ICSI in Dusseldorf deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Babii, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    Wat ik me af vraag waarom hij bij de een het ene middel voor schrijft en bij de ander weer een andere. Het zijn toch allemaal fsh's? Het aantal eenheden kan ik me goed voorstellen omdat de een er anders op reageert dan een ander.

2. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Ga zo door Aklina! ! !

Even een Hcg tabel:
    weken(sinds laatste menstruatie) HCG (mIU/ml)

3--------- 5 - 50
    4--------- 5 - 426
    5--------- 18 - 7340
    6--------- 1080 - 56500
    7-8------- 7650 - 229000
    9-12------ 25700 - 288000
    13-16----- 13300 - 254000
    17-24 ----- 4060 - 165400
    25-40 ----- 3640 - 117000

Wat als ik een te lage HCG waarde heb? Dit kan betekenen dat de datum van bevruchting verkeerd werd berekend, helaas kan het ook betekenen dat je een miskraam of buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt.

Wat als ik een te hoge HCG waarde heb? Dit kan betekenen dat de datum van bevruchting verkeerd berekend werd of het kan ook een meerlingenzwangerschap betekenen.

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Djuuzie: ik heb het ook wel eens met mijn gyn overlegd. Of we niet een ander middel konden proberen (omdat ik juist te weinig follikels heb). Zij antwoord standaard dat het allemaal hetzelfde is. Ik heb ook om Menopur gevraagd omdat ik wel eens gelezen heb dat het een soort van 'paardenmiddel' is bij vrouwen die moeilijk(er) te stimuleren zijn en beter op menopur reageren. Maar volgens mijn gyn claimt de fabrikant gewoon 'dat paardenmiddel' te zijn en is dat niet zo. Terwijl ik echt van mening ben dat de een beter op een bepaald medicijn reageert dan een ander. Ik reageerde bijv. minder goed op de Elonva dan op de Puregon. Terwijl jij met Elonva weer uit moet kijken voor overstimulatie. Dus ja..ik geloof echt dat het per persoon verschillend is hoe je op een fsh-medicijn reageert.
    Ik begreep dat het verschil zit dat het ene medicijn uit natuurlijke hormonen bestaat en de ander kunstmatig samengesteld is. Heb wel eens gelezen dat Elonva uit urine van chinese hamsters (of zoiets) gemaakt wordt.;)

4. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Menopur heeft naast fsh ook een deel lh (luteiniserend hormoon)
    Dat kan helpen bij de rijping en de kwaliteit bevorderen van de eicellen.

5. Desire vd beek

Desire vd beek Actief lid

13 jun 2012
    194
    0
    0
    Kampen
    Kunnen jullie allemaal zomaar bloed laten prikken. tjee die van mij zegt zing het maar uit tot de echo. Vond het niet nodig als er niks aan de hand was .. Stront jaloers op jullie allemaal

6. Marija

Marija Bekend lid

29 aug 2010
    555
    0
    16
    Aklinaaaaa het zijn er echt wel 2 :p
    Hoever ben je nu dan? Nu genieten meid ;)

Djuuzie, elke vrouw reageert anders.. Ik reageer helemaal niet op gonal f, puregon reageer ik te heftig op en menopur reageer ik normaal op. Ben benieuwd naar elonva... Ik ben wel een van de ouderen hier... 35...;)

Zeg sneeuwitje dat van die hamsters hoefde ik niet te weten :p morgen ga ik er zeker aan denken :)

7. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    In vu was het normaal dat je op dag 16 dpo de bloedtest kreeg en dan een week later om de stijging te zien.

In dd hoef je alleen een urinetest te doen, maar omdat ik dat zo gewent was in het vu heb ik het gewoon doorgegeven aan het streekziekenhuis als zijnde beleid. Niet helemaal eerlijk weet ik, maar de vorige keer had ik een dalend hcg zonder dat ik het wist. Nu een stuk gerustgestelder.
    Ik snap dat je jaloers bent, maar er zijn zoveel meer meiden hier die jaloers zijn op ons tweede streepje op de test!

8. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Marija ik ben vandaag 5+2.

9. Marija

Marija Bekend lid

29 aug 2010
    555
    0
    16
    Klot helemaal ;) ik ben jaloers op de 2e streep ;) geef ik eerlijk toe!

10. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Ik heb het in DD moeten laten prikken, omdat ik veel kramp had.

11. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Snap ik helemaal hoor!! Heb ik ook zo vaak gevoeld!!

12. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    @ Aklina: Wauw mooie score hoor! En fijn dat het bloeden gestopt is,

Ego: vandaag DD gebeld voor de volgende poging.....13 maart afspraak.....alleen is Dr. S dan op vakantie en krijg ik Dr. Hubert. Stiekem hoop ik dat ik haar deze poging hou.....het is zo'n lieve vrouw en een andere gyn met misschien een ander behandelplan is wel een keer een goed idee.
    Vanavond even de zweefchinees melden dat ik weer ga starten...kijken hoe hij erover denkt!
    Heb er nu weer zo'n zin in om te starten, vooral na al zo'n fijne succesverhalen!

