Loontje, Jouw zoon is een schatje! Hij kijkt al gewoon in de camera.... Je zal wel erg trots zijn om zo'n moppie! Anjav, Jouw kindjes zijn lieverds, ze kijken zo rustig dat je bijna zou denken dat ze jou niet wakker houden..... Wat zijn ze trouwens snel gegroeid! Juulz, Beterschap! 10 wkn alweer .....wauw wat gaat het snel! Ik vind het echt geweldig voor je dat het zo goed gaat! Hoop dat je steeds minder zorgen maakt en meer geniet! Veel plezier met de echo! Stiertje, Wauw.....eerste semester al weer in zicht en 20 wkn echo al gepland! Het lijkt me erg geruststellend om 12 wkn grens al bijna bereikt te hebben! Hoop dat jij ook steeds meer geniet! Kitty, Kan me voorstellen dat je elke keer een perfecte echo wilt hebben en geen twijfel. Gelukkig dat je volgende week alweer een echo hebt. We duimen dat de kleine snel een en ander gaat inhalen... Alkina, Hoe gaat het met jou en de kleintjes? Djuuzie, Beterschap! Blij voor je dat het allemaal prima gaat met de bebe, mooit HCG concentratie! Elize, Heel veel succes! Ik hoop dat je snel kunt beginnen. Gelukkig gaat de tijd heel snel. 8 wkn geleden baalde ik ook enorm dat ik zolang moest wachten, maar het is nu al weer 7 wkn voorbij. Ann83, Welkom hier! Zo te horen ook een lange weg voor jullie... DD kijkt gelukkig verder dan NL, zodoende hoop ik ook voor jou dat DD jullie wens zal doen uitkomen! Ik weet zelf niets over Tese. De andere vragen heeft Loontje al beantwoord. Ik heb ook gewoon een kopie van mijn dossier mee genomen naar DD. Zij kijken of er aanvullende onderzoeken nodig zijn. De wachttijd valt nu weer mee en je kunt ook vragen of je op de lijst kan komen te staan voor wanneer iemand afbelt. Wat vitames en medicatie betreft kijkt dr. S per persoon en per behandeling. B.v. bij mij adviseerde hij mij juist alleen de gewone "mama vitames" te slikken. Verder slik ik DHEA om de kwaliteit van de eitjes te optimaliseren wegens mijn lage AMH. Veel succes! Ik zelf wacht nu gewoon op maandag! ....verder probeer ik zo goed mogelijk de pukkel die er vandaag opeens op mijn voorhoofd zit met makeup te verbergen....Bedankt DHEA! ..........nu maar hopen dat het zijn werk blijft doen!
@Ann, welkom. Je woont in het noorden, heb je eerst bij het UMCG gelopen? Wij ook. Ik zie dat jouw vragen al grotendeels beantwoord zijn. Maar mocht je nog nieuwe vragen hebben, stel ze gerust. En klets ook vooral gezellig mee!
@ Anne Wij hebben een tese gehad. Ze werken samen met een kliniek in Mulheim. Ons duits is ook erg gebrekkig, maar we hadden daar een arts die engels spreekt, erg fijn. We werden er erg goed geholpen. helaas heeft mijn man een infectie door de operatie opgelopen waardoor we nog steeds daar onder behandeling zijn. De kans is zelfs groot dat ze nu zijn bal gaan verwijderen... Komt bijna nooit voor, maar wij hebben die pech...maar de service en de mensen daar zijn echt top. Als je meer wilt weten hoor ik het wel! Wij zijn gisteren weer op fm geweest. Zaterdag word de punctie. Dokter S is op vakantie, dus krijg nu dokter K. Maandag krijgen we het aantal bevruchtingen te horen. Wij wouden graag 2 eitjes teruggeplaatst maar dat doen ze niet omdat ik nog maar 30 ben. Maar het is al wel onze 2 e poging en we krijgen er maar 3 van de verzekering... Dus ik was wel een beetje chagerijnig... We wachten het aantal bevruchtingen af, en of ze wel of niet in de embryoscope komen, dan kunnen we het misschien alsnog vragen weer....
@ikmuziek : De regels vd verzekering in Nld zijn ook dat je pas 2 terug mag laten plaatsen vanaf de 3e poging. Dus dat is ook nog iets om rekening mee te houden. Snap dat het frustrerend is. Maar er zit wel een reden achter..complicaties etc. Hoeveel tp hebben jullie gehad tot nu toe? Wat erg voor je man zeg.... @ninad: doen jullie alles in DD? Ja bij ons zijn er ook alweer 4 weken voorbij sinds de intake. Ach in de mmm leer je wel geduld! Veel succes maandag! @ann: welkom hier! Wij kregen een heel lijstje met vitamines in hoge doseringen die we nu braaf slikken. Bij ons wordt alleen dat onderzocht wat nog niet gedaan is. Ik heb ooit ergens gelezen dat de kosten voor tese op de man verhaald worden en dat het dus gunstiger is om ook bij pno te verzekeren. De wachttijd voor de intake was bij ons ongeveer 4 maand. Tese is in Mullheim toch en dat ligt er wel in de buurt voor zover ik weet.
