Wat balen Mona! Als je een kuur hebt die veilig is voor zwangere vrouwen is er niks aan de hand, juist niet behandelen is niet goed! Bij mij wisselt het ook met de misselijkheid enzo, mijn schoonzus had nooit ergens last van..zo zijn er meer. Dus daar kun je het niet echt aan weten of t goed zit! Nog een weekje doorbijten...ik kijk de dagen ook om tot dinsdag... @miss76: wat vervelend dat de assistente je dat zo wilde uitleggen zeg. Het is al niet echt super om er zo ongesteld bij te zitten en vooral niet in dat hokje. Maar zoals Mona zegt: je houdt dus 75 over, dat spuit je eerst, dan 150 van de nieuwe erbij. Volgende keer die leeg spuiten en weer 75 eh van de nieuwe etc. Lekker dat jullie toch een mini vakantie hebben op de camping. Waar/hoe slapen jullie? Geniet van jullie tijd samen zo! Hopelijk ook alles goed met de pup Edit las nog even beter je vraag over instellen spuit, maar kan me niet voorstellen dat je de stand niet mag veranderen? Misschien als je het overgeblevene spuit?? Dat je er dan niet eerst aan draait :s kan niks anders bedenken
@Bbibi: in 1 niertje zaten cystes. Andere niertje was wel goed. Dit zagen ze bij de 20-wekenecho en dat wilden ze graag bij 28 weken nog een keer bekijken. En het vocht zit bij mij echt alleen in de enkels/voeten gelukkig, dus dat valt erg mee. Straks weer even met de beentjes rechtuit. Iedereen die nu met een poging begonnen is, of binnenkort gaat beginnen: heel veel succes!!
@Miss, er zit ook een boekje bij je pen, geloof dat daar vrij duidelijk instaat hoe je een hoeveelheid spuit uit meerdere ampullen. Volgens mij kan het op 2 manieren: 1. Je spuit eerst de 75 en dan bij de volgende patroon 150 2. Je stelt in op 225 je spuit de ampul leeg, en schrijft op hoeveel er nog op de zijkant staat. Je doet de nieuwe ampul er in en je stelt hem opnieuw in op het getal wat je hebt opgeschreven. 1 is overzichtelijker 2 is zuiniger, want er zit inderdaad meer in dan dat er opstaat Succes!
p.s.Ik vind puregon wel echt veel makkelijker, eerste keer even rustig bij zitten en even kijken, komt goed!! (ik spuit gewoon nu ook even op de WC ergens als het nodig is, nu hoef ik alleen niet te wisselen tussendoor)
Klaasje, Welkom hier! Gezellig dat je mee kletst Ja, ik ben erg blij dat ik onverwachts nog een kans heb voor deze cyclus. Elize, Ik heb nu ook zo iets van eerst zien dan geloven. Het is bemoedigend dat hij gezegd had er heel zeker van te zijn. Gelukkig dat de misselijkheid niet continue is. Nog even en dan weer echo voor jullie! Spannend! Jippiejee, Fijn dat jij ook alweer bijna kunt beginnen. Op naar mooie folikkels voor jou! Mona, Dank je wel! Ik ben helemaal habby dat ik door kan. Wat belabberd zo'n blaasontsteking, maar wel positief, want jouw weerstand is omlaag gegaan zodat jouw bebe zich zorgloos kan verder innestelen en ontwikkelen . Zoals Elize al zegt is de AB-kuur speciaal voor zwangeren totaal niet schadelijk. Maak je geen zorgen, neem lekker jouw rust! Miss, Wat vervelend! Zij hebben geen idee hoe stressvol en ongemakkelijk dit soort situaties voor ons zijn. Kan me goed voorstellen dat je de helft niet gehoord hebt. Gelukkig hebben de dames hier genoeg ervaring. Ik ga puregon dit keer ook voor het eerst gebruiken, heb alvast het boekje 2-3 keer door genomen , zodoende ook prettig voor mij de uitleggen te lezen! Erg blij voor je dat de timing zo goed is gegaan.....voorbode van een goede poging!
Ik heb nog even voor je gekeken... Heb je internet tot je beschikking? Er staan instructievideo's op internet, wel te vinden met google. Een wel duidelijke instructie vond ik op: Puregon - Fertiliteit.info Ik hoop dat je er wat aan hebt! Succes, komt vast goed!
