@elize ik heb hetzelfde formulier gekregen als jij met dezelfde adviezen erop! had het ook al aan Dees doorgegeven ik neem ook die van de tuinen ik neem 1200mg DHA/EPA. Ik dacht doe het meteen goed. Wie weet ga ik zelfs ipv 2 sapsules per dag er wel 3 gebruiken! daarnaast neem ik sinds mijn afspraak daar standaard 5000ie, dit is nog asteeds een veilige dosis lees ik overal. En voor mensen met een aandoening is een wat hogere dosis altijd goed! @dees hihi ik heb precies hetzelfde vooral ook smorgens dan boer ik ze ook op! ik neem er smorgens 1 en savonds 1 omdat ik bang ben dat met zoveel tegelijk dat mijn lichaam maar een gedeelte op zal nemen! mij lijkt dosering over de dag verspreid ook beter! hopelijk hebben de ''vieze'' pillen uiteindelijk wel een goed resultaat bij je! @nina owh kijk wat fijn dat je dat zo hebt kunnen oplossen! dus voor jou gaat de volgende ronde alweer bijna beginnen. Zorgt de deca ervoor dat je inderdaad niet 1 dominante follikel krijgt? wat goed. Hopelijk veel goede eitjes voor jou komende ronde! ik heb idd 9juli uitgangsecho. Ik hoop gelijk behandelplan mee te krijgen en het is even de vraag wanneer ik ongi wordt ( @sneeuwmees vervelend zeg dat je er zo lang op moet wachten! en het is toch een flink bedrag! en wel zo fijn dat je dat bedrag hebt voor je nieuwe rekeningen binnen gaan komen. Konden ze bij PNO niet verklaren waarom het nog in behandeling stond? hopelijk zijn ze snel met uitbetalen. Dat formulier waar jij het over hebt had ik al ingestuurd naar verzekering! maar helaas willen zij ook persee eerst behandelplan vooraleer zij beslissen of ik akkoord krijg.
wat stom heb ik daarstraks een vet lang verhaal getypt stond er dat de moderatord het gaan controleren voor ze ht gaan plaatsen... vreemd toch want nu staat er niks...??
@Bbibi: frustrerend, heb ik ook eens gehad. En er stond helemaal niets schokkends in wat taalgebruik betreft. Achteraf is dat ook nooit meer alsnog geplaatst. Heel raar. Dus nu moeten we waarschijnlijk allemaal blijven raden wat jij ons te melden had.
Ik heb ook een lijstje gekregen wat ik moest gaan slikken toen ik mijn intake had. DHEA, vit d3 2000ie, visolie omega 3 en een zwanger vitamines combitablet. Ik heb eens de naam van een arts gebruikt in mijn post, toen werd die ook verwijderd. Heel jammer... Hey babsie! Nog een DD tweeling op komst! Gefeliciteerd meid. Leuk hoor!
Nou heb ik god-sakker al 4x een heel verhaal getypt en weeeeer plaatst hij hem niet *zucht* ik snap er niets van er staat helamaal niets vreemd in... maar vervolgens wordt mijn bericht ook niet geplaatst!
Ik denk dat ik het beter in etappes kan plaatsen hihihi.. @nina helpt deca voor het voorkomen vaan een dominante follikel? wat fijn! en goed dat je het zo kunt regelen ! bespaard weer een extra uitgangsecho hihi. @sneeuwmees jammer dat je op je centjes zit te wachten. Vervelend dat het allemaal zo lang moet duren. Is daar een reden voor? en dat formulier waarover jij het hebt heb ik door dr s laten invullen en opgestuurd naar verz. helaas keurde zij dat alleen niet goed. Zij wilde echt een behandelplan ontvangen helaas! zou ik die pas krijgen met uitgangsecho? want ik heb er vrijdag om gevraagd maar heb nog steeds niets ontvangen.
@ D dat heb ik inmiddels gedaan idd... ik denk dat hij geen lange berichten wilt versturen! hihi... enne van dat omhoog komen van die visolie caps heb ik ook! heel vervelend! heb ik alleen smorgens last van! savonds gelukkig niet! @aklina jij dus ook al paar keer gehad? heel vervelend! @elize ik neem net als jij ook 1200epa/dha denk doe maar gelijk hoge dosering. En wil miss nog iets hoger gaan nemen (3 per dag ipv 2) daarnaast standaard 5000ie vit D aangezien 2000 goed is voor gezonde mensen. Maar voor zieke is de dosering beter wat hoger te nemen heb ik gelezen dus neem standaard wat meer @anja wat en mooie naam hebben jou kindjes! @sammi en miss een beetje bekomen van de schrik/ellened? @dreamer : zwaai hopelijk niemand vergeten?
