@Maartje: ben er stil van. Heftig, meid! Neem de tijd even om alles te laten bezinken. Een dikke knuffel. @Djuuzie: veel succes vandaag. Ik duim voor een goede opbrengst! @Misgin: fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met S. En ook fijn (ook al kun je het niet terugdraaien) dat ook hij niet tevreden was met de vorige poging. Ik hoop dat hij nog een andere methode weet om nog te spelen met de medicatie. Volgens mij is hij creatief genoeg. @Stiertje: succes bij de echo vandaag!
Hoi meiden, Ik ben een 'stille meelezer' en lees veel fantastisch nieuws hier!! Super gefeliciteerd zwangeren!! Helaas ook rot nieuws voor anderen, bah waarom moet de weg naar zoiets moois toch zo verschrikkelijk moeilijk en voor sommigen van ons ook nog es onmogelijk zijn... Ik heb in april een afpsraak in DD staan, als one laatste 2 cryo's niet blijven plakken gaan we daar de 3e IVF doen. Moet ik al toestemming vragen (ben ook bij PNO zoals velen hier..) voor de intake, of wordt deze wel gewoon vergoed?? En daarna hoeveel 'werk' is het en tijd kost het om de toestemming te krijgen? Ik moet een verwijzing hebben volgens mij, bij wie krijg ik deze? Huisarts of gyn UMCG?? Of maakt het niet uit. Striks genomen ben ikal van het streekziekenhuis verwezen, naar het UMCG... Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! lfs
Jippiejee ik heb hetzelfde traject gehad als jij. Eerst streekzh en toen doorverwezen naar academisch. Na de tweede Ivf mislukking heb ik van de gyn in het academische centrum de verwijsbrief gekregen voor de verzekering. Zonder problemen binnen twee weken toestemming gekregen, al zat ik toen nog bij zilveren kruis.
Ik heb van PNO zorg een aanvraagformulier ivf icsi buitenland gekregen, dit moet ingevuld worden plus een behandelplan, een verwijsbrief van de vorige gyn is volgens mij verder niet nodig. Ik heb het nog niet kunnen aanvragen, dr S heeft het in mijn dossier gestopt?? Haha. Maar hij kon pas meer invullen als de uitslag van de amh bekend zijn en het verdere plan. Ik heb geen idee of je achteraf de kosten van de intake ook kunt declareren, vast wel.
@Jippiejee: een verwijzing van je eigen gyn is niet persé nodig, maar lijkt me wel handig. Toevallig had ik gisteren mijn eigen zkh aan de lijn om mijn dossier op te vragen en toen hadden we het over een verwijzing. De assistente zei dat het niet nodig was. En dat de gyn ook alleen maar een verwijzing geeft als ze mij niet verder konden behandelen, maar wel de indruk hadden als er in een ander zkh (DD in dit geval) nog wel mogelijkheden zouden zijn. Voor mij geldt dat niet (omdat mijn zkh geen meerwaarde in verder behandelen ziet). Maar fijn dat je zkh daarvoor wel wil doorverwijzen. Volgens mij wordt de intake gewoon vergoed, maar moet je daarna zo'n verklaring naar de verzekering opsturen. Ik ben verder (nog) geen ervaringsdeskundige, want ook ik heb mijn eerste intake pas in april en leer hier ook veel van de meiden hier die er al geweest zijn.
@jippie: ik had geen doorverwijzing voor DD. Ik heb het bij de verzekering opgevoerd als second opinion en daar heb je geen doorverwijzing voor nodig. Als het behandelplan duidelijk is, kan dr. S. voor jou of samen met jou het aanvraagformulier ivf/icsi buitenland invullen en kun je dat opsturen naar PNO. Ik heb nu heel veel gezeik met PNO omdat ik dat formulier vooraf niet had ingevuld (hadden ze mij niets over verteld) en nu zit ik al 3 weken op m'n geld te wachten. Klojo's. Maar goed, ik ben zwanger, daar gaat het om. Dat geld zal ook wel weer goedkomen. Ik heb trouwens het formulier samen met mijn huisarts ingevuld, omdat zij de oorspronkelijke verwijzer was naar het UMCG. Dat mocht ook van de verzekering en leek mij een snellere weg dan achteraf nog dr. S. vragen het in te vullen. Laat hij zich maar bezighouden met het vervullen van de liefste wens van de vrouwen die bij hem komen.