Dat is handig Jippie! Nu heb ik gelukkig prikles gehad gisteren voor de gonal en de cetrotide. De pregnyl is alleen niet voorbij gekomen, is die moeilijk meiden?
Even om het ampulletje breken denken, dat er even een gaasje, of keukenrolletje tussen zit, zodat je geen glas in je vingers krijgt als je breekt. Verder is het vrij makkelijk mengen vind ik, maar ik werk in het ziekenhuis en meng nogal eens meds en breek regelmatig ampullen, dus tja....ik kan me best voorstellen dan als je het nooit beroepsmatig doet het wel even een dingetje is zeg maar...
Ik denk dat ik m'n mama mooi vraag dat ding klaar te maken voor me. Ze is verpleegkundige en prikt de hele dag in het rond op de oncologie afdeling, ook chemokuren enzo. Hoe bang ik een paar maanden geleden nog was voor het spuiten heb ik nu enorm zin in zondag om 'm erin te zetten!
Lieve schatten, dank jullie wel voor de uitleg! Ik heb inmiddels ook op YouTube een fantastisch instructiefilmpje gevonden, stom dat ik dat niet eerder had bedacht. Maar super dat je hier met vragen altijd meteen terecht kunt Ahum.... maar nu moet ik met het schaamrood op mijn kaken bekennen dat ik blijkbaar een beetje verstrooid ben . Ik haalde net namelijk de Puregon uit de koelkast en ik zie ineens dat ik een ampul heb gekregen van 600 ie en niet van 300 ie! En terwijl ik dat zie, herinner ik me ineens het gesprekje dat ik in de apotheek had over of ik hier genoeg aan zou hebben voor 3 dagen omdat 225 x 3 = 675. Maar toen legde ze me uit dat er inderdaad 100 ie extra in zit voor als men iets verspilt, dus totaal 700 ie. Ik heb werkelijk GEEN idee waarom ik dat gesprekje vergeten ben of waarom ik dacht 300 ie meegekregen te hebben. Ik denk dat de assistente dit aantal noemde ofzo want het gesprekje met haar was echt heel ingewikkeld en ging wel degelijk over het verwisselen van ampullen en 2 x prikken voor 1 dosis. Of ik ben gewoon een beetje aan het doordraaien van die gekke molen waar ik in zit. Laten we het daar maar op houden . Voor wie er nog meer Puregon moeten gaan spuiten in iedere geval fijn dat het een keer besproken is, toch? Hahaha, ik ga zo maar naar bed geloof ik, voordat ik nog meer rare dingen doe of zeg. Mijn shot zit erin dus ik kan met een gerust hart gaan slapen! Nogmaals bedankt ladies
@Nina: yes, yes, meid!! Wat een goed nieuws! Toch samen zwanger de zomer in! Ben heel blij voor je, al kan ik me voorstellen dat het even schakelen is als je er net bij neergelegd had dat dit hem niet ging worden en toch ineens weer wel verder mag. @Miss76: had al even snel op de telefoon onderweg bijgelezen, maar kon niet antwoorden, maar zo te zien ben je door alle adviezen al een volleerd puregon-spuiter geworden. Inderdaad de pen onthoudt waar hij gebleven is en als je de ampul wisselt, dan kun je hem gewoon verder doordrukken tot hij weer op 0 staat. Ik kreeg van mijn zkh altijd de 300 omdat die goedkoper waren. Bij de ampullen zit 100 IE meer om te spuiten, dus als ze mij 2 ampullen van 300 voorschreven, dan had ik naar verhouding 800 IE om te spuiten, en als ik er een van 600 had (700 IE). Dus dat was economischer voor mijn zkh, alleen wel lastig als je al 225 IE moet spuiten dat je zo vaak ampullen moest wisselen. Maar de Puregon-pen is als je hem eenmaal gewend ben, erg ideaal! Succes met spuiten! @Klaasje: uiteraard welkom! En jij dus ook binnenkort van start. Ik start inderdaad ook weer deze maand voor de 4e poging (waarvan de 2e in DD). Ik verwacht volgende week mijn menstruatie en mag dan dus weer van start.
