ICSI in Dusseldorf deel 2

Discussion in 'MMM clubs' started by Babii, Jan 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    Meiden, kreeg net een mail van dr. S. terug. Heel kort, een paar woorden. Maar dus toch een reactie. Helaas wel de reactie die ik verwacht had. "Eerst zien alvorens met iets te starten".
    Logisch, natuurlijk. Maar ja, ik ben ook zo ongeduldig met een biologische klok die in mijn nek aan het ploffen is. Afwachten dus!:(
    Of misschien dat ik nog een keer probeer te bellen of er eerder een plekje vrijgekomen is.

2. NinaD

NinaD Niet meer actief

Sneeuwmees,
    Ik denk dat je mijn bericht van gisteren hebt gemist:

Je kunt vragen om op de lijst voor invallers gezet te worden. Wanneer er iemand afzegt, bellen ze mensen van die lijst op en degene die dan kan, heeft geluk. Hou er rekening mee dat je b.v. vanmiddag te horen krijgt dat je morgen moet verschijnen.
    De telefoonnr die je belt wordt altijd opgenomen door een NL-sprekend iemand. Niet altijd Irma. Er zijn nog 2 andere duitse dames die NL spreken.
    Ken je iemand die Duits spreekt? want dan kun je nl de intake bij de collega van dr S doen, nl dr H. Zij is een super lieve dame en niet zo'n lange wachttijd. Na de intake neemt dr S het weer over.

Hoop dat je er wat aan hebt! :)

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Nina: had je berichtje wel gezien. Je had hem per ongeluk in het IVF 2012, deel 2 topic gezet (waar ik toevallig ook in zit ;)). Die lijst zou wel handig zijn, maar weet niet of wij altijd zo maar de dag erna ineens iets kunnen regelen om te komen. Zou je dat dan ook kunnen 'weigeren' als ze je bellen dat er bijv. morgen een plekje vrijgekomen is en je kunt niet? Dat vind ik nl. ook zo ondankbaar staan. Vandaar dat ik even twijfel. Maar in het andere topic waar ik in meeschreef, stond iemand ook voor een intake gepland en die raakte bijv. 2 maanden daarvoor, geheel onverwacht, spontaan zwanger en heeft dus de afspraak afgezegd. Vandaar dat ik meer aan dat soort 'gaatjes' zat te denken. Ik zal eens kijken. Bellen kan natuurlijk altijd.

Meiden, nog even een vraagje. Sorry, heb het idee dat ik hier het hele topic zit te vervuilen met mijn hersenspinsels. Jullie schreven dat veelal het korte spuitprotocol gehanteerd wordt. Hoe lang duurde zo'n poging dan in totaal (globaal in aantal weken)?

4. NinaD

NinaD Niet meer actief

In IVF 2 ???? hoe heb ik dat voor elkaar? :D
    Ja, je kan gewoon weigeren, dan bellen ze de persoon na jou op het lijst.
    Korte schema ongeveer 2 wkn.

5. MissGin

MissGin Fanatiek lid

Jun 1, 2007
    2,883
    0
    0
    Middelburg
    Ongeveer 4 weken. Je start op CD 1 of CD 3 en meestal heb je op CD 8 de eerste FM. Punctie meestal op CD 12-13 en dan duurt het dus nog 2 weken voordat je mag testen.

6. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    @sneeuwmees: niks vervuiling hoor, daar zijn we toch voor!
    Ik ben op 4 januari (cyclusdag 3) begonnen met puregon/menopur, op 15 januari had ik de punctie, op 22 januari de tp en op 31 januari mocht ik testen. Lekker kort dus.

7. Majo

Majo Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    2,522
    0
    0
    Missgin, Geen TP dus gehad vandaag zie ik... spannend hoor! Wel mooi dat ze die 2 dan tóch in de embryoscoop doen, aangezien ze dat normaal onder de 3 niet doen. Ga heel hard voor je duimen dat het 2 toppers worden. 1 op te TP'en en de ander om in te vriezen!

