HELP Wie kan me helpen...ben compleet in de war. Gaat om Menopur wat ik vanavond moet spuiten. Ik moet 225 per keer spuiten. Nu moet je die flesjes met elkaar mengen en ik zie ineens dat 1 zo'n mengsel maar 75 is. Moet ik dan 3 mengsels per keer spuiten? Snapt iemand wat ik bedoel en kan je aub helpen. Ben al aan het terugzoeken hoeveel ik vorige keer moest gebruiken. Dat was in maart. Mn geheugen zegt dat ik maar 2 flesjes samenmoest mengen...Stress!!
Tevka..Volgensmij mag je met 1 water 3 poeders gebruiken.. Dus spuit vullen met water, bij poeder doen, optrekken en weer in volgende poeder spuiten, optrekken en bij de volgende poeder spuiten.... X
*maakt even gebruik van Tevka's vraag* 4 keer poeder en 1 keer vloeistof kan dus niet? Kan ik dan bijvoorbeeld wel twee keer vloeistof en 4 keer poeder in 1 spuit doen, of zal ik echt twee keer moeten prikken? En was het nou Menopur wat af en toe zo kan schuimen? Moesten jullie de Cetrotide trouwens zelf mengen? Ik heb voorgevulde spuiten gekregen, errrg blij mee!
Ik had 150 EH Menopur en ik moest idd 2 flesjes mengen. Dus nu moet je dan 3 flesjes mengen idd. Misschien dat jij de vorige keer ook maar 150 EH moest?
Ik had van Cetrotide ook de voorgevulde spuitjes. ERG handig! En bij mij schuimde de Menopur idd ook af en toe ja. Erg irritant vond ik dat! Lastig optrekken was dat.
Ik heb even de bijsluiter heeeel goed door gelezen je mag inderdaad 3 poederflesjes met 1 vloeistofampul mixen.
Shadixxx: 4x moet denk ik in 2x.. je heb dan doordat je 2 vloeistoffen nodig hebt teveel voor in 1 spuit denk ik.. Kan het niet zijn dat je dan bijv 1x 150e smorgens spuit en de andere 150e savonds? bij mij schuimde de menopur idd ook wl eens.. probeer de vloeistof er langzaam in te laten lopen... X
@Shadixx: volgens mij is 3 ampullen poeder het max. voor 1 ampul vloeistof. Dus ik denk ook dat je 2 x 150 IE moet gaan spuiten. Lijkt me (maar dat is persoonlijk) ook prettiger voor je hormoonspiegel als een zo'n shot in een keer. Maar dat laat ik graag aan dr. S. over. Ik had ook veel last van schuim. Maar het sleutelwoord voor Menopur mengen is vooral geduld (ben ik zelf door schade en schande achter gekomen ).
Ik heb 300eh gespoten en moest 4 ampullen menopur met 1,5 ampul water oplossen. Dus die bijgeleverde spuitjes van 1 ML kan je dan niet gebruiken. Succes!
@jippiejee: sterkte meid, dikke knuffel. @klaproos: wat vreselijk voor je schoonzus . Hier zijn geen woorden voor .... Sorry meiden weer erg druk hier. Prettig weekend allemaal.
Duidelijk! Dank voor al jullie reacties! Sneeuwmees, wat jij eerder ook al zei over 2 keer spuiten, mij leek dat eigenlijk ook handiger. Omdat het dan inderdaad netjes verdeeld wordt én omdat er dan meer constant gestimuleerd wordt en er dus minder tijd tussen zit. Voor de meiden die twee keer moesten spuiten, jullie moesten 12 uur tussen de 2 spuiten laten, toch?
Shadixx, ik zou het even vragen aan dr S wat moet hoor. 450 eh heb ik altijd in 2x moeten spuiten met 12 uur ertussen. Maar 300eh heb ik alle keren in 1x moeten spuiten. Dat zal vast met een reden zijn geweest, dus ik zou het niet zomaar zo doen hoor!
@loontje jij ook fijn weekend meid! Spannende week voor jou' @ tevka spannend weer die eerste dag.. @ sneeuwmees vandaag een rustdag gehad maar wel hele dag oplad geweest las 22.10 voor het eerst thuis gekomen lig nu in bed ben dears af dus zo lekker slapen! Hoeist met jou? He. Je het je zoontje al verteld dat hij een broertje of zusje krijgt? @ anja doe rustig aan meid! @klaproos pffff wel zo heftig van je schoonzusje zeg pfff zo iets wil je echt niet mee maken! *knuf* heb je nog iets van dr p gehoord? @jippie owh meid wat erg *knuf* en neem je tijd meid... @klaasje al aan het genieten van je wel erdie de vaka tie? @miss ook hier van harte proficiat!! @elize en nina nog lekker aan het genieten van jullie vakantie? @rest *zwaai*
Shadixxx: ben je eruit wat je mag spuiten? Wel fijn dat we hier lotgenoten hebben die soms hetzelfde hebben meegemaakt, vind ik. Dan heb ik namelijk ook een vraagje: Wij hebben niets betaald in DD donderdag. Hadden het gesprek gehad met dr.S. Bij de receptie een afspraak gemaakt voor een telefonisch consult, toen bloedgeprikt en toen naar huis gegaan. Niet weer teruggegaan naar de recpetie om evt. te betalen. Moest dat? Ze zeiden er ook niets over toen we die tel.afspraak maakten. Hoe zit dit? Fijne zondag allemaal (wat een regen zeg hier pffff)
Ploon, je krijgt deze week of volgende week de rekening thuis gestuurd. Zijn ze altijd lekker snel mee. Het enige wat ik ooit contant af moest rekenen in DD was de anesthesiste bij de punctie. Verder krijg je overal een factuur voor thuis gestuurd. Vaak in tweevoud, een voor jezelf en een om op te sturen naar de verzekering.
@Ploon: inderdaad de administratie in DD heeft zeker geen achterstanden. Ik heb zelfs wel eens 2 dagen na een afspraak de rekening al op de mat gehad. Dus wees gerust, je hoeft nooit te bellen naar DD of ze je vergeten zijn te factureren. @Tevka: gelukt met mengen en spuiten van de Menopur? @Aklina: hoe gaat het met jouw laatste loodjes? Nog een beetje vol te houden?
Okido. Dank jullie wel. Hij heeft alleen nog geen formulier ingevuld voor mijn verzekering, omdat er nog geen verder behandelplan is vastgesteld en dit pas in een later stadium gebeurt. Kan ik dan deze factuur wel bij de verzekering indienen al?