@ Bbibi: lief dat je naar ons vraagt. Ik ben ook benieuwd hoe het met Sammy gaat. Mijn verslag heb ik vanavond geplaatst! Fijn dat jij je uitgangsecho hebt gehad. Klaar voor de start dus! Nu alleen nog ongesteld worden. Spannend hoor!!! @ Aklina: jeetje, wat spannend voor jou met je vleesboom. Ik duim voor je dat jij en je kindjes er zo min mogelijk last van gaan hebben!!! @ Nina: oh, ik hoop zo dat het goed uitpakt en dat je toch kunt starten! Je verdient het zo!!! Fingers and toes crossed for you @ Stiertje: sterkte met de laatste drukke weken op je werk! En dan lekker genieten van alles wat komen gaat. Hopelijk op 18 juli goed nieuws zodat je zonder zorgen (behalve over de bevalling zelf!) je kleine meid op de wereld kunt gaan zetten @ Monatoetje: hè bah, wat een rotdag! Sterkte met je blaasontsteking en blijf geloven in je kleintje. Gaat echt niet zomaar mis hoor! Oh en wil je mij niet ineens een jaar ouder maken, met je Miss75 @ Elize: we slapen bij mijn vriendin, haar man en hun dochter van 1,5 in huis, dus niet in een tent of caravan! Echt heel gezellig om haar na lange tijd weer te zien en haar man en dochter voor het eerst te ontmoeten. Floortje is ook mee dus die kan hier heerlijk rondrennen! Ik tel mee af naar dinsdag, iedere echo is toch weer spannend en zeker bij jou, om te zien of ze het allebei goed doen!!! @ Jippiejee: dank voor al je tips vanavond, nu ik weet hoe het moet en blijkbaar toch geen ampullen hoef te wisselen ->) is het inderdaad wel erg gebruiksvriendelijk! Dat komt goed uit want ik ga zaterdag onverwacht naar een festival dus dan moet 'ie mee. Hopelijk doet de bewaking niet moeilijk! Hoe gaat het nu verder met jou? Ik zie nog geen nieuwe plannen in je handtekening staan? @ Klaasje: Pregnyl mengen is goed te doen, wil het je wel live uitleggen aan de telefoon? Of ik kan op Skype voordoen hoe ik Menopur meng, dat gaat hetzelfde. Maar wie weet is dit ook wel op YouTube te vinden, zal vast wel! @ Shaddixxx en Sneeuwmees: zwaai!!! Fijne avond allemaal, truste voor zo
Hihi, geeft niet hoor, vond het ook een beetje raar om 300 mee te geven, maar ja in Duitsland naar de apotheek en ik dacht misschien niet anders op voorraad... Ik heb zelf ook wel es gehad dat je het even niet meer weet en ik had wel even tijd, dus heb ik het even opgezocht... Hier 26 juli uitgangsecho en het nieuwe plan door Dr S is al binnen over de mail, 150menopur en 75puregon. Hoop dat ik niet ontplof. Ik zie het wel, hoop wel dat we nu tot een punctie komen, heb het wel weer aan een nieuwe kans toe. Wel baal ik van het feit dat ik waarschijnlijk mutsebollen moet gaan gebruiken en we willen nog graag op vakantie in de weken na de tp... Niet zo leuk voor de romantiek op vakantie en het lijkt me ook niet goed werken als ik elke dag ga zwemmen in zee/zwembad. Ik denk er nog even over na, we hebben niks geboekt.
@mona balen van je blaasontsteking meid hopelijk ben je er gauw vanaf! @elize jaaaa bijna je volgende echo top! @klaasje welkom! Ja ik begin ook deze maand! Zijn veel meiden dus join the club! @nina JAAAAAAAA!! Meid wat een geweldig goed nieuws! Dus het duimen heeft geholpen! Onwijs goed! Toch nog een juli kandidaatje dus hihi @stiertje owhjee wat vervelend! Kan het geen kwaad voor je kleine meisje hopelijk! Kan het ook weg zijn inmiddels? @miss fijn te horen dat het beter met je gaat! En ook nog eens ongi O snel en dus al kunnen starten? Fijn hoor meid! Hopelijk deze ronde een betere! @jippiejee jij dus ok starten in juli ! Zit jij niet standaar hij dr S ? @all ik ga gauw slapen laatste dagje van de week en dan zitten mijn fulltime werkweken er thanks god weer op! Eindelijk bijkomen ( in hoeverre dat gaat met ons huis hihi) slaap lekker meiden!
