ICSI in Dusseldorf deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Babii, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sneeuwmees: Ik heb 19 juli een afspraak staan voor een echo in DD.. Bij Dr H omdat Dr S op vakantie was.. In NL werd een beetje moeilijk gedaan toen ik belde voor een afspraak dus heb DD maar gewoon terug gebeld! Gelukkig is DD niet zover voor ons!

Bibbi, wat was jouw AMH dan? Ik ben 28 en mijn AMH is 1,51 Hij vond het ook wel aan de lage kant maar daarna heeft hij er nooit meer iets over gezegt!

Net flink geschrokken! Moest naar de wc voor de "grote" boodschap! Zag ik bloed in de pot... Gelukkig was het geen vaginaal bloedverlies!
    Ik heb vaker last van scheurtjes omdat ik moeilijk naar de wc kan, dus dat zal het nu ook wel zijn.. Pfff maar das toch wel schrikken hoor!

X

2. NinaD

NinaD Niet meer actief

Mona,

Wat schrikken...gelukkig niets aan de hand. Toevallig net dit opgezocht voor een collega. Ik gebruik het zelf, omdat ik steeds een opgezette buik kreeg van al die hormonen. Het is plantaardig en helpt prima.

Advanced Multi-Billion Dophilus ---> van Solgar

P.S.; ik krijg de dikke letters niet terug naar normaal

3. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thanks Nina!!

X

4. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Succes vanmiddag sneeuwmees en nina!

Misselijk: ik werd zelfs 's nachts wakker. Dan hielp het alleen om wat droogs te eten. Dus ik had liga's en crackers op mijn nachtkastje liggen. Overdag inderdaad vaak appels en komkommer, kaas, crackertjes en glazen melk tegen de misselijkheid. Heb heeft bij mij tot en met de 14e week geduurd. Wat was het heerlijk dat het overging. echt een opluchting. Tandenpoetsen was al die tijd erg lastig. Vaakspontaan moeten spugen als ik met de kiezen bezig was!

Bibi, ik moest de eerste dagen ook meer en daarna een paar dagen minder spuiten. Na de eerste fm meteen weer opgehoogd en later nogmaals opgehoogd. Ik had ruim 25 follikels waar maar 12 rijpe eicellen in zaten en er zijn uiteindelijk 9 embryo's ontstaan. Een prachtige score maar wel met enorme overstimulatie en daardoor vmk als resultaat. Ik zou het ophogen van de medicatie echt aan hem overlaten. Kan altijd nog na de eerste fm.

5. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Mona, wat schrikken!!! Ik schrok me ook kapot toen ik krampen kreeg en hevige bloeding. Bleek de innesteling te zijn (halverwege de 5e week zs). Dus ookal zou het vaginaal zijn, het hoeft geen ramp te zijn. Maar het liefste zien we natuurlijk helemaal geen bloed!!

6. Dreamer82

Dreamer82 Actief lid

18 jan 2013
    207
    0
    0
    Bbibi ben het eens met de rest. Zou niet meer spuiten, lijkt mij een mooie dosis.

Mona het magische woord is emesafene. Voor mij waren deze zetpillen een geschenk uit de hemel.

Sneeuwmees succes!

7. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Bedankt meiden voor jullie advies! Ik zal me proberen eraan te houden :D hahaha! Ik heb zelf altijd liever teveel dan te weinig maar begrijp dat dat voor zo iets niet altijd telt en gevaarlijk kan zijn!

@elize oepsss dat wordt snel rennen naar de winkel! Nou zal een of 2 daagjes vast niet uitmaken! Maar beter dat je het blijft gebruiken! Dat dagboek waarover je het hebt had mijn buuf ook de hele serie! Zo onwijs leuk!!

@sneeuwmees is het nog te doen met de zenuwen meid? Waarvoor heb jij een medische verklaring nodig? Ik heb teouwens gister die brief gehad met de kosten van icsi behandeling! Als ik die instuur naar verzekering is dat dan voldoende denken jullie?

@aklina ook al zo misselijk geweest dus? En dus ook aan de komkommers? Tja daf is altijd het enige wat mij helpt! Tomaatjes en komkommer!

