ICSI in Dusseldorf deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Babii, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NinaD

NinaD Niet meer actief

Miss76,
    Welkom!!
    Ik ben ook een ex-Vu en laag AMH. In het Vu werd na eerste icsi zonder onderzoek tegen mij gezegd dat het eigenlijk over was voor ons, omdat er weinig follikels groeiden. Zij wilden niet eens aanvullend bloedonderzoek zoals AMH doen. Ik slik nu sinds 4,5 wkn DHEA en afgelopen maandag bleek het zijn werk te doen. Er zijn weer follikels en mijn linker ovarium doet gewoon weer mee :)

Tips:
    Jouw AMH is al gemeten, zodoende kun je het beste even telefonisch met DD overleggen of zij de gemeten waarde in NL voldoende vinden of zelf het opnieuw willen doen. Aangezien het bij mij nog niet gemeten was, ben ik 3 wkn eerder dan de intake naar DD gegaan voor bloedonderzoek, zodat ik meteen na de intake met DHEA kon beginnen. Scheelt weer tijd!
    Je kunt het beste jouw dossier zo snel mogelijk bij het Vu opvragen met specifiek de bloedonderzoeken, zodat je die mee kunt nemen naar DD. Vu doet er niet moeilijk over, het is dat er bij mij steeds belangrijke informatie uit dossier ontbrak, waardoor ik steeds erachteraan moest gaan.

Voor de rest: Je zit goed in DD! :D

2. NinaD

NinaD Niet meer actief

Djuuzie,
    Wat spannend die klachten!!!
    Ik hoop het heel graag voor je.....:)

Tevka,
    Wij denken aan je!

Sneeuwmees,
    Voor jou komt het nu ook dichterbij!!!

3. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Djuuzie ik herken alleen de ongikrampjes. De gevoelige stikkies hield ik de vorige keer ook omdat ik toen naast een zwangerschap ook overstimulatie had. Ik kreeg deze zwangerschap op de 10e dag na ovulatie de eerste symptomen. Ik heb op de 12e dag getest. Dat is dan 14 dagen na de pregnyl. Eerder zou ik ook niet meer testen. Vroeger wel gedaan maar werd daar erg onzeker van.
    Veel succes!!!

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Nina: ik had in NL ook mijn amh laten prikken en had dr. S. gemailed of ik niet misschien ook alvast met DHEA kon beginnen. Maar hij wilde me toch eerst zien. Eerder bloedprikken kan inderdaad wel (ga ik nu binnenkort ook doen), zodat hij dan de bloedwaardes gelijk heeft als we op de intake komen.

5. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik zou ook adviseren om AMH in DD zelf te laten prikken, want je hoort ook nog wel eens verhalen over verschillende meetmethodes.

6. Karin75

Karin75 Actief lid

20 mrt 2012
    237
    0
    0
    @ Stiertje73, 9 weken alweer, gaat best snel. Op naar een positieve 12-wkn grens! Fijn dat je geld van de verzekering terug hebt.

@ NinaD, elke poging is toch weer anders, meestal spuit je tussen de 12-14 dagen, ik had de laatste keer de punctie op dag 13. Mooi dat je werkgever in ieder geval niet moeilijk doet.

@ Tevka, hoop dat de punctie goed verloopt vandaag, op naar een mooie oogst!

@ Miss76, welkom hier, vrij snel de intake lees ik. Alvast succes gewenst in DD. Denk inderdaad ook dat Dr.S je eerst wil zien en AMH gaat meten. Heb zelf ook een laag AMH helaas.

@ Djuuzie, jeetje wat een klachten heb je al. Ik ben er niet mee bekend, succes nog in de wachtweken.

@ Sneeuwmees, intake schiet gelukkig ook op voor jullie!

@ Marija, hoe gaat het met je? Spannende dag morgen, duim voor een mooi gedeelde embryo en dan over 2 weken een knaltest natuurlijk.

@ Majo, verwarrend, wel of geen TESE en dat het in 1e instantie niet nodig leek en nu weer wel... Heb je al een afspraak in DD gepland? Zou het evt. combineren met een gesprek in Mullheim,waar de TESE plaatsvindt..dat scheelt weer een rit.

Morgen de afspr. voor de Pipelle. En dan volgende week starten, spannend weer...