Jullie zijn gewoon niet bij te houden We zijn alweer bijna toe aan deel 3 joh ! Ik ga straks proberen om ff uitgebreid te reageren.
Aklina wat een toestand met die vleesboom. Kan me je gevoel voorstellen, maar een geplande keizersnee heeft ook zijn voordelen. Hoop dat je het zo kunt zien... Nina je houdt het wel spannend op deze manier... Hopelijk komt alles goed. En dan heb je later je kind een spectaculair verhaal te vertellen Klaasje welkom! Zin om te spuiten. Klinkt voor de buitenwereld misschien wat gek, maar herken het helemaal. Succes met je poging! Miss76 gelukkig werd je niet nog iets vroeger ongesteld! Ik duim met je mee voor een nieuwe roze golf en hoop dat jij die mede veroorzaakt! Mona balen van je blaasontsteking, maar gelukkig schijnt het geen kwaad te kunnen. Hoop dat je er snel van af bent. Verder zal ik niet zeggen dat je je geen zorgen hoeft te maken over minder misselijke dagen. Die had ik namelijk ook en toen zeiden velen tegen mij dat ze dat herkenden terwijl het allemaal goed afgelopen is en dat het dus allemaal niks zegt. Maar je maakt je toch zorgen, dus ik zal niks zeggen Stiertje gelukkig is het bijna de 18e spannend hoor. Wat lijken die acht weken voorbij te kruipen of niet? Bbibi we zijn vriendjes, maar ben niet zo fanatiek met foto's hoor. Jippiejee iemand op internet vragen of ze internet tot haar beschikking heeft, jij hebt humor Sorry voor wie ik vergeten ben
@Mona: had even helemaal over jouw blaasontsteking gelezen. Niet prettig, maar een kwaaltje wat veel tijdens de zwangerschap voorkomt. Hopelijk ben je er, met een kuurtje, snel vanaf. @Loontje: ja, zag het gisteren toevallig ook dat deel 2 ook al weer bijna volgekletst is. Dat gaat ook snel met ons als kletskousen. Zag het helmpje van je zoontje op fb. Zo schattig dat hij gewoon blijft lachen. Moet hij het de hele dag dragen? @Bbibi: fijn weekend voor straks, al moet er wel geklust worden. Als ik mijn vader een dagje moet voorrijden, je zegt het maar! Hier geen nieuws. Heb nog steeds last van de bekende kriebel van onder. Erg irritant. Dat heb ik meestal zo'n dag of 3 voor mijn NOD. Maar nu is het dus een week voor mijn NOD al. Dus ja, of het begint steeds vroeger of mijn ongi komt eerder. Ik durf voor mijn cyclus de laatste tijd mijn hand niet meer in het vuur te steken. Dus gisteren toch maar mijn boodschappenlijst weer bij de apotheek afgeleverd en ik kan alles vandaag weer ophalen. Dan ben ik in ieder geval goed voorbereid voor het geval dat... Overigens werd deze keer het recept zonder discussie gewoon aangepakt en verwerkt. Ze beginnen het te leren.
@ Dreamer kijk leuk dat we vriendjes zijn! geen mooie buikfotos geplaatst in je album? Hoe is het verder met je becken? Beetje vol te houden meid? Wordt het met de week zwaarder of valt het mee! @sneeuwmees hahahaha GRAAG !!! nee hoor tot nog toe gaat het allemaal wel! manlief is met de afvoer van de ketel wasmachine en droger bezig, die kunnen van het weekend al in ons washok komen staan en ik ben aan het schilderen beneden de kozijnen ... Mare zit er voor jou geen kansje in dat het gewoon goed nieuw is deze maand @ all joehoeeeee ik werd wakker met bruinverlies! dusse ik zeg laat die ongi maar komen. Meestal begint het met een dagje bruin en daarna zet de menstruatie door. Dan mag ik morgen pas als dag 1 tellen denk he dames?