ICSI in Dusseldorf deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door NinaD, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Da's meestal 3 uur rijden ;) Ik geloof ook écht niet dat een echo na 8 shotjes menopur al zin heeft, dus ik ga er niet voor naar DD rijden, haha! Als het nu om de -mogelijk- laatste echo voor de punctie ging, dan had ik het er graag voor over, maar nu? Hmnee..

Hoe is het met jou?

2. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    mmmm, oké das het dan ook niet. Ik ben gauw te bang voor te late echo's, maar bij mij groeien ze dan ook gloeiend snel... ;)

Hier gaat het wel oké, maandag weer bloedgeprikt, hCG was 151, dus gaat best snel. Morgen weer bloedprikken en afspraak bij gyn. Hopen dat het gauw eruit is. We willen wel graag gauw een poging doen, graag iig dit jaar nog. Zondag heb ik echt een moeilijke ochtend gehad, heb ook alles er maar uitgejankt, lucht op was even nodig! Ik probeer het positief te benaderen, dat we in ieder geval zwanger kunnen worden. Hopen dat we het de volgende keer mogen blijven...

Wie weet wanneer je weer een poging mag? 1 cyclus afwachten?

3. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    Weet je ook of jij beter reageert op de menopur? Lees namelijk allerlei tegenstrijdige berichten of het gebruik van bv gonal F of menopur. De een geeft aan dat menopur beter resultaat geeft, ander juist weer Gonal F.
    Ik ben echt poor responder, met maximale dosis van 250 Gonal F ook maar 1/2 follikels die groeien dus heb nu mijn hoop een beetje gezet op de menopur. In het allerbegin van onze start in de MM begonnen met 2 tabletten clomid en toen is onze iui gecancelled omdat er teveel follikkels groeide voor de iui, dacht toen 3/4.

Weet iemand trouwens of ze in DD ook ECD doen?

Bedankt weer!!!

4. Alles eruit gooien kan alleen maar goed zijn jippiejee, en janken mag natuurlijk, het is zo heftig..

Ik kom overigens terug op wat ik vanmorgen gezegd heb; Menopur spuiten is wél rot. Knap van de meiden die dit op hun werk hebben moeten doen!

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mikka: ik had met Puregon 225 IE met moeite 4 follikels. Vaak groeiden ze dan ook nog heel ongelijkmatig. In DD kreeg ik Menopur voorgeschreven 2 x 225 IE en had in eerste instantie 8 follikels, waarvan er uiteindelijk 6 van overgebleven zijn. Dus ik ben persoonlijk wel een voorstander van Menopur. Of ze ECD doen weet ik niet. Staat hier niets over op hun website?
    @Shadixx: ik heb een keer Menopur op mijn werk moeten spuiten omdat ik nog iets langer door moest spuiten en de apotheek het moest bestellen. Maar dat deed ik iets te gehaast (thuis zit je toch wat lekkerder). In alle haast sneed ik me ook nog eens bij het breken van de ampul. Drama dus!

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jippiejee: logisch dat zo'n verwerkingsproces met vallen en opstaan gaat. Het ene moment inderdaad vol vertrouwen naar de toekomst kijken, het volgende moment inderdaad zo'n jankmoment. Ook daar moet je de tijd voor nemen. Volgens mij houden ze een cyclus ertussen voordat je weer van start mag gaan, maar zeker weten doe ik het niet. Als je je sterk genoeg voelt, misschien een bellen of mailen.

7. Tevka

Tevka Niet meer actief

Gelukkig kan ik alles thuis spuiten.

Ja ik moest ook ff lachen. Misschien leest I Rma wel mee. Hahaha

8. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @tevka wie weet leest ze het idd wel! Al ga ik er vanuit van niet dan deed ze wel wat vriendelijker hihi

@shaddixxx eens! Bij mij was ze life ook altijd super kundig en vriendelijk! Maar aan de telefoon totaal niet! Zo vreemd! Ik denk dat ze bij jou zo aardig was omdat ze rond 4 uir denk ik op der vingers is getikt door Dr S. Door het gezeik met mij hihihi ;)

@anja voor I. Is het idd niet zo lastig raden wie jij bent! Maar een geluk, jij komt er noooooooit meer! Hihi

@loontje al zenuwachtif?

@jippie oh lieverd *knuf*

@sneeuwmees weer een werkdagje overleefd :) ?

@all slaap lekker!

9. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @Bbibi: haha nee nog niet !