Dank jullie wel meiden! Ik heb direct maar even gebeld, is het maar weer klaar dacht ik... Mevr 1 aan de telefoon wist me te vertellen dat er geen formulieren waren voor aanvraag IVF in het buitenland, ik heb gezegt dat ze er zeker waren dat ze nog maar even moest kijken (en warempel) Toen heeft ze me nog even doorverbonden omdat ik moeilijke vragen stelde over intake/second opinion en mevr.2 (zorg consulent, misschien een idee om daar altijd direct maar naar te vragen) Vertelde me dat de intake vergoed werd, ze wilde dit ook wel schriftelijk bevestigen op mijn mail, ze stuurde me dan ook direct het formulier vergoeding IVF in het buitenland op mijn mail mee. En tevens zei ze dat een verwijzing van mijn huisarts voldoende was. Alles zover rond, zo kan het dus ook
Stiertje Hoe was de echo? Djuuzie Hopelijk is de punctie goed gegaan en heb je een mooie oogst! Maartje Jeetje meid, heftig zeg... Weet niet zo goed wat ik moet zeggen... Wil je in elk geval heel veel sterkte wensen en een dikke knuffel! Ik heb net DD gebeld, maar kan helaas aankomende maand niet starten. Zou dan rond 11 maart voor een uitgangsecho moeten, maar dan zitten ze helemaal vol en daarna is dr S. weg (vakantie?) Dus dan beginnen we m'n cyclus daarna en heb ik de uitgangsecho op donderdag 11 april. Best wel een beetje balen, maar ja...als het niet anders kan, dan moet het maar. Nu moet ik ook eerlijk zeggen dat als ik wel deze cyclus kon starten en het zou lukken, ik dan uitgerekend zou zijn met de kerst, en dat leek me eigenlijk stiekem ook niet echt leuk/handig. Stom he, dat ik daar dan over nadenk Maar goed...11 april dan dus de uitgangsecho en nieuw behandelplan en rond 15 april moet ik weer ongesteld worden, dus dan kan het circus opnieuw beginnen!
DD-Dames: Aklina - ICSI 3 - cryo cyclus Cozzen Ddees70 - ICSI 4 Desire vd Beek Djuuzie - ICSI 3 Dreamer82 - ICSI 2 Druufke - ICSI 3 Elize84 - ICSI 3 Elles11 Jolanda1971 - ICSI 8 Karin75 - ICSI 7 Kitty17 - ICSI 5 - 1e kindje Linbabylin - ICSI 3 Maartje84 Marija ICSI 7 1e kindje Majo - ICSI 6 - 2e kindje MissGin - ICSI 3 - 2e kindje Monatoetje84 NinaD - ICSI 2 Sneeuwmees - IVF 3 - 2e kindje Stiertje73 - eerste IVF (hiervoor 1x ICSI gehad) Tevka -ICSI 1 - 2e kindje Wishfulthinking - ICSI 2 Agenda: Februari: 27: Djuuzie - punctie 27: Stiertje - 2e echo (8 weken) 28: Karin75 - gesprek + start ICSI 7 28: Marija - 2e FM Maart: 01: tevka - follikelmeting 04: Aklina - 7 weken echo 04: Djuuzie - terugplaatsing 04: NinaD - uitgangsecho + bloedondrz/schema 06: Ddees70 - uitgangsecho + schema 07: Elize84 - belafspraak dr S. 13: Druufke - behandelplan + uitgangsecho April: 11: MissGin - Uitgangsecho + nieuw behandelplan 25: Monatoetje84 - Intakegesprek dr S. 25: Sneeuwmees - Intakegesprek dr S. ZWANGER en uitgerekend op: 08-10: Stiertje 15-10: Desire vd beek 19-10: Dreamer 20-10: Aklina (tweeling) Geboren: 20-12-2012 Meisje - Fireangel (met 39w3d, 3e icsi-imsi poging, 4e tp) 22-12-2012 T.ygo - Loontje85 07-02-2013 Mila & Luka - AnjaV 13-02-2013 Nina - Kippetjuh
