ICSI in Dusseldorf deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Babii, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer82

Dreamer82 Actief lid

18 jan 2013
    207
    0
    0
    Sneeuwmees ik zit nu halve dagen in de ziektewet. Probeer op de helft van de dag naar huis te komen, maar mijn werk laat zich niet altijd leiden. Officieel werk ik tot kwart voor twaalf maar wordt meestal later, maar een uur of een ben ik meestal wel weg. Paar uurtjes op bed liggen, meestal even slapen. Hopelijk kan ik het zo tot het einde volhouden.

Bbibi gelukkig maar dat je je er goed bij voelt. Daar doe je het voor.
    ik heb bekkeninstabilliteit. Ik ben Operatieassistent. Heb mijn werk nooit zo zwaar ervaren als nu. De meeste operaties kan ik niet meer doen omdat ze te zwaar zijn. Gelukkig heb ik lieve, behulpzame collega's dat scheelt een heleboel! Wat er voor mij overblijft is niet om vrolijk van te worden, maar idd alles voor de kleine man! Mijn tijd komt wel weer.

2. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik kon met niet inhouden vanmorgen...
    Hij is weer pos maar nog geen knaller hoor!
    Hopelijk blijft mijn ongi weg.. mijn buik voelt echt alsof ik het wordt....
    Test geplaatst in mijn album...

X

3. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Ook hier: jippieeeee Monatoetje! Helemaal super! Ben blij voor jullie :)

Xx

4. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Dreamer klagen mag hoor. Dan worden we even met de neus op de feiten gedrukt dat zwanger zijn niet alleen de roze wolk is.
    Sterkte Ik zie dat je net over de helft bent.

Mona vasthouden hoor dat streepje Gefeliciteerd ! ! !

Zwaai naar iedereen

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mona: er blijft een streep staan, meid! Dus je bent gewoon zwanger, hoor!! En met morgen als testdatum, kan dit echt geen pregnyl meer zijn. Ik ben benieuwd hoe de kv test eruit ziet, of doe je die morgen! Hoe is het met het bruinverlies?
    @Dreamer: heftig als je werk zo zwaar is. Begripvolle collega's scheelt al een hoop. Ik had juist weer heel veel moeite met mijn kantoorwerk (terwijl ik dacht dat ik makkelijk tot 36 wkn door kon werken omdat ik toch zittend werk had). Dat bleek dus niet zo, want juist met het zitten (ik had pijn aan het schaambot, wat bekkengerelateerd is), dat ik op het laatst niet meer wist hoe ik zitten moest. Heb kussens en van alles mee naar kantoor gesleept en op het laatst zelfs ergens een kleine fauteuil gevonden op mijn werk. Zo heb ik het tot 36 wkn volgehouden, maar vraag me niet hoe. Veel sterkte en ik hoop dat je het op deze manier nog even vol kunt houden.
    @Ddees: fijne vakantie, meid!!! Geniet ervan!

6. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ sneeuwmees. Die v kruidvat doe ik morgen en dan bel ik DD...
    Gelukkig geen bruinverlies meer gehad.. en utrosmurrie blijft wit....

X

7. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @dreamer pffff wat heftig zeg! met bekkeninstabiliteit wordt je niet vrolijk van inderdaad. Maar mag jij uberhaupt nog wel werken? Ik dacht dat dat juist best gevaarlijk was... dat je dan echt je rust moest houden. Heftig hoor...
    Is het wel zeker dat dat nog weg trekt na je zwangerschap?

@mona ik ben ook onwijsssss benieuwd naar je testje ik stuur je een verzoekje als je dat goed vind :)
    super nieuws hoor! die ongi blijft echt wel weg ;)

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mona: klinkt hartstikke goed allemaal, hoor! Ik wacht met smart (morgen) op de kv-test. Begint je man al een beetje er in te geloven, of wacht hij met blij zijn tot morgen?

Ik had gisteren mijn laatste ovutest gebruikt. Ik had gedacht wel genoeg aan een doosje te hebben, maar dus net niet.:x Twijfel of ik straks nog naar het kruidvat ga om nog een nieuw doosje te halen, tot ik echt zeker mijn ei heb getraceerd. Ik heb hier via het te koop topic ook al een heel pakket met ovutesten besteld, maar met de post weet je niet of die er vandaag ook al zijn. Ik ga me zo maar eens op de berg strijkwas storten, die ik zorgvuldig aangevuld heb deze week. Het is dan wel mijn vrije dag, maar helaas gaan dat soort klusjes gewoon door.

