ICSI in Dusseldorf deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Babii, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    @sneeuwmees: fijn dat je straks alles in huis hebt! Ben je maar voorbereid. Wel vervelend dat je cyclus niet meer zo regelmatig is!
    @bbibi: inderdaad 1e dag echt rood bloedverlies telt als dag 1, als het echt goed doorbreekt. Spannend!
    @jippiejee: een vakantie lijkt me sowieso lekker :) wil je dan vlak na de tp? Je kunt op zich zwemmen, maar mag niet gelijk na punctie en tp volgens mij..infectiegevaar? Met utro mag het wel, dan bijv voor de 2e keer inbrengen op een dag.
    @dreamer: maak je voor jezelf wel buikfoto's?
    @loontje: je zoontje vindt het helmpje dus niet zo erg?
    @miss76: gelukkig..nu gaat het allemaal lukken, veel succes deze poging..!!

Hier alles wel goed, deze week duidelijk vermoeider en meer misselijk, maar met vlagen. Ook erg hongerig! Vandaag alweer 7 weken... kijk de dagen om naar dinsdag. Vanmorgen voor t eerst de suprefact een beetje vergeten, dus wat later dan normaal. Heb altijd allemaal alarmen in mn telefoon, maar had m nu uit zodat ik wat kon uitslapen. Wat dus niet meer lukt, elke dag vroeg wakker..:)

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Elize: honger en af en toe misselijk! Dat klinkt goed! Hoe lang moet je de suprefact door blijven gebruiken? Tot aan de 12 wkn? Gebruik je nu ook nog utro?
    @Bbibi: hopelijk wordt het bruin snel rood. Normaal zeggen we dat niet tegen elkaar, want willen we in dit topic helemaal geen rode duivels zien. Maar zo te horen kun jij snel van start. Inderdaad echt rood bloedverlies voor 23.00 uur, telt als dag 1. Ga jij nu de echo's in DD laten doen of in je eigen zkh. Ik wil vandaag ook even naar mijn NL zkh bellen om te overleggen. Vandaag zit, als het goed is, mijn lieve verpleegkundige daar, dus vandaar dat ik gewacht heb tot vandaag met bellen.
    @Jippiejee: lekker om even lekker op vakantie te gaan. Die utro is inderdaad niet het meest leuke om mee te moeten nemen op de vakantie. Ik heb misschien hetzelfde (of hoop dat ik dat probleem ook heb), want ik kan een week voor onze vakantie testen. Stel dat ik zwanger zou zijn, dan moet ook hier de utro mee moeten op vakantie. Dus in mijn geval hoop ik dat ik de utro mee mag nemen, want dat betekent dat ik zwanger ben.

3. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @elize ik vermoed morgen... zo begint het meestal ik sta op mijn bruin, rest van de dag nothing en volgende dag BAM ... dus dat had ik al voorspeld dat het zaterdag zou beginnen. Ben morgen 17dpo, dus lf16 heb ik meestal.

jij dinsdag echo, wat zegt je gevoel? 1 of 2 ? zooo bijzonder! ben echt onwijs benieuwd! ik hou je dinsdag in de gaten ;)

@sneeuwmees owh zei ik nou iets wat ik niet mocht zeggen dan? zeggen jullie nooit als de duivels komen ?? oepss... van mij kan het niet snel genoeg komen, dan kunnen we eindelijk starten :)
    ik doe inderdaad voor zover dat kan de echo's in nederland. Vrijdag heb ik mijn eerste gepland vanmorgen. Dus over een weekje! had eigenlijk na 6 dagen spuiten gemoeten maar dat zou volgende week zaterdag zijn en dan is mijn ziekenhuis dicht! dus hopelijk kan ik vrijdag en dan pas weer maandag. Daar ga ik wel op aansturen! Mijn gevoel zegt woensdag 24 juli pregnyl en vrijdag 26juli punctie (denk ik hoor!) heb mijn baas al een beetje ingelicht en voorbereid toen hij vanmorgen vroeg hoe het in DD was :) dus hij vond alles goed! hij zegt je komt gewoon niet als je weg moet! totaal geen probleem... zo fijn! heb afgelopen 2 weken fulltime gewerkt ivm vakantie collega. Vandaar zijn ze altijd erg coulant en mag ik ook weg wanneer ik wil... dus super fijn!

4. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Ps meiden, wat ik me nog afvroeg...
    Is het zo als dat je genoeg embryos hebt voor in de embryoscoop dat dat altijd blastocysten worden (want dat is het beste wat je kunt hebben toch?) en zijn de blasto's wel van verschillende kwaliteit? En wat als ik meer dan 1 blasto zou krijgen en ze mogen er van mijn verzekering maar 1 terug plaatsen... wordt die andere dan wel ingevroren?
    En als je uberhaupt bijvoorbeeld 6 bevruchtingen hebt en er kunnen er maar 4 in de embryoscoop worden die andere dan ook ingevroren?

Sorry voor de vele vragen, ik hoop dat jullie me kunnen volgen ;) ben echt nog een leek op dat gebied, maar wel erg nieuwsgierig! :D

5. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Hi Bibii, naar wat ik weet is het idd zo dat niet al je eitjes de embryoscoop in gaan. 4 a 5, de rest gaat de vriezer meteen al in. En gaan vervolgens bij een cryo tp na ontdooing weer in de scope.

Wanneer je uit de verse scoop iets over hebt kan het ook de vriezer in. Mocht je 2 tp's krijgen en je bent onder de 38 / het is nog niet je 3e poging en je bent dus zwanger gewoon aankruisen dat je denkt van eentje zwanger te zijn.

Doet de verzekering alsnog moeilijk als je een tweelingzwangerschap blijkt te hebben ( schijnen ze voor geen ene meter te controleren) is het aller, aller ergste dat ze de poging niet vergoeden. Zou mij echt niet kunnen schelen als ik zwanger ben.

Maar goed, net als het hele AH verhaal op facturen weet DD ook echt wel te handelen met het administratieve gedoe op 1 of 2 terugplaatsen.

Ik mag trouwens zondag gewoon gaan spuiten, wel of geen menstruatie. Heb een klein weekje de pil geslikt omdat ik ook al vroeg in de cyclus een grotere folli had. Met de pil is dat mooi weggewerkt :)

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bbibi: je mag hier alles zeggen, hoor! Alleen is ZP natuurlijk vooral een forum waarin we elkaar toewensen vooral niet ongesteld te worden. In de mmm is dat soms anders, omdat een ongesteldheid ook vaak weer betekent dat je weer van start kan gaan. En daar kan je soms heeeel blij mee zijn. Dus, meid, gooi die sluizen maar open, hoor!
    Wat Klaasje zegt, klopt! Wat overblijft uit de embryoscope kan gelijk ingevroren worden. Soms kan dr. S. ook besluiten ze iets korter in de embryoscope te doen of een dag langer als er net een zondag tussen zit. Als ze daar op dag 5 nog in zitten, zijn het inderdaad blasto's. Ik heb er twee teruggeplaatst gekregen en er zat inderdaad verschil in. Dus ook al krijg je ze op dag 5 teruggeplaatst. De een kan dan toch al verder doorgedeeld zijn dan de ander. En volgens mij is DD heel creatief wat de verzekering betreft. Hij heeft wel eens tegen iemand gezegd dat de verzekering toch niet kan checken hoeveel hij er terugplaatst en op de factuur staat alleen het totaalbedrag van de ivf (en geen details over aantal tp). En het kan ook zijn (heb ik wel eens gehoord) dat je een embryo teruggeplaatst krijg en dat die zich splitst en dat je toch een tweeling kan krijgen. Fijn dat je je baas al weer hebt ingelicht en dat die zo meedenkend is. De mijne weet dat we binnenkort kunnen starten, maar ik houd me altijd een beetje afzijdig over exacte datums e.d. Die van mij is iets te nieuwsgierig. Vandaar dat ik ook graag in juli wilde starten, want dan is ze met vakantie.;)
    @Klaasje: bij jou dus ook al weer bijna de eerste spuit erin. Ik verwacht volgende week mijn menstruatie en denk dat volgend weekend dan mijn eerste spuit erin gaat.

Ik heb vanmorgen mijn tas medicijnen weer opgehaald. Ik was wat verbaasd, want de vorige keer had ik 2 tassen en nu maar 1. Toen ik net ging uitpakken, zag ik dat ik nu doosjes menopur heb waar 10 flesjes in zitten ipv 5. Dus dat verklaart dat ik wat ruimte over houd in mijn kast deze keer.;)

7. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @klaasje dankjewel meid voor je deuielijk uitleg! dus als je er meer dan 4 of 5 hebben gaan ze sowieso de vriezer in mits een goede kwaliteit? En anders dus de embryoscoop in en daaruit als ik meer goede heb kan ik ze dus alsnog laten terug plaatsen? Ik zou ze het liefst dan gelijk terug plaatsen (ben bijna 25 en is mijn eerste poging) dus mag inderdaad van mijn verzekering niet! maar mochten ze het zo kunnen regelen in DD dat ik er alsnog meer terug geplaats kan krijgen (mits ik uberhaupt 4 bevruchtnigen heb) dan zou ik dat wel erg fijn vinden!!
    fijn dat jij zondag sowieso al mag gaamn starten! als het goed ik loop ik dan een dagje achter op jou! zou leuk zijn :D

