ICSI in Dusseldorf deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door NinaD, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Klaproos: herkenbaar die gevoelens. Het lijkt soms zo oneerlijk. Ik heb me ook vaak afgevraagd. Het enige wat ik vraag is 1 kindje. Is dat nu zoveel gevraagd? Kruip maar even lekker een paar dagen onder een dekbed of een grote steen. Het is inderdaad vreselijk ongesteld te worden, juist als je er zo'n goed gevoel over had. Dikke knuffel!
    @Lets: ik heb het toen ook gelezen, maar ben er nooit geweest. Het was voor ons wat lastig te organiseren omdat we een zoontje hebben en dan weer iets moesten regelen voor oppas e.d. Ik heb dus geen idee wat ze dan precies bespreken. Ik heb in mijn NL zkh wel zo'n infomatie-avond gehad en toen kregen we een uitleg van het hele traject (met alle stappen), mogelijkheid van vragen stellen, en kregen we een prikinstructie. Ik ga ervanuit dat het ook iets soortgelijks zal zijn.

2. Tevka

Tevka Niet meer actief

Als we meer dan 3 bevruchtingen hebben gaan ze in de embryoscope.
    En is er geen AH.
    Wanneer we geen embryoscope kunnen doen gaan we wel voor AH.

Mijn dochter is nu 2 jaar en 4 maanden.

3. Tevka

Tevka Niet meer actief

Klaproos hele dikke knuffel voor je meid.
    Lekker je verhaal hier neerschrijven meid.

Shaddixxx ik heb nooit echt bijwerkingen van alle spuiten.
    Heb alleen bij de cetrotide altijd na de tijd onwijs jeuk op de plek van spuiten. Hahahaha

Lets hier geen ervaring met info avond.

4. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Knuffel klaproos

Lees net op fb dat mijn collega over 6mnd vader wordt. Wist wel dat ze het wilden, maar dat het zo snel al is gelukt. Doet toch meer pijn dan dat ik verwacht had.

5. Tevka

Tevka Niet meer actief

Ddees : Ja dat zijn berichten die soms zeer kunnen doen.
    Je gunt iedereen een zwangerschap maar jezelf nog het meest.
    Dikke knuffel meis.

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ddees: dikke knuffel! Ondanks dat ik nu 'aan de andere kant' sta, herken ik het verdriet maar al te goed van zo'n bericht.

7. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lets, welkom! En heel veel succes!

Stiertje, gefeliciteerd met je neefje!

Ddees: kl*te hè, die berichten.
    Toen ik mijn eerste ICSI had waren er ineens 4 collega's zwanger.
    Ook heel snel.
    Ik weet nog goed hoe ellendig ik me toen voelde.
    Dikke Knuf!

En een dikke knuffel aan iedereen die het nodig heeft.

8. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    Wij hebben ruim 2 jaar in Nijmegen onder behandeling gestaan maar nu op het punt gekomen dat ze ons hier niet verder kunnen/willen helpen en ons inziens niet alles op alles zetten. Ze hebben daar protocollen waar ze aan vast moeten en willen houden en maken geen persoonlijk plan op per stel. Dus je gaat mee met de massa en als het niet aanslaat voor jou kunnen ze wel wat afwijken maar naar onze mening niet genoeg. Nu inmiddels 9x iui gehad, 3 x een poging tot icsi waarvan we er 2 hebben afgebroken en maar 1 x een punctie hebben laten doen bij 2 follikkels. Helaas zijn daar geen bruikbare eicellen uitgekomen dus willen onze overige 2 mogelijkheden heel graag in DD gaan benutten. Personeel in Nijmegen TOP maar helaas voor ons hebben wij er geen goed gevoel meer bij. Dus jou keuze voor DD kan ik alleen maar aanmoedigen!!! Vooral als je in de buurt woont. Voor ons is het ongeveer 1 1/2 rijden (zonder file) maar hebben het er graag voor over en horen graag van een ander of/wat er voor ons nog mogelijk is.

9. @Sneeuwmees; Ik heb eigenlijk geen idee wanneer we iets horen over het weefsel/zaad. Ik neem aan dat ze dat na de punctie wel al weten, toch? Ik heb alleen geen idee of wij dan ook al iets te horen krijgen.. Ik hoop het wel!

