@ Wish: Jeetje meis wat ongelooflijk klote! Kan me goed voorstellen dat je er even doorheen zit meis!! Dikke digi knuffel!! Wat raar dat ze zeggen dat Dr. S er de komende 2 weken niet is.....ik heb nl donderdag een afspraak bij hem. @ Kitty: Wauw meis gefeliciteerd!!! Een tweeling.....zo bijzonder!!!!
@Miss: ik had je tips even gemist gisteren (zat op mijn telefoon onderweg bij te lezen), maar moet zeggen dat het voor mij erg herkenbaar is (vooral dat scenario-denken) en dat het positieve zo af kan wisselen met het negatieve. En op zich moet ik zeggen dat ik aan jouw tips ook wel veel heb. Zal het lijstje eens opslaan, zodat ik mezelf af en toe even kan 'toespreken'. @Tevka: wat raar dat je ongi nu weer lijkt te stoppen. Als je het kan gebruiken om weer verder te kunnen gaan, dan lijkt moeder natuur niet mee te willen werken. En als we niet ongi willen worden, dan krijg je het zomaar.
vrijdag is de punctie door Frau H gedaan.. ze zei dat ze het heel druk had omdat ze alle patienten van S moest over nemen omdat hij met vakantie is gister aan de tel bevestigde Claudia dit nogmaals.. dat S vanaf 2 april pas weer zou beginnen
Hallo Allemaal, Ik ben al heel lang een meele(z/v)er op dit forum. Wij lopen zelf ook sinds vorig jaar in Dd en helaas afgelopen week wit getest na onze 2e ivf.. en helaas ook geen cryo´s meer. Een flinke domper dus. Nu maar weer proberen op te laden voor de 3e poging. Tot nu toe hebben we de echo´s in Dd gedaan, maar voor de volgende poging zijn we er over na aan het denken ze in NL te gaan doen. Is er al iemand die ervaring heeft met PNO en het uitbetalen van de declaraties als je in NL de echo´s hebt gedaan? Wordt je dan gekort? Of krijg je gewoon 2x NL tarief vergoedt?
@Elise, moet je daar ook toestemming voor hebben dan? Dat hoort officieel niet bij de behandeling toch? Snap dat je nu inmiddels wel eens bericht wil! Wil idd wel iedere week een echo. Ik kan het ook allemaal niet geloven. Misschien na mijn eerste echo. @Tevka, thanx voor je felicitatie! Maareh, je menstruatie zet nu niet door, vreemd Morgen idd maar even naar dd bellen. @Kitty, wow een tweeling! Dubbel gefeliciteerd! Ik ga proberen de echo in nl te laten doen. Maar als dit om een of andere rede niet kan dan heb ik m maar alvast staan @Miss, ben even een paar paginas terug gegaan om je bericht te lezen. Het is erg herkenbaar wat je schrijft. Je gedachten leiden soms hun eigen weg en dat ken ik ook wel. Het zijn goede tips van je therapeut! @Druufke, ik zou even bellen naar dd als ik jou was om de afspraak even te checken. Zo sta je er voor niets. @Sam, ik heb de echos in nl gedaan (en ben ook bij PNO verzekerd)Hiervoor is niets gekort op de vergoeding. Heb gewoon recht op 2x het nl tarief. Ik heb ook het grootste gedeelte van mijn declaraties al terug gestort op mijn rekening. Nog voor we het aan dd betaald moesten hebben. Ik ben er positief over in ieder geval.
Succes wel bellen hoor Dit heb ik elke maand zo'n 5 of meer dagen voor mijn echte ongi. Deze week zat ik op mijn ongi te wachten en had ik vorige week 2 dagen af en toe wat rood verlies, maar mijn temperatuur was nog niet goed gedaald daar zie ik dan aan of het mijn ongi is of niet, maar ik was wel in de stress zou het nou toch dan ongi zijn of niet. Maar gisteren temperatuur naar beneden en bloed verlies dus dit is mijn ongi en morgen dus beginnen met spuiten. Verder een knuffel voor iedereen die het kan gebruiken, en geniet voor de zwangeren. Ik lees wel alles maar reageren gaat haast niet.
