@Bbibi: bij ons is er ook nooit echt iets over kwaliteit gezegd. Dr. H zei dat ie redelijk goed was en bij de 2e tp zei Dr. S dat de 1 heel goed was en van de ander verwachtte hij niet veel. Ik heb beide keren foto's van de embryo meegekregen.
@Loontje: hoe is de eerste dag en nacht gegaan met het helmpje van je zoontje? @Aklina: de website van Angelhope ligt er blijkbaar even uit. Ook als ik de site via google zoek lopen alle links vast. Heb nu via google een ander buitenlands project gevonden en een mailtje gestuurd of ik ze blij kan maken met de naaldjes. Dus bedankt voor de tip om er op zo'n manier wat nuttigs mee te kunnen doen. De site van jou houd ik zeker zo af en toe in de gaten of die weer in de lucht is. @Nina: hoe is het met jou en je bijwerkingen?
Wat lief van je sneeuwmees! En wat gek dat de site er uit ligt. Nou ja, maakt niet uit hoe... Als het maar goed terecht komt toch! Het is de stichting baby hope. (Jij schreef angelhope, misschien ging het daar verkeerd?)
Ik heb ook nog veel kraamartikelen over, was al van plan om het naar die stichting te brengen, maar is er nog niet van gekomen. @helmpje: we zitten nu nog in de wenperiode, zodat z'n huidje er aan kan wennen. Over gemiddeld 1 week zal hij hem 23 uur per dag dragen. Tot nu toe gaat het allemaal goed. Zie er wel een beetje tegenop om met hem naar buiten te gaan *schaam*
@sneeuwmees: loopt jouw ticker ook 1 dag voor ? Ik vul de juiste datum in, maar hij loopt toch een dag voor.
@Aklina: ik had wel op babyhope gezocht. Maar zag bij google ook iets met angel. Dus in mijn berichtje hier heb ik blijkbaar alles door elkaar gehaald. @Loontje: ik heb wel eens vaker met banners dat ik bijv. 28 dagen als cyclus invul en dat ze dan toch doortellen tot 29. Heb eigenlijk nog niet goed op die van mij gelet, maar er zit soms idd een dag verschil in met tellen. Ik zag jouw banner en durfde het eigenlijk niet te vragen, maar betekent deze banner dat jullie over een tijdje toch voor een tweede kindje willen gaan? @Mona: hoe is het nu met jou en je blaasontsteking? Hier nog steeds de bekende jeuk van onderen. Meestal is dat een dag of 3 voor mijn menstruatie begint. Maar ik heb het al een dag of 3 (en moet als het goed is nog een paar dagen tot mijn NOD). Gisteren heb ik eens zo'n tablet voor schimmelinfectie geprobeerd. De huisarts zei dat het bij mij door hormoonschommelingen komt en het lijkt op een schimmel (ook al is dat het niet). Van haar heb ik toen zalf mee gekregen om toch de klachten te verzachten. Maar ik dacht wie weet zit er deze keer echt wat, omdat ik het nooit al een week voor mijn menstruatie heb.
