ICSI in Dusseldorf deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Babii, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @NinaD: Ik doe het met alle liefde :)
    Helaas kan ik jouw vraag over iets gebruiken na tp niet beantwoorden. Bij cryo tp's heb ik nooit wat gebruikt en in DD is het helemaal in natuurlijke cyclus gegaan (dus ook geen pregnyl voor eisprong). Een verse tp heb ik in DD niet gehad en in NL gebruikte ik alleen utro, maar zonder succes ;)

2. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    wat een lieve reacties dames.. bedankt daarvoor!!
    ik vind het fijn om te lezen dat julie het iig wel begrijpen;)

hebben jullie trouwens de narcose van de punctie vergoed gekregen door PNO??

en bij welke grootte van de follies werd bij jullie de punctie ingepland??

heeft er 1 van jullie ook IMSI of PICSI gedaan en werd dat ook vergoed door PNO??

3. sassebas

sassebas Actief lid

12 feb 2010
    183
    0
    16
    Overijssel
    Ik ben nieuw hier en op zoek naar dames die ook voor een broertje/zusje gaan: over 2 weken (en 3 dg) begint onze 4e en laatste icsi (via PNOzorg nog op de valreep kunnen regelen). Onze dochter is na 3 ivf pogingen geboren (3e poging was in Dusseldorf).
    Nu ben ik inmiddels 3 pogingen verder in Dusseldorf. Ik heb genoeg eicellen maar geen bevruchtingen. Ik hoop dat DHEA na 4 mnd een beetje zn werk heeft gedaan.
    Nu erg gespannen want ik heb grote angst dat wij nooit meer zwanger zullen raken en het is zo fantastisch om moeder te worden, zwanger te zijn, een groot wonder in je armen te krijgen.
    Ik had nooit gedacht dat ik dit (bijna) net zo heftig zou vinden als toen ik bezig was voor onze dochter.

Ik ga tot het uiterste nu merk ik, want ik weet wat het is en dat maakt je zo sterk om nóg een keer mama te mogen worden...

4. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    @Sassebas: Helaas welkom hier. Wat hebben jullie al veel meegemaakt voor een broertje/zusje. Ik hoop dat de 4e poging jullie heel veel geluk gaat brengen. Hoe kan het dat er geen bevruchtingen zijn ? Eitjes van mindere kwaliteit ?

5. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @wishful: ik heb de volledig 230 euro van de narcose teruggekregen van PNO. Geen ervaring met de andere dingen die je noemt. De grootte van de follikels weet ik ff niet meer uit m'n hoofd.

6. Marija

Marija Bekend lid

29 aug 2010
    555
    0
    16
    Lieve meiden,

ontzettend bedankt voor jullie steun... maar het gaat nu echt niet goed met mij en ik moet eerlijk toegeven dat ik ook groen zie van jaloezie :( Iedereen wordt zwanger en dan denk ik wel wanneer is het nou een keer mijn beurt? :( Ik gun het jullie ook, begrijp me niet verkeerd, maar ik heb zoveel ellende meegemaakt en sta nog steeds met lege handen :( nu ben ik zowel lichamelijk en geestelijk helemaal op :( Ik ga onder een steen kruipen...blijf jullie vanaf een afstand wel volgen en misschien laat ik binnenkort wel van me horen...

Liefs

7. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @marija: lieve schat, ik snap het! Nu gewoon eerst aan jezelf denken, jij bent het allerbelangrijkste. Knuffff!

8. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    @Marija: Heel begrijpelijk meis. Ik vind het ook zo ontzettend erg voor jullie :(. Hele dikke knuffel !

9. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    marija, inderdaad heel begrijpelijk. Soms lijkt het alsof iedereen in DD zwanger raakt. Toen ik op mijn intake wachtte werd hier ook de een na de ander zwanger en ik weet hoe lastig dat is.
    Ik hoop echt dat het in de toekomst wel gaat lukken. Veel sterkte in de strijd!

10. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Sassebas, welkom hier, ik hoop dat de DHEA zijn wonder heeft verricht bij jullie en dat er nu prachtige embryo's zullen ontstaan, waar je dan ook zwanger van zult raken natuurlijk.
    Bij mij heeft de dhea wel voor betere kwaliteit embryo's gezorgd. Ik heb er dus wel vertrouwen in.

11. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    wishful, mijn follies waren tussen de 18 en 25 mm groot.
    Ook wel heel veel kleintjes, waar dan ook onrijpe eicellen inzaten maar toch ook genoeg rijpe.

12. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    @aklina : hoe snel had jij die brief in huis? Of anderen waar dr S een brief naar toe zou sturen voor de verzekering?

Wij zijn net in ons zkh geweest voor eindgesprek. We gaan de echo's toch daar maar gewoon doen. Het was wel een prima gesprek. Al hadden we er niet zoveel aan haha.

13. NinaD

NinaD Niet meer actief

Alkina en Loontje,
    Dank je wel voor jullie antwoorden!

Loontje,
    Wat prettig dat je tp in eigen cyclus kon krijgen! Heerlijk zonder bijwerkingen van hormonen....:)

Alkina,
    Utro heeft dit keer fantastisch zijn werk gedaan! :D Hoe was jouw echo?

Ik ben het vertrouwen in mijn eigen cyclus/hormoon huishouden best kwijt, zodoende wil ik er alles aan doen wat mogelijk is en tegelijkertijd wil ook weer niet overdrijven.....;):D

Sassebas,
    Zo te horen hebben jullie ook al het nodige mee gemaakt. Ik ben nu ook met DHEA bezig. Er zijn veel goede resultaten ermee. Laten we vanuit gaan dat het voor ons ook tot succes gaat leiden! :)

Whisfull,
    Gelukkig begrijpen we elkaar hier:).....het is allemaal niet makkelijk! Ik vind het heel erg sterk van je dat je doorzet!