@Tevka; Ik reageer vreselijk op vrijwel alle hormonen. Ik word er echt een monster van. Nu ben ik sowieso gevoelig voor stemmingswisselingen en depressieve gevoelens, dat zal ook wel meespelen. Menopur is tot nu toe wel het fijnst van de 4 soorten medicatie die ik gebruikt heb. Heb vanmiddag in Duinrell wel twee keer ruzie gemaakt met personeel. Normaal gesproken was ik gewoon weggelopen, nu dus niet :)

Ben benieuwd of de Cetrotide bij mij ook jeukt! ;)

Ik heb sinds een paar dagen wel een soort van 'spierpijn' in m'n onderbuik. Als ik bijvoorbeeld onderuit gezakt zit en ga zitten, of als ik in bed ga liggen of er weer uitkom of als ik lach, voel ik het ontzettend trekken. Ik heb alleen niet het idee dat het bij m'n eierstokken in de buurt zit. Iemand hier toevallig ook last van gehad?

10. Tevka

Tevka Niet meer actief

Shadixxx de enige "pijn" die ik heb is dat mn onderbuik beurs aanvoelt. Alsof er 1 grote blauwe plek zit.
    (En er zitten maar 2 kleine blauwe plekjes)

11. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Hallo dames!
    Wij hebben woensdag a.s. (18e) onze eerste afspraak in Düsseldorf bij dr. S. Omdat het voor ons best een eind rijden is, gaan we morgenavond al naar Düsseldorf om in een hotel te overnachten.
    Hebben jullie misschien tips voor de eerste afspraak? Ik ga in ieder geval een lijstje maken met vragen en/of opmerkingen.
    Ik ben echt super zenuwachtig! Het is voor ons eigenlijk de enige optie. En dat maakt het wel erg spannend.
    Oh ja, ik heb gelezen dat je voor sommige behandelingen direct moet betalen. Kan dat ook met de pinpas??? Of moet het echt contant zijn?
    Sorry voor de vragen, maar ik wil goed voorbereid zijn.

Groetjes.

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tassie: spannend zo'n intake, maar het zal uiteindelijk 100% meevallen. Een lijstje met vragen is zeker aan te raden. Dr. S. kan soms wat verstrooid zijn, dus handig alles goed voorbereid te hebben. Ook zou ik, een kopie van je medische dossier van evt. eerdere behandelingen in NL meenemen. Hij gebruikte dat (bij mijn gesprek in ieder geval) een beetje als leidraad en aan de hand van dat dossier maakte hij aantekeningen en vroeg hij mij ook diverse dingen hierover. Veel succes en dr. S. stuurt niet gauw mensen weg, hoor!
    Voor de intake en evt. bloedprikken ontvang je gewoon facturen na afloop thuis. De anesthesist die de narcose regelt bij de punctie is de enige die je contant moet betalen na de punctie. Voor de rest hoef je niets af te rekenen.

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Shadixx: je zou verwachten dat als je iets in je buik voelt er toch iets voorzichtig aan het gebeuren is. Had je nu vandaag je fm? Ik duim dat er een paar follikels voorzichtig uit hun holletje aan het kruipen zijn!
    @Loontje: een fijne vakantie, meid! Geniet ervan, ondanks dat de weersvooruitzichten nog niet zo geweldig zijn.
    @Mikka: ik vond het personeel in Nijmegen ook top, maar ook mij viel het op dat ze erg van de protocollen zijn en niet buiten de lijntjes willen kleuren. Verbaasd me wel want van een academisch zkh zou je toch verwachten dat ze voorop willen lopen. Ik had eens 3 embryo's en kreeg er 2 teruggeplaatst. Ik wilde de 3e graag erbij teruggeplaatst krijgen of ingevroren willen (op eigen kosten), maar niks van dat alles was mogelijk. Mijn 3e embryootje die ik met zoveel moeite had 'gekweekt' werd gewoon vernietigd, omdat het een c-kwaliteit had. Toen ik zei dat in andere zkh in NL ze er wel 3 terugplaatsen, mompelden dat het bij hun misschien ook wel eens onofficieel voor was gekomen. Alleen dus niet bij mij. Mede vanwege die protocollen en inderdaad het idee dat in mijn zkh de behandelingen ook gewoon knip-plak gekopieerd werden van de ene vrouw op de andere (met alleen de dosis iets aanpassen afhankelijk van leeftijd), zijn ook wij overgestapt.

14. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Dank je Sneeuwmees. Weersverwachtingen zijn inderdaad niet zo best :(.

Ik ga deze week even in meelees-modus.
    Dikke knuffel voor iedereen die hem nodig heeft !!

15. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ow dus of ik nou kies tussen nijmegen of dusseldorf, eigenlijk kies ik toch altijd best goed. Ik ga deze week nog even met de huisarts overleggen maar ik ga ervanuit dat we toch naar dusseldorf gaan.
    Omdat ik nog vrij jong ben, 28, zullen ze sowieso maar een embryo terugplaatsen denk ik zo...

16. Er zit nog helemaal niks :x:(

17. DD-Meisjes:
    Aklina - ICSI 3 - cryo cyclus
    A1981
    Bbibi- ICSI/PICSI 1 - 1e kindje
    Ddees70 - ICSI 6 - 1e kindje
    Dreamer82 - ICSI 2
    Elize84 - ICSI 3 - 1e kindje
    Klaasje - IVF 1
    klaproos
    Loontje85: ICSI 1 - 2e kindje (spontaan zwanger)
    Maartje84
    Mikka - ICSI 2
    Miss76 - ICSI 2 - 1e kindje
    Monatoetje84 - ICSI 4 - 1e kindje
    NinaD - ICSI 3
    Ploon - behandelplan nog onbekend - 2e kindje
    Shaddixxx - ICSI 2 (1e in DD) - 2e kindje
    Sneeuwmees - IVF 3 - 2e kindje
    Stiertje73 - eerste IVF (hiervoor 1x ICSI gehad) - 1e kindje
    Tevka -ICSI 2 - 2e kindje
    UVS - ICSI 4
    Zofie - ICSI

Agenda:

September:
    16: Aklina - echo controle 35 wk
    17: Tevka - punctie
    17: Mikka - intake gesprek
    19: Ploon - telefonisch consult dr.S.
    20: Shaddixxx - Tweede FM
    26: Loontje85 - controle gyn (9 weken)
    30: Monatoetje84- Verloskundige (17 weken)
    *: Bbibi - belafspraak plannen voor tp Cryo

Oktober:
    21: Monatoetje - 20weken echo

ZWANGER en uitgerekend op:
    08-10: Stiertje
    14-10: Dreamer
    15-10: Desire vd beek
    16-10: Yj81
    18-10: Aklina (tweeling)
    06-11: Kitty17
    20-11: Djuuzie
    28-02: Elize84 (tweeling)
    10-03: Monatoetje84
    28-03: Mees
    30-04: Loontje85

Geboren:
    20-12-2012 Meisje - Fireangel (met 39w3d, 3e icsi-imsi poging, 4e tp)
    21-12-2012 Meisje i.sa - Juffie26 (met 37en3d, 1e icsi poging)
    22-12-2012 Jongen T.ygo - Loontje85 (met 37w3d, 3e icsi-cryo tp)
    07-02-2013 Meisje & Jongen M.ila & L.uka - Anjav (met 37w5d, 3e icsi-poging)
    13-02-2013 Meisje N.ina - Kippetjuh

18. Aklina, veel succes en plezier met je echo vandaag!

19. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Shadixxx wat balen zeg!!! :( En nu? Ophogen?
    Tassie: ik had het medisch dossier (wat een zootje was) allereerst netjes geordend/op volgorde gelegd, zodat hij daar niet te veel tijd mee kwijt was. Daarnaast had ik een hele vragenlijst. Ik hoefde niets te betalen, dus daar kan ik je geen antwoord op geven.
    Hij gaf aan dat ik veel extra vitamines moest slikken (net als bijna iedereen), maar ik kreeg geen lijstje. Die is er wel. Zeker om vragen (ik heb daarna gemaild en toen nog gekregen).
    Bij ons kende de tomtom het adres niet (of beter gezegd het huisnummer niet). Maar als je de straatnaam alleen invoert kom je er wel (een klein doodlopend straatje). Ahnenweg geloof ik.

Heel veel succes voor iedereen die deze week gaat! Wat veel trouwens. Super!

Hier gebeurt er niets :( Voel me zo, ja hoe voel ik me, zo nietsdoende. Hopelijk komt er morgen iets uit de echo (en blijkt dat toch m'n menstruatie al geweest is, al waren het maar een paar bloedsliertjes).

20. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Shadixxx: Wat balen zeg!! Maar ik had bij mijn 1ste fm ook pas 2 follikels die iets gegroeit waren... en bij de punctie 17... Dus het kan nog!!
    Wanneer moet je nu weer?

Dikke knuffel voor iedereen!

X

Deel Deze Pagina