Goeiemorgen dames! Ik reageer later op wat er allemaal geschreven is maar heb wat vragen De eerste gaat over het 's ochtends en 's avonds spuiten van hormonen. Vorige keer deed ik het keurig op hetzelfde tijdstip. Dus 's ochtends om 9.30u en 's avonds om 21.30u. Deze keer was dat echter wat lastiger omdat we bij die vrienden in Duitsland waren en de ochtend soms net anders liep. Dus deed ik de ene dag 9.30u/21.30u en de volgende dag 10.30u/22.30u. Is dat ok denken jullie? Het gaat erom dat er steeds ongeveer even lang tussen zit, dan is dit toch best netjes? Vandaag ga ik naar een festival, dacht erover de Puregonpen mee te nemen maar aangezien ik om 00.00u wel weer thuis denk te zijn, doe ik het liever dan in alle rust. Of gaat dat wel erg afwijken van de andere dagen? Ik zou de ochtendprik ook iets later kunnen zetten? Graag wat geruststelling of het niet erg is dat ik wat met de tijden schuif! Nog een laatste vraag: op mijn schema staat Puregon als eerste vermeld en daaronder Menopur. Maakt toch niet uit welke ik 's ochtends doe en welke 's avonds hoop ik?! Ik doe Menopur namelijk 's ochtends en Puregon 's avonds. Ik denk zelf dat ik de antwoorden op deze vragen wel weet (namelijk dat het allemaal prima is zo) maar check het liever voor de zekerheid! Oh, ik heb gelogen: heb nog 1 vraag! Hoe doen jullie het met alcohol? Ik drink al sinds augustus bijna niet (3 maanden voor start eerste IUI) maar heb het sinds de miskraam en nu sinds de faliekant mislukte eerste ICSI een beetje moeilijk. Ik ben denk ik een beetje pissig dat alles wat ik ervoor doe en laat geen enkele moer uitmaakt en word daar wat recalcitrant van. Wat ik drink stelt nog steeds niets voor (bij speciale gelegenheid 2 wijntjes en dat hooguit 1 of 2 keer per maand) maar ik word gek van het heen en weer geslingerd worden tussen zelfmedelijden (dus ik neem een wijntje) en schuldgevoel (deze poging mislukt door dat wijntje). Ik ben benieuwd hoe jullie dit doen! Zelfde geldt overigens voor koffie. Was ik al maanden helemaal mee gestopt en nu ineens heb ik het er zo moeilijk mee. Echt irritant! Ga vanaf vandaag proberen allebei weer te laten staan.. Fijn weekend allemaal! X
@Sneeuwmees: vervelend die jeuk. Hoe vaak moet je dat tabletje dan gebruiken voordat je verschil zou moeten merken ? Ik bedoelde eigenlijk de leeftijd van he zoontje of daar een dag verschil in zit. Nee wij gaan (nog) niet voor een 2e kindje. Ik vind het handig om te zien wanneer ik ongesteld moet worden, anders moet ik het elke keer uitrekenen.
@sneeuwmees zou je echt denken dat als het een topper is dat ze het dan uitgebreid noemen en anders alleen maar "gutte" zeggen? Hahaha nou dan weet ik iig wat ik kan verwachten hihihi Vervelend dat je die kwaaltjes hebt! Je hoort het idd bij meer dames... Zal idd met hormoonschommelingen te maken hebben! Hooelijk ben je er gauw vanaf! @stiertje fijn dat alles goed was meid! Wanneer krijg je de uitslag of ze ook rhesus negatief is of niet? @loontje goed te horen dat het zo goed gaat! Moet hij hem 23 uur per dag op? Woow dat is veel zeg!! En nee niet voor schamen! Ziet er super schattig uit! En het is voor een goed doel! Het is zon mooi manneke en dat wil je graag zo houden toch @ all dillema dillema... Gister hele dag bruinverlies! Rond etenstijd half 6/6uur "gingen de poorten open" ... Oftewel echt ongi en zwaar! Wat zou ik nou tellen als dat 1 ? Gister of vandaag? Want was gister wel opeens heeeel erg ongesteld.. Probleem is ik heb volgende week vrijdag echo! Als ik gister als dag 1 tel is de echo op dag 8 ( dat wilde dr scholtes ook als eerste dag). Probleem is wel dat ik net te horen kreeg van I.hoes... Dat ik dag 7 bloed moet prikken op hiv hepatitis b en c ( en nog iets??) dus dat zou dan een dag eerder moeten maar mag niet ouder zijn dan een week! Maar hoe plan je zo iets? Want misschien moet ik wel veel langer spuiten tot de punctie en zit er wel langer dan een week tussen... Dan denk ik begin maar vroeger dan heb ik alvast een dag gespoten en heb ik zeker optijd de punctie en terugplaatsing... En moet ik dat in nederland met spoed aanvragen zodat het optijd binnen is? En moet duitsland daarvoor een formulier toezenden naar mijn nederlands zkh of is dat niet nodig? Oh wat een stress nu al...pfff