Ikmuziek, Wat erg voor jouw man! Mmm is al erg genoeg...dan zit je niet te wachten op zo'n complicatie. Ik hoop dat het snel beter gaat! Sterkte hiermee! Ik hoop jullie dat deze behandeling succesvol gaat zijn!!!!! Heel veel succes morgen, op naar mooie bevruchtingen...... Elize, Wij doen de echo's in NL en de rest in DD. Ik ben erg blij dat we de echo's dichtbij huis kunnen doen, want 2,5 uur rijden voor 2 min echo is wel belasten....hadden we wel willen doen als het nier anders kon
Nog even en dan kunnen we starten met ivf 4. Ik wacht op de menstruatie en dan gelijk starten met Suprefact 3x dgs. Ook weer 450 Menopur per dag. Grote dozen staan weer klaar. Ik wil geen ICSI meer en geen embryoscope. Gewoon snel terugplaatsen. Eigen haard is goud waard, zo bleek ook voor dochterlief, 2/3 cellig!!!! Dr. S was weer eens verstrooid als vanouds. Gelukkig zijn wij assertief geworden in de loop der jaren bij dr. S en knikt hij netjes ja als wij zeggen hoe wij het willen, haha. t Is soms te gek voor woorden, maar jah, wij hebben die man zo nodig voor dit proces. Vandaag gehoord dat mn zusje zwanger is, 7 weken met een klein knipperlichtje. En dat bij een eerste ivf, met maar 1 bevruchting (dochtertje uit 3 ivf->laatste cryo. Zij heeft ernstige endometriose én cystes). Ik ben heel blij voor haar, het is nog pril, maar stiekum denk ik: ik wil dat óók...ben bijna 39 jaar. Hing al in de beugels toen ik 28 jaar was...10 jaar bezig om een gezin te krijgen, maar er mist nog een broertje of zusje...
Hoi dames..... Ik zal morgen uitgebrei reageren op iedereen. Kleine update: gisteren in dd voor de echo..... ( gewoon bij dr scholtes, hij heeft vanaf vandaag pas vakantie) daarop was dus echt te zien dat mijn cyclus mega ontregelt is. Moest bloedprikken on te kijken hoe mijn cyclus er nu dus voor staat. Daar is uiteindelijk uit gekomen dat ik er voor moet zorgen dat alles weer een beetje normaal word. Mag dus nu eerst 3 weken aan de pil om alles plat te gaan leggen.... Dus nu aan de pil en over 3 weekjes weer terug
Nou....leuk hoorHad ik net op iedereen heel uitgebreid gereageerd....valt die kl*te computer uit....gaat updates configureren oid. Sorry....ga het niet overnieuw doen.Wil wel nog even zeggen dat ik met iedereen meeleef.De "nieuwe starters",degenen die nu midden in een poging zitten en de zwangeren . Met mij gaat het goed!Zo nu en dan wat wee op de maag(hebben de andere zwangere dames dat ook?)en heel moe.Heb op marktplaats een doppler apparaatje gescoord en er gister voor het eerst het hartje mee gehoord,zoooo cool!10 a 15 seconden en toen was het weer weg en kon ik het ook niet weer vinden.Maar toch wel even een bevestiging.Dinsdag over een week de eerste afspraak bij de verloskundige en in diezelfde week op donderdag de termijnecho. En oh ja....heb nu een positiebroek aan ,barst uit m'n broeken,haha.
Vanmorgen de echo bij dokter S. K.ißler. Dokter S.choltens is met vakantie. Deze man spreekt goed Engels. Rechts had ik 3 follikels van 12.5 13 14.5 mm Links zaten er wel 6 grote deze waren ook 13 14 - 14.5 mm en nog wat kleintjes. Het baarmoederslijm was ook al 7.6 mm wat voor mijn doen erg goed is. Dinsdag moeten we weer terug. De punctie zal donderdag of vrijdag zijn. Mijn gevoel zegt donderdag. Ze moeten nog een beetje groeien. Ze moeten dinsdag 18-20 mm zijn. Maar dat gaat wel lukken. Vanaf vandaag een ander medicijn bij prikken om mijn eigen cyclus tegen te houden. (cetrotide) Na de tp utrogestan en superfact Iedereen succes, met wachten, behandeling en zwanger zijn.