Desiré, oei meid...wat schrikken van dat bruinverlies :(. Is ineens een hele domper als je net een positest in handen hebt gehad. Maar zoals al eerder geschreven door de andere meiden...het hoeft natuurlijk niet iets te betekenen. Zolang het geen rood verlies is/wordt zou ik zeker hoop (proberen) te houden. Hoe moeilijk ook, want je wilt dit sowieso natuurlijk niet. Wat betreft de echo...Zwolle niet gelukt begreep ik? Heb je daar de gewone gyn geprobeerd of de afdeling fertiliteit? Mogelijk dat de ferti afdeling het wel wil doen? En anders zou ik gewoon eens een streekzkh in je omgeving bellen. Je verhaal kort uitleggen en vragen of zij een vroege inwendige echo willen doen.

Anja, gisteren gestript dus.....*Au au au*...... maar voor een goed doel. Hoop dat het vanzelf op gang is gekomen inmiddels of vandaag nog komt. En anders wens ik je voor morgen bij het inleiden alvast héél veel succes!! Nog even doorbikkelen meid! Je bent er bijijijna!! :)

Yj, Overstimulatie :(. Niet leuk, maar vaak na een TP een goed teken omdat de meesten dan idd zwanger blijken (gaf de test natuurlijk ook al aan....maar toch....). Doe lekker rustig aan en dan op naar vrijdag met een mooie dubbele HCG!

Stiertje, Wat leuk zeg, dat je tegelijk zwanger bent met je broer en schoonzus :).

Sneeuwmees, Toch mini-mail teruggehad dus :). Zal als ik jou was ook gewoon af en toe eens belen om te informeren of er misschien eerder een plekje vrijgekomen is. Wie niet waagt....

Ddees, Fijn dat je AMH en DHEA in elk geval goed waren :). En strijdplan wordt dus gesmeden! Op naar 6 maart dan maar!

Rest, ik weet het niet meer.....dikke Zwaai dus maar voor jullie :).

@Hier: Als eerste een waarschuwing voor het láááánge verhaal dat gaat komen! Moet echt even van me afschrijven! Vooral ook niet aan beginnen te lezen dus als je er geen zin in hebt ;).

Ben het echt zóóóó beu! Gisteren gebeld met Menzis waarom ze niet akkoord gegaan met uitruilprocedure. Blijk dat het letterlijk uitruilen betekent, dus: dan moet er ook iemand van zorgzaam overstappen naar Menzis en dan ruilen ze ons. Bij Zilveren Kruis blijkbaar wel gebeurd met manlief. Echt zó balen! Verhaal verteld hoe het gegaan is, hebben ze geen boodschap aan, had vóór 1/1 opgezegd moeten worden (wat overigens hun goed recht is :(.

Inmiddels gisteravond dus klachtenbrief geschreven aan Menzis met alles erin en de vraag of ze de beslissing van uitschrijving willen heroverwegen. Kan 2 wkn duren voor reactie terug....
    Met rechtsbijstand gebeld, waren voor deze 'casus' wel verzekerd dus dossier is aangemaakt. Echter....ze kunnen pas wat tegen zorgzaam beginnen als ze op papier toegeven dat zij een fout hebben gemaakt. En dat is in alle mailwisselingen niet ter sprake geweest :(. Wel het woord systeemfout, maar dat is niet voldoende, moet hun fout zijn. Zij adviseerden me een reactie uit te lokken waarin zij hun fout erkennen. Dus wéér een mail gestuurd gisteravond. Maar ben bang dat ze daar niet in gaan trappen.

Als dit alles niet lukt, proberen we nog de optie: www.klacht.nl en als dat niet lukt, wordt het: òf dubbel verzekeren (wat wettelijk wel schijnt te mogen, dus mag zorgzaam o.i. niet weigeren), kost het ons ongeveer 2200 euro meer dit jaar, verdeeld over 12 mnd dus niet in 1x hele bedrag. (en 1 ICSI kost ons 4000 euro en er vanuitgaande dat een '4e' mislukt en we een '5e' nodig hebben halen we het er dan alsnog makkelijk uit).