Bibi, de dosering van Vit d3 is voor gezonde mensen 1x daags 400 ie. Wij nemen dus al 5x meer dan dagelijks aanbevolen.
@aklina true maar in nederland liggen die dagelijkse doseringen ver ver ver onder wat wordt geadviseerd. Kijk eens op: Vitamine D - Wikipedia en dan even in het midden bij het tabbeletje. om 80mol te bereiken is per dag 2200 ie nodig. Dit is voor normale gezonde mensen. Op veel sites lees je dat mensen met bijvoorbeeld MS baad hebben wij een hoge dosering dus vandaar mijn keuze 5000ie te nemen. Ik lees zelfs wel eens van andere forumgangers dat ze 10.000 nemen. Opzich zou dat ook geen kwaad moeten kunnen, aangezien je in 20/25 minuten al 10.000ie zelf aanmaakt
Nogmaals bedankt voor jullie bemoedigende woorden toen we nog hoopten dat mijn ei zou bevruchten en voor jullie lieve reacties toen gister bleek dat ICSI niet eens een optie was. Ik was in eerste instantie vrij rustig maar later in de middag hakten de teleurstelling en het effect van (het stoppen met?) de hormonen er toch wel hard in hoor. Ik heb me in tijden niet zo slecht gevoeld! Gelukkig wel goed kunnen uithuilen bij mijn moeder en mijn vriend. Vannacht goed geslapen en nu proberen me op te laden voor de volgende poging! @ Sneeuwmees: wie gaan er ook alweer allemaal in juli beginnen? Jij, Klaasje, Nina en ik weet ik zo uit mijn hoofd. Sterkte op je werk! @ Sam: wat erg voor je meid, dat je alleen met IVF zwanger kunt worden. Dat maakt het wel heel definitief hè, zo'n laatste poging! Ik leef enorm met je mee. Dikke knuffel! @ Elize: dank voor de knuffel, die kan ik wel gebruiken Wat een donkere test had jij bij MvM! Geweldig voor je! Haha, dat zijn er zeker 2 hoor Dank voor de Cetrotide tip, ik zal het aan Dr. S vragen maandag. @ Monatoetje: ik hoop zo voor je dat de test vrijdag donkerder zal zijn! Wat een spanning. Hang in there! @ Shaddixxx: ik ga je nog terugmailen. Balen dat je er doorheen zit. Dikke knuffel! @ Ddees: knuffel terug voor jou, jij zal 'm inderdaad ook wel kunnen gebruiken.. @ Dreamer: ik had ook niet eerder gehoord dat je meteen verder mocht, blijkbaar vindt Dr. S dat we haast hebben. En zo voel ik dat zelf ook hoor, geen tijd te verspillen! @ Nina: ja, ik ben zeker blij dat we meteen door kunnen. Ik vind het wel zwaar, maar ik hou mijn doel voor ogen. Ik hoop ook voor ons allebei dat we dit keer een betere maand hebben! Hopelijk snel ongesteld zodat je kunt starten. Toi toi toi @ Bbibi: dank je wel voor je berichtje. Ik ben weer een beetje van de schrik bekomen en ondanks het gevoel dat het voor ons te laat is, ga ik me voor de volle 100% in de volgende poging storten! @ mijn zusje: gelukkig gaat het goed met haar. Ze is ontzettend sterk en is erg rationeel van karakter, waardoor het accepteren wat sneller gaat dan bij de meesten van ons het geval zou zijn denk ik. Natuurlijk heeft ze het hartstikke zwaar gehad, maar ze realiseert zich dat het kindje niet levensvatbaar zou zijn geweest dus dat het beter is dat de zwangerschap nu werd beëindigd ipv dat het kindje na de geboorte zou komen te overlijden. Ook kijkt ze alweer vol goede moed naar de toekomst. Ze gaat nog wel haar AMH laten checken aangezien een laag AMH veel onder zusjes voor komt. Ze kan maar beter nu weten dat de tijd dringt, dan net als ik jaren verspillen, toch? Maar hopelijk heeft zij het niet! @ supplementen: vreemd dat hij niet iedereen dat lijstje geeft. Ik slik al maanden een hele maaltijd