@ sneeuwmees, kijk jou recepten zijn dus ook weer in huis! Ben benieuwd OF en wanneer je ongi wordt! (liever dusd niet ;) )
    Maar jij hebt er dus vorige keer 2 terug geplaatst gekregen? maar beide van andere kwaliteit? krijg je dat te horen welke kwaliteit het is? En ook nu het een duitse arts overneemt? ik kan namelijk geen (amper) duits! :D
    Fijn dat jou baas ook zo meelevend is. Het is al zwaar genoeg in de MM dus fijn dat we ons daar niet druk over moeten maken. Mijn baas is heel voorzichtig met vragen (mannelijke baas) hij heeft reeds aangegeven dat hij het moeilijk vond in hoeverre hij kon vragen. Omdat hij niet te nieuwsgierog/opdringerig/uithorend wilde zijn, anderzijds wilde hij ook niet net doen of het hem niets intresseerde. Dus ik vond het prettig dat hij daar zelf over begon. Hij zegt ik ik hoef alles niet gedetailleerd te weten als ik maar weet dat het goed met je gaat vind ik het prima! en als je weg moet ga je gewoon lekker weg. Dus heel lief! Hij heeft zelf geen kinderen met zijn vrouw. in prenciepe bewuste keuze wegens carierre! dus toch goed dat hij zo meelevend is. Maar zijn nicht had schijnbaar in de MMM gezeten. Dus die zal hem wel duidelijk hebben gemaakt hoe wij ons voelen hihi...

8. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Bij mij zat er op dag 5 in de embryoscoop ook verschil tussen beide blasto's. En toch zijn ze allebei blijven zitten.
    Alle andere vragen zijn al beantwoord.

Dreamer: ik heb er geen moeite meer mee hoor dat het een keizersnede gaat worden. Weet het eigenlijk al sinds 8 wk zwangerschap. Moest in het begin wel aan idee wennen maar het is gewoon zoals het is.

9. NinaD

NinaD Niet meer actief

Dreamer,
    :D ja ik heb wel een hele spectaculaire verhaal te vertellen. Ik hoop dat het nu iets rustiger gaat verlopen.

Bbibi,
    Wat fijn dat je eindelijk kunt beginnen....morgen waarschijnlijk? Ik begrijp dat jullie morgen moeten klussen in huis. Gelukkig zeggen ze dat het weer wat warmer wordt. Dat maakt het klussen op eerste dag ongi iets prettiger.
    Ja, jullie duimen heeft zeker geholpen!!! :)

Jippiejee,
    Utro is inderdaad niet iets wat je mee zou willen op vakantie, maar je hoeft je geen zorgen te maken over de werking ervan. Zodra je die bollen inbrengt beginnen ze met open gaan en binnen max 10-15 is de inhoud al opgenomen.
    Handig zo'n film...ga ik ook kijken.

Elize,
    Ik denk niet dat je zorgen hoeft te maken. Dit soort middelen werken langer door....zodoende zit er overlap in. Meestal wanneer je binnen 3-4 uur de volgende dosis hebt genomen, blijft de spiegel goed.
    Aan de ene kant vind ik het vervelend voor je dat jouw klachten toenemen en aan de andere kant ben ik blij voor je dat het zo goed gaat met jouw zwangerschap. Ik hoop dat deze vroege klachten duiden om 2 :p Sterkte!

Sneeuwmees,
    Het zou nu niet verkeerd zijn wanneer je eerder ongi zou worden...lekker eerder beginnen! :) Sinds ik in de mmm ben, durf ik ook niets meer te zeggen over mijn cyclus. Laten we hopen dat wij allemaal met utro op vakantie moeten ;):D
    Je hebt trouwens gelijk, het is echt even omschakelen dat het toch gewoon doorgaat. Vandaag erg blij!
    Heb je al kunnen bellen naar jou favo verpleegkundige?

Miss,
    :D :D whahaha....vingers & toes crossed .....nou dan moet het gewoon goed komen! Ik hoop zo graag voor ons allemaal dat we straks zwanger zijn.
    Ennnn....dingen vergeten en anders onthouden....komt heel bekend voor hoor! Ik ben er ook niet volledig bij met mijn hoofd.....wij hebben alvast "zwangerschaps dementie":D

Klaasje,
    Ik weet wat je bedoelt....je denkt niet meer aan de pijn of ongemak, maar dat je eindelijk mag beginnen!!! Handig zo'n week de pil. Ik snap niet waarom hij bij mij de decapeptyl depot wou doen en geen weekje de pil. Heel veel succes alvast met deze poging!

