ICSI in Dusseldorf deel 2

Discussion in 'MMM clubs' started by Babii, Jan 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elize, ik ben een fanatieke sporter, maar ik kreeg het advies om na de terugplaatsing een week rust te nemen. Wandelen of zwemmen mag wel, maar ik ben meer van de spinning en hardlopen en dat mocht niet. Voelt rot, omdat je door de hormonen behoorlijk aankomt. Maar achteraf is het mij alles waard geweest. Ik sport nu weer, maar minder lang en wat minder vaak en op een rustiger tempo. Ik heb een hartslagmeter aangeschaft, dus ik let goed op hoe hoog ik zit.

2. Karin75

Karin75 Actief lid

Mar 20, 2012
    237
    0
    0
    @ Marija, heel begrijpelijk dat je even afstand doet van dit forum...het is niet niks wat jullie achter de rug hebben. Heel veel sterkte meid.

@ Wishfullthinking, logisch dat ook jouw hoofd even niet stond naar dit topic. Weet je al wanneer jullie weer een poging gaan doen?

@ Aklina, mooi dat alles goed was met de kleintjes!

@ Elize84, zit nu zelf in een poging en tijdens de behandeling sport ik wel gewoon, na de terugplaatsing niet, ze adviseren ook om dan wel wat rustiger aan te doen...Lees dat je in DD een hysteroscopie gaat doen. Heb ik wel gehad in het verleden maar niet in DD. Weet zo niet op welke cyclusdag ze dit doen in DD. Ik zou even bellen, mijn ervaring is dat dit sneller gaat dan mailen...Alvast succes de komende periode

@ Sneeuwmees, succes vandaag met bloedprikken in DD!

@ NinaD, ik kan je ook niet helpen, heb nix gebruikt in de wachtweken... maar ook nooit succes gehad.... : (

@ Loontje85, leuk dat je nog zo meeleeft met de rest hier!

@ Sassebas, wat naar dat er geen bevruchtingen optreden terwijl je wel steeds genoeg eicellen hebt. Zit je nu weer in een poging? Succes
    in ieder geval.

3. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

May 16, 2010
    3,079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    Meiden, ik lees met jullie mee en denk aan jullie! Heb alleen de puf niet om uitgebreid te reageren. Als ik me beter voel ga ik dat zeker nog doen!

Liefs, Djuuzie

4. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    @elize: vanaf dat mijn eierstokken gevoelig werden door het stimuleren heb ik niet meer gesport (was ook redelijk fanatieke spinner). Ben nu net van de week weer voor het eerst naar de sportschool geweest. Eerder voelde gewoon niet goed voor mij. Ben nu rustig begonnen met paar cardio-apparaten en wat spieroefeningen. Hou de hartslag in de gaten, dat het niet te gek gaat.
    Wat betreft rekeningen: de facturatie-afdeling in DD heeft in ieder geval geen achterstand, zullen we maar zeggen :D Vaak binnen een week de factuur al in huis, behalve die van de ivf, die kwam pas na de positieve test. Weet niet of ze dat bewust pas na de uitslag sturen.
    Helaas was PNO erg laat met uitbetalen, dus ik heb meer dan een maand op 2.000 euro zitten wachten.

5. Elize84

Elize84 Bekend lid

Dec 2, 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Ik doe 2 x pw aan Pilates, op zich is dat heel rustig, maar wel zwaar voor de spieren. Juist je buikregio (powerhouse) moet je continue aanspannen en trainen..vraag me dus af of ik dat kan blijven doen ;).
    Met name dus de buikspieroefeningen. Verder doe ik zumba en hardlopen doe ik graag met mooi weer. Die twee zal ik sowieso niet gaan doen dan.
    Ik durf echt bijna niets na tp, alleen wandelen met de hond. Sinds ik ergens heb gelezen dat ook stofzuigen belastend kan zijn laat ik dat zelfs liever tijdens de wachtweken :S. Ergens denk ik; onzin, maar als je zoiets hebt gelezen dan blijft dat toch in je achterhoofd zitten.
    Ik ben dus ook bang dat, stel dat ik ooit nog eens zwanger mag raken, ik veel te krampachtig ben omdat ik niet zeker weet of het goed is etc.
    Moet zeggen dat ik gelukkig geen kg ben aangekomen na 2 icsi's en 7 terugplaatsingen. Vind het alleen zo irritant dat ik nu steeds weer een paar weken niet sport en dan weer opnieuw begin.

