Pff, Desire, balen joh! Is er niet ergens een pretechobureau? Kost natuurlijk wel een paar centjes, maar dan ben je weer even gerustgesteld ... @ikmuziek: ik word volgende maand 40, dus die regel van 1 terugplaatsen geldt niet voor mij. Maar dr. S. doet volgens mij nooit moeilijk over 2 terugplaatsen. Er staat op de facturen ook niet hoe veel ze hebben teruggeplaatst, dus ...
ik wacht wel netjes tot volgende week woensdag . en probeer zelf ook maar te denken bruin is niet erg
Marija, Wat fijn dat je nu iets beter voelt! Ik blijf duimen voor je.... Ja, wij gaan 25 maart voor uitgangsecho en behandelplan en ongeveer 1 wk later beginnen. Ik heb er nu wel zin in!!! Djuuzie, Wat spannend allemaal! Het klinkt erg positief! Kitty, Erg blij voor jullie!!! Geniet ervan! Desire, Vervelend van het bruin verlies. Ik vind het zo jammer dat ze niet gewoon een echo voor jou maken! Wat voor moeite is het.... Sterkte! Muisjes, Welkom hier! Ik hoop dat DD ook jou een mooie zwangerschap brengt! Zwanger dames, geniet van de echo's en de groter wordende buiken!!! Ik geniet momenteel van de "heerlijke" bijwerkingen van DHEA........is op zich prima te doen hoor! Pukkels, veel eetlust, vette huid en sinds 2 dgn vocht vashouden...... Komende weken kan mijn niet snel genoeg gaan!!!! Zwaai Zwaai naar iedereen
Afspraak intake vk verzet naar dinsdag 19 maart. Dan gaat het eindelijk gebeuren! Ik heb er wel zin in ...
Vraagje voor iedereen: als jullie zwanger zouden worden zouden jullie dan naar een verloskundige of gyn willen? En voor degene die zwanger zijn, wat hebben jullie besloten? In geval van een tweeling snap ik de gyn, maar de eenlingen?
Ik wilde geen verloskundige!! Ik vind het prima voor mensen die zich er wel prettig bij voelen, maar ik zelf heb liever iemand die echt medisch geschoold is. Dat je bij elke controle een echo krijgt hielp ook wel in het maken van een keuze
@Dreamer: ik ben bij mijn zoontje naar de vk geweest. Vond dat wel knus (ook al had je niet altijd dezelfde vk). Op het laatst kwam ik onder controle bij de gyn (vanaf week 36 ivm stuit en ks). Ik vond dat wel wat onpersoonlijker. Ik voelde me daar echt een nummer. Zo vroeg de gyn of ik al een draaipoging had gehad ivm de stuit (terwijl hij die enkele dagen ervoor zelf had gedaan). Toen ik de tweede keer zwanger was, ben ik wel gelijk naar de gyn gegaan (omdat ik niet zo tevreden was over de vk praktijk hoe ze op het laatst van mijn zwangerschap gehandeld hadden). Ik had een hele fijne gyn, en wilde daarna bij haar de afspraken proberen te plannen, maar tot de 20e week controles lukte het me toen al niet meer bij haar terug te komen. Ik zou dus iedere keer een andere gyn hebben. Ik overweeg nu, mocht ik weer zwanger raken, toch weer naar een vk-praktijk te gaan (wel een andere dan waar ik eerst was). Ik moet overigens wel vanaf de 36e week tot aan de bevalling altijd wel weer terug onder controle van het zkh.
@dreamer: ik ben juist helemaal 'klaar' met het medische gebeuren. Begrijp me niet verkeerd, ik ben zielsblij dat ze me zwanger hebben gemaakt, maar nu wil ik net als zwangeren die dat wel op de natuurlijke manier geworden zijn, 'gewoon' zwanger zijn. Voor zover dat ooit 'gewoon' voor mij zal kunnen zijn na zo'n traject. Maar we ronden het MMM-traject wel netjes af: morgen echo + bloedonderzoek, en in week 13 nekplooimeting + berekening combinatietest. Dus eigenlijk een beetje het beste van 2 werelden. @maartje: gaat jouw operatie door???
