ICSI in Dusseldorf deel 2

Discussion in 'MMM clubs' started by Babii, Jan 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. aklina

aklina Fanatiek lid

Jun 13, 2010
    1,159
    0
    0
    Purmerend
    Meiden, heb net 15 pagina's terug gelezen. Was even een weekje op vakantie dus afwezig.

Nieuwe meiden, welkom hier en veel succes. Als ik vragen kan beantwoorden zal ik dat graag doen!

Kitty, ook een twin! Wat ontzettend spannend dat de echo niet helemaal gelijk was. Hopelijk trekt alles goed bij! Wanneer heb je je volgende echo?

Progynova: ik heb geen bijwerkingen gehad en ook de bijsluiter niet gelezen. Ik ben in de volle overtuiging dat de progynova voor ons het gouden puzzelstukje is geweest waardoor beide emmy's zijn blijven zitten deze keer. Vandaag mijn laatste tabletje ingenomen. Mocht tussen de 8 en 12 weken stoppen. Strip was leeg dus 10 weken leek me een mooi moment.
    Utrogestan ga ik vanaf nu afbouwen en over twee weken mee stoppen.

Ik heb morgen weer een echo. Ontzettend veel zin in!

2. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

Oct 14, 2007
    1,247
    0
    36
    Noord-Holland
    Nou het is meer wat ik niet heb gebruikt en de manier waar op.
    In NL gebruikte ik de pil en decapeptyl en 450 IE Menopur. Nu heb ik 2x per dag 225 IE menopur en nu maar 4 dagen cetrotide om de eigen cyclus tegen te houden. En nu is het de vraag of we meer dan 5 rijpe eitjes gaan hebben. In NL waren er van de 9 elke keer maar 5 rijp en daarvan 4 bevrucht. En we gaan de embryoscoop doen (dus een dag 5 tp ipv dag 3). En ik krijg bij de utrogestan (3x2 bollen ipv 2x2 bollen) ook nog superfact als ondersteuning na de tp. Dus ik ben benieuwd wat dat gaat doen.

@Dreamer sterkte met de acceptatie, misschien helpt een positie broek hier wel bij ;)

3. aklina

aklina Fanatiek lid

Jun 13, 2010
    1,159
    0
    0
    Purmerend
    Oh ja, ik ben deze week ook al behoorlijk gaan groeien en spijkerbroek zit echt niet lekker meer, dus wij gaan morgen shoppen voor positie broek!

Dat weeë gevoel heb ik hier ook nog alle dagen. Gaat gelukkig weg als ik wat eet, ik eet nu dus meerdere keren per dag en ben dan ook al 2 kilo aangekomen...

4. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff, typ ik een hele tekst, valt mn internet weg.

Even in het kort dan,

Ikmuziek, morgen hoor je meer? Op naar mooie bevruchtingen!

Aklina, waren de kleintjes bij jou evengroot? Ik heb geen idee wat mijn kansen zijn. Geen bloedverlies geeft iig moed.

Dreamer, herkenbaar. De gyn feliciteerde ons met het goede nieuws, maar mijn man zei, feliciteer ons maar als we over 9 maanden een gezond kind op de wereld hebben gezet. Zo ga je wel denken na een lang traject.

En hier gaat het verder wel. Woensdag dus weer een echo. Afwachten of de 2e spruit goed is gegroeid. Ik vraag me alleen af of een miskraam altijd bloedverlies geeft. Stel dat het vruchtje sterft, wat voel/zie ik daarvan terug? Weten jullie dat?

5. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier trouwens nog geen last van strakke broeken. Wanneer begon het bij jullie? waarschijnlijk groot verschil als je 7 weken bent of 10/11 weken?

6. aklina

aklina Fanatiek lid

Jun 13, 2010
    1,159
    0
    0
    Purmerend
    Kitty, bij ons lopen de kleintjes precies gelijk op. Ik heb tot en met de 6e week wel bloed en bruin verlies gehad,.. maar niets verloren qua weefsel oid.
    Ik weet wel dat er niet altijd blooedverlies optreed bij verlies van 1 van de 2. Soms wordt het vruchtje en vruchtzakje steeds kleiner en wordt dan opgenomen door je lichaam. Menstruatie wordt door hormonen van je tweede vruchtje tegen gehouden dus bloeding hoeft niet altijd.
    Ik hoop zo voor je dat woensdag alles goed is.
    Vorige week paste ik nog al mijn broeken... nu al dagen in jogging broek... hihihi

7. Tevka

Tevka Niet meer actief

Hi meiden.
    Zo ff tijd om te reageren. Heb drukke dagen achter de rug.

Aklina : wat leuk positiekleding shoppen.
    Bij h&m kon ik goed slagen. Maar ik droeg ook mn eigen kleding zo lang mogelijk door.