Ik was vanochtend begonnen met mijn reacties tussen het werken door en nu pas klaar......waarschijnlijk is er intussen weer gekletst, zal vanmiddag weer lezen...:)

10. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @aklina, owh wauw dus ook dat zegt niet zoveel hoe de kwaliteit zal zijn? Ben onwijs benieuwd! ik hoop gewoon dat we genoeg gaan hebben voor embryoscoop maar ik denk dat je dan al in je handjes mag klappen als dat zo is, dat realiseer ik me maar al te goed. Daarnaast gaan we ivf doen ipv icsi... toch denk ik nog steeds dat daarmee de kansen met mijn man zijn zaad wel lager liggen :(

@ nina hihihi lang over geaan om je berichtje te typen dus ;) hihi ... ik ben wel enorm benieuwd hoor naar jou behandeling! en hoe je ga\t reageren! spannend hoor :)

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Nina: heb me dat ook laatst afgevraagd waarom jij nooit geen pil hebt gekregen om de boel alvast een beetje rustig te krijgen, voordat je gaat beginnen. Wanneer begin jij nu met spuiten? Of moet je eerst wachten tot de 18e tot je weer bloed geprikt hebt?
    @Bbibi: vanwege mijn 'hoge' ;) leeftijd krijg ik er standaard 2 teruggeplaatst. Dus in dat opzicht een luxe positie. Zag in DD dat je zelfs 3 tp kon aankruisen. Mocht ik ooit in een keer in de positie zitten dat ik er 3 overhoudt, dan geloof ik dat ik het risico zou nemen om er zelfs 3 terug te laten plaatsen. Maar mijn kansen op een zwangerschap zijn überhaupt al veel lager dan op jouw leeftijd. Dus als jij 1 embryo van dag 5 blasto teruggeplaatst krijgt, maak je ook een heel goede kans om zwanger te maken. In NL kreeg ik altijd te horen of mijn embryo's A, B of C kwaliteit hadden, waarbij A de beste kwaliteit was. Ik heb beide pogingen altijd B-kwaliteit eitjes gehad. In DD had ik de Duitse arts en ze zei niets over de kwaliteit. Heb toen zelf gevraagd of ze een goede kwaliteit hadden en ze zei alleen maar dat ze 'gut' waren. En over de taal niet in zitten, hoor. Ze zijn heus wel gewend dat het voor ons NL soms met handen en voeten gaat en soms schakelen ze ook wel eens over in het Engels. Dus niet bang voor zijn. Ik merk wel dat mijn Duits wel wat beter is, dan toen ik er voor het eerst binnenstapte. Ik spreek het nooit, dus het was erg ver weggezakt. Ik zei nog tegen mijn man dat we straks misschien geen kindje kregen, maar dan in ieder geval wel vloeiend Duits spraken.;)

12. NinaD

NinaD Niet meer actief

Bbibi,
    Ik ben ook erg benieuwd hoe het nu gaat lopen!:p
    Voor jou helemaal spannend....ik hoop dat het meteen heel goed zal gaan voor jou!

Sneeuwmees,
    Dr S had gezegd dat hij zeker wist dat ik uiterlijk 18 juli kan beginnen met stimuleren, maar even voor de zekerheid bloedprikken. Alleen ik kan pas donderdagmiddag bloed laten prikken. Ik weet niet of ik dan 's avonds mag beginnen met 1 van de hormonen of moet wachten tot de volgende dag.

Hoeveelheid TP's ---> ik denk dat ik nu ook kosteloos ;) in aanmerking kom voor 2 TP's. Maar gezien ons situatie zouden wij het ook zonder de goedkeuring van de verzekeraar gedaan hebben wanneer het gekund had.

13. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @sneeuwmees ik moest zo lachen om jou bericht! geen baby ach dan maar duits! hahaha! hopelijk dat dat duits gauw weer afgekapt kan worden omdat je lekker overgeheveld kan worden naar de gynae in nederland ;)
    Maar over ed kwaliteit wordt dus niets gezegd! dat is jammer! je moet er dus bewust om vragen?
    Je krijgt er wel zoals bij mona een foto van per mail toch? kun je daar zelf ''iets'' uit opmaken of is dat voor een leek lastig te beoordelen? Vind dat wel jammer hoor!
    Ben ik heel stom als ik zeg dat als ik er 3 over had dat ik ze alle 3 zou willen laten terug plaatsen (schaam?)

