@Anja: iedereen spiekt nog steeds op goed nieuws van je. Je ziet er dat er dus veel aan je gedacht wordt. @Misgin: fijn dat je een blasto aan boord hebt. En wat een geluk dat het gisteren was. Je had er toch niet aan moeten denken vandaag naar DD te moeten ploeteren met die besneeuwde wegen. @Jolanda: voor jou wordt er helaas vannacht nog wel een pak sneeuw verwacht. Moet je ver rijden? Evt. een idee om vanavond maar vast te gaan (en evt. een hotelletje dicht in de buurt te zoeken). @Stiertje: vervelend dat je griep aan het krijgen bent, meid! Maar lekker onder de wol en veel sinaasappeltjes uitpersen. Hier leek gisteren ongesteldheid te gaan beginnen (3 dagen te vroeg). Maar het stopte weer en af en toe heb ik weer even wat rood bij het afvegen, maar doorzetten doet het dus niet. Het is ook nog niet mijn NOD, maar het is wel raar zo'n rare opstart. Ik heb het na mijn mislukte tweede IVF wel vaker dat ik een dag of 3 van tevoren wat waterig roze heb bij het afvegen en dan op mijn NOD begon het dus echt met echt rood en alles wat erbij hoort. Maar nu leek het ook echt al 3 dagen te vroeg te gaan beginnen, maart stopte het weer. Zat nog te bedenken wat ik evt. anders dan anders heb gedaan. Ik heb deze maand ipv foliumzuur maar weer eens een doosje zw.vitamines (met foliumzuur, omega3 e.d. erin) gekocht en ik slikte altijd een pilletje vitamine d3 (400 IE) en heb er de afgelopen twee van genomen (dus 800 IE). Volgens de bijsluiter mag dat ook. Maar dat lijkt me toch niet dat daardoor je cyclus van slag kan raken, toch??
MissGin, wat fijn zeg, een mooie blasto aan boord! Nu lekker broeden . Jolanda, ik heb meestal 6 tot 8 follikels klaarliggen. De laatste poging zelfs 12, maar toen zijn er maar 7 eicellen gevonden en daaruit slechts 2 goede bevruchtingen. Ik hoop natuurlijk dat er nu minimaal 3 bevrucht zijn, dan kunnen ze mooi de embryoscoop in. Hoe laat word je morgen verwacht? Mag je echt niets eten/drinken tot de punctie?
Sneeuwmees, ik heb de FM's in NL gedaan bij mijn oude vertrouwde zkh. Ik heb een blaadje mee van DD en daar schrijft de echoscopiste de uitslag op (follikels links, rechts en dikte endometrium). En dat bel ik door. Dus de arts ziet de resultaten niet en kan zich dus ook niet ermee bemoeien. Maar ik moest wel eerst bij de arts langs om als het ware toestemmming te krijgen. Dat is meer een formaliteit.
@Kitty: toen ik laatst bij mijn eigen arts was, had ze het erover dat ze zelf nog weinig meerwaarde zag. We hebben toen even zitten denken over andere opties en ik noemde toen DD. Ze stond daar niet afwijzend tegenover, met name omdat ze daar ook assisted hatching doen (wat misschien voor mij ook nog wel wat kan zijn). Maar ik zei toen dat ik dat lastig vond, omdat ik niet 3-4 keer per week voor een fm op en neer naar DD kan. Toen bood ze het gelukkig zelf aan dat ze me daarbij wel wilde helpen, mits er dus duidelijke afspraken waren bij wie de verantwoordelijkheid lag. En benoemde toen die ene slechte ervaring die ze hadden gehad met DD. Maar als het gaat zoals jij beschrijft, zal het voor hun al makkelijker zijn eraan mee te werken. Voor mij wel een geruststelling, want mijn eigen zkh is gelukkig lekker dichtbij. Ik heb nu wel (toen ik vorige week gebeld heb voor mijn amh) tegen de verpleegkundige gezegd dat we een intake afspraak in DD gemaakt hebben en dat ik waarschijnlijk vlak daarna (als ze in DD mij willen gaan behandelen) graag nog een keer een afspraak wil met mijn eigen ferti-arts om alles goed door te spreken. Dan zijn ze vast voorbereid.
Even een algemeen vraagje. Waarom doen ze met minder dan 3 embryo's geen embryoscope? Ik was daar erg enthousiast over, maar met mijn lage opbrengst betekent dat, dat ik hier dan dus nooit gebruik van kan maken.
