ICSI in Dusseldorf deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Babii, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bbibi: ik denk dat het een samenloop van omstandigheden was dat hij gisterenmiddag blijkbaar op tijd naar huis wilde en even het gas er op zette. Tenminste ik hoop dat het een toevallig voorval was. Ja, het was inderdaad wat genant dat hij letterlijk met zijn jas aan en de tassen in de hand bij die vrouw aan het bed stond...hihi... 5000 IE Pregnyl is normaal, hoor! Heb ik alle pogingen ook gehad en de laatste keer in DD ook. Ik hoor wel vaker verschillende hoeveelheden die zkh voorschrijven. Soms 10.000 IE en ook na de tp (dan moet ik ook Pregnyl spuiten) worden ook verschillende eenheden voorgeschreven, afhankelijk per zkh. De utrogestan komt later inderdaad.

2. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    LaFemme: Ik heb een eigen betaalde poging gedaan en ik heb de medicijnen wel gewoon vergoed gekregen! Buiten het eigen risco...

X

3. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @lafemme, ik zit inderdaad ook bij ZK.. En wat duurt die aanvraag allemaal lang! ben er al maanden mee bezig. Sinds vanmorgen is alles compleet. Nu moet ik nog officieel akkoord krijgen. Ik heb al wel akkoord voor 380euro voor vooronderzoeken (bloedonderzoeken etc) en als alles compleet was incl behandelplan etc zou ik binnen 10 dagen akkoord krijgen. Ik heb contact met 1 vast persoon en heb haar vanmorgen het laatste doorgemaild wat zij nodig had! Vanaf nu is het dus wachten eer ik officieel akkoord heb. Maar ik heb wel alle mailtjes van hun bewaard waarin staat dat ik naar DD mag en het nederlandse tarief vergoed krijg.

@ Mona leukleuk meid dat ik ben toegevoegd!

@ sneeuwmees nou inderdaad erg genant! hij zal misschien een weekendje weg geboekt hebben ofzo waar hij snel naartoe wilde haha...Maar jij krijgt dus ook 5000ie pregnyl, wat zou het verschil zijn? ik ben altijd zou bang dat het niet goed gaat. Het lijkt er altijd net op alsof mijn lichaam niet reageerd op 5000ie pregnyl. Mijn eisprong is altijd pas veeeel later, zodra mijn follikel root genoeg is en uit zichzelf springt heb ik altijd het idee... dus ik hoooop maar dat het goed komt. Vind het wel erg benauwend hoor het idee dat ik onder narcose ga en blijkt dat de eitjes niet loslaten! bahh..

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bbibi: ik heb geen idee wat het verschil is waarom het ene zkh meer voorschrijft dan de ander. Je zou dat nog eens kunnen vragen als je er weer bent. Heb je al een keer gegoogled hierop?
    Ik moet officieel ook nog mijn verzekering om toestemming vragen, terwijl ik nog in afwachting van de verklaring van DD ben. Dus die verklaring kan ik pas eind deze week naar de verzekering sturen ter beoordeling, terwijl volgende week de eerste snuif al weer genomen gaat worden (alhoewel ik dat niet hoop omdat ik toch per ongeluk zwanger ben geraakt;)). Dus bij mij gaan er ook al kosten gemaakt worden, terwijl ik nog niet officieel toestemming heb. Ik hoop dus maar dat dat ook geen problemen gaat opleveren.

Ik zat net trouwens op de site van ONVZ te kijken. Die schijnen een pakket te hebben die meer dan de standaard 3 pogingen vergoed. Ik heb net zelf ook even zitten lezen en het lijkt er inderdaad op dat je bij de duurste pakketen (Top- en superfit) pogingen tot je 43e jaar vergoed krijgt (er staat in ieder geval geen max. aantal genoemd, wat wel bij hun basispakket vermeldt staat). Ik wil het toch nog eens onthouden en op mijn gemak nog eens beter doorlezen. Ik heb nog iets meer dan een jaar voordat ik de max. leeftijd bereikt heb. Maar wie weet een tip voor de jonge blommen onder ons.;)

5. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Ik heb gebeld naar zk en zij vertelde dat als een NL apotheek medicijnen verstrekt ze de nota bij achmea in moeten dienen. Dus ik dacht wel dat dat duidelijk is. Ik heb het gesprek opgenomen dus als ze me niet geloven laat ik ze het horen en ik heb een telefoonnummer gekregen van de zorgverlenerslijn die ze kunnen bellen.