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Karin: vraagje. Krijg je die Pipelle-behandeling, voordat je met stimuleren gaat beginnen? Dan valt dat toch tijdens je menstruatie? Ik wil dat ook eens gaan vragen als ik voor de intake kom (wie weet is het voor mij ook wel wat). Maar ik vroeg me dat even af, wanneer in de cyclus ze dat doen.

8. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Enorm bedankt voor jullie warme welkom!

@ Loontje85: gefeliciteerd met jullie zoontje! Wat een traject hebben jullie ook moeten doorstaan. Waarom zijn jullie weggegaan bij het VU? En meteen ICSI begrijp ik, geen IUI?

@ Sneeuwmees: jij ook heel veel succes in DD!!! Hopelijk brengt het ons geluk :)

@ Aklina: logisch dat jullie ook zijn overgestapt. En wat geweldig voor je dat je zwanger bent van een tweeling! Gefeliciteerd!

@ Djuuzie: dank je. Ben inderdaad vast begonnen met DHEA. Wil geen week meer verspillen, de tijd dringt! Jij veel sterkte met wachten. Moeilijk hè, als je lichaam zoveel signalen afgeeft :(

@ Dreamer82: dank je, jij gefeliciteerd met je zwangerschap!

@ NinaD: jeetje, jij ook al zo'n slechte/nare ervaring in het VU. Snap er niks van, had van tevoren zulke goeie verhalen over ze gehoord, maar hoor nu juist veel slechte verhalen. Fijn dat de DHEA al werkt!

Ik ben onlangs op de wachtlijst gezet voor 24 juni. Vond dat zo lang wachten dat ik heb gevraagd of ik vast bloed mocht prikken zodat ik de wachttijd goed kun benutten en alvast DHEA kon gaan slikken. Volgens de dames aan de telefoon kon dit niet. Toen heb ik zelf Dr. Scholtes gemaild met mijn verhaal en dit verzoek. En hij mailde meteen terug dat hij dit een goed idee vond (en zei bovendien dat ik direct een IVF indicatie had moeten krijgen, ipv eerst IUI te doen :(). Zo zie je maar, je moet assertief blijven! Heb afgelopen woensdag geprikt en wacht nog op de uitslag. Omdat ik de DHEA van Puritan's Pride al besteld had, ben ik die vast gaan slikken. Kan geen kwaad als ik het zo lees op het forum, toch? Ik wil gewoon geen dag meer verliezen nadat ik bijna een half jaar voor niets IUI heb gedaan! Gelukkig kreeg ik deze week wel te horen dat er eerder een plekje vrij was gekomen voor het intakegesprek dus we zijn op 3 april aan de beurt ipv 24 juni. Kijk, dat schiet lekker op :)

Moet nu de deur uit rennen voor een afspraak. Tot later, fijne dag allemaal!

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Miss76: ik zou mijn intake ook pas eind april hebben en heb vorige week ook de stoute schoenen aangetrokken en gebeld of er niet eerder mensen uitgevallen waren. Bleek dat ik zelfs uit meerdere opties begin april kon kiezen. 3 april dus ook, maar dat tijdstip kwam mij niet uit. Ik wilde zelf ook geen tijd verliezen. Heb ruim 4 maanden op die intake moeten wachten en zou het zonde vinden als je daarna nog eens 2 maanden aan de DHEA moest. Heb dus daarom dr. S. gemailed of ik niet alvast kon beginnen. Helaas was hij naar mij toe wat minder begripvol (en was zeer waarschijnlijk erg druk), want ik kreeg maar een regel terug dat hij dat niet ongezien wilde laten slikken. Nu heb ik mijn afspraak al 3 weken kunnen vervroegen en we proberen de komende 2 wkn al een keer bloed te gaan prikken. Dan scheelt het al met al toch bijna een cyclus. Vind het nu wel stiekem steeds spannender worden.:)

10. Karin75

Karin75 Actief lid

20 mrt 2012
    237
    0
    0
    @ Sneeuwmees, ongeveer een week voorafgaand ad stimulatie, zit morgen op cyclusdag 20
    Maar het komt niet op een dag aan. Zou het zeker meenemen tijdens intake!

11. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Zojuist intake verloskundige gepland op 15 maart 's avonds (heel fijn, ze heeft avondspreekuur). En bij haar nog een termijnecho losgepeuterd op 14 maart. Naugty me :)
    Heb een beetje last van zeurderig gevoel in m'n buik (menstruatie-achtig), maar ze stelde me gerust. Hoort een beetje bij deze termijn en zolang de pijn niet heel hevig is en ik geen bloed verlies, geen zorgen maken. Nou, dat proberen we dan maar.

12. NinaD

NinaD Niet meer actief

Stiertje,
    :D:D.......Goed gedaan!
    Je hebt gedaan alsof je niet zeker wist hoeveel weken precies?
    Dit moet ik onthouden!!! Leuk toch, lekker weer de kleine bewonderen!!

Karin,
    Succes morgen!!! op naar een mooie posi test! :)

13. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Nina: ja, ze zat een beetje te vragen wat ze in het zkh dan allemaal deden qua echo en ik heb gewoon gezegd dat ik het wel fijn vond als zij zelf ook nog een beeld kon vormen. Nou, dat vond ze prima. Dus volgende week 2x koekeloeren!

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    DD-meisjes
    Aklina - ICSI 3 - cryo cyclus
    Cozzen
    Ddees70 - ICSI 4
    Desire vd Beek
    Djuuzie - ICSI 3
    Dreamer82 - ICSI 2
    Druufke - ICSI 3
    Elize84 - ICSI 3
    Elles11
    Jolanda1971 - ICSI 8
    Karin75 - ICSI 7
    Kitty17 - ICSI 5 - 1e kindje
    Linbabylin - ICSI 3
    Maartje84
    Marija ICSI 7 1e kindje
    Majo - ICSI 6 - 2e kindje
    MissGin - ICSI 3 - 2e kindje
    Monatoetje84
    NinaD - ICSI 2
    Sneeuwmees - IVF 3 - 2e kindje
    Stiertje73 - eerste IVF (hiervoor 1x ICSI gehad)
    Tevka -ICSI 1 - 2e kindje
    Yj81
    Wishfulthinking - ICSI 2

Agenda:
    Maart:
    01: tevka - follikelmeting
    02: Djuuzie - terugplaatsing
    06: Ddees70 - uitgangsecho + schema
    07: Elize84 - belafspraak dr S.
    13: Druufke - behandelplan + uitgangsecho
    13: Stiertje - 3e echo + bloedafname (10 weken)
    14: Stiertje - termijnecho bij vk
    14: Aklina - echo 8,5 week
    15: Stiertje - intake bij vk
    16: Djuuzie - testen
    25: NinaD - uitgangsecho + behandelplan

April:
    11: MissGin - Uitgangsecho + nieuw behandelplan
    25: Monatoetje84 - Intakegesprek dr S.
    25: Sneeuwmees - Intakegesprek dr S.

ZWANGER en uitgerekend op:
    08-10: Stiertje
    15-10: Desire vd beek
    16-10: Yj81
    19-10: Dreamer
    20-10: Aklina (tweeling)

Geboren:
    20-12-2012 Meisje - Fireangel (met 39w3d, 3e icsi-imsi poging, 4e tp)
    22-12-2012 T.ygo - Loontje85
    07-02-2013 Mila & Luka - AnjaV
    13-02-2013 Nina

15. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    @Stiertje:Heb ik ook dat ongesteldheidsgevoel.Zo nu en dan een heel klein beetje bruin erbij(echt weinig,maar ik haat t!)
    Wat lekker,2 keer gluren!Ik ook weer volgende week.heb nu alweer van die angsten vanw at als het hartje gestopt is...lijkt me zo erg!Dan ben je al zo ver en dan alsnog mis.Kan er nog niet op vertrouwen en zeker niet van genieten helaas....

16. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Snap ik, yj, en helemaal in jouw geval. Want jij hebt dat ook echt meegemaakt. Over het algemeen kan ik het goed loslaten. Wat niet wegneemt dat ook ik blij zal zijn als de 12 weken voorbij zijn hoor!

17. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    @ Sneeuwmees: wat balen voor je dat Dr. Scholtes bij jou geen toestemming gaf om eerder DHEA te gaan slikken! Ik neem aan dat je je AMH waarde erbij vermeld hebt? Wel fijn voor je dat je toch nog een paar weken eerder aan de beurt bent dan gepland. Op mijn mail reageerde hij ook erg kort hoor. Realiseer me nu wel dat ik dus geluk gehad heb! Hoeveel follikels had jij bij je vorige IVF pogingen? En wat is er mis gegaan? Had je wel bevruchtingen?