@Miss76: in mijn oude zkh gaven ze als advies een marge van een half uur (eerder of later). Maar stelden ze wel voor er zoveel mogelijk regelmaat in te houden. Een enkele uitschieter maakt niet uit (soms is dat niet anders), maar zou het wel tot een minimum proberen te beperken hoe vaak dat gebeurd. Maar misschien ben ik wel teveel een control freak, hoor. Een wijntje of koffie moeten volgens mij wel kunnen als je zwanger wilt raken (ben twee keer vrij snel spontaan zwanger geraakt terwijl ik alles at en dronk), alleen weet ik niet wat de reactie van alcohol is in combinatie met de hormonen. Staat er niets in op de bijsluiter? @Loontje: oh, dat zou ik eens uit moeten rekenen. Heb geen idee of dat ook afwijkt. Als de cyclusteller ook al een dag afwijkt zal dit ook wel zo zijn. Mijn cyclus is nl. 28 dagen, maar bij mij geeft hij aan dat ik op dag 24 zit en nog 5 dagen tot testen (dan kom je op 29 uit), dus vandaar dat ik dacht dat je dat bedoelde. Zo'n tablet hoef je maar een keer in te brengen, dus dat leek me prettiger dan een paar keer met zalf alles insmeren. Maar vermoed dat het toch weer de hormoonschommelingen zijn ipv een schimmel. Nou ja, dan weten we dat ook weer. @Bbibi: officieel zou gisteren als dag 1 gelden. Ze houden helder rood bloedverlies voor 11 uur 's avonds aan als dag 1. Maar volgens mij luistert dat dag 1 bepalen niet heel nauw, want soms is het zo'n twijfelgeval dat de een het misschien als dag 1 telt en de ander de dag erna pas als dag 1 zou tellen. Over die hiv-testen zou ik niet inzitten. Ik heb wel eens gehoord dat ze dat pas op de dag van de punctie ook kunnen prikken. Het 'feest' is voor jou dus officieel begonnen? Wat moet jij als 'platlegger' gebruiken?
Thans Sneeuwmees, dan neem ik de pen gewoon mee! Moet 'ie wel om 14u uit de koelkast maar dat is dan maar niet anders, toch? Puregon mag ook buiten de koelkast bewaard worden, alleen schijnt koelen beter te zijn. Wat betreft de alcohol: dat moet ik even nuanceren! Ik drink niet tijdens de cyclus dat ik een behandeling heb. Heb ik nooit gedaan en ga ik ook niet doen! Alleen heb ik woensdag (toen ik totaal onverwacht ongesteld werd terwijl ik dacht nog een paar dagen te kunnen ontspannen) wel 2 wijntjes gedronken met mijn vriendin, die ik al 2 jaar niet had gezien. En daar voel ik me nu dus heel erg schuldig over. Pffff... stomme mmm!
@Mis76: niet schuldig over voelen. Het werkt volgens mij ook mee dat je lekker in je vel zit en als je even lekker met je vriendin ontspant en een wijntje daarbij drinkt, kan dat helemaal geen kwaad, hoor! Anders zouden alcoholisten nooit zwanger kunnen raken, toch? En je moet doen waar je je zelf prettig bij voelt met spuiten, hoor. Dat ik zo'n control freak ben met spuiten, wil niet zeggen dat dat ook exact zo hoort. Ik voel me er zelf prettig bij om dezelfde tijden vast te houden (om de hormoonspiegel in mijn bloed een beetje gelijk te houden). Maar heb zelf ook wel eens iets later gespoten toen ik een etentje van mijn werk had en niet teveel aandacht erop wilde vestigen dat ik moest spuiten. Bij de laatste poging had ik niet genoeg menopur en kreeg toen een recept mee wat ik pas de dag erna op kon halen. Ik zei toen nog tegen dr. S. dat ik het dan te laat had en toen zei hij zelf, dan spuit je toch iets later, maakt niet uit (terwijl die assistente daar toen wel op 'hamerde' om er 12 uur tussen te laten).