Wordt vervolgd dus;)

6. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @sneeuwmees: ik vermoed dat ze bij ONVZ wel 'ingangseisen' hebben (dus: medische keuring en/of vragenlijst), en dat je daar met een ivf-verleden niet zo makkelijk binnenkomt.
    Ik meen trouwens dat PNO ook een onderdeel van ONVZ is. Daar krijg je in het hoogste aanvullende pakket onder voorwaarden ook een 4e poging vergoed.
    @LaFemme: goed bezig! Laat ze maar een poepie ruiken, die lastpakken van de apotheek. Alsof wij dit allemaal voor onze lol doen ...

7. Wauw meiden.. Ik heb net een telefoongesprek achter de rug en dat wil ik echt even met jullie delen.. Veel van jullie zijn bij PNO verzekerd, en echt, jullie zitten daar heel erg goed! Ik baal er na dit telefoongesprek NOG meer van dat wij niet naar hen overgestapt zijn, ondanks dat we ook erg tevreden zijn met FBTO..

Ik schreef al eerder dat ik in mijn woede na het ontvangen van het antwoord van het Geertgen alle zorgverzekeraars waarmee zij een contract hebben, gemaild heb met ons verhaal. Ik had verwacht dat ik daar niks mee zou bereiken, maar het was in ieder geval goed om even stoom af te blazen.. Ik heb overigens alleen verteld over de uitslagen en de zinloze behandelingen, niet over de rest van onze ervaringen daar, dat leek me niet zo relevant. Tot m'n verbazing nemen ze het allemaal een stuk serieuzer dan ik verwacht had. Verschillende verzekeraars hebben m'n mail doorgestuurd naar een hogere afdeling, van PNO kreeg ik een e-mail terug dat ze graag telefonisch contact met me wilden om het te bespreken.

Ik vanmorgen naar het nummer dat in de mail stond gebeld, maar die persoon zat in vergadering dus zij zou mij terugbellen. Dat heeft ze dus net gedaan.

Ze vertelde dat ze het erg schokkend vonden om te lezen en dat hier zeker naar gekeken wordt door de mensen die zorg inkopen en contracten afsluiten met ziekenhuizen en klinieken. Ze gaf aan dat ze -helaas- niet af mogen gaan op 1 slechte ervaring, maar dat ze nu ook niet meer aan hun bemiddelaars zeggen dat dit echt een goede kliniek is.
    Daarna vroeg ze of wij nu zelf voor de behandelingen moeten betalen, dus ik heb gezegd dat we nog 2 pogingen vergoed krijgen maar inmiddels in Duitsland onder behandeling zijn, en dus wel wat eigen kosten hebben. Zij vroeg toen of een andere kliniek in Nederland geen optie meer voor ons was, dus heb ik verteld over de punctie zonder verdoving en het verkeerde uitvoeren.
    'Ooooh, wat vreselijk!', zei ze, 'Ik ken het, dus ik weet waar je doorheen bent gegaan..'

Ze heeft me nog wat tips gegeven over met wie we contact op kunnen nemen als de kliniek niet verder op onze klacht ingaat.. Ze was echt zo ontzettend lief en begripvol, wenste me nog veel sterkte met alles, wat een geweldige vrouw! En wat fijn dat we in ieder geval door hen serieus worden genomen!

8. NinaD

NinaD Niet meer actief

Shadixxx,
    Wat een inspannende dag hebben jullie gisteren gehad. Gelukkig dat je met goed gevoel naar huis bent gegaan. Fijn gevoel dat dingen nu gaan lopen, kun je ook weer naar resultaten uitkijken.
    Wat goed dat je naar verzekeraars had gemaild en erg super dat zij zo geinteresseerd reageren. Ik hoop voor jullie dat begin aug mogelijk gaat zijn.