Heb mezelf erbij durven zetten DD-Dames: Aklina - ICSI 3 - cryo cyclus Cozzen Ddees70 - ICSI 4 Desire vd Beek Djuuzie - ICSI 3 Dreamer82 - ICSI 2 Druufke - ICSI 3 Elize84 - ICSI 3 Elles11 Jolanda1971 - ICSI 8 Karin75 - ICSI 7 Kitty17 - ICSI 5 - 1e kindje Linbabylin - ICSI 3 Maartje84 Marija ICSI 7 1e kindje Majo - ICSI 6 - 2e kindje MissGin - ICSI 3 - 2e kindje Monatoetje84 NinaD - ICSI 2 Sneeuwmees - IVF 3 - 2e kindje Stiertje73 - eerste IVF (hiervoor 1x ICSI gehad) Tevka -ICSI 1 - 2e kindje Wishfulthinking - ICSI 2 Agenda: Februari: 27: Djuuzie - punctie 27: Stiertje - 2e echo (8 weken) 28: Karin75 - gesprek + start ICSI 7 28: Marija - 2e FM Maart: 01: tevka - follikelmeting 04: Aklina - 7 weken echo 04: Djuuzie - terugplaatsing 04: NinaD - uitgangsecho + bloedondrz/schema 06: Ddees70 - uitgangsecho + schema 07: Elize84 - belafspraak dr S. 13: Druufke - behandelplan + uitgangsecho April: 11: MissGin - Uitgangsecho + nieuw behandelplan 25: Monatoetje84 - Intakegesprek dr S. 25: Sneeuwmees - Intakegesprek dr S. ZWANGER en uitgerekend op: 08-10: Stiertje 15-10: Desire vd beek 16-10: Yj81 19-10: Dreamer 20-10: Aklina (tweeling) Geboren: 20-12-2012 Meisje - Fireangel (met 39w3d, 3e icsi-imsi poging, 4e tp) 22-12-2012 T.ygo - Loontje85 07-02-2013 Mila & Luka - AnjaV 13-02-2013 Nina - Kippetjuh __________________
Echo was goed. Wurm is nu 1,5 cm en de arts kon al een hoofdje e.d. onderscheiden. Nou, daar kon ik nog niet zo veel chocola van maken. Maar alles was goed. Het is er definitief maar 1 (ik had een tweeling ook heel leuk gevonden, maar goed). Over 2 weken mogen we weer komen en dan gaan ze ook wat bloed afnemen voor algemeen onderzoek (rhesusfactor enzo) en voor de combinatietest. En ik ga nu vast om me heen kijken voor een verloskundige hier in de buurt.
Stiertje Fijn dat alles goed is met jullie wurmpje Bij de volgende echo (dan ben je 10 weken?) dan kan je waarschijnlijk zelf ook de armpjes en beentjes enzo zien!
Stiertje wat fijn dat de echo weer goed was. Ik had een echo met 9 weken en zag toen hele kleine beentjes en voetjes. Met je volgende echo ga je dat zeker ook zien.
Sorry meiden even een vraag: knoeien jullie soms ook wat Menopur als je dat glaasje "breekt" met openmaken? Ik dus wel en dat maakt me onzeker of ik dan niet te weinig spuit...
@Tevka: Je moet eerst even goed tikken tegen de bovenkant van de ampul, dan gaat alle vloeistof naar onder. Daarna breken met een gaasje oid op het stipje. En nee ik mors nooit wat.. Het is op zich niet meteen erg, in de ampul zit een oplosvloeistof, hangt er wel vanaf hoeveel Menopur je er mee op moet lossen? Je mag er max 3 oplossen met 1 ampul toch? Hoeveel spuit je? @Stiertje: Wat geweldig zo'n mooie echo....gefeliciteerd!
@Jippiejee: Ja bij mij werd er eerst ook gezegd dat er niet zo'n formulier was, vaag toch. Gelukkig wist ik het van hier. Maar een verwijsbrief van de huisarts is toch geen vereiste?? Hierover staat niks op dat papier, maar gewoon een stempel en handtekening vd arts die je nu gaat behandelen... Hmmm. @Missgin: Balen dat je nu een maand moet wachten. Maar waarschijnlijk gaan wij dan ongeveer tegelijk beginnen, verwacht ik! Of ik moet om een of andere reden langer moet wachten. Ik verwacht mijn menstruatie ergens rond 22 maart en dat lijkt me te snel om te starten. Nu ik jouw stukje lees weet ik dat wel zeker. Dus ik hoop dan de cyclus erna!
@Stiertje: fijn dat de echo weer goed was! Nu op naar de volgende echo! @Djuurzie: was benieuwd hoe het bij jou was gegaan vandaag. Hopelijk horen we snel wat van je.