6. sassebas

sassebas Actief lid

Feb 12, 2010
    183
    0
    16
    Overijssel
    bij de eerste ivf begin 2012 had ik 4 bevruchtingen: 2 tp en 2 cryo's, beiden mislukt, met een veel te vroege menstruatie. Ik had geen vertrouwen meer in de embryoscope. Dat was de 1e keer voor ons namelijk.
    Bij de 2e ronde had ik 1 bevruchting en tp (uit 13 follikels!), de nadere 2 bevruchtingen lieten het afweten een dag na de tp->geen cryo's voor ons dus deze ene MOEST het worden, helaas.
    Toen zeiden we: bij de 3e poging geen embryoscope meer, gewoon snel terugplaatsen-met aspirine/suprefact en AH, onze dochter was nl maar 3 of 4 cellig (ik had 2 terugplaatsingen, miskraam van één bij 9 weken). maar de 3e poging bracht bij 11 follikels 9 goed eicellen en maar 1 matige bevruchting die de dag erna al stopte met delen...ik was toen écht gevloerd! En de poging telde wel uiteraard...manlief is gezond, ik ben gezond, AMH is laag (0.44 in jan 2012). Dr. S zegt verouderde eicellen, slechtere kwaliteit. tja, dat zal t m wel zijn dan...nu flink aan de POMgranaatappelsap en DHEA.

Ik zit nu op dag 18 van de cyclus, de volgende ronde/cyclus is voor ons. De 19e maart een uitgangsecho en planbespreking...

7. Elize84

Elize84 Bekend lid

Dec 2, 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    @Sassebas: heel veel succes de volgende poging, pfff wat heb je al wat doorstaan!

Ik heb bericht van een andere assistente, M. die blijkbaar ook Nl is! De brief was nog niet ondertekend :(..nu krijg ik alles volgende week opgestuurd. Nouja, weet ik in ieder geval eerst weer genoeg.

8. NinaD

NinaD Niet meer actief

Hoi ladies,
    Ik heb helaas weer een blaasontsteking, de derde sinds ik in de mmm zit...:( ergste is dat ik door de AB me echt belabberd voel. Ik blijf de komende dgn zeker mee lezen, maar geen energie om te reageren. Prettig weekend allemaal!

9. anjav

anjav Fanatiek lid

Dec 11, 2011
    1,690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Marija: het is begrijpelijk dat je even afstand neemt. Ik vind het echt zo klote voor je! Ik herken je gevoelens van jaloezie ook hoor! Ik denk dat elk mmm meisje die gevoelens wel begrijpt! Neem je tijd. Sterkte meid. Knuf!

10. anjav

anjav Fanatiek lid

Dec 11, 2011
    1,690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nina: wat balen van je blaasontsteking. :(
    Ik hoop dat je je snel weer beter voelt!

11. anjav

anjav Fanatiek lid

Dec 11, 2011
    1,690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Alle nieuwe meiden: helaas welkom hier!

Aklina: hoe gaat het met mijn mede tweeling mama? ;)
    Voel je je goed?

Rest; ik lees nog wel mee, maar heb niet altijd de puf om te reageren met die 2 doerakken van mij. Zeker niet als ik alleen thuis ben.
    Maar ik leef echt met jullie mee!

12. NinaD

NinaD Niet meer actief

Wat geweldig zo'n mooie echo! Gelukkig dat het zo goed gaat! Ik kan me jouw trotse gevoel erg goed voorstellen.....hoop dat je binnenkort de onzekerheid ruimte maakt voor heerlijk genieten! :)
    Dank je wel voor jouw advies! Ik heb het meteen op mijn lijstje van vragen gezet. Wat goed dat het voor jou zo goed gewerkt heeft!
    Geniet ervan!

13. Tevka

Tevka Niet meer actief

Hallo lieve meiden.
    Sorry loop 10 pagina's achter...
    Heb ff geen puf om terug te lezen. Ga ik later doen. Moet ff van me afschrijven. Heb net weer zo moeten stressen.
    Ik moet over 5 dagen (normaal gesproken) ongesteld worden.
    Dan mogen we weer beginnen en moet ik vanaf cyclusdag 1 beginnen met progynova.
    Ik was van plan dit maandag te regelen/bestellen bij mijn apotheek.
    wat denk je ... juist vandaag (in het weekend) breekt mn menstruatie door en ik heb (uiterdaard) niets in huis.
    Heb gelukkig naar een nood-apotheek kunnen bellen en die hebben het op voorraad.
    Pffffffff het zit allemaal zo tegen he.