9. Ik hoop wij ook, maar dat zal wel niet. Stiekem hoop ik dat ze de 9e in Mulheim zeggen van 'Nou, dat lijkt me allemaal duidelijk, heb je 12 juli tijd voor een TESE?' :p Volgens S. zou het in Mulheim vrij snel gaan, maar ik heb geen idee wat 'vrij snel' is volgens Düsseldorf-termen.

Ik heb begin vorige week een positieve ovulatietest gehad. Nu betekent dat bij mij helaas helemaal niets, de laatste keer dat hij positief was, was m'n grootste follikel 14mm, maar ik hoop toch dat het deze keer betekent dat ik precies rond 9 juli ongesteld ga worden. Als ze dan in Mulheim zeggen dat het inderdaad al heel snel kan bij hen, kunnen wij ook van start. Dan kan ik gaan spuiten en eind juli de punctie (tenminste, in de meest gunstige situatie). Als het allemaal langer gaat duren, waar ik wel op reken, zullen we op mijn volgende menstruatie moeten wachten. Nu had ik een cyclus van 'maar' 5 weken, maar geen idee of dat de 2e keer ook zo is.

Wat een berg pillen slikken jullie trouwens allemaal! Hier alleen vitamine D (2000) en EPA/DHA en de standaard mama-pillen met foliumzuur e.d.

@Dreamer; Wat rot dat het niet zo lekker meer gaat! Ik hoop toch dat je nog een beetje kunt genieten van de laatste maanden en dat het minder werken toch een positief gevolg gaat hebben!

10. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @sneeuwmees ghrrrr dat zijn altijd van die frustrerende zaken idd ... zul je altijd zien NET tekort! ik heb een hele berg liggen! ik weet niet of je in de buurt woont anders zou je er van mij een heel aantal kunnen hebben als je wilt! (brabant?)

@shaddixxx, ik hoop dat jij ook gewoon gelijk mee kunt starten in juli! zou leuk zijn! en als ze misschien gelijk tijd hebben in mulheim, dan kun jij ook meteen al gaan straten met stimuleren toch? dus opzich kan het erg snel gaan toch???? wie weet dat jij dan over een week of 2 ook gewoon gelijk kan straten zodra je ongi wordt!!! zou super zijn :)

@mona wauwww wat een mooie testen meid! jij bent echt wel zwanger!
    En super die fotot van jullie embryo, is dat standaard dat je die krijgt? wat onwijsss leuk! ik wil die ook een (bloos!) super! had jij zelf gevraagd om zon fotootje?

11. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bbibi: Die krijg je bij de terugplaatsing... Gaaf he! Alleen als je op zaterdag de tp hebt krijg je hem niet meteen maar mailen ze je hem!

X

12. NinaD

NinaD Niet meer actief

Mona,
    Ik zou ook blijven testen :D

Vandaag lees ik mee, maar te veel hoofdpijn om te reageren. Wel ongi geworden, kan dus met depot decapeptyl beginnen. Op naar nieuwe kansen.....Vingers crossed!

Fijne middag allemaal! xxx

13. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @Mona wauwwww ontzettend leuk hoor! en vooral straks in het plakboek van je beeb! onwijs leuk! lekker van het goede nieuws genieten meid!

@Nina, vervelend dat je zoveel hoofdpijn hebt. Komt dat door je ongi? Lekker rustig aan doen1 en op naar een super kans met hopelijk een mooie 2 strepen voor jou :D

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Nina: 'fijn' dat je ongesteld geworden bent en dat je van start kunt gaan. Ik had de eerste twee dagen toen ik net begonnen was enorm veel klachten (hoofdpijn, misselijk en algehele lamlendigheid). Maar dat ging gelukkig na 2 dgn weg. Succes, meid! En wie weet tot ziens in DD.
    @Bbibi: leuk, hè zo'n foto. Zeker als je er zwanger van geworden bent. Dit zijn wel foto's van dag 5 terugplaatsingen. De embryoscope maakt om de zoveel tijd een foto van de embryo en die krijg je dan mee (of per mail).
    @Shadixx: wie weet kun je maar zo ook deze maand starten. Zou mooi zijn! Als ze zeggen dat het rustig is, dan is de 12e misschien nog wel haalbaar. Er zullen ook veel mensen zijn die in de vakantieperiode geen polonaise aan hun lijf willen (en is er dus meer ruimte voor ons om door te gaan). Ik duim voor je!

Hier eindelijk mijn ei gespot. Dus ik verwacht dan over 2 wkn mijn ongesteldheid (en dus 8 dgn later dan normaal). De testdatum valt dan wel vlak voor mijn vakantie en dus even spannend. Zeker als het net als de vorige keer zo'n domper was, waar ik even een paar dagen echt 'ziek' van ben geweest. Maar we moeten positief blijven denken en wie weet kan ik wel pril zwanger op vakantie.

15. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames, ik heb even een vraagje aan jullie....
    Ik kreeg in DD het advies om vit D 2000ie en Omega3 1000mg te slikken, maar tot wanneer moet je dit blijven slikken? Tot aan de punctie of daarna ook nog? En dan stoppen als je zwanger blijkt of nog doorgaan?

En geeft DD verder nog adviezen mbt vitamines na de punctie/tp?

16. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Mariska, ik heb hetzelfde advies gekregen en opgevolgd. Ik moest er mee door blijven gaan ook na de punctie. Ik heb na mijn positieve test er nog naar gevraagd; gewoon doorgaan.
    Toen ik met 12 weken met de medicatie moest stoppen heeft I. het nogmaals aan Dr. S. gevraagd en die adviseerde het de gehele zwangerschap door te blijven slikken.

Maar zoals sommige dames ook al aangaven, ben ik het pillenslikken behoorlijk zat. Dus doe het nu een beetje op gevoel.
    Visolie ongeveer 3-5x in de week en niet op de dagen dat ik vis eet. En de vit d3 slik ik alleen op de dagen dat ik niet meer dan een half uur buiten ga zitten. Op zo'n zonnige dag als vandaag doe ik het dus niet.
    Maar vooral ook omdat de kindjes nu al bijna "af" zijn in de ontwikkeling. Ze hoeven alleen nog maar te groeien.

Ik zou er dus gewoon mee door blijven gaan als ik jou was.
    DHEA was het enige wat ik meteen na de positieve test moest stoppen.

17. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @Sneeuwmees inderdaad onwijs leuk!!! wij hebben besloten ook embryoscoop te gaan doen! als we het doen doen we het meteen goed ;) mits we uiteraard genoeg eitjes hebben... want dat is altijd maar de vraag natuurlijk.... je moet er minimaal 4 bevrucht hebben toch? hopelijk gaan we dat halen :)
    En inderdaad we houden de roze positieve flow erin, dus jij gaat gewoon lekker pril op vakantie! en dan heerlijk genieten van je verdiende vakantie ;)

@ marsika ik zou hetzelfde zeggen als aklina! gewoon doorgaan met de Vitamine D plus omega! sowieso voor jezelf ook erg gezond ;) dus kan sowieso geen kwaad! en voor de baby is het ook erg goed! grotere kans op een gezonde baby met normaal geboorte gewicht! dus ik zou het ook blijven gebruiken als ik jou was :)

Dames ik ben na vandaag een beetje minder online want mijn werkdagen zitten er weer op en dan moet het allemaal via de telefoon en dat is zo vervelend!
    dus ik kom wel af en toe nog spieken... (en aftellen tot dinsdag)

Fijn weekend alvast meiden!

18. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank dames! Ik blijf het dan gewoon doorslikken mocht ik zwanger raken van deze poging.
    De DHEA ben ik inmiddels mee gestopt sinds een paar dagen. Potje was leeg en volgens de arts in Gent had het niet zoveel nut om nu nog een nieuw potje te halen voor deze poging.

19. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Even snel,heb heeele drukke werkdag gehad, maar super Monatoetje, gefeliciteerd! Je bent echt zwanger! Is dit voor jou ook echt de allereerste keer?

Wij hebben morgen de 1e echo, ben heel benieuwd. Mijn gevoel is nu steeds goed, maar je weet t natuurlijk niet :-D.

20. NinaD

NinaD Niet meer actief

Elize,
    Veel plezier morgen!

Bbibi en Sneeuwmees,
    Sinds ik in de mmm zit heb ik meer klachten rondom ongi zoals Sneeuwm. Dit soort hoofdpijn is echt pittig, heb vanmiddag nauwelijks kunnen werken. Ik was erg blij dat ik weer kan beginnen, maar het spuiten van decapeptyl ging niet goed :(. Ik moest het mengen via een verbinding tussen 2 spuiten, het oplossen duurde veel langer dan menopur, terwijl erop stond dat mengen en spuiten binnen 3 minuten moest. Ik was al aan het stressen, maar dacht dat het toch nog goed ging, maar toen wilde de de spuit niet meer verder, terwijl er nog wat in zat....ongeveer 1/5 ervan....vloeistof was al te vast geworden. Ik kon niet meer bellen naar DD, heb alvast gemaild naar dr S. Ik hoop dat het niet erg is of dat hij een oplossing heeft. Ik ga maar een pijnstiller nemen en naar bed.

Iemand hier ervaring hiermee?

Deel Deze Pagina