Er is inderdaad zoveel te lezen, zoveel herkenning en zoveel verdriet, hartverscheurend. Ik besef elke dag mn rijkdom, dat ene eitje wat onze dochter is...Maar met lege handen blijven na 7 of 8 ivf/icsi's, zo onvoorstelbaar oneerlijk. Ik heb destijds ook mijzelf kapot gehuild. Maar toch zijn wij één ronde NIET overgeslagen...dat moment wat je een ander ook zo graag wilt mee laten maken... Mijn zusje onlangs 1e ivf gedaan, nadat hun dochter onlangs 1 jaar is geworden (enige cryo uit 3e ivf DD, ook een wonder. Zusje heeft ernstige endometriose). En wat denk je: ondanks cystes en endo/verklevingen zwanger (1 bevruchte eicel uit 4 eicellen, dus het ene wondertje bleef zitten, gelijk al). Zusje overdonderd, maar nog pril en helaas veel bruinverlies. Of het goed blijft gaan is de vraag. Ze heeft voor haar dochter ook een miskraam gehad, de angst is groot nu. Maar meiden zeg: 1 uit 4 en bingo. Het kán dus! En dat je de dag na de punctie al gebeld wordt met : geen bevruchtingen (ik had 9 follikels), dat is een mokerslag, met geen pen te beschrijven! Je hebt nog napijn van de punctie en waarvoor? Nop! Boos en verdrietig.
Thx voor de tip.....ik ga morgen zeker bellen. Ben afgelopen woensdag geweest bij dr. H geweest omdat hij er toen niet was. Moest een afspraak maken bij dr. S voor deze week. Ik vroeg voor de woensdag maar toen zat ie vol..... Kon alleen donderdag want vrijdag was hij er niet..... Nou ja.... Ik ga er morgen wel even achter aan!
@Djuuzie: dank je. Dat klinkt goed met pno. Heb je het ook aangegeven op het toestemmingsformulier? Waar heb je de echo´s laten doen trouwens? Geen communicatiefouten? Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens! Ik heb ook al het een en ander teruggekregen van pno. Ook dhea kreeg ik (met receptje erbij) gewoon vergoed!
Dank je wel Sam11! Op het toestemmingsformulier staat de vraag of je ook in nl echo/bloed onderzoek wil laten doen. Zo ja dan moet je aangeven in welk ziekenhuis je dat wil doen. Ook moet je aangeven bij welke apotheek je je medicatie op gaat halen. Ik heb bijde in een word-bestandje gezet en als bijlage toegevoegd. Helemaal geen communicatiefouten gelukkig. Het beleid van het plaatselijke ziekenhuis is dat ze jou de uitslagen van de meting/bloed geven en je dit zelf communiceert met dd. Ik heb de echo's laten maken in het ziekenhuis waar ik mijn eerdere twee icsi's heb gedaan.
heyyy Sam11:Jij ook hier Endelijk,haha @Wishfulthinking:Wat ontzettend kl*te meid.Wat een klap weer!heel veel sterkte!! @Kitty:Wauw....2!!gefeliciteerd! @marija:hoe is het met jou nu? Hier gaat alles wel goed.Wel steeds een menstruatie achtig gevoel,maar geen bloed meer.Ik zal morgen een afspraak maken voor een termijnecho.Hoeft niet meer in het ziekenhuis.heb ook al een afspraak staan bij de verloskundige op 2 april."t wordt steeds echter allemaal...
@Sam: als ik in DD mag starten, laat ik ook de echo's in mijn eigen NL zkh doen. Wel gaf mijn eigen zkh al aan, dat ze geen opdracht mogen geven voor bloedprikken. Dat moet dan blijkbaar weer via mijn huisarts. Het wordt dus nog even een hele toernee om alles en iedereen nog even te instrueren. Zeker mijn huisarts die tot nu toe nergens bij betrokken is (wel op de hoogte dat we met ivf bezig waren).
Zoo, ik ben er ook weer even. Ik heb het even enorm druk op allerlei fronten: werk, thuis, hobbyproject, dus kan ook ff niet meer reageren op al het geschrevene. Morgen intake bij vk, zal mij benieuwen. En vanmorgen domme actie. Ik zou even snel (op hakken, want moest naar werk) iets uit de kelder pakken. Trappetje van 5 treden. En toen stond ik ineens beneden, paar treetjes gemist. Ik ben niet gevallen, want heb me nog instinctief vastgegrepen aan een paar planken, maar zal daardoor morgen wel enorme spierpijn in de schouders hebben denk ik. Vriend was boos! Vooral geschrokken natuurlijk, maar daar schrok ik dan weer van ...