Lekkere info sneeuw over die chinese hamsters haha. Zit tevens te eten hahaha.

Veel liefsss

13. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    klinkt goed Aklina!!!Op naar een mooie echo!

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik heb nooit een bloedtest gehad, niet in Groningen en ook niet in DD.

15. Dreamer82

Dreamer82 Actief lid

18 jan 2013
    207
    0
    0
    Wordt weer veel geschreven. Even geen zin om op iedereen uitgebreid te reageren, maar dat betekent niet dat ik niet met iedereen meeleef! Voorlopig even op de achtergrond duimend voor iedereen. Moet wel ff kwijt dat ik het fijn vind dat Marija zegt dat ze jaloers is. Iedere keer als ik zo eerlijk was om toe te geven dat ik pure jaloezie voelde ten opzichte van andere zwangeren, kreeg ik het idee dat die mening niet op prijs werd gesteld. Uiteraard gun ik het iedereen, maar ik gun het iedereen die in die verschrikkelijke MMM zit nog iets meer en mezelf zeker ook! Zo voelt het nu eenmaal. En zelfs nu ik een positieve test heb ben ik jaloers op zwangere vrouwen. Ook op de bloedwaarden van aklina, haha. Ik doe mijn best om rustig af te wachten tot mijn echo donderdag. Ben zo bang dat er nog niets zinnigs te zeggen valt, of erger nog: dat ik slecht nieuws krijg. Het zit me echt niet lekker...

16. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @marija/dreamer: ik snap die jaloezie heel goed. En ik vind het heel dapper dat jullie dat uitspreken. Dat mag ook en is zeer menselijk. Ik gun iedereen in de MMM die positieve test!
    En dreamer: ik hoop dat je donderdag een heel mooie echo hebt!

17. Marija

Marija Bekend lid

29 aug 2010
    555
    0
    16
    Wat lief van je dreamer, ik kreeg er traantjes in mijn ogen van... Ik gun het iedereen om zwanger te worden, maar vind ook dat ik na alle ellende ook een keer aan de beurt ben :(

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Die jaloezie is logisch. Die voel ik ook. Niet zozeer naar de andere persoon toe, maar meer op het zwanger zijn, of het gevoel ervaren van een positieve test. Ik heb toevallig vanavond even een flink potje zitten janken. Om mij heen in 2/3 dagen tijd 3 zwangerschappen. Normaal kan ik het goed handlen, maar zwangerschap nr. 3 vandaag, was even de druppel.
    En eigenlijk baal ik dan nog het meest van mezelf, dat het me zo raakt. Al die personen hadden het ook zo verdiend en zijn ook al zo lang bezig, dus ik gun het die personen ook zo ontzettend. Maar ja... de vraag.... waarom ik niet en wanneer ben ik een keer aan de beurt spoken wel de hele avond door mijn kop.:)

19. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Tjee.... 5 pagina's op 1 dag geschreven hier?!

Marija, morgen starten! Spannend! Succes!

Aklina, WOW! Wat een onzekerheid meid! Maar wat een onwijs oeie HCG waarde vandaag zeg! Ik ga ook voor een tweeling bij jou. Ken trouwens iemand van ander topic die ook boedverlies had en dacht aan MK. Had er 2 getpt gekregen en bleek er bij echo nog 1 te zitten, is nu inmiddels bijna jaar oud. Had dus mk van 1 gekregen. Kan dus ook nog. Maar aan de hcg te zien, zitten er bij jou vást (nog) 2 ;)

Yj, jij ook gefeliciteerd met je stijgende HCG meid! Moet gewoon goed gaan dit keer!

Tevka, Plan de campagne uitgestippeld en wknd dus w.s. starten! Toi toi toi meid!

MissGin, :( toch sh*t van doorzettende ongi zeg! Hoop dat gesprek met Dr. S. wat oplevert! En dan dus keuze maken tussen DD en Tilburg....lastig soms toch ook he, al die beslissingen...Wordt dit jullie laatste poging? Of staan jullie open voor event. nog 4e (of meer pogingen) mocht dit nodig blijken wat ik natúúrlijk niet hoop!

Mona, beterschap meid! Niet ziek worden!