Ik moet nu ff als een dolle m'n huisje poetsen...wachten tot mn dochter wakker wordt en dan maar naar de apotheek.

En vanavond ga ik uitgebreid op de IPad alles even terug lezen.

14. Miss76

Miss76 Bekend lid

Jan 24, 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Hmmm.. had gister onderstaand bericht al gepost maar omdat 'ie zo lang was, moest 'ie eerst nog langs de moderator. Denk dat ze me vergeten zijn! Hier alsnog :)

Hallo lieve meiden!

Daar ben ik weer. Ik heb na mijn 4 dagen in Spanje (wat heerlijk was, ook al zaten we met de kachel aan binnen!) even de tijd moeten nemen om alles op een rijtje te zetten. Ik ben de laatste weken zo opgeslokt door de angst dat het niet meer gaat lukken om zwanger te worden, dat ik op zoek ben gegaan naar manieren om wat rustiger te worden en wat meer vertrouwen te krijgen.

Ik heb daarom woensdag een yogales genomen en ben van plan dit 2 keer per week te gaan doen. Verder heb ik een app gedownload (Headspace) waarmee ik iedere dag 10 minuutjes mediteer (is niet zweverig, gewoon even je hoofd legen). En vandaag ben ik voor een sessie naar mijn therapeut gegaan om te proberen wat orde in de chaos in mijn hoofd te scheppen. Zij is een vriendin die psychotherapie studeert en me 1 1/2 jaar geleden ontzettend geholpen heeft met het verwerken van een pittige posttraumatische stressstoornis nadat ik was aangerand. Ze kent me dus goed en weet hoe mijn brein werkt ;)

Omdat ik denk dat jullie allemaal wel iets zouden kunnen hebben aan wat wij vandaag besproken hebben, zet ik de adviezen/tips/inzichten die zij me gaf hieronder voor jullie op een rijtje. Het is soms wat staccato opgeschreven en erg op mijn situatie gericht. Maar toch kan ik me voorstelen dat je er voor jezelf altijd wel een paar punten uit kunt halen. Hier komen ze:

We weten iets maar we weten ook niets. Wat de lage AMH waarde in mijn (of jouw) specifieke geval precies betekent, weten we niet. Er kan ondanks die waarde van alles goed gaan of dankzij die waarde van alles mis gaan. Daarom heeft het geen zin om erover te piekeren. Wat er gaat gebeuren valt niet te voorspellen.

Percentages zeggen niets. Iedere vrouw is uniek en ik (of jij) kan net zo goed die ene zijn die wel zwanger wordt.

Doe bij iedere poging alsof je kans 50/50 is. Wel of niet zwanger. Dat is beter te behapstukken dan je blind te staren op (en depressief te worden van) de lage kansen die je volgens de statistieken hebt.

Geen enkele vrouw weet wat haar kansen zijn en of ze uberhaupt zwanger kan worden. Ongeacht haar leeftijd, medische geschiedenis en diagnose.

Veel vrouwen zijn misschien wel zwanger geworden met zo’n lage AMH waarde maar hebben dit nooit geweten omdat ze niet in de medische molen zijn beland.

Mijn negatieve kant focust op de slechte prognose en wil me beschermen tegen teleurstellingen en slecht nieuws. Mijn positieve kant wil er vol voor gaan en ervoor vechten om zwanger te worden. Als de negatieve kant te hard schreeuwt, komt de positieve kant naar boven om tegengas te geven (het gaat vast nooit lukken -> heus wel, het MOET gewoon lukken). En als de positieve kant te veel aanwezig is, komt de negatieve kant de positieve gedachten om zeep helpen (het gaat vast lukken -> wat denk je nou zelf, met zo'n lage AMH waarde). Dit gevecht speelt zich voortdurend af in mijn hoofd. Het zou beter zijn om te accepteren dat ik deze situatie en de uitkomst niet in de hand heb. Ik kan er geen controle op uitoefenen, ik kan niets veranderen aan de uitkomst. Dus kan ik mezelf en mijn lichaam beter open gaan stellen voor wat komen gaat. En geloven dat ik zwanger kan worden zolang er kansen zijn.

