ICSI in Dusseldorf deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Babii, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    @AnjaV: Ik probeer ook wel bewust te genieten hoor! Heb een zw schapsdagboekje, maak nu al foto's en elke dag sta ik er wel even bewust bij stil, denk ik heel hard: groei maar lekker door enz. :D Maar het blijft nog even onwerkelijk, wat jij ook zegt.
    Misschien ook omdat ik nu alsnog in onzekerheid zit over 1 of 2 kindjes. Nog 1 weekje wachten weer!

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Elize: je mag me alles vragen, hoor! Zal ik je over 5 weken en 3 dagen het antwoord geven? De eerste 12 wkn zijn al zo spannend, dus wil je geen negatieve verhalen vertellen waar je misschien zenuwachtig van wordt.

3. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja, die gedachte had ik dus ook precies!
    Dat ik bang was dat ik door die negativiteit al helemaal niet zwanger kon worden.
    Zo bang dat mijn gedachten ook de werkelijkheid zou worden.
    Maar het is dus niet zo!
    Dus ookal heb je echt het gevoel dat het nooit zal lukken, dat is geen voorbode ofzo! Kijk maar naar mij.

4. NinaD

NinaD Niet meer actief

Anjav,
    Erg he...wat mmm allemaal met je doet....had nooit eerder kunnen bedenken dat ik zo bij alles stil zou staan...;) Dit gebeurt blijkbaar wanneer je een hele grote wens hebt en geen controle erover!
    Gelukkig dat jij een mooie bewijs bent van hoe het gewoon goed kan gaan ondanks angsten :)

Elize,
    Ja sommige mensen willen heel positief doen en sommige denken dat zij de realiteit-check moeten zijn.....misschien is het ook niet mogelijk goed te reageren als buitenstaander.

5. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @shaddixxx en sneeuwmees dikke knuffel voor jullie meiden! Wat een verhalen. Vervelend te horen dat jullie beide niet hebben kunnen genieten van het mooiste geschenk op aarde! Ik hoop met heel mijn hart dat jullie het op kort termijn beide over mogen doen en nu wel lekker kunnen genieten!!

@anjav ja het is wat je zegt 2 kindjes is ook zwaar! Fijn dat je man ook zoveel doet! Dat heb je exht wel nodig anders teek je het gewoon niet! Werk jij daarnaast ook nog of ben je huismoeder bij de kindjes?

@ elize wat lief ik hoop het meid! Bij jou is het ook goed gekomen met dezelfde kwatjes als bij mij dus oozich denk ik dan moet het bij mij ook goed komen!! Heb jij ook een auto-immuunziekte aangezisn jou t-helpers niet goed waren?

@ nina jaaaaa binnenkort zijn wij allen aan de beurt!!;) it has to be! Dat wij lekker mogen klagen over kwaaltjes en heeeerlijk kunnen genieten ( proberen te...) en mooi amh? Dr S was toch niet erg enthousiast en wilde volgend jaar nogmaals testen gezien mijn leeftijd. Maar ik moet zeggen dat ik redelijk goed te stimuleren ben! Ik spuit 65eh voor 1 of 2 eitjes op dag 15 ongveer. Dus best netjes toch?'
    Ik ben benieuwd hoeveel ik mag gaan spuiten! Ik hoop veel ('of zeg ik nu iets stoms) ik weet dat het niets wil zeggen, en dat het om de kwaliteit gaat wn niet om de kwantiteit! Maar veel eitjes zou ik toch wel erg fijn vinden. Dan kan ik sowieso embryoscoop uiteraard :)

Meiden kan iedereen nog even melden hoelaat je een afspraak hebt morgen? Ik 9.00uur succes voor iedereen! X

6. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Ow ps elize...'dr S wilde inderdaad gewoon ivf ipv icsi maar aangezien de morfologie van mijn man erg slecht is, wilde hij dit doen gecombineerd met picsi ( inderdaad selectie van zaadcellen) het vreemde is alleen, dat ik zojuist mijn "behandelplan" heb Ontvangen.
    Lees: een briefje wat op een verwijsbrief lijkt voor mijn verzekering.
    En daarop staat icsi dus ik ga het morgen even vragen!

7. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Iedereen succes die vandaag een afspraak heeft!!

