@Stiertje: dank je! Dat soort berichten heb ik af en toe nodig! @Marije: wat kl*te! Ja, ook ik had met Elonva ongelijkmatige follikels. Daardoor was de bepaling van de punctie ook erg lastig. Ik had maar 4 follikels en daar bleken maar 2 eitjes in te zitten. Mijn gyn wou niet toegeven dat het aan de Elonva lag, maar ik vond het wel toevallig dat ik de keer ervoor met Puregon 4 follikels en 4 eitjes had. Voor mij dus geen Elonva meer. Ik dacht dat het aan mij zelf zou liggen, maar nu hoor ik het ook bij jou. Dikke knuffel! @Monatoetje: ik mag nu 3 april, dus precies 3 weken eerder. Wel lekker, want nu scheelt het bijna een cyclus. Ik ga ook eerst alvast een keer bloedprikken, zodat hij gelijk de waardes al heeft als ik daar ben. Is wel dubbel rijden, maar goed, daar komen we wel overheen. @Eliza: we blijven hopen inderdaad. De ene keer gaat dat beter, dan de andere keer.
Djuuzie wat ontzettend balen! Ik snap helemaal dat je het even niet meer ziet zitten. Maar misschien blijft deze ene diehard wel plakken en helemaal met AH... Ik duim mijn duimen blauw voor je! PICSI en IMSI kon bij ons niet samen vertelde hij omdat na de eerste er niet meer voldoende zaadcellen over zouden blijven voor IMSI. Maar ik weet dus niet of het bij iemand met een betere spermakwaliteit wel zou kunnen. Hier is mijn onzekerheid weer volledig aangewakkerd. Gisteravond bij het inbrengen van de bollen zat de injector compleet onder het bloed na gebruik. Heb toen toiletpapier gepakt en dat zat meerdere keren helemaal onder het verse bloed. Ik schrok me rot. Hoop heel erg dat het gewoon een vaatje in de wand van mijn vagina was ofzo. Ben er de hele tijd mee bezig. Kan ineens een stuk minder genieten van de zon en de palmbomen hier....
@Dreamer: begrijp dat je ongerust bent en vooral erg geschrokken. Kan me voorstellen dat je met zo'n applicator snel wat raakt als je hem inbrengt, dus ik hoop met je mee dat het daardoor kwam. Heb je verder geen klachten zoals krampen?
Ik heb menstruatiepijn. Maar dat kan volgens mij ook gewoon betekenen dat alles aan het groeien is. Pfff hoop het zo. Wat duurt het lang voor het woensdag is! Zou nu terplekke wel een echo willen...
@Dreamer: begreep ik goed dat je nu op vakantie bent? Dan wordt het lastig eerder om een echo te vragen. Hoop dat je toch een beetje afleiding kunt vinden de komende dagen.
@Djuuzie: wat een tegenvaller snap dat je baalt. Hopelijk deelt deze mooi door en blijft ie 9 maanden bij je zitten. @Dreamer: begrijpelijk dat je in de zenuwen zit,hopelijk is het een adertje wat je geraakt hebt en wat gesprongen is. De menstruatiekrampen kunnen zeker door het groeien komen. Nemen de krampen toe en wordt het bloedverlies erger zou ik even een arts opzoeken (ook op vakantie).
@Sneeuwmees: wat goed dat je eerder terecht kan en van te voren bloed laten prikken lijkt me ook erg handig.
Goed advies gekregen hier betreft stomme menopur. Thanks. Nu maar hopen dat ik niet al die tijd te weinig heb gespoten. Dreamer ben je op vakantie? Ik bracht ze altijd "handmatig" in die vieze bollen. Djuuzie wat een rot nieuws! Hier morgen de 1e FM. Dit doen we gewoon in Nederland. Ben benieuwd.
@Marija: hoeveel follikels zijn ee minimaal 18mm ? Balen hoor ! Alvast sterkte en succes voor zaterdag.
@Tevka: kan me niet voorstellen dat je te weinig gespoten hebt, hoor! Mocht er door het breken iets verloren zijn gegaan, dan zijn het enkele druppels (lijkt me). Ik heb bij de Puregon een keer gehad dat de pen aangaf dat de ampul leeg was (dat zou volgens de planning ook zo moeten zijn). Maar toen ik de ampul eruit haalde zat er nog best veel in. Het leek net of ik een keer een hele dosis (225 IE) gemist heb. Hoe het kan weet ik niet. Maar het is uiteindelijk ook goed gekomen. Spannend morgen je eerste fm! Ik heb vanmiddag mijn medisch dossier opgehaald. Stelt niet veel voor, maar neem aan dat het dr. S. meer inzage geeft in mijn twee behandelingen (dan dat het mij iets zegt). Die heb ik dus maar vast binnen.
@dreamer;Dat is zwaar klote dat bloedverlies!Het valt me alleen wel op dat er heel veel vrouwen bloedverlies hebben in het begin.Zou het nog van de punctie komen ofzo?Dat kramperige gevoel heb ik ook.Soort ongesteldheidsgevoel zeg maar(niet echt pijnlijk,maar wel voelbaar)Zo nu en dan ook nog wat bloed,maar niet echt veel.