Òf... dit jaar niets en dan per 1/1 2014 overstappen maar dan moet het nog maar net zo zijn dat ze nog steeds een 4e en 5e ICSI vergoeden. Dan kost het ons echter zelf niets extra's en hoeven we niet nog een jaar lang op iedere uitgave die we doen te letten. Maar ja..... dan ben ik inmiddels 35 en manlief 41. Dochter is dan alweer dik 3,5 jaar en had zóóó gehoopt er niet teveel leeftijdsverschil tussen te hebben, mocht het ooit een 2e x lukken. Vandaar steeds maar door en door afgelopen 1,5 jaar.

Echter....als we nu nog direct 2x door zouden kunnen en het lukt niet....houdt het voor ons daar op en gooien we de handdoek in de ring. En ben ergens ook wel toe aan dié rust. Hebben het er ook over gehad wel nog 1 zo mogelijk 2 z.n. zelf te betalen (na belastingteruggave en vakantiegeld), maar dan ken ik mezelf.... als dat mislukt en we kunnen het volgend jaar alsnog via zorgzaam een 4e en 5e icsi doen, dan laat ik die echt niet liggen en houdt het nog niet op......

Pffffffffff....... wordt echt zóóóó moe hiervan, het gaat maar door in m'n hoofd dat denken....... en kan er nog niks mee ook zolang ik niet de zekerheid van beide verzekeringen heb. BAH!

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    Dank jullie wel! (ook voor het begrip voor mijn topic-vervuiling :)).
    Inderdaad lekker kort dus! Ik zit natuurlijk al weer te rekenen. (Hoezo te veel ermee bezig zijn??:):cool::)).
    Toevallig hadden wij vorige week net een vakantie geboekt voor eind augustus en zat dus vooruit te rekenen dat stel dat ik echt pas 25 april terecht kan en stel dat ik dan 8 weken moet wachten voor verdere behandeling, hoe e.e.a. dan zou gaan vallen met evt. vakantie.
    Ik had vorige week nog heel stoer tegen mijn man gezegd dat we maar gewoon moesten boeken omdat we al 2 jaar in de 'afwachtstand' zitten van stel dat ik zwanger ben, stel dat we dan net met ivf kunnen starten en dat we nu maar eens moesten gaan leven. Heel dapper, natuurlijk. Maar ja, dan kruipt alles toch weer dichterbij naar de zomervakantie en begint het toch weer te kriebelen.:) Maar als het zo kort is, zou het toch nog moeten lukken.

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Majo: jemig, meid. Kan me voorstellen dat je hersenen over uren draaien. Wat is wijsheid, wat kan en wil je zelf inderdaad. Nu rust met het risico dat volgend jaar de vergoedingen weer anders zijn. Ik hoop dat je dat allemaal niet zelf hoeft af te wegen en dat die verzekering gewoon hun fout erkennen. Maar ja, dat zal nog een hele toer zijn.
    Ik heb ook wel eens gehoord (of dat zo is, weet ik niet), dat je bij de ene verzekering je basisverzekering mag hebben en bij een andere maatschappij het aanvullende pakket. Hoe ze dat willen regelen, weet ik niet. Maar als dat zou kunnen zou het nog een optie zijn, dat je de basis bij Menzis houdt en alleen het aanvullende pakket bij zorgzaam afneemt. Maar, wat ik zeg. Ik weet dus niet of deze informatie, die ik gehoord heb, ook klopt.
    Veel sterkte met je gepieker. En als je het even niet trekt. Gooi het hier eruit, meid!

10. anjav

anjav Fanatiek lid

Dec 11, 2011
    1,690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Desire: ik had ook best wat bruinverlies na/tijdens mijn testen.
    Maar het heeft echt niks betekent hier.

Majo: ik kan me voorstellen dat je er moe van wordt.
    Het is allemaal zo'n gevecht wat zoveel energie kost weer. En die energie zou je voor andere dingen kunnen gebruiken.
    Ik hoop echt dat jullie het nog voor elkaar krijgen om de 4e en 5e vergoed te gaan krijgen.

