

X

5. NinaD

NinaD Niet meer actief

#4545 NinaD, Jul 3, 2013
    Last edited by a moderator: Jul 3, 2013
    Mona,
    Met zulke mooie testen verwacht ik voor jou absoluut geen ongi. Ik snap echt wel dat het spannend is totdat je een mooie echo krijgt! Fijn dat het bruinverlies gestopt zodat het je niet onzeker maakt. Een bloedtest kan ook wat meer zekerheid geven. Zowel de HA als DD kunnen even een verzoek uitschrijven. Aangezien ik mijn echo's in NL doe, kon ik het zelf vragen. Hoop dat je snel meer zekerheid krijgt! :)

Elize,
    Dank je wel! Ik hoop ook heel graag voor ons dat wij met zo'n allen zwanger raken. Ik vind het vervelend voor jou dat je de eerste weken toch een beetje me onzekerheid hebt moeten door brengen. Gelukkig dat hcg zo geweldig is gestegen dat het niets aan de twijfel overlaat. Met zo'n mooie test is de kans groot dat je Alkina en Anjav gaat volgen :D
    Is het niet mogelijk die bloedtest in NL te laten doen?

Sneeuwmees,
    Jouw ei wil "fashionably late" entree maken :D. Het kan zijn dat jouw cyclus ook een beetje van slag is, doordat er ook iets beginnends was geweest. Hier geen ongi. Vandaag verwacht ik het, maar aangezien ik me vorige week zo slecht voelde en zoveel spotting had, had ik gedacht eerder ongi te worden. Ik denk dat mijn ei misschien ook later is geweest dan normaal. Ik had op verschillende dagen vruchtbaar slijm. Snap het ook niet meer ;)

Miss,
    Hoe gaat het met je?
    Wat fijn dat je meteen door kunt gaan! Elke maand kan verschillen van de vorige, zodoende hoop ik voor jou (en mezelf :D) dat er straks meerdere eitjes liggen. Ik hoop dat dr S jou meer uitleg kan geven over zijn advies. Ik vraag hem telkens ook om een onderbouwing, maar antwoord heel kort --> "is het beste in jouw situatie" ;).
    Hoe gaat het met jouw zus?

6. Elize84

Elize84 Bekend lid

Dec 2, 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    @NinaD: Ja ik heb eigenlijk de neiging om het immunologische stukje naast me neer te leggen. Ik heb namelijk zelf het gevoel dat die infuzen wellicht een duwtje in de goede richting van acceptatie van het embryo hebben gegeven, heb volgens advies 3 dagen voor en 3 dagen na tp gehad en vervolgens extra nogmaals 1 week daarna, toen ik net zwanger was. De laatste uitslagen waren die regulatorische t cellen al flink gestegen.
    Voor mij voelt het gewoon alsof het nu prima is. Ik wil me dan niet meer onzeker laten maken, nu het hcg ook zo goed stijgt enzo. Ik had ook geen giga immunologische problemen, het wordt een ander verhaal als je killer t cells zijn gestegen, dan stoot je het af.. Maar dat is verder goed bij mij...
    Maar ik ga de gyn in ziekenhuis hier wel vragen of ze mee willen werken aan een bloedafname, zodat ik het op kan sturen naar DD hoor.

7. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

Oct 14, 2007
    1,247
    0
    36
    Noord-Holland
    Sneeuwmees We gaan 2 weken en het wordt 30 graden waar we heen gaan dus lekker ZOMER ! ! !
    Mjn cyclus is ook regelmatig in de war. Vervelend als je uitgangs echo niet uitkomt. Misschien die toch in het nl ziekenhuis laten doen. De uitgangs echo is niet zo belangrijk als het maar schoon is.
    Bbibi ik heb de omega 3 van de tuinen gehaald.