@Stiertje: dat is inderdaad schrikken. Ik ben wat verder in de zwangerschap ook eens van de trap gegleden (wel met mijn kont een paar treden gedaald ) en mijn man stond toen ook wat bozig bovenaan de trap (maar ook uit pure bezorgdheid). Is allemaal goed gekomen. Dat je spierpijn gaat krijgen, zal wel bijna zeker zijn.
Echt, het zou verboden moeten zijn om trap te lopen in de zwangerschap!! Ik ben in mijn zwangerschap heel lelijk gevallen. Kantje boord geweest voor ons kindje, maar ik was ook heel lelijk gevallen. Conclusie: doe voorzichtig!!!!
Ja, ik denk dat ik maar tot oktober in bed ga liggen of zoiets! Ik heb dus niet een smak op m'n kont of buik gemaakt, maar natuurlijk van schrik wel de buik(spieren) plotseling en heftig aangespannen. Hoop dat dat niet schadelijk voor ukkie is ... Morgen maar ff vragen aan de vk.
Tevka, al contact met dd gehad? Yj, wanneer heb je je termijnecho? Stiertje, auw!!!!!!Beeb zit nog veilig verstopt volgens mij hoor. Je buikspieren even aanspannen kan volgens mij geen kwaad hoor. Je mag dacht ik nog buikspieroefeningen doen tot de 20e week. Morgen zal je wel spierpijn hebben Werd vandaag gebeld door C uit Düsseldorf. De afspraak die met mij gemaakt was moest verzet worden. De afspraak was gemaakt op een feestdag en dan doen ze alleen maar afspraken die niet op een andere dag kunnen. De afspraak is nu verzet naar 3 april om 11.25. Dan hebben we dokter S zelf. Maar natuurlijk ga ik proberen om hem in nl te laten doen. Woensdag als ik voor controle moet maar eens vragen. Heb vandaag ook moeders voor moeders gebeld. De informatrice neemt contact met me op voor een afspraak. Eigenlijk wilde ik wachten tot de uitslag van het hcg woensdag. Maar had vanmorgen nog een test gedaan en deze is zo donker dat ik denk dat ik wel voldoende in mijn urine heb. Ik ben benieuwd wanneer ze belt.
Djuuzie, goed dat je ook meedoet met mvm. Bij mij komt de medewerker komende donderdag. Ze vertelde dat hun test reageert op 500 en de kv test op 50. Vanaf 5 a 6 weken moet je daar wel ruim boven zitten.
Stiertje: auw! Wel voorzichtig doen op die mega gevaarlijke dingen die trappen heten! Hier hetzelfde hoor. Ik verstapte me laatst ook op de trap, maar kon me nog net vast grijpen. Sam: hihi, ben je eindelijk ook hier! Klote zeg, dat de poging is mislukt. Ik ga extra duimen voor de volgende poging!!
DD-meisjes Aklina - ICSI 3 - cryo cyclus Cozzen Ddees70 - ICSI 4 - 1e kindje Desire vd Beek Djuuzie - ICSI 3 Dreamer82 - ICSI 2 Druufke - ICSI 3 Elize84 - ICSI 3 Elles11 Jolanda1971 - ICSI 8 Karin75 - ICSI 7 Kitty17 - ICSI 5 - 1e kindje Linbabylin - ICSI 3 Maartje84 Marija ICSI 7 1e kindje Majo - ICSI 6 - 2e kindje MissGin - ICSI 3 - 2e kindje Monatoetje84 NinaD - ICSI 2 Sneeuwmees - IVF 3 - 2e kindje Stiertje73 - eerste IVF (hiervoor 1x ICSI gehad) Tevka -ICSI 1 - 2e kindje Yj81 Wishfulthinking - ICSI 2 Juffie26 Agenda: Maart: 23: Ddees70 - 8e dag echo 25: NinaD - uitgangsecho + behandelplan 29: Djuuzie - 1e echo April: 11: MissGin - Uitgangsecho + nieuw behandelplan 25: Monatoetje84 - Intakegesprek dr S. 25: Sneeuwmees - Intakegesprek dr S. ZWANGER en uitgerekend op: 08-10: Stiertje 15-10: Desire vd beek 16-10: Yj81 19-10: Dreamer 20-10: Aklina (tweeling) 20-11: Djuuzie Geboren: 20-12-2012 Meisje - Fireangel (met 39w3d, 3e icsi-imsi poging, 4e tp) 21-12-2012 Meisje i.sa - Juffie26 (met 37en3d, 1e icsi poging) 22-12-2012 T.ygo - Loontje85 07-02-2013 Mila & Luka - AnjaV 13-02-2013 Nina