DD-Dames: Aklina - ICSI 3 - cryo cyclus Cozz Ddees70 - ICSI 4 Desire vd Beek Djuuzie - ICSI 3 Dreamer82 - ICSI 2 Druufke - ICSI 3 Elles11 Jolanda1971 - ICSI 8 Karin75 - ICSI 7 Kitty17 - ICSI 5 - 1e kindje Linbabylin - ICSI 3 Maartje84 Majo - ICSI 6 - 2e kindje MissGin - ICSI 2 - 2e kindje Monatoetje84 NinaD - ICSI 2 Sneeuwmees - IVF 3 - 2e kindje Stiertje73 - eerste IVF (hiervoor 1x ICSI gehad) Tevka Wishfulthinking - ICSI 2 Agenda: Februari: 10: Dreamer82 - Testen! 11: Aklina - Testen (posi test op 8-2) 13: Marija uitgangsecho + start ICSI 7 15: Stiertje: 1e echo 18: Linbabylin - intakegesprek Dokter S 18: MissGin - Testen! 28: Karin75 - gesprek + start ICSI 7 Maart: 04: NinaD - uitgangsecho + bloedondrz/schema 06: Ddees70 - uitgangsecho + schema April: 25: Monatoetje84 - Intakegesprek dr S. 25: Sneeuwmees - Intakegesprek dr S. ZWANGER en uitgerekend op: 08-02: Kippetjuh 23-02: Anjav - Tweeling 09-10: Stiertje Geboren: 20-12-2012 Meisje - Fireangel (met 39w3d, 3e icsi-imsi poging, 4e tp) 22-12-2012 T.ygo - Loontje85
MissGin wat fijn een mooie blasto geTPT.. nu lekker broeden meid!! hopelijk kan de andere nog ingevroren worden 2 dames die bijna klaar zijn voor punctie.. s6 dames!! ik denk aan jullie!! Anja nog geen nieuws??..hoop dat alles goed met je is en met de kleine spruiten?? sneeuwmees.. ik had mijn hoop daar ook op gevestigd op de embrypscope.. maar net zoals je zegt als je maar een kleine opbrengst hebt tja dan kunnen we dit wel vergeten hier is het carnaval!!!!!!!
DD-Dames: Aklina - ICSI 3 - cryo cyclus Cozz Ddees70 - ICSI 4 Desire vd Beek Djuuzie - ICSI 3 Dreamer82 - ICSI 2 Druufke - ICSI 3 Elles11 Jolanda1971 - ICSI 8 Karin75 - ICSI 7 Kitty17 - ICSI 5 - 1e kindje Linbabylin - ICSI 3 Maartje84 Majo - ICSI 6 - 2e kindje MissGin - ICSI 2 - 2e kindje Monatoetje84 NinaD - ICSI 2 Sneeuwmees - IVF 3 - 2e kindje Stiertje73 - eerste IVF (hiervoor 1x ICSI gehad) Tevka Wishfulthinking - ICSI 2 Agenda: Februari: 10: Dreamer82 - Testen! 11: Aklina - Testen (posi test op 8-2) 11: Kitty: 3e FM ICSI-5 13: Kitty punctie (ovb) 13: Marija uitgangsecho + start ICSI 7 15: Stiertje: 1e echo 18: Linbabylin - intakegesprek Dokter S 18: MissGin - Testen! 28: Karin75 - gesprek + start ICSI 7 Maart: 04: NinaD - uitgangsecho + bloedondrz/schema 06: Ddees70 - uitgangsecho + schema April: 25: Monatoetje84 - Intakegesprek dr S. 25: Sneeuwmees - Intakegesprek dr S. ZWANGER en uitgerekend op: 08-02: Kippetjuh 23-02: Anjav - Tweeling 09-10: Stiertje Geboren: 20-12-2012 Meisje - Fireangel (met 39w3d, 3e icsi-imsi poging, 4e tp) 22-12-2012 T.ygo - Loontje85
Majo, ik wil inderdaad even wachten tot ik meer zekerheid heb. Vorige keer kon ik alles weer terug draaien na een week. Vind het nog erg eng. Heb wel enorme zere boobs en dat stelt me wel gerust. Missgin, gefeliciteerd met je blasto in je buik. Zondag testen, goed idee. Dan zou je hetzelfde moeten zien als op mijn test. Ik duim voor je! Hier gaat alles verder nog goed. Morgenochtend bloed laten prikken. Ben benieuwd!!!
Oh ja, Jolanda, ik weet een heel goed en leuk hotel op 3 minuten rijden van de kliniek. Pb me maar als je de link van de site.