@ Djuuzie, jeetje wat balen, ga duimen dat er toch een top-embryo ontstaat aankomende zaterdag voor de terugplaatsing. @ Dreamer82, dat is schrikken en dan ook nog op vakantie..Hoop dat het bloedverlies snel stopt. @ Marija, wat vervelend dat Elonva toch niet brengt wat je gehoopt had. Ga duimen dat er zaterdag toch een mooi aantal eicellen uitkomt! @ Sneeuwmees, fijn dat jullie 3 weken eerder terecht kunnen! Vandaag gesprek gehad en ik moet volgende week donderdag weer terugkomen omdat we gebruik gaan maken van de Pipelle. Ze gaan volgende week een stukje van het baarmoederslijmvlies schrapen, dit om de innesteling te bevorderen.
@Karin: had de term Pipelle al vaker voorbij zien komen, maar wist niet wat het was. Net even zitten googlen. Op zich misschien ook wel iets voor mij, omdat het bij mij ook steeds in die laatste fase misgaat. Zaad en bevruchtingen zijn het probleem niet, maar in de uitbroedfase gaat het bij mij dus steeds mis. Weer een tip voor op mijn lijstje. Ben heel benieuwd hoe het bij jou gaat uitpakken! Ik ga voor je duimen.
Thanx MissGin, ik denk er aan om morgen te bellen om te vragen hoe het nu met de deling is verlopen. Of is dat heel raar? Sneeuwmees, ik heb altijd een mooi aantal bevruchtingen gehad. T is een behoorlijk afvalrace dat wel. De eerste keer van de 14 waren er 6 bevrucht. De tweede keer van de 22 waren er 12 bevrucht. Ik heb gewoon veel eicellen gehad. Van alle bevruchtingen zijn er maar 3 terug geplaatst. De eerste keer 2 en de tweede keer 1. Alleen de tweede keer cryo's, die niet goed ontdooit zijn. Dokter S wilde voor minder eicellen gaan maar met betere kwaliteit. De minder eicellen is gelukt, maar de kwaliteit dus ver te zoeken. Ik vind het ook vreemd dat bij veel dames er onrijpe eicellen zijn. Ik heb nog aangegeven dat ik graag een dag (liever nog twee) door wilde spuiten omdat ik dacht dat dat beter was voor de rijping. Dit aan de hand van de grote van de follikels. Wat fijn dat je eerder terecht kan! Monatoetje, hopelijk ga ik jou verhaal achterna. Alleen wel met een andere afloop Stiertje, ik hoop het ook zo! Elize, ik denk ook dat dat de redenatie van dokter S. is. Kwaliteit voor kwantiteit. Marija, jij ook K*T nieuws dus. Balen dat de Elonva bij jou zijn werk niet goed doet. Die onregelmatige groei had ik ook. Alleen dan bij de puregon en niet bij de elonva. Zo zie je maar weer dat ieders lijf anders reageert. Wat zijnmetingen van je folikels? Hopelijk groeit alles nog even door. Hoe laat heb je de afspraak in dd? Ik moet er ( ga ik van uit) om 11.15 zijn. T is zeker balen Dreamer! Ik heb weer wat hoop bij elkaar geraapt, nu afwachtten. Maar jij ook weer in onzekerheid dus. T kan heel goed zijn dat die aplicator iets kapot heeft gemaakt in je vagina. T zijn ook niet echt vriendelijke dingen. Thanx Aklina, Tevka, Loontje, Karin en de gene die ik vergeten ben voor jullie lieve woorden! Vandaan wat bruin verloren. Komt van de punctie denk ik. Nog steeds pijn in mijn buik. Wel minder dan gisteren gelukkig.
Djuuzie, Wat een rot nieuws..... ik had het graag anders voor je gewild. Ik hoop dat die ene een top emmy wordt!!!! Ik ga heel hard voor je duimen! Dikke knuffel Sneeuwmees, 3 wkn is toch weer wat eerder, gelukkig!
Karin, Zo te horen is het een positief gesprek geweest met een oplossing. Hoe heb je zelf het gesprek beleeft? voel je nu iets beter? Dreamer, Wat schrikken....ik duim voor je dat het bloeden snel gaat stoppen. Dikke knuffel Marije, Ook ik ga voor je duimen....Moge het nu gewoon jullie tijd zijn voor een mooie plakkerd!!! Ik ben blij dat 4 maart nu eindelijk in zicht is. Ik ben erg benieuwd....hoop dat we nu geluk hebben met de dhea....
Ben net HEEEEL BOOS geworden op PNO. Ik belde maar weer eens wanneer ik nu eindelijk mijn declaraties uitbetaald krijg. Blijkt dat ze me deze week weer een brief gestuurd hebben (die ik nog niet heb ontvangen) dat ze meer informatie nodig hebben over de behandelingen en dat ze tot die tijd m'n facturen niet kunnen terugbetalen. Ik plofte zowat. Ik heb toch dat aanvraagformulier opgestuurd?? Wat wil je dan nog meer? Hele babylonische spraakverwarring met die mevrouw. Die dacht dat we dat formulier al bij aanvraag van de verzekering hadden opgestuurd, maar nee mevrouw, dat heb ik pas NA mijn behandeling opgestuurd. En daar staat precies op hoe veel behandelingen we al hebben gehad en welke medicijnen ik heb gebruikt. Blijkt dat formulier dus nog bij een afdeling te liggen en is nog steeds in behandeling. Want het is niet tegelijk met de facturen gestuurd en dan weten ze blijkbaar niet wat ze ermee aanmoeten. Ze erkende dat dat een interne fout was en dat ze die laatste brief niet hadden moeten sturen. Ik heb nu geëist dat ze mijn declaraties met spoed behandelen (het gaat wel om 2.000 euro!). Ze gaat er achteraan en ze gaat mij vandaag terugbellen. Nou, dat wachten we dan maar weer af. Jeetje, wat een gedoe zeg.