Missgin, ik moest ff lachen om dat dr s zei dat de kans op een tweeling dan klein is. Bij mij zijn 2 dag 3 emmy's terug geplaatst, en allebei blijven zitten. Hihi
    Maar nu zaterdag dus tp? Dan heb je ook geen assisted hatching nodig dus.
    Ik hoop dat je zaterdag een prachtige emmy terug krijgt meid!

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Anja: toen ik jouw naam zag, dacht ik even. Goh, zou ze nieuws hebben dat de bevalling aan het beginnen is. Maar alles rustig aan het front. Word je nu morgen ingeleid? Lijkt me ook wel een spannend idee, zo'n laatste dagje alleen terwijl je weet dat je morgen moeder gaat worden.:p

Even iets heel anders (nee, geen vraag, hoor:cool:). Zat net te bedenken dat we sinds opening van dit topic amper 2 wkn geleden al 47 bladzijdes en ruim 450 berichten hebben uitgewisseld. Als dit clubje geen prijs krijgt voor meest actief, dan weet ik het ook niet meer.:)

12. Marija

Marija Bekend lid

Aug 29, 2010
    555
    0
    16
    #472 Marija, Feb 6, 2013
    Last edited: Feb 6, 2013
    Hoi lieve dames,

ik ben een DD gangster al vanaf februari 2010. We hebben daar inmiddels 4 pogingen gedaan. Ik lees al heel lang met jullie mee, maar jullie gaan me te snel om ook actief mee te kunnen schrijven :) Wij hebben heel veel ellende achter de rug helaas en nog steeds staan we met lege handen. Maar poging nr 7 die over 2 weken gaat starten gaat daar zeker een verandering in brengen :)
    De nieuwe zwangere dames, van harte gefeliciteerd! Geniet van al die mooie momenten. De rest van de meiden heel veel succes met de terugplaatsingen, wachtweken en nieuwe pogingen. Ik blijf jullie uiteraard gewoon nog volgen :) Maar jullie hebben ongetwijfeld mijn naam onderin zien staan dus ik denk ik stel me toch even voor ;)
    Anja, jij heel veel succes morgen :) lijkt me geweldig om een tweeling te krijgen :)

13. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow Marija, hoe hou je het zolang vol! Echt knap dat je daar nog doorgaat. Gaan ze deze poging iets anders doen dan de vorige keren?

Desire, bij mij werd bruin bloedverlies, rood bloedverlies, terwijl mijn HCG omhoog bleef gaan (om de 3 a 4 dagen gecontroleerd). In de 6e week ging het helaas mis. Ik wilde dit eerst niet vertellen om je niet verdrietig te maken, maar ik hoop voor jou dat het bij wat bruin verlies blijft en dat de kleine beeb blijft plakken! Sterkte!

Majo, om misselijk van te worden. Wat een ellende zeg en ik kan me voorstellen dat dit veel stress oplevert. Succes met de keuze. Idd kijken wat financieel beter uitkomt.

MissGin, zaterdag dus. Ach, scheelt straks weer in de wachtweken en hopelijk groeien je emmy's in de tussentijd mooi door!

Anja, ik had ook al een ander berichtje van je verwacht....

14. anjav

anjav Fanatiek lid

Dec 11, 2011
    1,690
    0
    36
    NULL
    NULL
    #474 anjav, Feb 6, 2013
    Last edited: Feb 6, 2013
    Sneeuwmees; ik had ook graag ander nieuws gebracht, haha.
    Maar ik vind het echt een absurd idee hoor, dat ik waarschijnlijk morgen mama zal zijn. En ik heb het echt gehad, en heb zoveel pijn aan mn ribben, maar ik ben ook wel een klein beetje weemoedig. Op de laatste weken na, vond ik mijn zwangerschap echt heeeerlijk! En dat ga ik toch missen. Dit is mijn eerste en laatste zwangerschap, dus ik probeer nog een beetje te genieten van mijn dikke buik en dat getrappel van mijn beebjes.

Marija, dank je! Ik heb in het begin echt heel vervelende opmerkingen gehad over het zwanger zijn van een tweeling. Er zijn niet veel mensen die het ook leuk lijkt.
    Heel erg veel succes over 2 weken! Hou je ons op de hoogte hier?