@miss zie nu pas je berichtje! Ik wik even op je alcohol verhaal reageren! Ik drink zelf zo goed als nooit maar dat komt omdat sinds ik ME heb er niet meer tegen kan en met mijn medicatie LDN mag ij officieel ook geen alcohok drinken.. Maar ik moet zeggen ik heb onwijs veel mensen in mijn omgeving die roken drinken en zelfs aan de drugs zitten die kijken 1x en zijn spontaan allemaal zwanger! Het begint gewoon echt op te vallen dat die mensen JUIST onwijs snel zwanger zijn! Net of het een pepmiddek is ofzo? Alsof er een stofje in zit wat juist zwanger maakt. Het kan ook zo zijn dat deze mensen hierdoor zo ontSpannen zijn en daardoor juist zwanger raken, omdat ze geen steess hebben. Hoe dan ook, ik wil je niets aanpraten, aangezien ikzelf gelijk ben gestopt met roken na 12 jaar gerookt te hebben toen we aan kindjes wilde beginnen. Drinken doe ik vrijwel nooit en ben helenaal anti-drugs. Maar ik wil maar zeggen dat daf ene wijntje echt niet moet uitmaken. Als je zo af en toe iets drinkt moet dat gewoon kunnen. Als je eenmaal zwanger ben zou ik daar alleen wel mee stoppen voor je kindje natuurlijk. Wat betreft de hormonen zeggen ze in mijn zkh ook daf het maar een uur mag afwijken, ik ben het vaak zat vergeten en had het later ingenomen, nooit wat van gemerkt, altijd een goed resultaat. Veel plezier bij dat festival vandaag! Geniet ervan! Even lekker verstand op 0. @sneeuwmees : idd het is nu echt begonnen. Lang geleden daf ik zoooo onwijs veel pijn heb van mijn menstruatie. Ben verschrikkellijk aan het menstrueren echt bizar. Mare dan tel ik gewoon gisteren als dag 1. Ik heb i. Hoes nogmaals gemaild of ik dag 8 dan mocht prikken ipv dag 7. Want dr s wilde sowieso dag 8 ook oas eerste echo en lijkt me dat ze dat altijd tegelijk doen met eerste echo toch? Ik hou gewoon gister aan. Fijn te horen dat ze ook nog met de punctie kunnen bloed prikken eventueel. Fieuwww dat geeft me al een stuk rust voor mocht het niet binnen zijn! dankjewel voor de geruststelling en info weer!
@Bbibi: ik heb nog even na zitten denken, maar bij ons hebben ze dat bloedprikken pas vlak voor de punctie gedaan (dag 12 of 13) en op dag 15/16 had ik mijn punctie. Toen we daar aankwamen hadden ze de uitslag ook al binnen. Die bloedtest is bedoeld voor de embryo's, omdat ze in zo'n lab met meerdere embryo's van meerdere stellen werken en ze dan graag die uitslag willen weten. Dus dan ben je nog ruim op tijd. Het risico bestaat als je het te vroeg doet en de punctie loopt uit, je het nog een keer moet laten prikken. Dat wil je ook niet, want het is een duur geintje (ca. 170 euro voor man en vrouw samen).