@dreamer hihi oke top ik ga het zo houden ;)

@mona pffff wat schrikken!!! :eek: gelukkig was het niet vafinaal maar snap dat je je kapot schrok! Ik zie hierboven al een goede tip voor je! Verder kun je ook Biodophilus van AOV proberen! Alleegeenvrij en erkende keurmerk met dus de beste bacteriestammen. En niet van melk ( zelf koemelkallergie) werkt ook super! :)

Owh meiden ik hoop zooooo dat ik snel ongi wordt! Hebben jullie zelf toevallig ook prednison/ hydroxortison moeten gebruiken? En hebben sommige ook asprine genomen? Mijn trombocyten zijn 380 en mocht maar 400 zijn ofzo! Ik vroeg erna of dat wel goed was zon enorme bloedstolling. Hij haf aan als dr P niks zegt dat het wel prima zou zijn... Maar toch zit het me niet helemaal lekker!!

8. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    @monatoetje: Ik heb zelf helemaal geen last van obstipatie ofzo, lijkt me heel vervelend, want het liefst zet je helemaal geen druk in dat gebied zeg maar :D. Ik neem wel vaak Muesli Vezelrijk van Zonnatura, misschien ook iets om te proberen. Nu ik wat vaker vla of yoghurt eet vanwege misselijkheid, neem ik it ook vaker en ik kan prima elke dag naar het toilet hihi. En natuurlijk volkoren producten, veel drinken en groente en fruit (als dat lukt nu). Wel oppassen voor jou, want verderop in de zw schap wordt het vaak nog een groter probleem....
    Emesafene wordt bij ons pas gegeven als vrouwen meerdere keren per dag overgeven.
    Ojaa nog een tip: gemberthee!

@Bbibi: Ik denk dat het voldoende is dat je dat instuurt naar de verzekering, voor die van mij in ieder geval wel. Ik heb dus geen prednison of aspirine moeten nemen. Vergeet niet dat door visolie en de intralipid infuzen je bloed ook dunner wordt. Na zo'n infuus moest ik het echt goed afdrukken, 1 keer nog een kleine bloeding gehad, niks ernstigs hoor, maar wel zo van: wow het is blijkbaar dunner!

@Sneeuwmees: Ik hoop dat je nu aan de beurt bent en dat dr Scholtes gewoon meewerkt. Ga er vanuit van wel, anders laat ie je heus niet weer komen toch?? Hoop echt dat het een goed gesprek wordt!!!

@NinaD: Ben hard voor je aan t duimen!!!

9. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Nina mijn duimen draaien ook meissie!

Sneeuwmees ik ben ook benieuwd! Ik vreed dat je nu las aan de beurt zal zijn gezien de tijd dat hij uitliep! Maar hopelijk is het goor een goed doel meid! Of nog beter dat hij al een spontaan plakcelletje ziet hihi

Elize owh wauw echt waar? Werd het daar inderdaad Zoveel dunner van? Dat is in mijn geval alleen maar goed! Maak me er toch stiekem wel druk om hoor! Typisch ME klacht is weinig en dik bloed dat slecht rondpompt dus ergens geen verassing! Ik was blij dat ik gestopt was met de diane pil! Die zorgt voor nog meer trombocyten!!
    Maar voor jou was dat dus genoeg dat formulier? Ik heb een verwijzing gehad van mijn nederland ziekenhuis, ik heb van dr scholtes een ingevuld formulier behandeling in het buitenland en dan nig dit formulier man o man je kunt het ook overdrijven hoor zoveel pfff!

10. NinaD

NinaD Niet meer actief

Elize,
    Dank je wel voor het duimen!

Net terug van de echo.....voel me weer door elkaar geschud :(
    Er was een follikel van 13, terwijl die decap depot de groei van zo'n follikel had moeten tegen houden. Ik snap het niet meer. Mijn lichaam reageert telkens precies tegenover gestelde van wat er verwacht wordt. Ik wacht nu op de reactie van DD.....

11. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Mensen wat een typefouten ! Sorry zit vaak via iphone! Sorry!

@sneeuwmees ik bedoelde ik vrees dat je nu pas aan de beurt zal zijn ( etc etc) haha

12. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    He wat vervelend NinaD, weer een kink in de kabel!
    Op welke dag zit je nu?
    Ik mocht wel starten met een cyste op cd 2 van 16 mm, maar die was ruim een week ervoor bij dr S gezien en was toen nog 25 mm ofzo (was nog vd eisprong).
    Vervelend dat je nu nog niet gelijk weet hoe verder.....

13. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Nou, ik ben benieuwd of je nu wel mag starten met stimuleren Nina.

14. NinaD

NinaD Niet meer actief

Eerst belde assistent H met de mededeling dat ik morgen gewoon moest beginnen, want dr S wist het ook niet. Ik legde haar nog een keer uit dat we dan niet anders kunnen verwachten dan de vorige keren, want die ene follikel zou dan alles weer naar zich toe trekken..... Gelukkig ging ze weer overleggen en belde net terug. Nu moet ik vrijdag weer echo maken + bloed. Ik denk dat hij wil kijken of dit een cyste is of een follikel. Ik ben bang dat dit wel een follikel is.....:( Volgens mij moeten we waarschijnlijk door naar de volgende maand.......:( Ik word er zo wanhopig van....

15. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Wat een ellende zo Nina. Vrijdag weet je dus pas weer meer. Hopelijk is het een cyste die geen hormonen maakt en kun je dus wel starten.
    Goed dat je nog even verder vroeg en benadrukte dat er goed nagedacht moest worden.

16. NinaD

NinaD Niet meer actief

Alkina,
    Ik hoop het ook, maar ben bang dat het een follikel is, aangezien mijn baarmoederslijmvlies ook was begonnen met groeien. Ik vind het heel vervelend dat ik zelf moet blijven pushen dat Dr S nadenkt over mijn situatie. Het is zo eng dat een behandeling zo makkelijk fout kan lopen als ik alles aan hun over zou laten. Ik hoop nu op mijn factor "geluk".

17. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @nina meid ik had je berichtje gemist! Wat baaaaalen! Heeft het duimen dus niet geholpen :( *knuf* wat een rotnieuws!!
    Hoe kan dat nu? Jij had een onwijs hoge dosis gehad toch?? Zouden ze eventueel volgende maand ( wat ik niet hooo dat je moet wachten) nog een andere oplossing weten? En hoe kan het nou dat jou lichaam niet reageerd :( snap daf je er moedeloos van wordt! Heel veel sterkte :( dit moet ook jou maand worden meid, dat was afgesproken!!

@ sneeuwmees en shaddixxx hoe was het meiden? Jullie houden mij in spanning!!

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Nina: ach lieverd, wat een onzekerheid weer. Maar is het nog niet te vroeg om überhaupt al zo'n grote follikel te hebben. Je zit toch nog heel vroeg in je cyclus. Dan lijkt een cyste me logischer. Ik duim heel hard voor je dat dat inderdaad zo is en dat we toch samen zwanger de zomer in kunnen! Dikke knuffel!
    @Mona: dat was inderdaad even schrikken. Bij mijn zoontjes zwangerschap gelukkig nooit last gehad, terwijl ik altijd een moeilijke stoelgang had. Had toen wel voor eeuwig zwanger willen blijven.;) Daarna ging het wel weer moeizamer en heb van de huisarts metamucil-zakjes gekregen (ook met het doel dat als ik zwanger mocht raken en het moeizaam mocht gaan ik die gewoon door mag blijven gebruiken).
    @Bbibi: hihi... om die tijd zat ik al weer in de auto.;) Update hieronder!