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Ddees: wat een heerlijk vooruitzicht. Ook wel lekker na zo'n hectische tijd, even helemaal in een andere omgeving zijn (en met zulke heerlijke temperaturen). Geniet ervan, meid!
    Mijn ei lijkt dichterbij te komen en ik verwacht morgen een positieve ovutest. Heb natuurlijk al weer zitten rekenen en vermoed dat mijn uitgangsecho dan 9 dagen voor de menstruatie is. De vorige keer zou ik hem 7 dgn voor de menstruatie hebben, dus neem aan dat die 2 dagen ook geen probleem zullen vormen. Is dat wel zo, dan zal ik voorstellen om in mijn eigen zkh een extra echo te laten doen. Maar het belangrijkste vind ik dat ik dr. S. zelf nog even zie/spreek over het behandelplan en omdat ik voor PNO waarschijnlijk een verklaring van hem moet hebben (voor zijn vakantie). Dus in dat opzicht wil ik het liefst die afspraak van volgende week zo laten.
    @Elize: ik denk ook dat je 'het ergste' gehad hebt en vooral die eerste fase bij jou steeds de bottleneck vormde. Ik denk ook als je hcg en alles goed doorstijgt (en dat doet het), dat je lichaam het op een gegeven moment gewoon zelf gaat overnemen. Extra bloed afnemen (als dat kan) kan nooit geen kwaad, al is het alleen maar om het zeker te weten, zodat je ook geestelijk wat meer rust (en vooral vertrouwen) krijgt.
    @Nina: hoop dat die rode duivels dan toch vandaag gaan komen, zodat je van start kunt gaan. Wanneer moet je dat depot dan gaan gebruiken? Gelijk als je menstruatie doorkomt?

9. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    4,762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Morgen meiden,

@elize wat fijn dat je HCG zo stijgt! En ik denk dat je het beste gewoon je gevoel kunt volgen. Als je denkt dat het goed is zo zou ik het gewoon zo laten! Worden bij jou je killercells altijd gemeten? Ik denk dat die bij mij niet zijn gemeten in mijn uitslagen?

@NinaD, heb jij je uitgangsecho al gehad? en mag jij gelijk beginnen zodra je ongesteld wordt? Hopelijk breekt het gauw door

@sneeuwmees wat vervelend dat je zon gezeik hebt op je werk. Is je leidinggevende geen leuk persoon? (in hoeverre die leuk kunnen zijn ;) ) hopelijk kun je je gauw weer opladen voor je volgende poging :)
    Hoelang moet je wachten tot je alle bedragen terug krijgt van je ziekenkostenverzekering? Want je moet in eerste instantie alles voorschieten in duitsland toch? En bij je uitgangsecho krijg je dan gelijk je behandelplan mee om op te sturen naar je verzekering voor een goedkeuring (plus recept voor je medicatie?)

@Dees kijk goed gedaan! wanneer vertrek je precies op vakantie? Wel lekker hoor 30 graden, ik ben jaloers! heerlijk!

@miss en sammi al een beetje bekomen van jullie domper? hopelijk vinden jullie de kracht opm door te gaan!

@mona jezelf kunnen bedwingen vandaag om niet te testen?

@ dreamer hoe is het met jou?

@rest zwaai, weer een werkdag vandaag bahh geen zin! aftellen naar volgende week!

10. NinaD

NinaD Niet meer actief

Elize,
    Ik denk dat jouw gevoel je voldoende zegt inderdaad. Innesteling is prima gegaan. Je hoeft niet eens jouw bloed op te sturen volgens mij. Wanneer DD zegt wat zij precies onderzocht willen hebben, dan kunnen ze dat in NL ook aanvragen. Enig bloedonderzoek die ze in NL moeilijk over doen is AMH en dat is wegens de kosten.
    Gelukkig komt vrijdag dichterbij en dan eindelijk echo!!!! :)

Sneeuwmees,
    he.. he.. eitje is eindelijk onderweg! ;)
    Mocht je straks te vroeg zijn voor uitgangsecho kun je nog altijd in NL iets regelen of het laten, aangezien jij gelukkig geen dominante follikels hebt gehad tot nu toe. Maak je geen zorgen!
    Ik moet op CD 1 die depot deca zetten en dan op CD7 echo, als het goed is daarna beginnen met stimuleren.

Ddees,
    Wat een heerlijk vooruitzicht! Erg fijn om even alles achter je te laten.
    Ik zat ook te denken aan omega 3....nog maar niet mee gestart aangezien ik al meerdere supplementen slik...
    Waar is omega 3 specifiek goed voor?