Zolang mijn energie in mijn hoofd (bij mijn gepieker en gestress) en mijn hoge ademhaling (veroorzaakt door de paniek en de stress) zit, stroomt er te weinig energie naar de plek waar het nodig is: mijn buik. Daar waar het nieuwe leven moet gaan ontstaan. Dus uit mijn hoofd en in mijn buik!

Mijn angst, die mij nu zo verlamt, wordt veroorzaakt door constant te denken aan alle negatieve uitkomsten die de komende tijd zouden kunnen gaan komen. Dat mijn follikels niet gaan groeien. Dat er geen eitjes in de follikels zitten. Dat mijn eitjes niet bevruchten. Dat mijn bevruchte eitjes niet in willen nestelen. En dus dat ik niet zwanger word. Maar daar zijn we nog helemaal niet. Ik ben bang voor dingen die nog helemaal niet aan de orde zijn. Voor hetzelfde geld gaan al die stappen wel goed. Ik moet niet te ver vooruit denken maar stap voor stap dit traject doorlopen. En dus in het NU leven.

Zelfs als we op een dag uitbehandeld zijn in het ziekenhuis, zou ik nog zwanger kunnen worden. Zolang ik nog een eisprong heb, is er een kans. Er hoeft maar 1 goed eitje tussen te zitten!

Ik hoop dat jullie hier ook een beetje steun aan hebben. Het maakt mij wel rustiger, merk ik nu al.

Ik denk dat ik een week niet schrijven niet meer in ga halen (heb wel meegelezen dus ik ben op de hoogte en leef met ieder van jullie mee!) dus ik pak het vanaf vandaag weer op. Ik heb wel het gevoel dat ik in mijn poging wat rustiger te worden, misschien ook iets minder op het forum moet proberen rond te hangen. Want ik zit er nu al wekenlang hele dagen op en soms stelt het me gerust en biedt het me troost, maar op andere dagen vraag ik me weleens af of het niet teveel stress oplevert omdat het een dagtaak op zich is. En een beetje afleiding van het traject opzoeken (sporten, huishouden doen, eindelijk eens fotoalbums maken van de eindeloze digitale voorraad foto's, etc) zou volgens mij ook wel gezond zijn. Moet daar nog wat balans in gaan vinden. Maar weet niet of het me gaat lukken hoor ;)

Voor nu een heel fijn weekend allemaal en succes/sterkte/geluk met wat jullie nu bezighoudt!

Liefs, Miss

15. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

May 16, 2010
    3,079
    0
    0
    Gelderland
    @PNO, ik had op de dag dat ik de rekening ontvangen had (vorige week zaterdag) Deze meteen ingediend. Ik heb het geld al terug. Stond donderdag al op mijn rekening. Ze zijn erg vlot met uitbetalen. Ik heb tot nu toe de anesthesie en de icsi zelf terug gekregen. De imsi en de embryoscope heb ik eer gisteren ingediend en heb vandaag ook de rekeningen van het bloedprikken gekregen. Dus die gaan van t weekend ook ingediend worden.
    Er is trouwens ook een handige PNOzorg app. Kan je een foto van je (Nederlandse) rekening maken en dan zo indienen. Echt super makkelijk!

@ Elise, je moet qua sport denk ik gewoon doen waar zij je goed bij voelt. Dat is het belangrijkste. Ik heb bij mijn behandelplanbespreking het formulier meegenomen en dokter S heeft het meteen ingevuld. Ik had al het voorwerk gedaan en hij hoefde alleen nog maar in te vullen welke behandeling en welke medicatie er gebruikt zou worden. Een paar stempels er op en het was klaar. Meteen opgestuurd naar PNO (via mail en post). Voor ik twee weken later begon met de poging had ik al toestemming.

@Sassebas, welkom hier in het toppic! Hopelijk doet je DHEA je eitjes goed.

@NinaD, beterschap!

@Tevka, wat een stress! Je kan er soms geen pijl op trekken op die ongi’s. Gelukkig is er een nood apotheek waar je naar toe kan.