@Bbibi: bij ons speelt er slecht zaad en dan is bij mij de luteale fase niet optimaal (en te late eisprong) . Ik heb geen immuunziekte, mijn moeder wel.. maar de waarden daarvoor waren in orde. Bij mij was er een licht vit D tekort (maar denk dat erger was, omdat ik op moment van prikken al anderhalve maand een hoge dosis nam) en de regulatorische t cellen aan de lage kant. Ik weet niet of dat dezelfde cellen zijn die jij bedoeld? Maar zorgt voor acceptatie en reguleren.
    Hoe oud ben je dan, als je amh al wat minder is volgens dr S?
    En hij zal vast een goede dosis voor je vaststellen. Teveel eitjes wil je ook niet inderdaad. De 1e keer ivf of icsi is toch altijd spannend omdat je nooit helemaal kunt voorspellen hoe je lichaam reageert.

8. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @elize dankjewel meid! We zitten alweer in de auto!
    Ik ben bijna 25 dus nog vrij jong. Mijn man is wel "wat" ouder! Die is bijna 30. Mijn man is vorig jaar door de uroloog zwaar verminderd vruchtbaar verklaard ( 4% beweeglijk en maar 1% had een goede morfologie en hij had "maar" 29miljoen zaadcellen) inmiddels door een berg vol supplementen heeft hij meestal zon +/- 100miljoen zaadcellen per ml de beweeglijkheid A is rond de 10% en b is 20% en de morfologie is nu 5% dus al enorm verbeterd gelukkig!! :)
    Maar je moeder heeft wel een auto- immuun aandoening dus? Dan zal je daar toch genetisch missxhien "iets" van mee hebben gekregen. Ik bedoelde idd die regulatore t-cellen. Blijf jij nu je zwanger bent wel hooggesoseerd omega en vit D gebruiken ??

@all veel succes voor degene die ook een afspraak hebben vandaag!

9. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Succes vandaag!!!

10. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Iedereen heeeel veel succes vandaag!!!! Denk aan jullie!

@ Bibbi: 29milj zaadcellen zijn dr best veel hoor! Mijn man had er maar 1miljoen!!!
    Mijn man heeft ook vitamines geslikt! Weet eigenlijk niet wat het zaad erna was... Maar het heeft resultaat gehad ;)!

Heeft iemand nog tips voor misselijkheid?? Ik kan 's morgens echt niks eten want dan moet ik overgeven....

@ Elize: Wat is dat voor boekje wat je hebt voor je zwangerschap?

Liefs

11. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bbibi; ik werk ook gewoon. 24 uur. En dat vind ik heerlijk! Mijn man werkt ook 24 uur, en zo is het prima te combineren. (aangezien ik ook weekenden en avonden werk)

Mona: bij mij hielp ook bijna niks. Het enige wat enigszins hielp waren waterijsjes (raketjes) en koud fruit.
    Vooral niks warms, en vooral geen brood. Daar werd ik super beroerd van. Sterkte meid!

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mona: klinkt goed dat je zo vroeg in de zwangerschap al misselijk bent, al kan ik me voorstellen dat het niet prettig is. (voor niet-zwangeren zoals ik klinkt dat altijd als de ultieme wens om ooit boven de pot te mogen hangen :)). Ik heb wel eens gehoord dat je dan op bed alvast wat moet eten (beschuitje of crackertje met thee) en dan even later rustig op moet staan. Dat schijnt voor sommigen te helpen. Als het echt zo lang aanhoudt dan kun je er ook iets voor krijgen emfasan (of zoiets). Heb ik wel eens gelezen. In het ergste geval helaas nog ruim 7 weekjes doorbijten. Sterkte, meid!!
    @Bbibi: misschien dat hij op het behandelplan wel ICSI geschreven heeft omdat sommige verzekeringen moeilijk doen over afwijkende termen. Dus misschien is het gewoon een term om bij de verzekering geen slapende honden wakker te maken. Maar navraag is zeker aan te raden. Kan me voorstellen dat het dr. S. een beetje over zijn schoenen loopt zo vlak voor z'n vakantie en iedereen die nog wat van hem wil. Veel succes vandaag!!
    @Shadixx: ik zag op fb dat jullie al aangekomen waren in jullie hotel. Toen mijn man en ik laatst in een NH hotel waren, liepen daar zakenlui rond, piloten, stewardessen, toeristen en wij dus. Zei nog tegen mijn man dat het zo grappig is dat iedereen met zijn eigen reden in een hotel verblijft en dat dat voor ons een kinderwens is in een kliniek daar in de buurt. Heftig hoe je zwangerschap verlopen is, maar we gaan voor een fantastische nieuwe ervaring van een volgende zwangerschap. Veel succes vandaag!

