@stiertje lief dat je daaraan denkt, bedankt voor de tip! Dusseldorf zou aangeven wanneer ze dat in nederland moesten laten testen, dus dan azl het wel komen komen denk ik toch? @ aklina owh wat akelig! hoe kom je aan die vleesboom? zat die er voor je zwanger werd? Wel goed dat ze je goed in de gaten houden enne wordt de keizersnee wel eerder gepland dan 40 weken? meestal beval je eerder met een tweeling toch? @loontje inderdaad fijn dat we met zijn alle elkaar kunnen steunen. En ik vind het ook zo fijn dat jullie zo ervaren zijn (begrijp me niet verkeerd vind ik heel vervelend voor iedereen, had liever gehad dat niemand die ervaring had en spontaan zwanger werd) maar ik ben blij met alle info! leer er zoveel van. Jij had dus ook het idee dat het nooit meer goed zou komen? 14 terugplaatsingen poehhh waar haalde je nog de energie vandaan? En de kracht door te gaan? Was er bij jou een duidelijke oorzaak te vinden? En heb jij ook al die keren embryoscoop gebruikt?
Bbibi, Het is echt balen..... Ik sta zelf ook klaar om andere medcijnen te proberen. Ik zou niet weten waarom het voor jou niet zou lukken. Je bent jong met een mooie amh, zodoende goede kansen! Ik snap jouw gevoel heel goed hoor. Je gaat straks lekker beginnen en wie weet is het wel meteen raak! Loontje, Dank je wel! Hoe gaat het met jou? Sneeuwmees, Dank je wel schat, heel lief van je! Assistent H vertelde dat het voor de andere artsen niet te doen is om opeens een dossier op te pakken , zodoende bij andere artsen vond zij geen optie. Ik ben net gebeld. Dr S wil echo en bloed afwachten. Hij gelooft niet dat ik een eisprong kan krijgen met een decap depot. Ik zou ook geen groeiende follikel mogen krijgen, maar die is er wel Vrijdag is hij tot 12:00 aanwezig. Ik ga morgen echo en bloed doen, zodat ik vrijdagochtend meteen alles kan door bellen. Maak ik misschien nog een kans om afspraken te maken over het vervolg.
Ik begrijp je heel goed. Ik vond het ook fijn dat er mensen waren die ervaren waren toen wij begonnen met ICSI en toen we naar DD overstapte. Ja ik had op een gegeven moment echt het idee dat het nooit meer zou lukken. We hadden tegen ons zelf gezegd, we doen 1 ICSI (zou dan de 4e poging zijn) in DD, mocht dat niet lukken zouden we nog over een donor nadenken en anders waren we echt gestopt. Haha waar ik de energie vandaan haalde !? Geen idee, moet je eerlijk bekennen dat ik alles heel relaxt ben doorlopen eigenlijk, tenminste als ik er zo aan terug denk. Misschien dat het mij goed geholpen heeft om tegen iedereen open te zijn, floaten is trouwens ook heerlijk en van de accupunctuur werd ik ook wel ontspannen. Na elke mislukte tp, keek ik meteen weer naar de volgende poging. Heb nooit lang in een put gezeten ofzo. Misschien komt dat allemaal nog !? Of is dit mijn manier van verwerken, ik weet het niet. Ik merk nu hetzelfde met het verlies van mijn vader, natuurlijk mis ik hem en ik denk heel vaak aan hem en heb ik zeker moeilijke momentjes en zoals ik al zei is mijn concentratie ff ver te zoeken, maar ik kijk wel alweer naar de "toekomst". Bij ons lag de oorzaak bij mijn man, te weinig zaad. Bij mij is nooit verder gekeken dan een hsg en bloedonderzoek (standaard dingen). Hadden we een 4e poging gedaan, dan had ik zeker verder laten onderzoeken. Wij hebben 2x de embryoscope gebruikt (beide bij cryo's). Wij hadden nog 11 cryo's over uit een poging uit NL en deze hebben we verhuisd naar DD. De eerste keer hadden ze 5 cryo's in de scope gedaan, waaruit 1 redelijke kwam en is teruggeplaatst. Deze is niet blijven zitten. De 2e keer zijn de overgebleven 6 in de scope gegaan en daar kwam een blasto en een 12-cellige uit ... 1 van deze 2 is nu 6,5 maand . Ik heb zelf dus niet super veel ervaring in DD als het om hele pogingen enzo gaat.
Gaat wel redelijk, dank je. Jeetje wat een gedoe zeg. Hopelijk kan je hem vrijdagochtend nog hierover spreken, dat zou wel fijn zijn.