Vanmiddag naar DD gegaan. Door allerlei dingetjes zaten we toch iets later dan gepland in de auto. Toen ik bij vertrek op de navigatie (dat vind ik altijd fijn om mee te kijken) keek, zag ik dat we om 14.53 aan zouden komen (en ik had om 15.00 uur een afspraak). Mijn man gaat onderweg ook altijd nog tanken, dus ik zat al op hete kolen. Onderweg nog even zitten bekvechten, wiens schuld het nu was dat we toch weer te laat waren vertrokken. De sfeer zat er dus goed in.;);)
    Uiteindelijk kwamen we om 15.03 uur binnenlopen. De wachtkamer was helemaal verlaten. De assistente van dr. S. ging bij hem naar binnen met een blad met koffie/theekannen en kwam even later zeggen dat er nog iemand binnen was. Dus braaf gewacht en na 40 min. kwam er een oudere man zijn kamer uit die duidelijk geen patiënt was. Dus of het was een kennis, werkoverleg of vertegenwoordiger weet ik niet, maar daardoor zat ik nu dus 40 min. te wachten.:x Ik zei nog tegen mijn man dat we voor niets bijna echtscheiding hadden gehad in de auto.;)
    Toen mocht ik naar binnen. Hij kwam, zoals gewoonlijk, weer snel de echo maken, riep van alles naar zijn assistente en zei moest maar even de recepten klaar maken. Ik was een beetje overdonderd door zijn haast. Ik zou immers een nieuwe poging starten, dus (mijn inziens) niet meer dan normaal dat je even 5 min. met iemand samen zit. De assistente herinnerde hem nog aan de mail die ik gestuurd had ivm de verklaring voor de verzekering en hij zou het in orde maken.
    Ik heb toen (terwijl hij al met de map onder de arm stond om in zijn kamer te vertrekken), in no time mijn vragen op hem afgevuurd. Het leek wel het journaal in 60 seconden. ;)
    Heb hem gevraagd of de medicatie hetzelfde moest blijven. Ja, volgens hem wel, want het was goed verlopen. Ik had netjes gereageerd op de medicijnen en hij zei als je dan ook nog twee blasto's hebt uiteindelijk, is het heel keurig. Dus hij was tevreden over de medicatie. Vroeg hem of suprefact evt. iets kon zijn voor na de tp. Kon, maar had hij liever niet omdat ik dat ook al voor die tijd gebruikte. Toen gevraagd of ik evt. een andere 'platlegger' moest gebruiken. Synarel is 'harder' dan suprefact en vond hij in mijn situatie niet nodig.
    Toen gevraagd of ik door de utro langer kon doorvloeien. Kon op zich wel, omdat ik zelf heel dik baarmoederslijmvlies heb (nog eens versterkt door de utro) en er dus ook meer 'afgebroken' moest worden. Tot slot nog gevraagd waarom het voor mij geen meerwaarde heeft om DHEA te gebruiken. Hij zei dat mijn eigen waarde hoog was en dat bij veel vrouwen zowel het amh als die dhea-waarde lager waren. Maar bij mij was die waarde hoog genoeg, dus geen meerwaarde om dhea te slikken. Hij zei dat dat waarschijnlijk ook verklaarde dat ik zo goed op de medicatie had gereageerd, omdat die waarde hoger was. Kortom, hij was tevreden. En daar stond ik dus amper 10 min. later weer op de parkeerplaats. ;) Mijn man en ik moesten nog even plassen en we waren nog even buiten met ons zoontje bij de auto en toen kwam de vrouw na mij ook al weer naar buiten. Hij had blijkbaar de wind eronder.:cool:
    Maar goed, ik mag beginnen met de 4e poging, met dezelfde medicatie, alle recepten weer in huis. Nu wachten op de ongi en dan weer bellen om het hele circus weer op te starten.

19. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    @NinaD: de pil is bij jou echt geen optie? Of eerder beginnen met toch dagelijks decapeptyl? Pff vind het zo naar voor jou :(. Wie weet toch een klein kansje dat het een cyste is... maar jij kent je eigen lichaam het beste!

@sneeuwmees: jeetje hij had wel echt haast zeg. Zo hebben wij dat nog nooit meegemaakt. Lijkt me wel minder. Gelukkig heb je je vragen kunnen stellen. Ben je er tevreden mee? Ik ga heel hard voor je duimen!

20. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    NinaD: Wat klote meis!!! Ik hoop echt dat het een cyste is meis!Maar zoals Elize al zegt je kent je eigen lichaam het beste!! En vervelend zeg dat je zo zelfs over al bij op moet blijven! Kan me voorstellen dat je dat geen lekker gevoel geeft! Dikke knuffel!

Sneeuwmees: Jeetje zeg! Das ook niet fijn!! Ons 1ste gesprek nam hij echt alle tijd voor ons! Maar idd met de echo's en tp was het ook elke 5min en moesten we het voor de rest met zijn assistente doen!!!

Hier is net MvM op bezoek geweest! Mooie positieve test, volgens die mw had niet iedere vrouw met mijn aantal weken als zo'n duidelijke test :-D! mag dinsdag starten!
    Foto in mijn album ;)!
    Elize kreeg jij ook een omslagdoek cadeau??

Liefs

Deel Deze Pagina