aan pillen, omdat ik zelf onderzocht had wat bij zou kunnen dragen aan mijn vruchtbaarheid. Dit is mijn lijstje: - Vitamine D (5000) - Omega 3 (1200) - Vitamine E (400) - Vitamine B Complex in hoge dosering - Zwangerschapsvitamines (nu Davitamon) - Q10 - Royal Jelly - Bijenpollen - Vitex Agnus Castus (door Dr. S beaamd dat dit goed is) - L-Arginine - L-Glutamine - Levertraan - Zink - Magnesium - Selenium Ik word er eerlijk gezegd niet goed van om ze te slikken en sla wel eens een dagje over, maar ik hoop toch dat ik zo nog iets bij kan dragen aan mijn vrij hopeloze situatie.. @ DHEA: ik denk dat hij alleen vrouwen dit laat slikken bij wie uit de bloedwaarden is gebleken dat dit zinvol is. Een laag AMH betekent niet per sé een lage DHEA waarde, is mij verteld. Zo heb ik een extreem laag AMH en was mijn DHEA waarde aan de hoge kant. Daarom slik ik ook maar 25mg Liefs aan iedereen die ik niet genoemd heb en een fijne dag allemaal! x
@miss jij en je zus zijn beide sterke vrouwen! respect! voor jou omdat je zo snel alweer moed aan het verzamelen bent voor een nieuwe poging en voor je zus dat ze nog normaal kan functioneren en naar de toekomst kan kijken! onwijs knap van jullie, en dat mag gezegd worden! wat betreft je vitamine slik ik veelal hetzelfde! misschien leuk als iedereen zijn lijstje erop zet? Ik slik (buiten mijn medicatie om) voor ontbijt: 2x maca 2x DCI 1x kaneel met salaretin 1x omega 3 600DHA/EPA na het ontbijt : Hydrocortison (prednison) 5mg 1x goed opneembare magnesium 1x chroom 1x foliumzuur 1x depyrrol 1x taurine met het eten savonds: 1x 600 EPA/DHA 1x Vit d3 5000ie 1x vitamine E na het eten: 1x goed opneembare multi 1x goed opneembare magnesium 1x selenium bij het slapen gaan voor mijn immuunsysteem :LDN (dit middel wordt in het buitenland ook gegeven bij vrouwen met herhaalde miskramen maar ik heb het voor mijn ziekte )
Bbibi: dank je! Ik ben ook erg blij dat we die namen hebben gekozen. En jee, wat een waslijst aan vitamines etc slik jij zeg... Hebben ze dat aangeraden?
@anja ik vind voor jongens de namen mika en luca leuk! En toen zag ik de namen van jou zoon en dochter! Onwijs leuk zeg Gedeelte van mijn ME/CVS arts, gedeelte van homeopaat, en gedeelte van van DD
@Bibi Dank je, het gaat wel weer. Af en toe raak ik er behoorlijk van aan het malen, maar later kan ik het ook wel weer loslaten. Ik heb de hoop alweer op take 4. Maar eerst even lekker opladen! Weet ook niet wanneer we weer zover zijn. We hebben nog het hele jaar voor poging 4 Eerst maar eens goed beraad met dr. S. @ Sneeuwmees, fijn dan moet toestemming voor poging 4 toch niet zo moeilijk zijn... @ Elize .. dank je! Ik ook met jou hoor! Het vervelendste vind ik die punctie voor niks. Ik zal wel niet de enige zijn..maar ik haat het om zelf op die tafel te gaan liggen, heb altijd het gevoel of ik hem wil smeren als ik uit de wachtkamer gehaald wordt. Ik heb tot nu toe eigenlijk niet zoveel ongemak van de hormonen. Vind het wel fijn dat ik die gore utrobollen maar heel kort hoefde te gebruiken. Daar wordt ik altijd zooooo moe van. Nu voel ik me redelijk fit eigenlijk. wat heb ik gemist met de cetroide tip? Denk dat ik erover heen gelezen heb?? Wat was de tip?? Er wordt hier zoveel gekletst hou het even niet zo goed meer bij allemaal! Hoop dat er snel weer een hoop streepjesnieuws mag komen! Weet er iemand wat over een dieet om je eicellen op te vijzelen? Zou het echt werken?