Kitty : het groeien van je buik is echt per persoon verschillend.
    Ik groeide rond week 10 bij mn dochter.

Ikmuziek : wat spannend morgen. Hou je ons op de hoogte!?!

Dreamer het echt genieten is extra moeilijk voor ons mmm-meiden volgens mij.

Naar de rest vd meiden zwaai ik even.

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Kitty: je hoeft er inderdaad niets van te merken als de helft van een tweeling het niet redt. Maar we gaan er gewoon van uit dat je daar helemaal niet over na hoeft te denken en de tweede kleine uk flink gegroeid is afgelopen week.
    @Ddees: spannend voor je inderdaad hoe het deze keer zit met de rijpe eitjes. Zo zie je maar dat ieder mens uniek is en dat ook de medicatie niet standaard is. Dat vind ik wel het fijne van DD, dat hij naar de situatie van de patiënt kijkt en daar de medicatie op aanpast.

Ik heb nog een ander vraagje. Dit was een eigen poging deze maand. Ik vroeg me af of het misschien een keer zinvol kon zijn om eens wat utrogestan erbij te gaan gebruiken. Ik heb nog wat restjes liggen van de vorige 2 pogingen. Mijn lf fase is lang genoeg 12-14 dgn, maar omdat ik de laatste keer wel op dag 10-11 wat rozig verlies had, vroeg ik me af of het zinvol kon zijn ter ondersteuning voor evt. innesteling. Hebben jullie daar ervaring mee om dat te gebruiken buiten de ivf/icsi om?

9. aklina

aklina Fanatiek lid

Jun 13, 2010
    1,159
    0
    0
    Purmerend
    Ik heb ook wel eens tijdens in mijn eigen cyclus de lf verlengd met utro. Kan geen kwaad hoor.

10. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

Sep 19, 2008
    3,465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Sorry nog geen tijd gehad om op iedereen te reageren, ik lees wel constant mee.

Wil iedereen die met een poging bezig is ff veel succes wensen !

11. Elize84

Elize84 Bekend lid

Dec 2, 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Ja ik lees ook wel mee, maar soms zoveel! Hoop dat alle zwangeren toch genieten en de rest veel succes!

Hier alles geregeld op werk bij ons beiden ivm afwezigheid a.s. dinsdag met de hysteroscopuie en bloedonderzoek. Kijk er nu wel naar uit, weer een stap verder.
    Vandaag ook opnieuw tante geworden van een klein neefje (broer en schoonzus)... Hun kindjes verschillen maar 13 maand en ze was vd eerste ook in 1 ronde zwanger!! Zo verschillend kan het gaan...

12. NinaD

NinaD Niet meer actief

Vandaag echt een baaldag....:(
    Wij hadden zo naar vandaag geleefd, hadden veel vragen enz....
    Vanochtend 05:00 opgestaan, 05:45 vertrokken om dit keer echt ruim op tijd te zijn, afspr om 09:00,......08:20 daar aangekmen, wachtkamer was al helemaal vol. Uiteindelijk om 10:20 werden we binnen geroepen met excuses voor de uitloop.....nou goed...prima. Echo werd in 2-3 sec gemaakt, mocht me aankleden, toen ik aangekleed was, stond dr H al op, wij zeiden dat wij nog vragen hadden en behandelplan wilden bespreken.....zij zei "ja dat kan straks in de andere kamer". Zij vertelde allen dat ovaria actief zijn, bloed prikken wegens 2 grote follikels/cystes. Vervolgens meer dan een half uur in een ander wachtkamer totdat een van assistente C ons ophaalde. Dr. H bleek het onverwachts te druk te hebben om ons gesprek af te maken....:x ik was ech woedend, alleen veel kun je niet mee. Gelukkig is ass C erg aardig! Zij probeerde zoveel mogelijk vragen te beantwoorden, maar uiteindelijk moeten we voor de punctie nog bellen over andere vragen. Als laatste moest ik nog bloedprikken, maar was niet in de computer gezet...:( ....weer wachten..., half uur later werd bloedprikken goed gekeurd....alleen alle dames die bloed prikken waren opeens weg.....gelukkig 10 min later was al iemand gevonden.....kwartier verder kon er ook nog een afspr voor de uitslag gemaakt worden......:(:(:(
    Tot nu toe was ons ervaring zo goed in DD dat we dit echt niet verwacht hadden.....hopelijk dat de resultaat straks goed is!
    Nu is het wachten op ongi volgende week....

Elize,
    Succes morgen! En gefeliciteerd!

Dames,
    Vandaag geen energie meer......komende dgn kom ik weer bij lezen enz...