Maartje, jeetje meid, wat een verhaal weer! Goed dat je doorgepakt hebt en naar DD bent gegaan. Toen ik het las dacht ik nog....en als je er dan eenmaal bent loopt jouw gesprek vast ook uit, Dr. S. kennende, hahaha. Maar goed zeg v/d rijpe eicellen en hoeveelheid bevruchtingen! Wie had dat gedacht! Over Athene dus weinig goeds... nou.... soms moeten dingen ook júist voor jezelf goed voelen en baat het niet, schaad het niet! Door dus op dezelfde manier. En dan de keuze embryoscoop/verlengde stoof met AH..... lastig lastig.... en dan wil je weten wat wij zouden doen.... Hmmm.... ik zelf zou ook neigen naar verlengde stoof + AH. 1 omdat het bij je dochter ook goed uitgepakt heeft, 2 omat je daar zelf blijkbaar beter gevoel bij hebt. Maar aan andere kant manlief dus niet.... Ik neig hier zelf zelfs eerder naar op dag 2 of 3 al TPén met AH. Maar dan meer om mezelf voor de gek te houden en te denken dat ik dan meer kans heb omdat er dan misschien ook nog wat ingevroren wordt. Meestal stopt alles of het meeste bij ons voor dag 5 en in embryoscoop worden het ook geen blasto's. Dan liever in eigen BM wat naar mijn idee beter plekje moet zijn dan Embryoscoop en gevoel kans te hebben ipv risico op dag 5 embryoscoop helemaal geen emmies meer of van mindere kwaliteit waardoor hoop al bijna meteen weg is. Maar aan andere kant...er zijn hier nu al zoveel meiden wel zwanger geworden na gebruik embryoscoop.....en dat zegt ook wel veel.... pffff.... conclusie is dus....kan je niet adviseren ;). Heel veel succes meid! Wanneer ga je beginnen? Heb ik daar nu overheen gelezen?

Stiertje, hier voor dochter ook 2 TP gehad en dus 1 emmie niet genesteld. Niets van gemerkt, volgens ferti arts in Zwolle (toen nog) wordt dat in lichaam opgenomen en vanzelf 'weggewerkt'/'opgelost', merk je niets van.

Druufke, 13 mrt dus weer van start! Spannend! Dat schiet al op.... hoe is het bij je zweefchinees? Nog steeds goed gevoel bij? Zit er hier ook aan te denken om naar accupuncturist te gaan die ook werkt met chinese kruiden... ben nog denkende omdat ik accupunctuur in DD een ramp vond ;)

Dreamer, nog 2 spannende daagjes meid en dan de 1e echo!! Deze moet gewoon een mooi kloppend hartje laten zien!! Duim hier voor je hoor!

@Jaloers: Dat mag zéker en is volgens mij héél normaal als je iets heel graag wilt wat maar niet mag lukken en het bij anderen dan wel ziet gebeuren. Ook al zitten zij in dezelfde situatie en weten ze wat je doormaakt. Dat is ook de reden dat denk ik iedereen hier die gevoelens wel begrijpt en herkent! Iedereen van ons heeft daar mee te maken (gehad). Dus vooral uiten hier zou ik zeggen! Daar is een forum ook voor! Tegenover gestelde hier bij mij is juist dat ik me naar anderen van jullie soms bijna 'schuldig' voel omdat ik loop te mopperen over mislukte poging terwijl ik al een prachtige icsi dochter heb! Terwijl sommigen van jullie nog met lege handen staan. Aan andere kant....die jaloersheid kan blijven meiden! Ik bleef het me hele zwangerschap ook iets houden als ik anderen zag waarvan ik wist dat het snel en spontaan gelukt was. En ook nu wij voor een 2e gaan en op mijn werk en vriendinnen de één na de ander van nr. 2 of 3 of 4 of 6 zwanger wordt. Het is een ware babyboom op het werk. Voor degene die dat voor het eerst zijn ben ik oprecht blij zonder jaloersie (alhoewel...als het hupsakee zomaar gelukt is, ben ik daar toch wel een ietsiepietsie jaloers op), bij degene die het voor een volgende zijn, ben ik oprecht blij met flinke jaloezie!! In elk geval voor iedereen een DIKKE KNUFFEL die het nodig heeft.

En dan nog nieuws van hier :). Even kopietje van besloten FB MM clubje:
    WOW!! Verzekeringsmaatschappijen kunnen soms dus tóch ook nog meedenken/meevoelen/meeleven!! M'n klachtenbrief aan Menzis heeft blijkbaar geholpen! Gisteravond telefoon van klachten afdeling: omdat er een systeemfout was geweest waar ik niets aan kon doen en de uitruil ook niet was gelukt met zorgzaam, hebben ze besloten coulant te zijn en me per 1 januari uit te schrijven!! Wie had dát gedacht zeg! Zag hun nummer al in beeld en was me aan het opmaken voor een flinke tegenaanval omdat ik dacht: "die bellen om te zeggen dat ze niet akkoord gaan"..... Mis dus! :) Meteen zorgzaam gebeld, zodra schriftelijke bevestiging van Menzis binnen is deze mailen en dan wordt ik per 1 januari bij hen ingeschreven :). Wat dus i.p. betekend dat we nog 2 icsi tegoedt hebben vanuit hun aanvullende pakket. (moet ik alleen nog duitse arts even zover krijgen dat hij in behandelplan geen icsi aantallen noemt of er in zet dat het de 4e icsi is terwijl het natuurlijk alweer nr 6 wordt). Nu alles nog zwart-wit op papier van verzekeringen en dan ben ik helemaal opgelucht :)

Mona

20. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Oeps.... beetje lang geworden in zijn geheel!! En vast nog mensen vergeten.... hou het ook gewoon niet goed meer bij zeg!

Deel Deze Pagina