Jij ook slaap lekker :)

10. Bij mij ging de naald net m'n duim in ;) Ampullen breken is vandaag al 3 keer (want net vergat ik de vloeistof naar onder te tikken en zat alles dus in het halsje, ook lekker slim..) helemaal goed gegaan, maar ook dat heeft me al een paar keer bloedende vingers opgeleverd, of glas in de ampul of over de tafel.. Rotdingen! Was jij het niet die toen stiekem op het werk in het kamertje moest waar de deur niet op slot kon? Of heb ik dat verkeerd onthouden?

ECD is trouwens toch verboden in Duitsland? Dat meen ik me te herinneren.. Volgens mij doen ze het in DD niet in ieder geval..

@Bibi; Of ze was gewoon erg blij dat ze bijna naar huis kon. Eindelijk verlost van die zeikerds ;)

11. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @loontje mooi dat je zo lekker ontspannend bent! Zo fijn ... Weltruste!

@shaddixxx hahaha dat zal het hem zijn ja ;) hihih

12. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    Mocht ze vanaf nu altijd aardig zijn, dan heeft ze zeker meegelezen ;)

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Shadixx: het kamertje kon toen wel afgesloten worden, alleen de glazen wand, met uitzicht op 4 etages niet. Vandaar de stress om toch maar haast te maken...hihi... Ja, ze mogen wel een doosje pleisters meeleveren bij de apotheek.
    @Loontje: 7 wkn al weer! Je gaat als een speer!
    @Bbibi: werkdag weer overleefd, maar vond het wel zwaar. Net of ik na de vakantie meer last heb (was gisteren de hele dag wat misselijk) en ben 's avonds ook echt total loss. Vandaag nog een dagje doorworstelen en morgen even een dagje bijtanken (om vrijdag weer te mogen werken :(). Bleghhh!

Ik zou persoonlijk niet zo bang zijn dat I. een keer het topic doorleest, maar wel dat dr. S. dat een keer zou doen....hihi...

14. Haha, daar heeft hij geen tijd voor joh.. Ik ben wel een keer bang geweest toen we nog naar de oude kliniek gingen, en de afspraak alleen om 10 voor 8 's avonds kon (laatste van de dag) en alléén bij de directeur :D

Succes met werken Sneeuwmees!

15. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @sneeuwmees nou iedereen is vol lof over Dr S dus zo erg zou dat niet zijn!
    Vandaag dus ook weer aan het werk! Ik dacht altijd dat vrijdag jou vrije dag was...? Maar dat is dus donderdag? Morgen een dagje bij je kleine manneke dus? En weer even bijkomen idd!

@shaddixxx allemaal weer gelukt met spuiten? wanneer had je nou je eerste fm?

@ loontje woooooow 7 weken? Het lijkt bij jou inderdaad gigantisch snel te gaan!

@hier echt gefrustreerd! maandag morgen bloedgeprikt voor schildklier! gister morgen gebeld geen uitslag, gister middag gebeld... geen uitslag, vanmorgen gebeld WEER geen uitslag! pffff blijft duren zeg! niet normaal toch? alleen voor schildklier! snap niet waarom dat allemaal zo lang moet duren! Wat wel bizar is dat nu ik 2 weken aan de thyrax en de pil zit en opeens ben ik 4 kilo lichter :eek: ... ik was super veel aangekomen door de hormonen en nu begin ik weer af te vallen zo snel ... gek he? misschien had ik het dus toch nodig :)

16. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    @Sneeuwmees: gelukkig heb je morgen weer vrij. Mijn vaste vrije dag is ook op donderdag.
    Succes met werken vandaag en doe rustig aan.

@Bbibi: balen dat de uitslag er nog niet is. Ik weet niet hoelang dat gemiddeld duurt.

@ego: het gaat zeker heel erg snel, alweer 7 weekjes. Hopelijk is de echo morgen goed. Nog niet zenuwachtig, maar wel wat gezonde spanningen.

17. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Jippie: kan me voorstellen dat je nog moeilijke momenten kent. Dat is niet zo vreemd. Ik had het helemaal als ik dan iemand hoorde die rond 'mijn' uitgerekende datum ook uitgerekend was. Dat voel je, vond ik.
    Sneeuwmees, jij bent net zo ver als ik zou zijn. Als ik jou onderschrift zie, denk ik soms van: Oh zo ver zou ik ook zijn. Maar... het zij zo. We hebben vertrouwen in de toekomst.
    Jippiejee: ik ben gecuretteerd, dus misschien is dit anders. Maar ik mag niet direct beginnen met de hormonen. Ben gister teruggebeld door I.rma en ze had overlegd, maar ik mag het niet overhaasten gezien mijn voorgeschiedenis. Maar misschien is dit bij jullie anders.
    Ik ben helaas niet ongesteld geworden :( Hoe kan dat nou? Een week geleden gestopt met de pil, maar alleen maar 2 dagen een paar slierten met bloed (sorry) en verder niets. Zal ik moeten bellen met het ziekenhuis om dit na te vragen of nog afwachten?
    Voor wie de pil ook heeft moeten gebruiken een maand: werden jullie wel gewoon ongesteld na enkele dagen?
    Bibi: Dat is wel een bijkomend voordeel dat je 4 kilo bent afgevallen. Maar verder is het wel frustrerend zeg. Vervelend voor je. Ik ben niet afgevallen in de weken dat ik aan de pil was. Ben nu wel bezig met Sonja Bakker.
    Loontje: succes morgen!!!

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bbibi: op zich wel vol lof, maar ook vaak een beetje 'grappige' verhalen over zijn communicatieve vaardigheden (of liever het gebrek eraan...hihi). Irritant dat de uitslagen nog steeds niet bekend zijn. Geven ze ook een reden waarom het zo lang duurt deze keer? Morgen inderdaad een dagje vrij, al is vrij een groot woord, want als je maar een dag vrij ben, prop je meestal ook alle afspraken op zo'n dag (nagelstudio, kapper, dokter, tandarts).
    @Loontje: spannend dat je morgen je kindje voor het eerst gaat zien via de echo. Eindelijk een beetje meer bevestiging, want ik kan me voorstellen dat het na zo'n spontane verrassing van een paar weken geleden het nog maar moeilijk te bevatten is.

@Ego: gisterenavond nog een keer met de angelsound een poging gewaagd en mijn man en ik denken het hartje gehoord te hebben. Ik wilde het al bijna opgeven, omdat ik niets leek te horen, maar ineens kwam daar toch het stoomtreintje tevoorschijn. Dus een bijzonder moment voor mijn man en mij.

19. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @loontje logisch dat je gezonde spanning voelt! maar die valt morgen helemaal van jullie schouders!
    Volgens mij had je het al verteld maar ik kan het niet meer zo goed onthouden...Jou man was echt zwaaaaar verminderd vruchtbaar toch? Echt zo knap en bijzonder dat het jullie nu toch spontaan gelukt is! zo zie je maar het gaat dus toch niet alleen om alles ''perfect'' te krijgen... Maar ook gewoon een dosis geluk die je moet hebben! zo leuk morgen voor jullie :)

@ploon toevallig ik zit ook aan de pil maar verlies ook dinds 2 dagen beetjes bruin bloed ( is vaak wat dagen voor ik begon te menstrueren.. )dus eigenlijk achteraf gezien stom dat ik aan de pil gegaan ben! ik had dit keer dus toch vermoedelijk uit mijzelf maar een cyclus van zon 5 weken gehad denk ik zo... en normaal varieerde het tussen de 35-120 dagen... dus nu baal ik dat ik met de pil weer alles verstoort heb! maarja niets aan te doen! hopelijk zet het gauw bij je door!

@sneeuwmees hihihui ja dat is waar! al moet ik zeggen dat toch de laatste keer dat ik een afspraak met hem had ik het een heel fijn gesprek vond en een erg vriendelijke en kundige man! En gister aan de tel een beetje verstrooid (omdat hij het verkeerde dossier had liggen...) maar verder wel ook weer heel vriendelijk en meelevend en meedenkend moet ik zeggen. Dus persoonlijk vind ik het een fijne arts!
    Wat leuk dat jullie het hartje zelf hebben kunnen ontdekken! lijkt me zon bijzonder moment :)

20. Meiden, weer even een vraagje..

Net mail van Irma, ik moet gewoon vanaf zondag met Cetrotide beginnen, maar ze schrijft dat ik dat het beste om 22:00 kan spuiten. Nu spuit ik m'n Menopur om 09:00 en 21:00, en eigenlijk wilde ik de Cetrotide er meteen bij pakken, anders blijf ik bezig.. Zal dat ene uurtje 's avonds echt uitmaken? Ik begrijp eigenlijk uberhaupt de reden voor het specifieke tijdstip niet echt?

Deel Deze Pagina