@Nina: jammer dat er zo weinig uitwisseling is tussen de artsen onderling daar. Ze vervangen elkaar indien nodig (maar eigenlijk ook liever niet). In mijn NL zkh heeft de ferti-afdeling eens per week een overleg met alle artsen en worden de lopende dossiers doorgenomen. Ook als ik met een vraag belde of iets anders kon, dan werd dat eerst in het teamoverleg besproken. Het zou goed zijn als ze 'jouw geval' ook met elkaar zouden bespreken. Twee of 3 weten meer dan 1. Succes morgen! Ik blijf nog steeds hopen dat het echt geen follikel kan zijn.
@Bbibi: wij hebben toen op de dag van de punctie in DD bloed laten prikken. Dan komt het altijd goed. Alles vergoed gekregen van verzekering (PNO). Das dus ook nog een optie; hoef je niet apart meer ergens heen te vliegen.
@Bbibi: hou je er rekening mee dat je 3 dg na terugplaatsing ook weer bloed moet laten prikken op t cellen? Je kunt t ook opsturen. En mogelijk moet je dan vaker een infuus. Ik had dat gevoel trouwens ook hoor, dat t misschien nooit ging lukken etc. Na alle terugplaatsingen van toppers.. maar is nu toch gelukt om zwanger te worden. @shaddixxx: wij hadden b 50 complex vd Tuinen! Komt tese niet uit een ander potje op naam vd man? Wat een geld zeg . Als t maar beloond mag worden! Goed dat de verzekeringen het serieus nemen. Misschien door andere verhalen van fraude in de zorg? Bij pno werken dus ervaringsdeskundigen... vond ze al zo lief daar . @loontje: vind t zo erg voor je, kan me voorstellen dat het nog steeds niet goed doordringt. Zo abrupt ook gegaan. Knuffel! Hoe lang moet je zoontje zo'n helmpje dragen? Geeft het ook veel druk, waar hij last van krijgt? @Sneeuwmees: rare gang van zaken gister.. ik vind trouwens ook weinig privacy in de uitslaapkamer. Ik zat daar met mijn infuus ook en hoorde en zag van alles. Dr. S kwam ook een keer op ons af om de uitslag van een ander stel te geven! Gelukkig hoorde ik dat hij een andere naam mompelde, maar mijn man niet... dus ik zei snel dathij ons waarsch verwarde met ander stel, was ie een beetje in de war. @NinaD: wat een gedoe meid , kost ook zoo veel energie. Met de echo en Bloedonderzoek heb je wat meer in handen om te bespreken. Ben erg benieuwd. Wou dat ik verder iets zinvols kon zeggen! Sterkte! @Aklina: hoe voel jij je verder momenteel?
@stiertje owh krijg je dat wel vergoed dan? ik was bang juist van niet, vandaar dat ik dacht dan doe ik het gauw in nederland hihi... maar dat kan dus wel? misschien dat ik het dan toch gewoon in DD doe! @ NinaD fijn dat je gebeld bent meid! en morgen dus weer naar DD? wel balen dat je nu alweer moet! maarja hopelijk voor een goed doel, en al is er een follikel hoop ik dat hij alsnog een mooie oplossing voor jou heeft! houd je ons op de hoogte morgen? @ elize ja klopt maar ik wilde inderdaad kijken of ze het dan eventueel in nederland kunnen onderzoeken, dat zal toch wel ofniet? Als ze die naar een immunoloog sturen of iets dergelijks moeten ze dat toch ook kunnen testen ofniet? en anders inderdaad opsturen denk ik ofzo... moet even kijken! weinig zin naar DD te gaan zo vaak! wie weet nog voor hoelang! En vooral als ik veel vaker infuus moet is ht fijn als mijn ziekenhuis er al van op de hoogte is en het eventueel kan blijven doen! zou heerlijk zijn! @ loontje! nou ik vind het maar knap hoor! jullie hadden dus al erg veel pogingen gehad in Nederland? Dus eingelijk pas de eerste echte vangst in DD (dus completen poging + embryoscoop) is het dus gelukt? Dat geeft mij dan wel weer hoop! Wij hadden persoonlijk geen zin in nog meer verdriet en ellende! (ik weet het voorbij jullie is het niets, maar je hebt altijd baas boven baas) bij mij zijn er al 100-en vrienden kenissen collega's familieleden zwanger geraakt in de tussentijd en dat voert ook de druk op en doet gewoon erg veel zeer! ik merk dat ik het vak gewoon niet meer trek! dat de lichtpuntjes in ons leven vaak ver zoek zijn, en onze relatie flink onder druk staat. Daarnaast ook nog een ''bouwval'' gekocht... dus ons frisse nieuwbouwhuisjwe verlaten voor een bouwklus doet je realtie ook niet altijd veel goeds Wij wilde dus gelijk goed beginnen. Dus niet eerst in nederland beginnen waarvan ik wist met mijn pcos immuunproblemen en mijn man zijn slechte zaad toch 0,0 kans maakte. Ik denk dan maar in een keer ''goed''. Als het dan hier nooit lukt hoef ik nooit te denken wat nou als.... Ik merk dat jij wel erg positief bent ingesteld. En dat ondanks alles wat je al hebt moeten mee maken. Vind het echt ontzettend knap, meer meiden hier op het forum hebben dat, super vind ik dat! En het verwerken van je vader, mooi dat je het in ieder geval een plaatsje kan geven. En fijn dat hij in ieder geval zijn kleinzoon nog heeft mogen mee maken! sterkte meid.
