@shaddixxx ik denk dat dat gaat over de goed opneembare vorm! Ik heb die van elvitaal die schijntfoed opneembaar te zijn! @vitamines het zijn maar richtlijnen! Ik nam standaard een hooggedosseerde multi hoge foliumzuur hoge zink b6 en b12 injecteer ik 2x per week! Dus ik denk dat we niet zo "panisch" hoeven zijn wat betreft de hoeveelheden het is meer een richtlijn dan echt een streven! Te weinig heb je niets aan en teveel kan slecht zijn. Maar bij vitamine b is dat niet want dat plas je uit! @loontje owh sorry ik begreep alle pogingen in nederland, vervgens wel overllaatsing van cryos maar dacht dat die ook mislukt waren en dat je die daar naartoe had over getransporteerd en vervolgens een nieuwe verse poging in DD... Maar dat laatste was dus niet zo ! Nou fijn da het in DD wel zo "snel" gelukt is gelukkig! Wat erg van die collega! Helaas ken ik ook genoeg meiden die wel weten dat ik bezig ben en ok zwanger zijn en iedere keer het weer presteren mij weer te kwetsen daarmee ... Die opmerkingen dan zit ik weer met tranen in mijn ogen. Bahhh misselijk wordt je ervan. Ik weet wel dat mocht ik ooit zwanger raken daf ik er bewust rekening mee ga proberen te houden om het voor een ander niet kwetsend te maken! Gelukkig mocht jij uiteindelijk diezelfde collega jou mooie echo laten zien jij en je man hebben het verdiend na zon lijdensweg! @all fijne avond meiden... Weer een dagje dichterbij mijn ongi!
Sneeuwmees, Dank je wel....je bent een schat! Ik gebruik de prenatal tabl. van Solgar en alles blijkt erinte zitten, alleen ik weet niet of de hoeveelheid vit B6 en B12 voldoende is. Heeft hij iets daarover gezed? Ik snap ook niet waarom de artsen in DD geen gezamelijke overleggen hebben en elkaar het liefst ook niet vervangen. In NL is het inderdaad heel normaal.... Loontje, Wat goed dat je zo positief en rustig met alles om kunt gaan. In de mmm heb ik de gestresste emotionele kant van mezelf leren kennen. Blij te horen dat het redelijk met je gaat onder omstandigheden. Dikke knuffel Bbibi, Ik hoef gelukkig niet naar DD. Voor het eerst drongen ze niet eens aan om daar naar toe te gaan. Dr S wil nu snel alles afronden en op vakantie gaan......gezien zijn workload misschien ook groot gelijk. Elize, Het kost zeker veel energie allemaal......ben sinds gisteren echt uitgeput. Ik hoop in ieder geval op duidelijkheid en hopelijk een nieuwe plan voordat hij op vakantie gaat. Lieve dames, Dikke dikke knuffel voor jullie allemaal! Jullie hebben me vandaag door mijn dag geholpen! Ik laat morgenmiddag echo maken en bloed afnemen, zodat ik vrijdagochtend vroeg alles aan DD kan doorgeven, aangezien dr S tot 12:00 werkt. Goede advies van jullie!
@loontje ps het is niet echt een bouwval hoor haha maar het moet gewoon helemaal van boven naar beneden gedaan worden! Kachel eruit gesloopt meterkast vervangen nieuwe electra nieuw leidingwerk nieuwe ketel nieuw stuukwerk keuken badkamer vloeren dak van garage etc etc etc! Haha! We hebben pas 1maandje de sleutel vandaag precies! En we hebben geen vakantie dus alleen 2uurtjes savonds en in het weekend gaat het allemaal niet zo snel uiteraard! Wij hebben voor dit huis gekozen omdat het ontzettend groot is en mooie locatie veel lichtinval garage voor manlief en tuin oo het zuiden! Dat alles hadden we niet en we waren gelijk verliefd op dit huis. En met de crisis voor een onwijs mooie orijs kunnen kopen ( lees 70.000euro onder de vraagprijs) dus vandaar @nina owh wat vreemd! Ik wikde ook niet naar duitsland maar meteen mijn echos in nederland maar toen werd er duidelijk verzocht om toch te komen omdat dr S graag de uitgangsecho zelf maakt zeiden ze! Vreemd! Maar wel fijn voor jou! Heel veel succes morgen! Denk aan je!