@ nina dat hoop ik ook voor jou meid! en ook voor shaddixxx, jippijee, sneeuwmees, miss, sammy, klaasje, dees en uhhh de rest die in juli gaan starten... (sorry als ik iemand vergeet!) :)

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Nina: dan lopen we redelijk gelijk op. Ik verwacht rond 17/18 juli mijn menstruatie en mag dan op dag 3 met stimuleren beginnen, dus 19 of 20 juli. Dus dan kunnen we elkaar gezelschap houden als we stijf van de hormonen staan. Misschien kunnen onze mannen dan ook gelijk steun bij elkaar zoeken als we weer eens niet te genieten zijn. Mocht die mogelijkheid er zijn zou ik er in jouw geval ook zeker 2 terug laten plaatsen. Hoe min mogelijk jij van die ellendige pogingen hoeft te ondergaan, hoe beter.
    @Bbibi: is geen rare gedachte dat je dat denkt, hoor! Ik heb het zelf ook vaak gedacht. Ik had eens 3 embryo's over en in mijn zkh vriezen ze alleen maar a-kwaliteit embryo's in. Ik had toen 2 B's en 1 x C. Die C-kwaliteit werd dan gewoon 'weggegooid'. Was daar hartstikke pissig om. Had me helemaal volgestopt met hormonen en was zo blij met mijn 3 embryootjes, dat ik het niet uit kon staan dat ze gewoon iets wat van mij is weg zouden gooien. Heb toen ook voorgesteld of ze hem niet erbij konden terugplaatsen of in konden vriezen (desnoods tegen extra betaling voor opslag of wat dan ook). Maar dat werd niet gedaan. Op jouw leeftijd heb je al een veel grotere kans om met 1 embryo zwanger te raken, dus een eerste poging zullen ze je waarschijnlijk afraden er 2 terug te plaatsen. Zeker als het ook nog eens een blasto is en de kansen op een zwangerschap nog groter zijn.
    Ik heb overigens vaker hier gehoord dat de arts wel zei dat het een top-kwaliteit embryo was. Denk dus dat die van mij niet spectaculair was om te benoemen. :)

15. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Zo, we zijn weer door de keuring bij de vk! Bloeddruk nog steeds 110/50, HB was net boven de norm (6,6 of zoiets). Deze combi kan ervoor zorgen dat ik me wat moe voel. Dat voel ik me ook wel, maar dat komt volgens mij vooral omdat het knijterdruk is op het werk.
    Kindje ligt al met het hoofdje naar beneden en ook al iets in het bekken. En nog even een buisje bloed afgegeven voor bepaling rhesusfactor van het kindje (ben zelf negatief, vandaar).
    En ik was precies 70 kilo. Dat betekent dat ik zo'n 6-7 kilo gegroeid ben tot nu toe.
    Eigenlijk alles prima dus! Dus nu op naar as. donderdag voor de echo van het niertje!

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Stiertje: netjes wat je aangekomen bent tot nu toe. Ik had die 6 kilo er al met 12 wkn aan zitten.:) Moet je met een rhesus factor ook in het zkh bevallen eigenlijk? Ik heb er vaker van gehoord, maar weet eigenlijk niet wat ze precies (moeten) doen.

17. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Nee, het is geen ziekenhuisindicatie. Als meiske rhesuspositief is, moet ik een injectie, zodat ik geen antistoffen tegen haar bloed ga vormen. Da's alles. En als zij ook rhesusnegatief is, hoeft er zelfs helemaal niets te gebeuren.
    Maar ik wil sowieso graag in het zkh bevallen.

18. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ja, ik ben vrij slank van mezelf en het meeste gewicht zit nu ook in m'n buik denk ik. Ik voel me net een buik op pootjes :)
    Zal binnenkort weer eens wat buikfoto's laten maken. Ik overweeg trouwens ook om zo'n fotoshoot te gaan doen zo rond de 35 weken.

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Stiertje: lijkt me gaaf zo'n fotoshoot! Heb helaas nooit echt een mooie buik daarvoor gehad, dus bij mij is het helaas bij een paar provisorische thuisfoto's gebleven. Dus als je die kans hebt, zeker doen.:p

20. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Leuk zo een fotoshoot Stiertje !
    Wat ben je netjes aangekomen, volgens mij had ik dat ook al rond de 12 weken haha.
    Fijn dat alles goed was bij de vk.

Deel Deze Pagina