Bbibi,
    Nee, ik moet dit keer op CD1 een eenmalige hoge dosis decapeptyl gebruiken, zodat er geen dominante follikel ontstaat en dan op CD7 een echo om te kijken of ik kan beginnen met stimuleren.
    Sorry, ik weet het niet meer, wanneer begin jij? --> ik zie het 9 juli :)

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Bbibi: je moet inderdaad alles voorschieten. Met andere rekeningen is mijn verzekering erg snel, maar met dat ivf-gebeuren zijn ze erg traag. Bij PNO hebben ze een standaard formulier voor aanvraag behandeling buitenland. Dat moest ikzelf (en dr. S.) invullen. En dat heb ik alleen opgestuurd en toen heb ik die toestemming gekregen. Een behandelplan heb ik alleen mondeling gekregen (en op zo'n tabel-lijstje) en dat heb ik dus ook niet opgestuurd. Is verder ook niet moeilijk om gedaan.
    @Sam11: mijn man heeft net naar PNO gebeld over de 4e poging. Ze moeten een medische indicatie van de gynaecoloog hebben dat hij verklaart dat in jouw geval ivf aan te raden is. Dat hoeft niet veel om het lijf te hebben, want volgens PNO hadden ze daar vaak standaard verklaringen voor. Ik zal deze week dus eens naar DD mailen of bellen of ze die voor mij klaar kunnen maken. Zodra ik meer weet, laat ik het jou ook weer weten.

Mijn man heeft net naar PNO gebeld. Ze zouden vorige week al de declaratie overmaken, maar hebben dat dus nog steeds niet gedaan. Volgens degene aan de telefoon was het nog steeds 'in behandeling'. Mijn man heeft toen gevraagd hoe het kwam dat het na al die tijd nog steeds 'in behandeling' was en dat het wel erg lang duurde. De declaratie was ruim 1950 euro, dus dat is best vervelend als ze daar zo lang mee wachten. Toen werd hij doorverbonden en werd nu weer gezegd dat het vandaag afgehandeld zou worden en het geld vrijdag of maandag op de rekening zou staan. Dat mag dan ook wel na bijna 4 weken.

12. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

Sep 25, 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sneeuwmees: ik breek hier even in. Wat raar dat PNO nog niet heeft uitbetaald. Ik had alle bedragen enkele dagen na declareren al terug op onze rekening... Declareer jij ook online?
    Spannend nu de volgende poging weer in zicht komt. Deze poging gaat je gewoon een positieve test opleveren! Ga je weer voor de embryoscope bij genoeg bevruchtingen?

13. Elize84

Elize84 Bekend lid

Dec 2, 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Wat vervelend zeg Sneeuwmees! Bij mij stond de 2300 euro vd icsi binnen 5 werkdagen op de rekening... moest wel lang wachten op toestemming, maar declaraties gaan snel. Doe je ze ook digitaal?
    Hoop dat t goed uitkomt met je eisprong, maar t lijkt me ook niet een probleem met de uitgangsecho. Spannend dat je weer bijna gaat beginnen!

@NinaD: deze onderzoeken doen ze helaas niet in Nl. Ze moeten er hier bijna om lachen of vinden het futuristisch...beetje beperkt hè.
    Neem jij dan niet alle supplementen van het lijstje van dr S?
    Ddees vroeg mij er ook om.. ik ben 3 mnd van te voren gestart met omega 3 met epa /dha gehalte van 600 mg, vitamine d 2000 iu, vitamine e 400 i.e., hoog gedoseerd b complex, selenium . Man nam daarbij nog flinke dosis vit c en zink.
    Na dat bij mij vit d nog steeds wat laag was heb ik ook een poosje 4000 iu genomen, ook had ik de week voor punctie geluk met het weer en veel in de zon gelegen. Ik heb de dosis omega 3 opgevoerd naar 1200 epa/dha. Het kalmeert immuunsysteem, maakt bloed dunner, verbeterd doorbloeding dus, kan helpen bij innesteling. Vitamine d tekort kan ook mislukte innesteling en vmk veroorzaken.
    Hoop dat ik de vragen van Ddees hiermee ook heb beantwoord. Ik heb het zowel van internet als bij de tuinen vandaan en kost best wat, maarja :).

14. NinaD

NinaD Niet meer actief

Elize,
    Jammer dat ze in NL zo achter lopen!