@Nina: daar zijn we voor, meid! Fijn dat we je de dag doorgeholpen hebben. Ben benieuwd wat er morgen op de echo te zien is. Doen ze in je eigen zkh geen uitspraken erover wat het kan zijn? Bij die vitamine B stond inderdaad alleen maar bijsluiter bij, dus blijkbaar komt dat niet zo nauw. Bij mij heeft hij wel speciaal de D3 en de Omega3 aangekruist dat dat de belangrijkste waren. @Bbibi: wel leuk om zo'n huis helemaal op te kunnen knappen naar je eigen zin. Maar wel tijdrovend (en een goede test voor de relatie). Gaan jullie wel alles zelf doen? Ik heb 12 jaar geleden het huis van mijn opa en oma gekocht. Dat was ook nog helemaal in jaren 60 stijl gebleven. Dus dat was ook letterlijk strippen van onder tot boven en opnieuw helemaal opknappen. Erg dankbaar werk! Ik had sinds gisteren weer af en toe mijn bekende 'kriebel' wat ik meestal heb vlak voor mijn menstruatie. Vond dat wat raar met nog een week te gaan. Maar bedacht me dat nu ongeveer mijn oorspronkelijke NOD zou zijn als mijn cyclus niet een week in de war was. Ik denk dat ik morgen dus toch maar vast mijn recepten bij de apotheek ga inleveren, want stel dat ik morgen of overmorgen toch ongesteld wordt, dan heb ik geen Menopur in huis. Ik durf even geen weddenschap op mijn cyclus af te sluiten nu. Ik vroeg me overigens af wat jullie met al die spuitjes en flesjes vloeistof doen van de Menopur die overblijven. Ik moet 450 spuiten, dus zo'n doosje gaat er bij mij zo doorheen en heb dus maar 2 spuiten nodig en 1 flesje vloeistof op 3 flesjes poeder. Ik heb nu dus een hele voorraad over. Heb alles maar bewaard, maar kom er in om onderhand. En de nieuwe lading komt vrijdag ook nog eens erbij.
Nog kleine toevoeging op de vitamines, omega 3 moet wel minimaal 500 dha/epa bevatten. Die Menopur ampullen tja moet heeel eerlijk bekennen dat ik ze ook wel eens zo in het doosje heb weggegooid. Mag niet officieel, inleveren bij apotheek is de bedoeling denk ik of alles in je naaldcontainer?
@Elize: ik gooide zo af en toe ook wat vloeistof-flesjes in de naaldencontainer als ik echt helemaal vastliep, maar vroeg me ook al of dat eigenlijk wel de bedoeling was. Zal het eens aan de apotheek vragen.
Pff meiden wat is er weer veel geschreven. Op alles reageren laat ik dus even aan me voorbij gaan. Hoewel ik zou willen beginnen over de gejaagdheid van dr S. Bah das toch echt het mikpunt van DD. Maar laat ik het hierbij houden. Aan iedereen een zwaai en een knuffel voor Nina.
De ampullen met vloeistof mogen gewoon in de naalden container. Maar ik gooide ze ook wel met doosje en al in de afvalcontainer. Er zit alleen maar water in... De spuitjes en naalden en alcohol doekjes heb ik bewaard. Alles wat ik uit mijn kraampakket overhou gaat met een stichting mee die het naar de derde wereld vervoerd. Dan geef ik ook meteen een bulk naaldjes en spuitjes mee.
Ja die vleesboom is tijdens laparoscopie in 2009 ontdekt toen we net aan de mmm begonnen. Was toen 4x5 cm groot. In de loop der jaren hormonen spuiten is ie gegroeid naar +/- 9 cm en tijdens de zwangerschap nog eens doorgegroeid naar 13,5 cm doorsnede. Waarschijnlijk wordt de keizersnede gepland rond de 37 weken. Dus nog maar 11 weken te gaan voor mij.