@Dreamer;denk toch de verloskundige(en t laatste stukje bij de gyn ivm keizersnee de vorige keer en nu dus medische indicatie) Ziekenhuis is hier niet in de stad dus verloskundige is handiger. @desire:jeetje,willen ze niet eens een echo maken?belachelijk!Als je er echt mega over in zit zou ik gewoon nog wat overdrijven.Zo lang in spanning is vreselijk toch? ik zit te wachten op m'n aangetekende brief die misschien wel...misschien niet komt.Komt hij wel dan heb ik geen werk meer.Maar zag net een tnt busje voorbij rijden en die stopte niet dus misschien......??? Morgen weer een echo.hoop zo dat die goed is.Dan ben ik nog liever ontslagen dan dat de echo niet goed blijkt te zijn!
O ja, bevalling wil ik wel in het zkh doen (1. ik ben dan 40; 2. het is m'n eerste kind; 3. wij wonen minstens een half uur van het zkh vandaan). Maar dan kan de vk gewoon mee. Het is een 'eenvrouwspraktijk', dus je hebt altijd dezelfde. En ze heeft 1 of 2 vaste vervangers, die ik misschien ook nog wel een keertje te zien krijg voor die tijd ...
Dreamer, Ik weet niet of mijn mening veranderd wanneer ik straks zwanger ben..... Een verloskundige lijkt me persoonlijker en laagdrempeliger....voor vragen en zorgen. Net wat Stiertje zegt --> " mm afsluiten en gewoon zwanger zijn". Ik wil wel zeker in het zkh bevallen, te veel in mijn omgeving mee gemaakt om een thuis bevalling te overwegen. Wanneer er een bepaalde zorg/twijfel zou zijn, hoe klein ook dan zou ik zeker naar de gyn gaan ipv vk.
Dokter S heeft mij al aangeraden naar de gyn te gaan ook ivm leeftijd. Dus dat ga ik dan maar opvolgen als ik zwanger mag worden.
Leuk die verschillende meningen allemaal. Voor mij is juist de gyn persoonlijker omdat ik al meer dan tien jaar met hem samen werk en daardoor een hechte band met. Hem opgebouwd heb. Hij was er ook voor me bij mijn andere zwangerschappen die niet goed zijn afgelopen. Hij weet dat ik daardoor overbezorgd ben. Hij was er ook voor me toen ik op 26 jarige leeftijd plotseling weduwe werd. Hij weet dat dit extra rugzakje niet helpt bij de verschrikkelijke emotionele achtbaan van de MMM. Ik ben dus heel blij met hem. We hebben het nooit over de optie van een VK gehad. Dat is überhaupt niet ter sprake...
@Dreamer: grappig inderdaad die verschillende meningen. Het ligt er inderdaad ook aan of je een goede band of gevoel hebt bij je gyn of vk. Jemig, weduwe op je 26e. Heftig, meid!
Dreamer: ik vond het vreselijk bij de gyn, zo vreselijk onpersoonlijk en totaal niet begrijpelijk! Nee ik was daar het liefste zo snel mogelijk weg en naar de vk. Ik vond het super bij de vk veel persoonlijker, en kon altijd bellen met vragen of als ik me zorgen maakte voor een echo niks was teveel! En als ik naar de gyn belde als ik me zorgen maakte wat krijg je dan te horen "ja mevr u moet gewoon wachten over 2 weken heeft u een afspraak als het misgaat kunnen we daar toch niks aan doen" bah onpersoonlijke bedoeling in zo'n ziekenhuis!
@Dreamer: ik had geen keus, moest bij de gyn. Maar het is mij erg goed bevallen. Als ik iets niet vertrouwde mocht ik altijd langskomen. Ik denk dat het bij een vk wel persoonlijker/knusser is. Alhoewel mijn gyn en ook vervangende gyns me een goed en fijn gevoel gaven.
Dreamer, Wat heftig allemaal! Je hebt veel mee gemaakt..... Zo te horen heb jij al een goede relatie met jouw gyn, dan is de keuze duidelijk natuurlijk
Tevka, wat vervelend.... Bij jullie het zaad dus ook niet super? Ik heb er alleen maar meer stress van gekregen. De vorige keer was ik teleurgesteld dat er maar 1 bevruchting over bleef om terug te plaatsen... Nu lijkt het alsof ik moet hopen dat er uberhaupt bevruchtingen komen.... Spannend... Donderdag mag ik weer beginnen met Gonal. Wanneer ga jij weer beginnen?