We moeten om 08.30 daar zijn, maar wij stellen ons in op 08.00 uur. Claudia heeft ons gezegd dat ivm carnaval morgen, de tunnel is afgesloten, dus dat je er aan moet denken, om goed op te letten, omdat de binnenstad wordt afgesloten, maar langs de tunnel af zou geen probleem moeten zijn. Wij wonen een uurtje vandaag van dd, maar ivm sneeuw en carnaval, zijn wij erover aan het denken om rond 06.00 in de auto te springen, om op 08.30 toch daar te kunnen zijn. Ze gaan open vanaf 07.00 uur, dus dat komt wel goed (denk ik zo). Pregnyl is gisteren gezet en vanavond na 00.00 mag ik niets meer nuttigen, dus ook geen water. Duimen jullie mee dat de punktie deze keer wel goed mag gaan, dat ze in ieder geval de eitjes kunnen vinden, anders wordt het wel heel vervelend, als het op de vorige keer gaat lijken. @aklina, hotelletje is voor ons niet nodig, daar we maar een uurtje weg zitten. Toch lief, bedankt ! voor jou gaat het weer erom spannen, ik hoop zo voor jullie dat dit een mooie plakker gaat worden. Ook voor missgin, meid ! zet hem op ! @sneeuwmees, Ik was ook zo enthousiast over de embryoscope, maar helaas stond ik snel met beide voeten op de grond, dat dat er niet in ging zitten, maar je weer maar nooit, hoe een ronde verloopt. Ik weet niet precies waarom 3 minimaal nodig is, misschien ivm de kosten dat de dan meer hoop geven, want bij 1 of 2, zijn het wel heel dure kosten. IK heb niet echt een idee, misschien anders hier ? Lief dat jullie meedenken !
@Jolanda: ik duim voor je!!!!! Wat betreft minimaal 3 emmy's voor embryoscope, ik denk dat dit de reden is: er valt er vaak nog wel eentje af (was bij ons ook zo), dus dan loop je het risico dat je met lege handen staat na 5 dagen. Dat zou natuurlijk heel vervelend zijn.
Wel fijn trouwens dat je zo vroeg de punctie hebt, ik was pas om 12.30 aan de beurt en dan heb je echt wel trek/dorst!
@Jolanda: natuurlijk gaan we keihard duimen voor je! We zijn nu in zo'n roze mood, dat we er wel op rekenen dat jij, Misgin en Kitty de volgende 3 zullen zijn. Ik snap dat als je er 'maar' 2-3 hebt voor de embryoscope en ze het allemaal niet halen, je inderdaad met lege handen staat. Maar ik had hier ook wel eens gelezen dat de kans op een zwangerschap ook al kleiner is van een embryo die de embryoscope niet overleeft. Maar ik zal het wel horen als ik daar ben. @Stiertje: al weer een beetje opgeknapt?
@sneeuwmees: nou, heb weer wat verhoging volgens mij, net als gistermiddag. Dus maar weer even een paracetamol genomen. En even kijken hoe het morgen gaat. Anders maar een dagje thuisblijven. Dat zit eigenlijk niet in m'n aard, maar ik moet nu misschien iets beter opletten.
@Stiertje: inderdaad nu even aan jezelf denken. Verhoging is toch een teken dat je nog steeds een virus onder je leden hebt. Beter nu even een dagje extra thuisblijven als straks steeds langer doorkwakkelen en nog langer ziek moeten melden. Het ligt ook niet in mijn aard me snel ziek te melden, maar soms ontkom je er niet aan.
Anjaaaa waar ben je? Jolanda heel veel succes duim voor je! MissGin hoop dat je morgen goed bericht krijgt over je andere Emmy! Kitty ben benieuwd of de punctie idd woensdag is... Hier onzekerheid. Ben na mijn licht positieve test van donderdag door blijven testen. Ze zijn nog steeds positief, dus ook vandaag op de officiële testdatum. Ik vind de testen alleen niet snel genoeg toenemen qua kleur. Ik dacht dat die strepen haast iedere dag significant donkerder werden?! Ik word er zo onzeker van dat de tweede streep inmiddels niet van het scherm afspat... Wat vinden jullie?
@Dreamer: ik heb wel eens begrepen dat HCG om de dag verdubbelt, dus als je twee dagen achter elkaar test zul je weinig verschil zien. Ook schijnt het HCG in het begin nog veel te kunnen schommelen en dat zou je alleen maar (onnodig) onzeker kunnen maken. Toch vind ik die van de KV onder zeker met een dag al donkerder. Dus heb er vertrouwen in, meid. Je bent zwanger!