Bbibi jeetje wat een waslijst! Komt het soms niet een beetje je neus uit om er ZO veel mee bezig te (moeten) zijn! Dat had ik soms al, kan me dus helemaal voorstellen dat jij dat zou hebben... Met mij gaat het om eerlijk te zijn juist slechter. Hele dagen werken gaat gewoon niet meer. Ik baal ervan. Ben zo klaar met dag in dag uit pijn! De ene keer is het nog erger dan de andere. Maar het is voor het goede doel en dat heb ik er zeker voor over! Laat ik duidelijk zijn dat ik me al met al nog steeds gelukkig prijs. Zeker nu er hier niet heel veel positieve berichten voorbij komen. Hoop alleen heel erg dat als ik bevallen ben ik dan ook uiteindelijk van de pijn verlost ben...
@Dreamer: meid, wat heftig! Ga je nu gedeeltelijk de ziektewet in? Ik heb tijdens mijn zwangerschap (vanaf week 16) ook zoveel pijn gehad. Ik herken dat zo dat je zo blij bent zwanger te zijn en daardoor niet te veel wil klagen. Maar die pijn was er continue en maakt je zo moe (en moedeloos). Heel herkenbaar, hoor! Een schrale troost is dat als je eenmaal bevallen bent, de pijn ook weg zal zijn. Dat was bij mij wel het geval (wat ook weer wennen was toen ik ineens niets meer voelde). @Bbibi: ik dacht dat ik (met mijn lijstje van dr. S en mijn accupunctuur-capsules) een maaltijd extra erbij had, maar jij mag wel een uur eerder opstaan onderhand. Jemig, wat een lijst. Ik moet zeggen dat ik het nu al wel eens per ongeluk expres een dagje vergeet, omdat ik het al zoveel vind wat ik slik (en vooral het ermee bezig zijn). Respect dat jij dat dagelijks achter je kiezen propt. Dat mag toch zeker wel eens met 2 streepjes beloond worden. @Sam11: fijn dat je weer vooruit kunt kijken. Die 4e poging zou volgens mij makkelijk te regelen moeten zijn (mits dr. S. er wel aan mee wil werken). Ik houd je op de hoogte!
@Miss: Ik, Nina, jij en Bbibi gaan in juli beginnen. Of ben ik nu nog iemand vergeten? Ik vond het ook wel typisch dat jij gelijk door mag (wel fijn overigens). Ik begreep dat die rustmaand niet zo zeer te maken heeft met weinig follikels, maar meer vanwege de hormonen die je gebruikt hebt en om je eierstokken tot rust te laten komen. Maar gelukkig voor jou dat je geen onnodig tijdsverlies hebt. Hoe gaat het met je hond(je)? Knap hoe je zus met het verlies van haar kindje omgaat. Ik zou me zelf geen raad weten als ik in haar schoenen stond.
@sammi owh meid wat knap hoe nuchter je reageerd! Ik zou zo ontzettend hysterisch en zwaar depri zijn! Echt mijn respect dat je het zo goed kunt relativeren! Wanneer heb je een gesprek met dr S als evaluatie!? @dreamer hihihi ja erg he! Dan ben ik de carnitene vergeten zie ik en de magnesium is 8 pilken per dag en dan spuit ik nig 2x ler week vitamine b1/ al jaaaren ! Dus wel een beetje veel, maar ach alles went! Als je anders een vaatdoek bent en 24/7 alleen nog maar in bed ligt van de pijn en ellende heb je daar heeeeel veel voorover vandaar dat ik al deze capsules sowieso slik! Ook straks gewoon na de zwangerschap... Alleen de vitamine E kwam er voor mij bij! Wat vervelend dat je zoveel pijn hebt! In je baarmoeder of gewoon heel je lichaam! En doe je zwaar werk?'zoals sneeuwmees al eenveefg kun je niet een beetje minder gaan werken? Je moet wel aan jezelf en je kleine man denken hoor!! Dat is het belangrijkste wat er is! @sneeuwmees wat lief van je meid ( bloos !) ik vind dat wij er allemaal ontzettend veel voor doen! We doen allemaal zo ons best om zwanger te worden! Wie gaat er anders helemaal naar duitsland voor behandelingen? Dan moet je wel erg graag zwanger willen worden! Alle pijn verdriet en ellende die wij allemaal doorstaan. En dan vooral jullie allemaal aangezien jullie al wat ivf/ icsi behandelingen hebben gehad! Super gewoon dat iedereen hier steeds weer de kracht vind! Knuffel voor jullie allemaal! Slaap lekker meiden.