@Ploon: ik heb eerst even de toestemming van de verzekering afgewacht (en in de tussentijd even alle facturen verzameld). Zodra de toestemming voor behandeling buitenland rond was, heb ik alles in een keer ingediend. Ik weet niet hoe het met jouw verzekering is, maar ik moest alles zelf eerst betalen aan DD.
Ik heb ook de facturen een beetje verzameld en in porties ingediend. Anders blijf je steeds enkele losse facturen opsturen. Dr s. Heeft de brief geschreven toen ma de intake de bloeduitslagen en het behandelplan duidelijk was. Mijn dagen zijn wisselend. De ene dag voel ik me goed en andere dagen ben ik heel moe of heb ik veel buikpijn. Alles is klaar dus ik kan me er lekker aan toe geven als ik nergens zin in heb.
Sneeuwmees : Menopur is goed gegaan gisteravond. Maar wat een een rot spuiten zijn dat. Eerst dat mengen en opspuiten vind ik al zo'n gedoe...en dan doet die naald ook nog eens zo'n pijn bij het zetten.
@Aklina: nog ruim 2 weekjes en dan heb je je kleintjes lekker in je armen en af en toe even de boel de boel laten mag je zeker zo op het eind. @Tevka: die menopur is inderdaad rotspul (zeker met de Puregon die ik eerst had). Toen ik het de eerste keer moest mengen en het natuurlijk te snel deed, heb ik heel wat peentjes gezweet voordat ik alles in de spuit had. Maar ja, alles voor het goede doel.
Maar mag ik vragen waarom jullie Menopur spuiten ipv Puregon? Dr.S. zei ook dat dit beter was, omdat Menopur een natuurlijk product is en daarom beter is. Maar dmv Puregon had ik ook follikels (bij de IUI pogingen). En niet te veel, maar netjes 1 of 2 grote. Ik heb wel gelezen dat Menopur voor 'oudere' vrouwen beter is (waar ik dus onder val), maar waarom? Weet iemand dit? Ja wauw Aklina, nog maar eventjes.... Spannend!
@Ploon: Menopur wordt gemaakt uit urine van vrouwen in de overgang. En ik weet dat die hormonen vaak een andere samenstelling hebben. Bij de een zit meer fsh en de andere meer lh in (volgens mij). Daarom pakt het ene middel bij de ene vrouw beter dan de andere. Menopur wordt meestal voorgeschreven bij oudere vrouwen (zoals ik) of vrouwen die moeilijker te stimuleren zijn.
Maar ik heb met Puregon prima resultaten (elke keer 1 à 2 follikels tot 20-21mm). Wat kan dan toch de meerwaarde van Menopur zijn?
Ik heb geen idee wat het verschil is tussen menopur en puregon...? Wel val ik onder de categorie oudere vrouwen..34 jaar.
Mij is uitgelegd dat het LH de rijpheid van de eicellen bevorderd. Daarom gebruikte ik het naast de gonal-f (is alleen FSH)
Ik kreeg menopur én puregon. Tsja, ik ben dan ook al een enorm oude vrouw met mijn 40 jaar ; Tevka, je bent nog een jong kippetje hoor! Ik moest 's ochtends puregon spuiten, 's middags na het werk menopur en dan 's avonds nog cetrotide, vanaf dag 8. Een junk is er niks bij. Maar hey, alles voor het resultaat! Volgens mij heeft het naast een iets andere samenstelling ook ordinair met contracten met fabrikanten te maken. Zo geven ze in het UMCG menopur bij de iui, puregon bij de ivf/icsi, en gonal bij de ivf in eigen cyclus. Dan hebben ze met niemand een exclusief contract. Wat betreft facturen: tijdens de intake, eind vorig jaar, zat ik nog bij mijn vorige verzekeraar. Ik heb die factuur bij hen opgevoerd als 'second opinion'. Ook die van het bloedonderzoek en het latere telefonische consult bij dr. S. Was geen probleem, is allemaal vergoed. Dat waren ook niet de meest wereldschokkende bedragen. Ze gingen bij mij alleen het AMH checken. Wat betreft de factuur van de daadwerkelijke behandeling: die vergoeden ze niet eerder dan nadat je dat formulier hebt opgestuurd en ze dat hebben goedgekeurd. Bij mij was daar een misverstand over. Ik had niet vooraf dat formulier laten invullen door de arts, mede doordat ze bij PNO dat niet duidelijk communiceerden. Da's niet handig geweest, want ik heb wel een maand op ruim 2.000 euro zitten wachten. 't Is dat ze net m'n spaarloon hadden uitgekeerd, maar anders ... Aklina: ja, kan me voorstellen dat het nu wel zwaar wordt, met twee van die ukkies in je buik. Sterkte met de laatste loodjes! Fijn dat alles klaar is, hoef je je daar niet druk over te maken.
Bbibi; hoe gaat het nu met je meid? Aklina; sterkte met die laatste loodjes. Vanaf week 34 vond ik het echt heel erg zwaar worden! Las ik nou goed dat jouw ukkies ook zo lekker op schema lopen? Of zelfs voor? Dat was bij mij ook. Ploon; mij werd ook gezegd dat Menopur de kwaliteit van de eicellen verbeterde. Stiertje; ik had ook Menopur EN Puregon hoor! En dan was ik "pas" 33. Dus het heeft niks met de leeftijd te maken, neem ik aan? Hoop ik dan, hahahaha.
Menopur en puregon.. Geen idee wat het verschil is.. maar ik heb het ook beide gebruikt... menopur smorgens, puregon 's avonds.. Beide 150e! En ik wasvtoen pas 28..... Rekeningen: Daar zijn ze idd heeel snel mee! Ik heb alleeen nog steeds geen rekening voor het invriezen van mijn embryo's! Iemand daar ervaring mee? Xxx
Ik ben dus 34 en ik spuit sochtends 225 Gonal En savonds 225 Menopur. Donderdag m'n 1e follikelmeting.
Die cryo invriesfactuur duurde inderdaad wel een paar maanden. Anja, 1 van de twee ligt voor op groei de ander precies op de groeilijn. Ben zo benieuwd hoe lang ze nog blijven zitten. Las hier twee weken... Maar kunnen er ook nog 4 worden hoor! Uiterlijk met 38 weken geplande keizersnede.
Aklina, of het er nu 2 of 4 worden, dikke knuffel om de laatste weken door te komen! Nog even! En dan even ego.. IK BEN ONGESTELD! Geen idéé hoe ze er in DD bij komen dat mijn eisprong nog moet komen, want het is toch echt vandaag doorgebroken. Dat betekent dat ik dinsdag kan beginnen met spuiten! Woehoe! Eindelijk verder!