Het gekke is dat dr S mij helemaal geen lijst heeft gegeven. Ik heb gevraagd wat voor supplementen ik het beste moest gaan gebruiken. Hij zei alleen "pre-natal vitam" en voor de rest niets ;). Hij zei zelfs niet te veel spullen gaan slikken! Heel gek terwijl hij anderen blijkbaar hele lijsten mee geeft. Ik gebruik die van Solgar, zit heel veel dingen in. Ik heb nu op aanraden van de accupuncturist magnesium voor mij aangeschaft en zink voor mijn man.

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Babs: ja, vind het ook vreemd. Iedere keer als we erover bellen is hetook net of ze er dan pas naar gaan kijken (of weer beloven dat het toevallig die dag afgehandeld of betaald gaat worden). Ik heb alles per post opgestuurd overigens. En de embryoscope? Ik weet het nog niet. Ik zou wel willen, maar weet niet wat dr. S. voor mij in gedachten heeft.
    @Elize: bij ons had hij specifiek omega 3 en vitamine D3 aangekruist dat die het belangrijkst waren, maar wij zijn ook alles gaan slikken. Het kost inderdaad een hoop, maar ja, je wilt ook graag een kindje. Dus dan ga ik maar weer braaf mijn potjes halen bij de drogist. In mijn zkh kijken ze ook met argusogen naar DD. Toen ik bij mijn zkh wel eens voorstelde om een combi van 2 stimuleringsmiddelen te gebruiken, werd dat gelijk afgedaan als 'oh, dat is de DD-methode'. En dan moet je al helemaal niet over DHEA beginnen. Er bestaat een overzicht van alle zkh en de slagingspercentages per zkh bij ivf. Het zou goed zijn als ze de scores van DD er ook eens in zouden vermelden. Misschien dat ze dan in NL ook eens wat ondernemender gaan worden.

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Nina: ik snap die afwegingen van hem ook niet zo goed, waarom hij bij de een wel iets adviseert en bij de ander niet. Bij mij zei hij dat DHEA geen meerwaarde zou hebben. Terwijl ik een amh van 0,34 heb. Dat wil ik ook nog eens vragen waarom dat bij mij geen meerwaarde heeft (ben ik toen in alle spanning vergeten). Ik slikte zelf al vitamine D3 omdat dat het schilletje van het embryo makkelijker zou 'doorbreken'. Als je ouder wordt is het schilletje wat stugger. Dus misschien dat hij het daarom bij mij juist adiviseerde en bij jou niet, omdat jij nog piepjong bent.;)

17. anjav

anjav Fanatiek lid

Dec 11, 2011
    1,690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Babsie; jij ook zwanger van een tweeling? Wat leuk! :D
    Gefeliciteerd.

Monatoetje; ik vind het er toch wel positief uit zien met die testen. ERG knap dat je je weet te beheersen met de testen. Ik kon dat echt niet, haha.

Elize; ik kan je test nog niet zien, we zijn nog geen vriendjes.
    Maar voor jou misschien ook een tweeling! Cool hoor, zoveel mensen nu met een tweeling. Voel ik me niet zo "alleen", hihi.

18. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

Oct 14, 2007
    1,247
    0
    36
    Noord-Holland
    Dank je Elize
    Dokter S heeft mij gezegd dat ik 2000IE vitamine D3 moest nemen en Omega 3 Maar daar heeft hij niet echt de waarde voor gegeven. Vandaar mijn vragen daarover. Heb nu die van de Tuinen, maar ik blijf ze opboeren Getsie. En natuurlijk foliumzuur.

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Ddees: herkenbaar. Ik neem ze vaak 's avonds pas in, omdat het 's morgens anders wel een hele maaltijd wordt, maar dan 'eet' ik laat op de avond ook nog vis. Bij mij heeft hij ook geen onderbouwing gegeven, of getest of de waardes zodanig waren dat we die vitamines nodig hadden. Het is een man van weinig woorden.;)

20. Elize84

Elize84 Bekend lid

Dec 2, 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Visolie werkt het best als je het bij de warme maaltijd of vettigheid inneemt heb ikggelezen. Ik ben ook nog maar (nouja) 29 en normaal amh..toch ook vit d, maar dat kwam ook uit immuunonderzoek. Kan zeker geen kwaad om er een flinke dosis van te nemen. Het is wel 10 x zoveel als aanbevolen dosering in ned :).

Share This Page