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Nina: jemig, wat een gedoe, meid! Kan me de anticlimax enorm voorstellen. Zo naar zo'n datum toegeleefd, al vroeg uit de veren en dan van het kastje naar de muur gestuurd. Ik hoop van harte dat je van deze poging zwanger mag raken, dan kun je er later nog eens smakelijk om lachen. ;)

14. Dreamer82

Dreamer82 Actief lid

Jan 18, 2013
    207
    0
    0
    Sneeuwmees ik zou het niet doen. Stel je voor dat je cyclus hierdoor van slag zou raken. Ik zou het risico niet nemen, maar dat is mijn mening. Je moet doen waar je je goed bij voelt.

Nina wat balen dit zeg. Echt niet netjes op zijn zachts gezegd!

15. Tevka

Tevka Niet meer actief

NinaD wat waardeloos.
    Zo moesten wij laatst ruim een uur wachten op D'r.S na de punctie om te horen hoeveel eitjes er waren geprikt.
    Nou dat had iemand anders ook kunnen vertellen.

16. Elize84

Elize84 Bekend lid

Dec 2, 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    @ninad: jeetje wat vervelend allemaal zeg! Pfff... nou hopelijk was dit de enige nare ervaring daar! Ik hoef pas volgende wk heen trouwens.

17. Karin75

Karin75 Actief lid

Mar 20, 2012
    237
    0
    0
    Tijdje niet op het forum geweest, dus snel ff bijgelezen...

@ Ann83, welkom hier...heb je al een afspr.gemaakt voor intakegesprek? De (micro) Tese gebeurt in Mullheim,dichtbij Düsseldorf en ze spreken er ook engels. Succes met alles!

@ Sassebas, jeetje, wat een historie hebben jullie ook al.. Hopelijk kan in DD jullie wens voor een broertje of zusje in vervulling gaan..

@ Druufke, vervelend van je ontregelde cyclus, nu over 3 weken van start?

@ Ddees70, succes vandaag met je 2e echo. En misschien hoor je de punctiedatum al! Hopelijk groeit er een mooi aantal.

@ Sneeuwmees, heb geen ervaring met gebruik utrobollen buiten de pogingen...zou het evt.overleggen met DD.

@ Elize84, spannend volgende week de hysteroscopie en bloedond. Beide in DD? Ik word ook weer tante, ook zo dicht op elkaar...

@ Kitty17, succes morgen, duim dat het 2e kleintje doorgegroeid is!

@ Ikmuziek, mooie opbrengst bij je punctie, hoeveel embryo's zijn er ontstaan? En wanneer heb je de terugplaatsing?

@ NinaD, wat vervelend dat er gister niet genoeg tijd voor jullie was, maar helaas zo herkenbaar...het is er gewoon te druk...Jammer.... Mocht je zwanger raken, dan is het het allemaal waard geweest en ben je het snel vergeten...mijn ervaring is hetzelfde, lange reis er heen, altijd uitloop en je staat snel weer buiten, vooral bij de echo's... Wees maar blij dat je die in Ned. laat doen. Deze poging is het reizen me echt tegen gaan staan....volgende week starten! Succes meid!

@ zwangere dames, shopze voor positiekleding!

Hier, afgelopen zaterdag de punctie gehad, 6 eicellen.Gister telefoontje gehad dat er 4 geschikt waren en dat er 2 bevrucht zijn.De vorige 2 keren in DD 3 bevrucht, dus viel me wel wat tegen...Bij hoge uitzondering mogen ze toch in de embryoscoop, doen ze normaal va 3 stuks, maar had vaker gelezen dat er soms 2 ingingen. Nu na overleg mocht dit en heb ik donderdag de terugplaatsing.

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Karin: kan me je teleurstelling voorstellen, maar wie weet is dit wel een top-duo die jou een mooie positieve test gaan bezorgen! Ook fijn dat ze in de embryoscoop mogen. Ik vroeg me ook al af of er hier wel eens uitzonderingen in gemaakt werden (qua min. aantal dan, omdat ik ook nooit een grote opbrengst zal hebben). Fijn te horen dat dat wel eens gebeurd. Krijg je ze wel allebei teruggeplaatst als ze de embryoscoop overleven?

19. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens

Zo, helaas, herkenbaar :(

20. aklina

aklina Fanatiek lid

Jun 13, 2010
    1,159
    0
    0
    Purmerend
    Karin, wat spannend weer meid. Ik hoop zo dat je donderdag 1 of 2 toppers terug geplaatst krijgt!! Veel succes met deze spannende dagen doorkomen!

Nina, wat een enorme baal ervaring. Ik heb ook wel een paar keer moeten wachten met als max 1 uur... maar dit alles bij elkaar is wel het toppunt!! Ik denk dat ze de drukte gewoon niet aankunnen op dit moment.
    Hopelijk vinden ze daar snel een oplossing voor!!!

Share This Page