DD-meisjes Aklina - ICSI 3 - cryo cyclus Cozzen Ddees70 - ICSI 4 - 1e kindje Desire vd Beek Djuuzie - ICSI 3 Dreamer82 - ICSI 2 Druufke - ICSI 3 Elize84 - ICSI 3 - 1e kindje Elles11 Jolanda1971 - ICSI 8 Karin75 - ICSI 7 Kitty17 - ICSI 5 - 1e kindje Linbabylin - ICSI 3 Maartje84 Marija ICSI 7 1e kindje Majo - ICSI 6 - 2e kindje Miss76 - IVF/ICSI 1 - 1e kindje MissGin - ICSI 3 - 2e kindje Monatoetje84 NinaD - ICSI 2 Sneeuwmees - IVF 3 - 2e kindje Stiertje73 - eerste IVF (hiervoor 1x ICSI gehad) Tevka -ICSI 1 - 2e kindje Yj81 Wishfulthinking - ICSI 2 Juffie26 Agenda: Maart: 23: Ddees70 - 8e dag echo 25: NinaD - uitgangsecho + behandelplan 26: Ddees70 - 11e dag echo 27: Kitty17 - 3e echo 28 of 29: Ddees70 - Punctie April: 02: Elize84 - Hysteroscopie en immunologisch bloedonderzoek 03: Miss76 - Intakegesprek dr. S 04: Stiertje - Nekplooimeting + uitslag combinatietest 08: Djuuzie - Echo + intake zkh 11: MissGin - Uitgangsecho + nieuw behandelplan 16: Stiertje - Verloskundige 25: Monatoetje84 - Intakegesprek dr S. 25: Sneeuwmees - Intakegesprek dr S. Mei: 24: Stiertje - 20-wekenecho ZWANGER en uitgerekend op: 08-10: Stiertje 15-10: Desire vd beek 16-10: Yj81 19-10: Dreamer 20-10: Aklina (tweeling) 06-11: Kitty17 (tweeling) 20-11: Djuuzie Geboren: 20-12-2012 Meisje - Fireangel (met 39w3d, 3e icsi-imsi poging, 4e tp) 21-12-2012 Meisje i.sa - Juffie26 (met 37en3d, 1e icsi poging) 22-12-2012 Jongen T.ygo - Loontje85 (met 37w3d, 3e icsi-cryo tp) 07-02-2013 Meisje&Jongen Mila & Luka - AnjaV 13-02-2013 Meisje Nina - Kippetjuh
Hoi allemaal, Bedankt voor jullie warme welkom! Erg lief dat jullie de moeite nemen om mijn vragen te beantwoorden! Toch fijn om het e.e.a te weten! @ Stiertje73: Wat leuk, jij woont dus ook in het Noorden? Wij hebben niet bij het umcg gelopen. Nadat we via de huisarts een zaadonderzoek hadden laten doen en daar geen zaadcellen in waren gevonden zijn we doorgestuurd naar het streekziekenhuis. Vanuit daar zijn we meteen weer doorgestuurd naar het Radboud in Nijmegen. Een tese zou onze enige mogelijke optie zijn en dit wordt alleen in Nijmegen en geloof Amsterdam gedaan. @ikmuziek: Bedankt voor het delen van jullie tese ervaring! Wat erg van de opgelopen infectie! Jeetje! Ik had er wel eens van gehoord maar dat lijkt dan een ver-van-je-bed-show... Zo weinig kans en dan moeten jullie juist die pech hebben. Sterkte! Doen ze de tese trouwens op dezelfde dag van de punctie? En hoever is het ziekenhuis waar de tese wordt gedaan vanaf Dusseldorf? Fijn dat ze daar Engels spreken, daar weten we ons wel mee te redden! Hebben jullie trouwens een gewone tese of micro tese gehad? En hebben ze veel rietjes kunnen invriezen? Was dit trouwens jullie eerste tese?? Sorry voor de vele vragen! @Sassebas: Wat geweldig voor je zusje dat ze na de eerste ivf behandeling zwanger is! Kan me heel goed voorstellen dat het ook heel dubbel moet voelen.... Je gunt het iedereen, maar jezelf toch het meest.. Is er iemand die al ervaring heeft met een 4e vergoede poging van PNO? Fijn weekend allemaal!