Ik heb die Menopurflesjes ingeleverd bij de apotheek. Samen met mijn volle naaldencontainer. Gister trouwens het kraampakket ontvangen van de verzekering. Nou, als je ziet wat daar allemaal in zit, dan denk je: dat verdringen we nog maar even
Sneeuwmees, Je hebt al antwoorden. Ik heb bij mijn apotheek een grote bak gevraagd zodat ik al het glaswerk ook erin kon doen. Handig om alle medicatie in huis te halen, zodat je in ieder geval niet daarover hoeft te stressen Bbibi, Het is denk ik net wat ze uitkomt. In het begin zijn wij ook aantal keren naar DD gereden voor 2 min echo, maar toen ik in de gaten had dat het niet veel uitmaakte, heb ik het niet meer gedaan. In P'rend hebben ze hele goede echoscopisten. Zij weten er veel vanaf. Daarom weet ik eigenlijk dat het om een follikel gaat. Zij zag nl dat de baarmoederslijmvlies aan het groeien was en dat kan alleen wanneer er een follikel groeit. Alkina, Je weet dus zeker dat het een keizersnee gaat worden. Had je zelf liever een gewone bevalling willen proberen, wanneer die mogelijkheid er was? Heb je nu ook last van die vleesboom? Stiertje, Bij jou gaat het nu ook snel! Spannend! Ik voel me vandaag gelukkig rustiger.....denk door vermoeidheid . Gisterenavond ging ik toch maar hardlopen om mijn hoofd leeg te maken......nog nooit zo lang gedaan over 5 km en spierpijn ....niet echt een succes Decapeptyl doet dus wel iets. Ik heb me al op ingesteld dat het dit keer waarschijnlijk niet gaat worden. Nu maar de uitslagen afwachten.
Weten jullie wat ik ook zo grappig vind aan dit topic? Dat iedereen een beetje gelijk lijkt te lopen! De geboren kindjes zijn ongeveer even oud, de zwangeren zijn ongeveer even ver, er zijn weer 2 nieuwe zwangeren bij en straks is er weer een heel groepje wat tegelijk gaat beginnen aan het spuiten, dan zullen de puncties ook ongeveer tegelijk gaan vallen en hopelijk krijgen we dat weer een nieuwe, mooie roze golf!
@sneeuwmees owh wat onwijs speciaal dat je het huis van je opa en oma hebt gekocht. Een andere vriendin van me die ik via het formun ken gaat ook komende zondag naar haar oma's huis verhuizen. Had ik ook graag gewild, maar stond niet in de goede woonplaats helaas Ons huis komt uit '58 dus je kunt je voorstellen hoe oud alles is. Nu moet ik wel zeggen dat wij de 3e eigenaar zijn dus het is 1x in de jaren 70 ''aangepast'' maar behang over behang dus het eerste behang azt er nog op hahaha! Wel is er een paar jaar geleden een flinke aanbouw gedaan beneden van 20m2 en zijn er compleet nieuwe kozijnen in gezet. Van voor alles van kunsstof en achter alles van hout maar dus wel nieuw (2007). Dus omdat wij wisten dat het huis zelf in perfecte staat verkeerde als alleen dat alles alles alles van binnen vervangen moest wordenen gemoderniseerd hebben we daar toch voor gekozen. Het huis is zooo licht 2x dubbele tuindeuren! heerlijk! dus ben helemaal verliefd <3 Heb echt zin om er te gaan wonen! En slim dat je alvast hormonen gaat halen! kan het maar beter in huis hebben @ aklina owhwjee wat schrikken zeg! Konden ze met die laparoscopie niet weghalen dan? En kan het geen kwaad voor jou kindjes? @nina heel veel succes vandaag meid! ik hoop zoooo dat er toch iets is veranderd (ten goede) in jou lichaam! vind het allemaal zo vervelend voor je goed dat je lekker ben wezen hardlopen. Even je hoofd leeg maken. Ik duim echt dat je mee kunt starten deze maand of dat ze een goede oplossing voor je hebben. @shaddixx hihi inderdaad grappig! dat moet toch een positief teken zijn he? lekker veel roze!! @dreamer zwaai terug! @stiertje elize en mona *zwaai* En hoe is het met Miss en Sammy gaat het goed met jullie meiden?