@ Stiertje: gefeliciteerd met je zwangerschap! Fijn dat je 2 echo's hebt volgende week :D. En dat gevoel in je buik hoor ik van veel zwangeren dus dat is ongetwijfeld die kleine die een lekker plekje probeert te vinden!

@ Karin75: dank voor je bericht! Naar voor je dat je ook een laag AMH hebt. Hoe laag is de jouwe? En waar sta jij in het traject? Heb je al pogingen gehad? Succes morgen met de Pipelle!

@ yj81: gefeliciteerd met je zwangerschap, al begrijp ik heel goed dat je het moeilijk vindt om ervan te genieten tot je in de veilige zone zit. Vreselijk voor je dat je al 2 keer een miskraam hebt gehad. Ik leef met je mee en duim voor je dat het goed gaat!!!

@ de AMH meisjes:

- wie weet iets over lage AMH waarde en de keuze voor IVF of ICSI? Ik las ergens dat de eitjes van AMH meisjes ook wat stugger kunnen zijn en dat dus ICSI beter zou zijn?

- hoe lang hebben degenen die al zijn begonnen, uiteindelijk DHEA moeten slikken voordat ze konden beginnen?

- is je DHEA waarde eigenlijk altijd te laag als je een lage AMH waarde hebt?

Liefs, Miss

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Miss76: dat is ook een van de redenen dat ik naar DD ga, omdat ze daar ook assisted hatching doen, dus een gaatje maken in het embryo om hem makkelijker te laten innestelen. Ik heb zelf 2 IVF-pogingen gehad. Beide keren 4 follikels. Eerste keer 4 follikels, 3 bevruchtingen en 2 teruggeplaatst. De derde was c-kwaliteit en werd niet ingevroren. Tweede poging, andere medicatie gehad, wederom 4 follikels, maar 2 eitjes gevonden, beiden bevrucht, maar eentje is niet goed doorgedeeld, dus maar 1 teruggeplaatst. Ik mocht de 3e poging evt. nog in mijn eigen zkh afmaken (ondanks dat ze er geen heil in zien bij mij), maar heb nu dus mijn pijlen op DD gericht, omdat ze voor mijn gevoel net iets verder gaan met allerlei technieken en iets meer uit een poging halen als hier in NL. Ben benieuwd of mijn verwachtingen waar gemaakt worden. Vind het wel erg spannend weer.
    @Stiertje: goed geregeld van de extra echo! Ja, een vk kan inderdaad beter ook zelf even kijken...hihi... (en jij kijkt mee, natuurlijk). Wat een service dat je 's avonds kan komen.
    @Yj: snap je ongerustheid, ik zou zelf ook op 'scherp' staan als ik weer zwanger mocht raken. Maar... je zit al op 2/3 van de spannende 12 wkn, dus nu hard aftellen bij de laatste 4. De kansen dat het misgaat worden vanaf nu ook alleen maar kleiner. Misschien een schrale troost.

19. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    Dreamer, voelde jij dit ook al zo kort na je tp?

Sneeuwmees, het is idd nog erg vroeg voor eventuele zwangerschapsklachtjes. Uitgaande van punctie is ovulatie zit ik nu 7 dpo. 9 dagen na de pregnyl. Volgens dokter S mag ik de 16e testen, maar ben dan al 17 dpo. Word vast ietsje eerder ;) Maar wil niet eerder dan volgende week woensdag (14dpo) testen.

Stiertje, maandag is het twee weken na de pregnyl. Wil dan nog niet testen. Vroeg me eigenlijk meer af of dat al uit mijn lichaam was. Eerdere keren heb ik dat gecontroleerd met een zw testje.
    Ik vroeg me af of ik sommige klachtjes ook van de narcose kon krijgen. Ben daar niet bekend mee namelijk.
    15 maart, dat is volgende week al! Fijn zo'n avondopenstelling. Goed dat je nog een echo hebt losgepeuterd!

Thanx all voor jullie reacties!

20. Tevka

Tevka Niet meer actief

Hi meiden. Effe korte update. Heb 7 eitjes weggeprikt bij de punctie vandaag!
    Morgen horen we hoeveel bevruchtingen.

Deel Deze Pagina