Punctie net gehad, 12 eitjes! Bener erg blij mee. Helaas hebben ze er 35 minuten over gedaan om het infuus in mijn arm te krijgen..... Mijn aders waren goed verstopt. Op dit moment van blauwe zere armen dan van mijn buik
@ikmuziek: 12 eitjes, super!!! Nu duimen voor veel bevruchtingen!! Wat vervelend dat het niet lukte met het infuus! Doe rustig aan en laat je lekker verwennen! Gebruiken jullie ook nog één van de extra technieken?
Goed zo, ikmuziek! En nu op naar een mooi aantal bevruchtingen! @ego: gister 2 positiebroeken gescoord. Waaah!
@Ikmuziek: mooie opbrengst. Nu op naar de volgende spannende stap! Wanneer word je gebeld? @Ddees: jij ook al een mooi aantal klaarliggen voor de punctie! Heb je andere medicatie gebruikt dan in NL dat je een mooie score en mooi dik bms had? @Stiertje: jij al positiekleding gescoord. Ja, knellende broeken is inderdaad niet prettig, dus gelijk heb je. Heb je deze week nu ook nog een echo, of doen jullie geen nekplooimeting e.d.? @Ann: welkom hier. Voldoende ervaringsdeskundigen hier, dus al je vragen goed en graag kunnen/willen beantwoorden. Ik moet nog gaan starten in DD en heb ook al een hoop geleerd van alleen al lezen en vragen. @Tevka: mijn man had het vermoeden dat ik zwanger was, omdat ik als een bouwvakker at. Dat heb ik de hele zwangerschap wel gehad. Een wee gevoel had ik niet echt, ik had gewoon vaak mega-honger. Maar hoor wel vaak van anderen dat ze een beetje wee zijn in de maag of misselijk worden en als ze wat eten dat het dan over gaat. En jij dus ook al aan de positiekleding? Hier weinig te melden. Vandaar wel bijgelezen steeds, maar niet gereageerd. Eisprong lijkt weer geweest te zijn. Maar mijn man had wederom net last van een korte griepaanval, toen ik mijn eisprong had. Met ook even een klein piekje met wat koorts. Dus heb weinig hoop dat deze eigen poging kans van slagen heeft. Over twee weken de intake in DD en dan zullen we het wel gaan horen of Dr S. nog kans ziet voor ons. Mijn NOD valt 1-2 dgn na de intake.
Ikmuziek gefeliciteerd met de mooie opbrengst! Duim voor je dat het vervolg net zo mooi gaat worden! Verder zit ik in de meelees modus. Weinig energie om te reageren. Ben moe, moe en moe, maar zolang ik zwanger blijf vind ik het prima. Ben wel blij dat ik medicijnen heb tegen de misselijkheid. Dat was echt niet meer te houden. Gelukkig helpen ze goed. Van de week weer een echo gehad. Kreeg allemaal vragen over borstvoeding en hielprikken ed. Pff daar ben ik echt niet aan toe. Vind het ook heel raar om naar de zwangerenpoli te moeten ipv gynpoli, ik voel me er echt niet thuis. Barst ook uit mijn broeken, maar laat de knoop los. Een positiebroek gaat in mijn hoofd nog te ver. Jeetje hoezo acceptatieproblemen? Ben ook erg blij met het apparaatje dat ik ooit via marktplaats heb gekocht. Met negen weken heb ik voor de gein geprobeerd of ik al wat kon vinden en het was meteen raak. Bijna iedere dag heb ik de behoefte om de bevestiging te krijgen, dus dan luister ik even. Hoop dat ik meer lucht krijg met een week of dertien. Voor alle dames die het kunnen gebruiken een dikke knuffel en ik duim voor de mensen die in de spannende tijd zitten. Iedereen succes!
@Dreamer: vervelend dat je zo misselijk bent. Een duidelijke bevestiging dat je zwanger bent, maar snap dat dat niet de prettigste bevestiging is. Jij ook al weer bijna 12 wkn. Een schrale troost is dat de misselijkheid dan meestal ook minder wordt. Snap dat het raar is nu een andere afslag in het zkh te moeten nemen. Toen ik voor het eerst naar de vk moest, heb ik thuis in spanning (terwijl ik stijf stond van de kwaaltjes) nog een test gedaan, omdat ik bang was dat ik daar zou komen en helemaal niet zwanger zou blijken te zijn. Ook een momentje van ongeloof. Maar het went snel, hoor. Zeker als je buikje gaat groeien en je je kindje straks voelt bewegen. @Stiertje: hoe gaat het met jullie hondje? Is hij inmiddels al zindelijk? Hier is mijn eisprong weer achter de rug, al heb ik hem deze keer amper gevoeld. Normaal kan ik echt een paar uur amper staan van de pijn. Wie weet waar dit stiekem gesprongen eitje goed voor is (positive thinking, hè?)