@Nina: fijn dat je je weer rustiger voelt. Moest je nu vanmiddag voor de echo? Ben benieuwd wat ze dan gaan zien. Weten ze in DD dat je nu vandaag de echo hebt en morgen nog contact met hem wil hebben? Anders gaan we gewoon om 12.00 uur de uitgang in DD barricaderen dat hij niet kan ontsnappen voor hij je te woord gestaan heeft. @Aklina: goede tip van je, van die naaldjes! Dan krijgen ze in ieder geval nog een goede bestemming. Had ook wel eens gehoord over spullen uit het kraampakket, maar moet zeggen dat ik die nog steeds heb liggen. Welke stichting is dat? Dan kan ik eens een pakketje bij elkaar verzamelen. En voor jou gaat het inderdaad hard als je met 37 wkn al een keizersnee gaat krijgen. Ik heb het zelf ook gehad en het voordeel van een geplande keizersnee is dat je je er goed op kunt voorbereiden, omdat je exact de datum en tijdstip weet waarop je die ks krijgt. Voor mij als control freak, was dat achteraf toch wel prettig. Maar wel spannend, hoor! @Stiertje: jij hebt volgende week je uitgebreide echo weer. Zie je er tegenop? Hoe voel je je verder? @Dreamer: ja, dat is het enige minpunt van DD. En voor mij nu ook de reden zeer waarschijnlijk om de echo's in NL te laten doen. Maar als hij me zwanger maakt, zal ik hem snel weer vergeven. @Shadixx: je hebt gelijk! Wel grappig, dat we dit najaar de ene bevalling na de andere zullen hebben, wat een leuke spanning is. En hopelijk natuurlijk weer nieuwe aanwas van zwangeren (incl. onszelf ). Ik had laatst eens zitten tellen en ruim 1/3 van ons clubje is zwanger (van de 30). Wel staan er een stel in het lijstje die niet meer actief meepraten, dus misschien is het aantal zwangeren inmiddels nog wel hoger. Dat geeft de burger moed, toch?
@Bbibi: ja, dit huis had een speciale betekenis voor mij. Dus ben er wel blij mee. Ook hier enorm achterstallig onderhoud gehad. Een cv-ketel van 27 jaar oud, enkel glas, een oude gedateerde douche, keuken e.d. Om inderdaad over de vele lagen behang nog maar niet te spreken. Dus ook hier 4 maanden breekwerk (en heb me wel eens afgevraagd of het ooit nog goed ging komen). Maar het resultaat mag er zijn. Het is geen groot huis, een rijtjeshuis uit de jaren 60. Maar ik heb het lange tijd alleen opgebracht. Nu ik dus getrouwd ben, hebben we wel een eigen huis met relatief lage woonlasten (omdat ik het ook in de gunstige tijd gekocht heb). Dat geeft ook wel rust als een van ons de baan kwijt mocht raken (of zoals ik ooit nog minder wil gaan werken), er financieel niet zoveel aan de hand is.
Ja ik had heel graag zelf willen bevallen. Omdat dit waarschijnlijk mijn enige zwangerschap is en ik dus nooit een echte bevalling zal meemaken (van mezelf dan, wel al veel bevallingen voor mijn werk en van twee vriendinnen mee mogen maken). Ik heb natuurlijk vanaf 16 weken enorm veel buikpijn gehad. Dat zal mede komen door de vleesboom. Maar dat konden ze niet met zekerheid zeggen. Destijds hadden ze hem weg kunnen halen, maar dan zou de laparoscopie veranderd zijn in een echte buikoperatie en had ik moeten blijven etc. Daarnaast had de gyn nooit kunnen inschatten voor hoeveel problemen dat ding zou gaan zorgen, dus heeft hij er voor gekozen om hem te laten zitten. Ja het kan wel kwaad, de keizersnede zal heel spannend worden omdat er een grote kans bestaat op massaal bloedverlies. Daarom wordt er nu al nagedacht hoe ze dat het beste aan kunnen pakken en welke voorzorgsmaatregelen er genomen moeten worden etc. Daarnaast kan er te weinig ruimte zijn voor de kindjes om door te groeien waardoor ik een grotere kans heb op vroeggeboorte. Dus al met al was ik hem liever kwijt dan rijk, maar ja... dat heb ik niet voor het kiezen.