Marija,
    Een grote wens hebben, alles er voor doen en dan toch nog geen resultaat is heel zwaar....:( Je doet er zeker goed aan om nu voor jezelf te zorgen! Ik ben er in mmm erachter gekomen dat het goed zorgen voor jezelf het belangrijkst is. Heel veel sterkte!

14. NinaD

NinaD Niet meer actief

Assistente I van DD heeft geregeld dat wij het ingevulde form binnen 1 wk gekregen. PNO reageerde na ongeveer 2 wkn.

15. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Ja zie je, nou ik heb assistente I gemaild. Dus nu even afwachten. Wil t zo graag voor de hysteroscopie geregeld hebben met de verzekering.

16. Dreamer82

Dreamer82 Actief lid

18 jan 2013
    207
    0
    0
    Marija ik snap je zoooooo goed. Ook dat groen van jaloezie, echt herkenbaar! Ik moet zo vaak aan je denken. Heel gek want ik ken je niet eens echt, maar het is wel zo. Vind het zo naar voor jullie! Die verschrikkelijke achtbaan gun je niemand. Ik schaam me ook bijna ten opzichte van jou dat ik wel zwanger ben. Wat een vreselijk contrast, zo veel pech en zo veel geluk. Moeilijk om dat naast elkaar te zien. Ik gunde het iedereen in de MMM al meer dan anderen om zwanger te worden, maar nu ik zelf zwanger ben is dat gevoel alleen maar sterker. Hoop dat ook jou het heel snel gegund is!! Dikke knuffel.

17. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Ik begrijp je gevoel ook helemaal! Ik had precies hetzelfde.
    Als de verse tp niet werkt, zou ik als ik jou was vragen om progynova bij een cryocyclus. Ik heb dat de laatste keer voor het eerst gebruikt en mijn bms is nog nooit zo dik geweest. Ik ben er heilig van overtuigt dat dat er voor gezorgd heeft dat ze nu zelfs allebei zijn blijven zitten. Dat nestje was zooooo mooi!

De echo was overigens weer geweldig. Ze zijn super gegroeid en lopen zelfs twee dagen voor op groei. Echt zo mooi om te zien. Armpjes en beentjes bewegen al. Niet normaal zo trots als ik ben... ik geloof dat ik het nu eindelijk ga geloven dat dit weleens goed kan blijven gaan... :)

18. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Ik dacht binnen een week na ons gesprek. Maar dat weet ik niet helemaal zeker meer. en toen was het ook minder druk dan nu geloof ik.

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Aklina: wat fijn dat je echo goed was en al twee bewegende kindjes hebt gezien. De kans dat het misgaat wordt echt heel klein nu, dus ik denk ook dat je er toch maar voorzichtig aan moet gaan wennen dat je het dit najaar heel druk gaat krijgen.
    @Marija: ik herken je gevoel heel goed, meid! En denk dat iedereen het hier begrijpt. Ik heb soms wel eens periodes dat ik het 'ik ben zwanger' topic of het 'testtopic' gewoon even vermijdt. Vooral de verhalen dat mensen een keer onveilig hebben gevreeën en dan ook nog eens niet precies op de eisprong die zo maar zwanger zijn geraakt. Ik gun het iedereen van harte. Maar na ruim 2 jaar zo je best doen en met 2 mislukte ivf-pogingen is het wel zuur als we dan nog met lege handen staan. Een dikke knuffel!

Wij gaan zo richting DD vertrekken om alvast bloed te laten prikken. Heel onwerkelijk dat je daar straks ook voor een punctie en tp heen moet. Maar dat had ik overigens ook bij Nijmegen, toen we daar van te voren ook al een keer gekeken hadden. Ook dat wende snel.

20. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    @Marija; kan het me goed voorstellen, al helemaal vlak na zo'n enorme teleurstelling. Dat is helaas het nadeel van een forum waarbij iedereen tegelijk bezig is met een behandeling. Ik heb tot nu toe ook alleen maar meegemaakt dat ik degene was waarbij het dan weer mislukte. Ik probeer het gevoel van 'oneerlijk' los te laten en me alleen op mezelf te focussen. Wat uiteraard ook niet altijd lukt. Sterkte meis, het is niet niks wat je allemaal hebt meegemaakt! Het heeft tijd nodig...

@Sneeuwmees: Succes daar in DD! Het is inderdaad wel gek, maar alles went.

@Aklina: Wat heerlijk dat de echo goed was! De kans dat het misgaat is nu zo klein....maar kan me voorstellen dat je het haast niet kunt geloven allemaal.
    Het is nu heel druk in DD dus? Ik heb ook geen antwoord op mijn mail nog. Het gekke vond ik dat ik de rekeningen wel binnen mum van tijd in huis had, ook de rekening met het gesprek en de brief (die ik dus nog niet heb..). We hebben donderdag gesprek gehad en maandag had ik dus al post. Maar blijkbaar duurt het allemaal wat langer. Ik baal er wel van omdat straks de hysteroscopie + immunologische onderzoeken er ook aankomen en straks moeten we alles steeds voorschieten.

@iemand die een hysteroscopie heeft gedaan in DD; hebben jullie gebeld op de 1e dag vd menstruatie?

@iemand die me kan vertellen wat het advies van DD is ten aanzien van sporten tijdens behandeling en vooral na terugplaatsing/prille zw schap?

Deel Deze Pagina