@miss76: ik dronk nauwelijks nog alcohol, laatste en enige? wijntje dit jaar was met koninginnedag en 24 mei begonnen aan deze poging. Dronk altijd 2 kopjes koffie per dag (ook al tijden geminderd) en sinds de punctie drink ik geen koffie meer. Zelfs niks met caffeine, dus ook alleen rooibos thee en fruit welness thee. Maar goed, ken ook mensen die gewoon roken en drinken etc. En zo zwanger raakten. Zou me niet druk maken om die 2 wijntjes maar nu gewoon niet meer drinken. Qua spuittijden ben ik zelf behoorlijk stipt, deed half 8 ochtend en avond. Soms half uur speling. Maar in mijn oude zkh mocht je vaak pas spuiten na de echo en dan was de regel voor 12 uur. Dus zoals jij zegt kan het geen kwaad denk ik!
@bbibii: fijn dat het nu echt begonnen is! Wij hebben in DD bloed geprikt, vlak voor de punctie. Wel zo handig en werd gewoon vergoed bij ons, ook voor man..(nouja niet echt want viel onder eigen risico maar goed)
OK... ik ga even met mijn 4 jaar ervaring in de mmm de boel hier nuanceren. Geloof me... ik heb in die 4 jaar ALLES gedaan en gelaten wat zou kunnen helpen. Bij de poging die wij in DD hebben laten doen heb ik alle strenge regels waar ik me jaren aan heb gehouden laten varen en heb ik gewoon een wijntje gedronken (tot aan de tp) en heb ik gewoon thee en koffie gedronken (ook na de tp, sinds ik zwanger ben heb ik weinig trek in koffie, maar drink soms gewoon cappuchino als ik daar zin in heb). Mijn ervaring: laat het los... hoe relaxter je bent, hoe beter die hele mmm vol te houden is. Ook met spuiten ben ik door de jaren een stuk relaxter geworden. Waar ik eerst de minuten op de klok af telde hield ik in de laatste poging een ruimte van 2 uur waarin ik moest spuiten. Dus bijvoorbeeld tussen 9 en 11. Meestal rond koffietijd 's ochtends en voor we naar bed gingen 's avonds. Ook met de utro en suprefact deed ik het zo. Hoewel ik van nature een control freak ben, hield ik dat na al die jaren miereneuken niet meer vol. Het leven moet leuk blijven. En zie: ondanks dat ik de teugels liet vieren ben ik zwanger geworden. Oh ja... bij mij werden de blasto's ook als "gut" genoemd. Niet met een verdere uitleg oid.
Pfff, ik heb een poging gewaagd om bij te lezen, maar is me niet helemaal gelukt! Elize; ik wil je alvast veel succes wensen voor de echo dinsdag!! Ik ben zo benieuwd of bij jou hetzelfde zal zijn als bij mij! Nieuwe dames; welkom! De rest; dikke knuffel!! Ego; L.uka moet ook een redressiehelmpje, net als T.ygo van Loontje. Toevallig hè, 2 DD baby's, hihi.
Heel erg bedankt voor jullie input! Ik reageer later uitgebreid hoor, we moeten alleen zo weg naar het festival. Heb er zin in, voor het eerst in tijden weer eens de handjes in de lucht en hopelijk even vergeten hoe k.ut ik me voel over alles. Net trouwens DD nog gebeld om te vragen hoe erg het is als ik Puregon 's avonds spuit en Menopur 's ochtends (bedankt voor je pb Damar!) en de Duitse arts die ik sprak, zei dat het niets uitmaakt. Ook maakt het niet uit of ik de ene dag om 7u en de volgende dag om 9u spuit. Wat een opluchting! Ga het vanaf morgen natuurlijk wel iedere dag op hetzelfde tijdstip doen maar super dat het niet uitmaakt. Misschien laat ik de pen dan alsnog wel thuis, scheelt een hoop gestress.. @ Bbibi: sterkte met je menstuatie! Veel liefs!
Zo. Mijn reactie moest eerst beoordeeld worden. Nu dus toch nog geplaatst. Ik heb pas bloed laten prikken tien mijn follies echt op gang waren. Zo rond cd 14 geloof ik. Op cd 19 pas punctie dus goed dat ik niet te snel had geprikt.