Ik heb vandaag weer getest. Heb er weer een digitale tegen aan gegooid. Deze gaf nu zwanger 2-3 aan. Heb Dusseldorf gebeld en een afspraak voor een echo gemaakt op 29-3 om 10.30 bij dokter H. Ik ken deze niet. Maar dokter S is er niet die dag. Ga wel proberen of hij niet in nl kan. Moet woensdag toch terug voor controle dus vraag het dan meteen even. Weet iemand of er bij 5 weken al iets te zien in? Dan vraag ik misschien ook wel een echo ;)

16. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

May 16, 2010
    3,079
    0
    0
    Gelderland
    DD-meisjes
    Aklina - ICSI 3 - cryo cyclus
    Cozzen
    Ddees70 - ICSI 4
    Desire vd Beek
    Djuuzie - ICSI 3
    Dreamer82 - ICSI 2
    Druufke - ICSI 3
    Elize84 - ICSI 3
    Elles11
    Jolanda1971 - ICSI 8
    Karin75 - ICSI 7
    Kitty17 - ICSI 5 - 1e kindje
    Linbabylin - ICSI 3
    Maartje84
    Marija ICSI 7 1e kindje
    Majo - ICSI 6 - 2e kindje
    MissGin - ICSI 3 - 2e kindje
    Monatoetje84
    NinaD - ICSI 2
    Sneeuwmees - IVF 3 - 2e kindje
    Stiertje73 - eerste IVF (hiervoor 1x ICSI gehad)
    Tevka -ICSI 1 - 2e kindje
    Yj81
    Wishfulthinking - ICSI 2
    Juffie26

Agenda:

Maart:
    25: NinaD - uitgangsecho + behandelplan
    29: Djuuzie - 1e echo

April:
    11: MissGin - Uitgangsecho + nieuw behandelplan
    25: Monatoetje84 - Intakegesprek dr S.
    25: Sneeuwmees - Intakegesprek dr S.

ZWANGER en uitgerekend op:
    08-10: Stiertje
    15-10: Desire vd beek
    16-10: Yj81
    19-10: Dreamer
    20-10: Aklina (tweeling)
    20-11: Djuuzie

Geboren:
    20-12-2012 Meisje - Fireangel (met 39w3d, 3e icsi-imsi poging, 4e tp)
    21-12-2012 Meisje i.sa - Juffie26 (met 37en3d, 1e icsi poging)
    22-12-2012 T.ygo - Loontje85
    07-02-2013 Mila & Luka - AnjaV
    13-02-2013 Nina

17. Elize84

Elize84 Bekend lid

Dec 2, 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    @djuuzie: ik heb t formulier bij de intake al gegeven, hebben nog geen behandelplan besproken. Omdat ik eerst aanvullend onderzoek krijg. Ook moest er nog een brief bij daarvoor. Maar het komt vast allemaal op tijd in orde. In ieder geval voor we starten met een nieuwe poging en misschien al voor de hysteroscopie. Ben gewoon wat stressig omdat t nieuw is en om veel geld gaat. Goed te horen dat ze wel snel uitbetalen als er toestemming is gegeven.
    Qua sporten blijft dat lastig. Ik voel me er goed bij, maar is het ook goed? ;)
    Wat fijn dat je test weer zo goed was! Met 5 wk is er nog weinig te zien schijnt, beter na 6 weken echo doen. Zo super dat het gelukt is bij jou!
    Waarom is er bij jullie voor imsi gekozen eigenlijk?

18. Elize84

Elize84 Bekend lid

Dec 2, 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    @tevka: wat een stress elke keer! Ik heb ook altijd liever alles al in huis. Maarja gelukkig is het goed gekomen! Ik duim heel hard voor je deze maand!

19. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

Sep 19, 2008
    3,465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @Djuuzie: ik heb met 5+1 een echo gehad en toen was er een vruchtzakje te zien. Verder nog niets. Ik zou rond de 6 weken een echo doen, eerder heeft niet heel veel zin. Wat heerlijk dat de digitale 2-3 aangeeft !

20. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

Aug 7, 2012
    4,828
    2,498
    113
    Female
    gisteren de punctie gehad..

7 eicellen verkregen..

vanmorgen tel DD.. 3 van de 7 niet rijp..

en het onvoorstelbare van alles de andere 4 NIET bevrucht(ondanks 1,5 milj zaadcellen en PICSI)

nog aan het herstellen van de punctie en dan dit nieuws..
    het zet je weer met beide benen op de grond!

hier heerst intens verdriet... we voelen ons zo verslagen!!
    we kunnen het gewoon niet beseffen!!!
    eindelijk hadden we meerdere follies..(met zon laag AMH)
    en nu dit weer!!.. mijn god wat doet dit zeer!!

hoe nu verder??

5 april pas een gesprek met S omdat deze vanaf maandag met vakantie is voor 2 weken!!"

"kruipt weer weg in het donker holletje"

Share This Page