Lieve meiden,
    Ik voel me in ieder geval niet helemaal alleen met jullie. Dank je wel!
    Op jullie aanraden ga ik morgen de echo en bloedtest laten doen, zodat ik hopelijk iets mee opschiet. Ik ben blijkbaar heel uitzonderlijk voor ze. Ik krijg het gevoel dat ik uitzonderlijk ben, omdat ik mee denk .... Ik ben nog niet gebeld door DD

9. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @sneeuwmees goede tip. Ik ga zo een google.. maar dacht, jullie zijn ervaringsdeskundige dus wie weet krijgen we allemaal hetzelfde? Ik hoop ook dat jij je eerste snuif niet nodig gaat hebben. Stomme vraag maar waarom loop jij uberhaupt in DD? heeft je man slecht zaad? of heb jij problemen met je immuunsysteem of... ?

@ shaddixxx wooow kijk dat is nu nog eens goed nieuws. Fijn zeg zo'n meelevende vrouw. Dat verwacht je inderdaad niet. Nu is dus toch niet al je moeite voor niets geweest. En gelukkig nemen ze je klacht goed sirieus! ook goed voor andere medepatienten die daar naartoe meoten.

@lafemme kijk goed nieuws meid! hopelijk krijg je het nu wel vergoed. Wanneer ga jij starten met je eerste poging?

@hier: Ik heb gebeld naar mijn huidig ziekenhuis zojuist. Ik kreeg de leukste assistent aan de telefoon die bij de laatste iui was. Ik heb met haar een heel gesprek gevoerd dat ik naar DD ging en over mijn immuunproblemen. Over de uitslagen etc etc. Met haar heb ik besproken dat alle echo's en bloedonderzoeken bij hen kon paats vinden enz dus ik was blij verrast dat ik haar aan de telefoon kreeg. Ik heb haar het ''intralipid verhaal'' voorgelegd. En gevraagd of het mogelijk was als ik het op ging halen bij de apotheek of zij het konen toedienen. Zij kende dit infuus zo niet (logisch ze werkt op de fertiliteit, niet op de afdeling mensen met darm/maag problemen) maar ze gaf aan dat ze zeker bereid was mee te denken. Ze belde me net terug met de toelichting dat het lastig was voor hun te regelen nu er zoveel mensen op vaakntie waren. Het kan op de triage kamer maar als er veel mensen zitten (sorrt eerste hulp) dan had ik ''pech''. Dus vandaar dat ze iets anders wilde regelen en kijken of het gewoon bij hun op de afdeling kon. Maandag waren er meerdere artsen en dan ging ze het daar bespreken en werd ik erover terug gebeld. Ontzettend fijn dus dat ze zo mee willen werken aan alles. Hoe dan ook was en ben ik erg tevreden over mijn nederlands ziekenhuis! Ik hoop zo ontzettend dat het kan! Dat zou 2 ritjes DD besparen! plus de bloedonderzoeken naar HIV enz kunnen ze ook als het goed is gewoon hier in nederland doen! dus top! ik ben al helemaal tevreden!

10. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @Nina spannend hoor meid! Ik hoop zo dat ze een passende oplossing voor je gaan hebben. Of dat het toch een cyste of iets dergelijks schijnt te zijn. Hebben ze wel een reden ervoor waarom jij niet goed op de deca reageerd? En is er geen ander medicijn wat ze zouden kunnen proberen ?

11. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Wat wordt er hier toch veel geschreven !

Ik probeer het allemaal bij te houden, maar lukt niet al te best. M'n concentratie is nog ver te zoeken, dus onthouden ho maar :(.

Vinden jullie het goed als ik er nu weer ff in spring ?

@Bbibi: Wat ontzettend fijn dat je zo een goed gesprek heb gehad. Geweldig dat ze zo met je meedenken. Zo zou ieder ziekenhuis toch moeten zijn, het is allemaal al moeilijk genoeg.

@NinaD: Succes morgen !