Hier nu toch wel wat zenuwachtig. Ik kijk zelf terug op een geslaagde vorige poging (ondanks het teleurstellende eindresultaat), maar knijp hem nu toch wel hoe dr. S. er eigenlijk tegenaan kijkt. Ik had de laatste dagen een soort van 'uitkijk' gevoel om te horen hoe hij het volgende behandelplan eruit zou zien. Maar sinds gisteren toch een onrustig, zenuwachtig gevoel.

13. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    AnjaV: thanks! Brood en crackers ofzo wordt ik idd beroerd van! Niet echt overgeven maar wel misselijk en kokhalzen...
    Ook met tandenpoetsen :)!
    Drinken gaat gelukkig wel goed! En vanmorgen maar wat pudding gepakt dat ging ook wel...
    Achja het hoort erbij en zo weet ik ook dat er iets gebeurd in mijn buik!
    Blijft zo onwerkelijk! Nog altijd bang dat het weer van me af gepakt zal worden!! Zal nog wel f duren die onzekerheid!

X

14. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Sneeuwmees: Ik vind de misselijkheid opzich ook niet zo heel erg hoor ;)! Maar tips om het iets minder te hebben zou fijn zijn... Ik heb het misselijk zijn er graag voor over!
    Hoop idd dat het gewoon een goed teken is!

X

15. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @aklina dankjewel meid!

@ mona wat vervelend dat je je zo misselijk voelt! Ik kan je geen tips geven want heb het nooit zo meegemaakt! Ik wordt wel altijd kotsmisselijk van mijn depyrrol een uur lang! De meeste stoppen met die medicatie omdat ze het niet verdragen zo ziek! Bij mij helpt het dan altijd om een groot stuk komkommer te eten!

@sneeuwmees begrijpelijk dat je zo zenuwachtig bent! Was ik ook hoor! Hoelaat mag je? Hij loopt overigens wel weeeeer gruwelijk uit! Zucht...

@anjav lekker dat je ook nig werkt! Dan heb je ook nog afleiding als alleen je kindjes! Linkt mij wel prettig maar ook wel zwaar! Fijn hoor dat je de mogelijkheid hebt om je man ook 24uur te laten werken! Top geregeld!

@hier geweest! Uitgangsecho was goed! Hij benadrukte weer dat hij niet blij was met mijn amh *slik*
    Dus dat we er nu nog ootijd bin waren maar niet later hadden moeten komen! Ik vind overigens wel dat ik suuuuper weinig mag spuiten!
    200eh ( 3 dagen) en vervolgens 150eh voor 2 dagen! Is dat niet veeeeelste weinig! Ik zit erover te denken stiekem toch die 150ook maar 200 van te maken! ( sorry ik wil niemand op een verkeerd been zetten maar ik ben wel vaker van het illegale proberen) hihi

16. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    @Monatoetje: Ik ben bij vlagen misselijk, wat bij mij helpt is vla, dat is dan ook het enige waar ik zin in heb. Verder heb ik elke keer enorme honger en als ik niks eet dan word ik beroerd, duizelig en trillende handjes. Maar het valt bij mij verder mee qua misselijkheid. Ik moet wel ook heel rustig opstaan en niet te snel drinken. Heb zelf meer als hoofdklacht: vaak plassen, vooral s nachts moet ik echt 4 keer plassen nu!! En de vermoeidheid begint toe te nemen. Oh en zere borsten, mag bijna voor een nieuwe bh kijken geloof ik :).

Het dagboek wat ik heb is van Pauline Oud, je hoeft er niet hele verhalen in te schrijven, maar is wel leuk. Worden elke week vragen gesteld en je kunt bijzondere momenten en afspraken er in kwijt. En elke maand een buikfoto plakken :). Je hebt er een hele serie van, ook voor kraambezoek en het 1e jaar etc. Toevallig kreeg ik nu van mijn schoonmoeder ook nog de scheurkalender van Pauline Oud.