Thanks meid ! Helmpje is max tot zijn eerste verjaardag, daarna heeft het geen effect meer. Er staat geloof ik iets tussen de 4 tot 6 maanden voor. Het geeft druk op de plaatsen waar het niet hoeft te groeien zeg maar, zodat de platte kant weer mooi bol kan worden. Hij zal er zelf helemaal niets van voelen. Hoe gaat het met jou ??
Ja wie weet wel, ik heb t gewoon bij dr P gehouden omdat ik dacht dat het in Ned niet gedaan wordt: immuunonderzoek bij vrouwen die zwanger willen worden... en de resultaten moeten toch geïnterpreteerd worden plus advies. Maar zou mooi zijn als jij t zo voor elkaar krijgt!
@loontje: met mij gaat het goed, wel erg moe, wat stemmingswisselingen en hongerig/trillerig afgewisseld met misselijk . Geeft niks als alles maar goed is dinsdag....
We hebben alle 3 de pogingen in Nederland gedaan. In DD hebben we alleen 2 cryo tp's gedaan, die ik vanuit NL had verhuisd naar DD. Ik heb in DD dus nooit een hele poging gedaan. De MMM is sowieso zwaar. Ja ik heb ook zoveel mensen om m'n heen gehad die zo gemakkelijk zwanger werden, elke keer weer moeilijk, hoeveel je het ze ook gunt. Toppunt was nog wel een collega van me, die zo zijn echo van zn vrouw onder m'n neus duwt. Toen ben ik daarna wel ff jankend naar de wc gegaan. En hij wist dat het bij ons niet gemakkelijk ging. Hebben jullie bewust een "bouwval" gekocht ? Verstandige keus om gelijk naar DD te gaan. Ik had zelf ook spijt dat ik niet eerder ben gegaan.
Nee heb niet meer getest sinds MvM, aangezien ik de hormonen behoorlijk voel maar ik heb nog 1 over, wie weet dit weekend nog eens ofzo. Maar ze kunnen ook weer afnemen toch met 7 weken?
Testen kunnen inderdaad weer lichter worden door de grote hoeveel hcg. Dus ik zou niet meer testen als ik jou was !
Dames, Wil iemand de vitamine lijst van dr S (met hoeveelheden) aan mij geven?Ik heb het zelf nooit gehad van hem. Ik ga straks even bijlezen.....
@Nina: bij deze (nieuwe poging, want mijn laptop liep net vast): Voor de vrouw: Vitamine B6 (zie bijsluiter) Vitamine B12 (zie bijsluiter) Foliumzuur (400 microgram) Vitamine C (50 milligram) Vitamine D3 (2000 IE) Vitamine E (250 milligram) Selenium (als sporenelement) Omega3 (1000 milligram) Voor de man hetzelfde met de volgende uitzonderingen: Vitamine C (50-100 milligram) Zink (25-40 milligram)
@Elize; Wij hebben daar onze aankopen gedaan vanavond (6 potten, C hebben we bij de Etos gehaald omdat ze daar de juiste dosering hadden, en we moeten nog naar de DA omdat ze daar Zink in de juiste dosering hebben), maar in hun vitamine B zit toch veel te veel? Dat 'sporenelement' begreep ik ook niet helemaal. Moet je dus iets gaan zoeken waar het al in zit, maar dat is bij bijna niets, en als het zo is, is het meteen een heleboel.. Hoe hebben jullie die opgelost?
@Shadixx: ik heb gewoon een pot met selenium tabletten gekocht. In de DA waar ik altijd alles koop snapten ze ook niet wat ermee bedoeld werd.