@Shaddixxx: Wat goed dat er al verschillende verzekeraars contact met je hebben opgenomen. En van PNO is het helemaal super natuurlijk. Fijn dat er naar je geluisterd wordt.

@ego: Hier gaat het redelijk. Het is nog steeds niet te bevatten. Af en toe schiet er ff door m'n hoofd dat hij er echt niet meer is en dan denk ik bij mezelf "dat kan toch helemaal niet !". Echt zo ontzettend raar.

Vandaag zou T.ygo zijn redressiehelm krijgen, dus wij vroeg vertrokken naar Amersfoort. Zijn we daar aangekomen, bleek ik al 3 keer gebeld te zijn *oeps*. Hadden ze de mededeling dat het helmpje nog niet binnen was. Dan bel je toch niet een uur van te voren !? Dat wisten ze gister ook al. Ze begrepen wel dat we er niet heel blij mee waren. Het kost me toch een vrije dag, een kdv dag + reiskosten. Wat een gedoe allemaal zeg. Maaaaaar morgen krijgt hij hem dan echt, want ze belde net dat hij binnen gekomen was :)

12. Loontje, logisch toch, dat je hoofd er nog niet helemaal bij is.. Kan me voorstellen dat de hele situatie vreselijk hectisch is. Het verlies is enorm, daar ben je constant mee bezig, ziekenhuisafspraken die je bij moet houden (en dan ook nog op het laatste moment afgezegd worden).. Is niet niks allemaal! Veel sterkte!

13. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Ik ben bij de apotheek geweest en ik moest het toch zelf betalen (€561) ze hadden er namelijk zelf al achteraan gebeld. In NL werken ze met codes en in DD niet (of juist andersom, sorry veel informatie) en daardoor kan de apotheek het niet zelf indienen. Dus het komt erop neer dat ik het zelf in moet dienen. Maar mijn man zou er weer even achteraan bellen.

Bbibi, vrijdag gaan we weer naar DD en zal hij de medicijnen uitleggen. Dat mag ook wel, want ik snap er niks van. Ik krijg nu weer hele andere medicatie dan vorig jaar in UMCG. Maar ik denk dat we vanaf die dag gaan beginnen met stimuleren. En jullie?

14. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    @Shaddixxx: Dank je wel !

@LaFemme: Balen dat je alles zelf moest betalen, dus nu snel indienen, zodat je het geld hopelijk een beetje snel terug hebt.

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Nina: fijn dat je de echo gaat vervroegen. Is het anders geen optie om dit met dr. H in DD te bespreken als dr. S. er geen tijd meer voor heeft. Mocht je een behandeling gaan starten, dan krijg je haar toch al, omdat S. volgende week met vakantie is. Ik denk aan je en baal een leef met je mee. Dikke knuffel!
    @Loontje: wat slordig dat ze je zo kort van tevoren afbellen. Alsof je dan niet alles al geregeld hebt als je zo'n klein kindje hebt en nog werkt. Logisch dat je concentratie helemaal weg is, het is ook zo onwerkelijk allemaal. Dus neem de tijd (vraag desnoods 20 keer hetzelfde aan ons als je iets wilt weten). We zijn er voor je, als je even steun wilt hebben of van je af wilt kletsen. Ook voor jou een knuffel!
    @Bbibi: in principe 'mankeren' wij niet echt iets waardoor het niet zou moeten kunnen lukken. Helaas lijkt mijn leeftijd (en daardoor lagere amh en mindere kwaliteit eitjes) de grootste bottleneck. Toen ik een jaar na mijn mk nog niet zwanger was, zijn we naar het zkh gegaan. Meer met het idee of er misschien iets beschadigd kon zijn door de mk. En ik ging ervan uit dat als ze iets zouden willen helpen ik IUI zou krijgen. Maar in ons zkh deden ze geen IUI meer boven de 38 en ik was toen 40. Dus toen werd gelijk geadviseerd om voor ivf te gaan. Toen ik bij mijn twee pogingen weinig follikels had, gaven ze in mijn zkh aan geen meerwaarde meer te zien nog verder te gaan met ivf. Omdat mijn klokje hard tikt en ik nog niet wil opgeven, hebben we de overstap naar DD gemaakt omdat die meer doen voor vrouwen met een laag amh. Ik heb dus wel het idee daar op mijn plek te zitten. Nu nog een embryootje vinden die voor 8 maanden bij mij wil blijven plakken.
    @Shadixx: wat fijn dat de zorgverzekeraars je zo serieus namen. Het zou mooi zijn als ze kritisch zijn tegen instellingen die het niet waard zijn om verzekeringsgeld aan te besteden als ze niet naar behoren functioneren. Ik ben benieuwd. Maar het Geertgen was toch ook al de vergunning kwijt om als ivf-centrum te fungeren. Wie weet wat daar ook de achterliggende gedachte achter was.