@Sneeuwmees: Snap wel dat je zenuwachtig bent hoor. Kun je niet vragen om Suprefact na terugplaatsing? Hoop echt zo dat deze poging slaagt :)! Enne je verhaal over de miskraam kan misschien beter nog even wachten begrijp ik... Ja ik probeer eigenlijk ook vooral nare verhalen te vermijden..

@Bbibi: Ik ben nu net 29 en mijn amh was 2,93, dat was ietsjes hoger dan gemiddeld. Dus dan zou 2,5 inderdaad ietsje lager zijn, maar niet verontrustend lijkt mij! Ik gebruik idd nog steeds hoge dosis visolie en vit d. Alleen heb ik niet goed opgelet (zw sch dementie) en is de visolie op...slik. Dus hopelijk lukt het me vandaag dit snel te halen en dan weer gauw een 'overdosis' nemen haha.

17. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Oh zie nu je reactie Bbibi. Dus hij maakt wel wat een probleem van je amh?
    Ik zou zeker niet meer gaan spuiten hoor en vind ook echt niet dat je weinig spuit. Het is meer gewoon gemiddeld. Wat ga je eigenlijk spuiten? Menopur?
    Wat verwacht jij eigenlijk qua aantallen eicellen?

18. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    O ja, dat boekje van Pauline Oud heb ik ook. Is leuk idd. Maar ik denk dat ik 'm tijdens m'n verlof nog grotendeels vol moet schrijven :) Vind het wel een leuk idee, maar ben niet zo'n dagboektype.
    @misselijk: ik heb er gelukkig amper last van gehad. Heb dus ook geen adviezen. Veel sterkte voor de misselijke dames.

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bbibi: ik mag pas om 3 uur. Maar verwacht ook dat hij enorm uitloopt. Iedereen wil nog van alles natuurlijk voor zijn vakantie en normaal barst zijn agenda al uit zijn voegen. Ben ook zenuwachtig omdat hij voor mij een medische verklaring moet maken voor de verzekering. Maar ja, dan moet hij zelf wel een noodzaak of meerwaarde zien om mij met ivf te behandelen. Denk dat je dosering (voor jouw leeftijd en dosering) niet weinig is, hoor! Als je zegt met 65 IE al 2 follikels te hebben. En het kan tussendoor altijd nog iets verhoogd worden als het tegen mocht vallen. Wat ga je gebruiken als 'platlegger'?
    @Elize: leuk zo'n dagboek. Mocht ik ooit zwanger raken, wil je me er dan nog even herinneren. Lijkt me wel leuk om ook te gaan bijhouden. De suprefact staat ook op mijn 'bespreeklijstje' voor vanmiddag. Bedankt voor de tip! En bepaalde topics hier op ZP zijn voor jou 'verboden' terrein. Jij moet vooral genieten!
    @Mona: heb je al een afspraak bij de vk? Die hebben ook vaak tips voor de misselijkheid. Begint je man al een beetje aan het idee te wennen. Hij was vorige week nog wat voorzichtig toen je lichte streepjes op de zw.testen had?

20. NinaD

NinaD Niet meer actief

Het is erg druk op werk....even snel tussendoor...

Sneeuwmees,
    Ik begrijp jouw gevoel heel goed meid! Het is ook allemaal best pittig....we zitten continue in een achtbaan. Het fijne is inderdaad dat jij vorige keer een super goede poging hebt gehad. Ik hoop dat de onrust snel ruimte maakt voor vertrouwen in een nieuwe poging!!!
    Onderschat trouwens de uitwerkingen van die hormonen ook niet. Sinds ik in de mmm zit heb ik ook tussen de behandelingen door last van stemmingswisselingen, terwijl ik dat nooit had.

Bbibi,
    Met jou mooie amh zou ik niet meer gaan spuiten. Ik denk dat hij voor minder eitjes gaat met goede kwaliteit dan veel met slechte kwaliteit. Fijn dat de echo goed is gegaan....klaar voor start!

Mona,
    Vervelend dat je nu al zo last hebt. Inderdaad wat je zegt....zo weet je ook meteen dat bebe zijn nestje flink aan het uitbreiden is :D
    Sterkte!

Ik ben nu in mijn pauze aan het werk, omdat ik straks voor uitgangsecho weg moet. Nu maar hopen dat er geen dominante follikel aanwezig is en alle eitjes even klein zijn.....duimen...duimen...

Willen jullie duimen voor mij?

Deel Deze Pagina