Sneeuwmees, dank je wel! Ik zie het al voor me....allemaal dames voor de deur terwijl dr. S probeert weg te komen. Ik laat vanmiddag echo en bloed doen, zodat ik morgenochtend meteen kan bellen. Ik heb het niet aan DD verteld, maar het lukt anders niet. Ik ga er vanuit dat de uitslagen niet ernorm veel zullen verschillen met wat er morgenochtend te zien en te meten zal zijn. Wat leuk dat jullie het huis van oma en opa hebben gekocht, erg speciaal!!! Oudere huizen hebben meer een eigen karakter en natuurlijk geschiedenis. Bbibi, Dank je wel voor jouw positieve wensen! Ik hoop het ook heel graag, maar de kans dat het dit keer door kan lijkt mij heel klein, aangezien ik echt alle klachten heb die ik normaal de dagen voor de eisprong heb. Ik blijf natuurlijk wel hopen op een wonder! Wanneer verwacht jij jouw ongi? Shadixx, Ja grappig he....hopelijk is het besmettelijk en worden we allemaal binnenkort Zwanger! Het is gelukkig vandaag rustig op werk.....kan met niet concentreren. Ik zit te wachten totdat ik voor de echo weg kan ....14:20. Na 10 jaar ellende op alle mogelijke fronten zou er toch ook voor ons een keer een wonder in moeten zitten!
Alkina, Wanneer je zelf een echte bevalling wou mee maken, is het erg jammer wanneer die mogelijkheid er niet is. Kan me voorstellend dat je elke stap in het krijgen van jullie kindjes had willen mee maken. Het maakt het niet makkelijk wanneer je al weet dat er dus ook meer risico's aan een keizersnee verbonden zijn. Gelukkig dat de artsen er al wel bewust van zijn en zich dus kunnen voorbreiden. Met dreigende vroeggeboorte wordt het des te belangrijker dat je rustig aan doet. Je wordt nu natuurlijk door de klachten gedwonden om rust te nemen. Zo te horen is jouw zwangerschap best pittig en dat is zacht uitgedrukt! Niet bepaald lekker zorgloos genieten. Week 25 is al mooi gehaald. Ik duim voor je dat de kindjes voorlopig lekker blijven zitten!!!! Mooie stichting! Ik zal het noteren en hopelijk kan ik ook straks een bijdrage doen
@sneeuwmees hihihi klinkt dus een beetje als ons project alleen hebben wij dus wel nieuwe kozijnen en dubbelglas. Maar de rest moet alles, zelfs nieuwe plafonds en isolatie. Fijn te horen dat het bij jou helemaal goed is gekomen. Is toch echt slikken he? ik ednk ook vaak OMG waar zijn we aan begonnen! nieuwbouw is totaal niet met dit te vergelijken en tja als je daar vandaan komt... hihihi Maarja ik weet in mijn hoofd hoe het kan woredn. En helemaal naar onze smaak! we hebben een mooie eiland keuken gekocht en mooie badkamertegels dus daar wordt ik al helemaal vrolijk van bij die gedachten hihi. Wat betreft die maandlast is heerlijk! fijn dat jij het zelf kunt opbrengen en dus nooit erom wakker hoeft te liggen of je het financieel gaat redden. Wij hebben dat ook omdat we het nu dus voor 70.000euro goedkoper hebben kunnen kopen, kan mijn man nog steeds de hypotheek alleen dragen. Dat was voor ons een bewuste keuze omdat mijn ziekte onvoorspelbaar is en de kans groot is dat ik over enkele jaren helemaal niet meer kan werken. Een uitkering krijg ik niet en dus wil ik niet wakker hoeven liggen of het allemaal wel te betalen valt. Dat is de reden waarom we dit huis gekocht hebben. Het is zo ruim dat we hier de rest van ons leven kunnen blijven en de perfecte locatie en dus echt een klein hypotheekje gelukkig @ nina hoelaat moet je vanmiddag? spannend hoor. Ook al weet je dat de kans klein is zit er toch nog een klein kansje in toch? ik blijf het vreemd vinden dat jou lichaam niet goed reageerd! hopelijk valt het toch nog allemaal mee! ik verwacht mijn ongi zaterdag! ik ben afgelopen zondag gestopt met de utro (zaterdag de laatste) dus bij mij duurt het tot aan een week dat ik ongesteld wordt helaas... dus ben nog wachtende... frustrerend he als je allang weet dat je poging game-over is maar dat je dan niet ongesteld wordt @ aklina oh meid wat heftig allemaal. Enorm balen dat hij toch niet had besloten hem toen weg te halen. Dat was achteraf gezien natuurlijk beter geweest. Maar hij had dit natuurlijk inderdaad ook niet kunnen inschatten. Ik hoop echt op een goede afloop. Dat hij hopelijk niet teveel gaat bloeden. Veel sterkte! Enne die site mooi gebaar. Fijn dat je daar aan mee doet. ik hoop dat ik en de andere meiden daar ook binnenkort voor kunnen gaan verzamelen