16. Het Geertgen heeft toch nooit een vergunning gehad om zelf de bevruchting te doen? Of heb ik het mis?

17. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @lafemme, owhjee, ik hoop niet dat ik dat grapje ook ga meemaken bij de apotheek! we moeten al zoveel betalen en voorschieten! zou ik toch niet blij mee zijn als we dit ook nog moeten betalen! pfff...

@ loontje logisch meid dat je er nog niet heelmaal bij bent! het is ook verschrikkelijk wat je mee hebt moeten maken! En wat vervelend dat je voor niets naar het ziekenhuis bent gereden! waarvoor krijgt je kleine mannetje een helmpje? is er iets niet helemaal goed met zijn hoofdje? Doe rustig aan en sterkte!

@sneeuwmees: owh dus het lag voornamelijk aan je leeftijd. Wilde ze hier in nederland niets meer voor jullie doen nee? Belachelijk eigenlijk he? je zou toch zeggen at je recht hebt op 3 pogingen. Maarja misschien maar goed ook, daardoor ben je nu overgestapt en heb je gewoon wel veel meer kans natuurlijk! hopelijk gauw goed nieuws...

pff ik maak me toch wel druk hoor... ik lees zoveel negatieve verhalen allemaal. Zoveel die blasto's hebben en alsnog niet innestelen. Ik ben gewoon zo ontzettend bang dat het nooit gaat lukken bij ons :( dat overvalt me dan opeens spontaan en raak ik weer helemaal in een dip, hebben jullie dat ook?

18. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Bbibi: let wel op dat de HIV/Aidstest niet ouder is dan een bepaald aantal dagen, dit ivm de Duitse wetgeving (zie website kliniek). Zou lullig zijn als je daar komt voor de tp en dat is niet oké.

19. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    Wat zijn jullie toch allemaal lief ! Vind het zo geweldig dat we elkaar allemaal zo goed kunnen steunen, terwijl we elkaar eigenlijk niet echt kennen .... we kennen elkaar ondertussen natuurlijk wel, maar jullie snappen wat ik bedoel ;)

@Bbibi: T.ygo krijgt een helmpje, omdat hij een sterke voorkeurshouding heeft gehad, waardoor hij een scheef hoofdje kreeg. Dit hebben we met fysio goed kunnen corrigeren, maar de platheid is in 1,5 maand tijd 0,0 verbeterd, dus vandaar dat we voor een helmpje hebben gekozen.

Ik herken je angst heel goed en lijkt me ook heel normaal. Ik heb ook heel vaak gedacht dat het bij ons nooit zou gaan lukken .... zeker niet met zoveel tp's, maar toch is het gelukt en dat geeft geen garanties voor anderen, maar blijf erin geloven meid !

20. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Ik moet inderdaad in het ziekenhuis bevallen omdat een tweeling zs medisch is. Daarbij heb ik een gigantische vleesboom die de uitgang blokkeert en waardoor ik nu dus al weet dat ik een keizersnede nodig zal hebben om te bevallen.
    Maandag krijg ik weer een groeiecho en controle. Volgens mij vanaf nu elke 2 weken, maar dat weet ik niet zeker. Horen we maandag. Omdat er bij tweelingen nog wel eens groeiachterstand optreedt, wordt ik goed in de gaten gehouden met echo's.

Deel Deze Pagina