15. Dreamer82

Dreamer82 Actief lid

Jan 18, 2013
    207
    0
    0
    Majo ik zou me dubbel verzekeren. Nog een jaar langer wachten op iets dat nog niet eens zeker is zou ik te heftig vinden. Maar ik duim heel hard dat het alsnog gaat lukken zonder dubbel verzekerd te zijn!

Sneeuwmees had precies hetzelfde vakantie "probleem". Wij gaan over twee weken. Het is qua planning onverwacht allemaal goed gekomen. Jammer dat we niet van de voorpret hebben kunnen genieten. Ik was alleen maar aan het rekenen met wat als dit en wat als dat. Uit ervaring kan ik dus zeggen laat het los. Je verandert er niets aan. En mocht het uiteindelijk niet goed vallen, wat is dan 1 maandje langer op een mensenleven? Vakantie is ook belangrijk!

Marija snap niet waar jij de kracht vandaan haalt om zoveel pogingen te doen. Hoop heel erg voor je dat het dan nu eindelijk mag lukken!

MissGin duim duim duim dat ze zaterdag supermooi zijn!

Anja heerlijk hè die ongevraagde meningen van andere mensen? Nou het lijkt mij super om een tweeling te krijgen! enige nadeel is inderdaad slechts 1 zwangerschap... En het lijkt me inderdaad heel onwerkelijk dat je dan toch ineens mama bent. Geniet nog even van het getrappel en succes met de laatste loodjes!

Hier vind ik het wachten tot ik zondag mag testen wel erg lang duren. Denk dat ik er morgenochtend stiekem vast een testje tegenaan gooi :)

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Dreamer: spannende dagen voor jou dus? Hoe voel je je verder? Ook al weet ik dat je er niet veel van kan zeggen. Schrijven ze in DD eigenlijk ook utero voor? Nou, fijn dat het goed gekomen is met de vakantie. En wie weet wel zwanger op vakantie.;)
    @Anja: die gemengde gevoelens herken ik ook wel, hoor. Ik heb bij mijn zoontje een geplande ks gehad, dus ook duidelijk kunnen aftellen en de dag ervoor dat kriebelende gevoel hebben van morgen ben ik mama. Weemoedig inderdaad om dan niet meer zwanger te zijn, toch ook wel heeel nieuwsgierig naar je kleintje, maar ook de angst van oh, jee. Als ik het allemaal maar aankan enz. enz. Een rollercoaster van allerlei emoties. Maar het is goedgekomen.;)

17. Desire vd beek

Desire vd beek Actief lid

Jun 13, 2012
    194
    0
    0
    Kampen
    @Kitty17 dankje hier ook net weer een test gedaan en de streep is dikker dan gister ,bij mijn eerste mk was hij gelijk weg maar was mijn streep ook niet zo duidelijk als nu..vraagje ben jij toen al die weken constant ook blijven vloeien, of stopte het ook bij jou .

18. yj81

yj81 Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,183
    8
    38
    Friesland
    Ik krijg net een brief van PNO dat we alles bij elkaar maar 1872,36 vergoed krijgen.gelijk gebeld natuurlijk maar natuurlijk wist die persoon er niks vanaf en de collega die er over ging was er niet blablabla.Ze bellen me nu dus terug.BINNEN EEN PAAR DAGEN.Want ja...het is zooo druk momenteel.Pfff,dit ga je toch niet menen he.Op de site staat het toch duidelijk.En ik heb er ook nog een aanvraag achteraan gestuurd.iemand anders al iets gehoord van PNO????

19. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    @yj: nee, heb net maandag m'n facturen (digitaal) gedeclareerd. Hadden ze jou iets anders toegezegd dan?

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Yj81: wat raar! Ik dacht gelezen te hebben dat ze zelfs tot een max. van 2 keer het bedrag wat in NL gold uit zouden betalen. Had jij vooraf toestemming gevraagd aan de verzekering (en gekregen?). Ik ben nu ook wel heel benieuwd wat voor een fratsen ze uit gaan halen. Ben zelf ook overgestapt sinds 1-1.

Share This Page