ICSI in Dusseldorf deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door NinaD, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tevka

Tevka Niet meer actief

Dames ik ben net gebeld :
    Van de 11 waren er 10 goed voor icsi. 7 daarvan zijn uiteindelijk goed bevrucht. 5 zitten er in de embryoscope en 2 zijn er ingevroren. Positief dus!
    Vrijdag bellen of we zaterdag TP hebben anders maandag.

2. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nu weet ik eindelijk waarom het nuttig is dat ik goed opgelet heb op school en relatief goed duits spreek!!!
    Heeft zo moeten zijn;)
    En als ik jullie verhalen mag geloven een fijne arts of niet? Stiekem ben ik wel blij dat ik een vrouw heb...ben nog een groentje hierin nl...

Ik vind dit al lang wachten, 5,6 maanden pfffff dat zou ik echt nie volhouden gewoon! Sterkte voor wie zoooo lang moet wachten!

3. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wow super nieuws tevka! Succes!!!

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tevka: wilde je nog even veel sterkte wensen voor het telefoontje en nu ben je al gebeld met fantastisch nieuws! Ben heel blij voor je. Op naar de terugplaatsing van 2 mooie blasto's!
    @Lets: dr. H. is een schat en zelfs als je haar Duits niet begrijpt doet ze haar uiterste best haar toch verstaanbaar te maken. 2 maanden is echt snel (al snap ik dat je het liever vandaag dan morgen had gehad).

5. Tevka

Tevka Niet meer actief

P etra H ubert heet ze geloof ik die jullie nu bedoelen?
    Zij heeft bij mij de punctie gedaan.

6. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Wauw, Tevka, goed nieuws!! Fijn voor je.

7. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Ik heb niet alles terug kunnen lezen. Doe ik vandaag of morgen. Zal dan reageren. Maar Dreamer wil je wel alvast even een knuffel geven.
    Gister echo gehad. Cyclus van slag. Ze zag kleine eitjes liggen die nog niet groeiden. (Dun) baarmoederslijmvlies met vocht erin. Kan op een restant van een menstruatie duiden, maar hoeft niet. Er kan ook nog bloedverlies optreden. Waarschijnlijk geen verklevingen wat ze kon zien (mooi!).
    Hormonen spuiten zouden er voor zorgen dat de eitjes gaan groeien. Maar die beslissing is aan DD. Dr. S. belt morgen. Maar hij wilde hier vorige week nog niet aan. Geen hormonen deze maand. Dus ik hoop dat hij het nu wel wil. Ook om mijn cyclus weer op gang te krijgen. Keb de echo en het verslagje van de arts gister naar hem toegemaild. Hopelijk heeft hij het gezien voordat hij me belt morgen.
    Maar rustig afwachten dus....
    Kom morgen wat langer terug :)

8. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Aklina Gefeliciteerd En ga genieten van je mannetjes en je kraamtijd. Ik hoop dat ze gauw mee naar huis mogen.
    Mikka fijn dat je zo'n goed gevoel had bij dokter S. en inderdaad je hebt geen garanties
    Sneeuwmees Gefeliciteerd met je goede echo Ga je nu genieten ;) ?
    Tevka mooie opbrengst. Ik duim voor mooie bevruchtingen. Joepie mooi zoveel bevrucht. ! ! !
    Lets je had nog geen behandelingen gehad he? Maar ben je wel al bij een gynaecoloog geweest dan zou ik die info meenemen naar DD. Dokter S weet graag wat je voorgeschiedenis is. Het is altijd goed als je HA op de hoogte is. Ik heb hem al 2 keer wat gevraagd en dan doet hij het zonder vragen. 1e keer een verwijsbrief om echo's in NL te doen ipv in DD en de 2e keer om bloed te laten prikken.
    Dreamer Heel begrijpelijk dat je af en toe het even niet ziet zitten en je bent hier welkom om ook je eigen dingen te vertellen, want dat is ook belangrijk. Heel veel sterkte met je verlies en met de laatste loodjes. Het verdriet slijt, maar het gemis blijft altijd. Dikke knuffel
    Ploon fingers crossed

9. Dreamer82

Dreamer82 Actief lid

18 jan 2013
    207
    0
    0
    Meiden, bedankt voor jullie lieve woorden.
    In het kort: ben heel jong getrouwd met mijn man altijd een kinderwens gehad, maar eerst genoten van verre reizen ed. Toen we eindelijk gingen proberen zwanger te raken heeft hij een motorongeluk gehad. Hij heeft nog een week in coma gelegen maar uiteindelijk toch overleden. Dat is dit jaar precies vijf jaar geleden. Sinds bijna vier jaar heb ik een nieuwe vriend. Hij is superlief voor me en toont veel begrip voor mijn verdriet. Toch kan ik het niet echt delen omdat hij er geen deel van uit maakt. Met de groep mensen waar ik het mee deelde heb ik geen contact meer omdat die het allemaal te moeilijk vonden dat ik weer een nieuwe relatie kreeg. In die vriendengroep zit ook het broertje van mijn man waardoor ik het ergens wel snap dat het te moeilijk is en ze kozen om hem te steunen. Anderzijds blijft het enorm veel pijn doen dat ik alleen met mijn verdriet zit. Die vriendschap voelde als een desillusie wat ik niet heb aan zien komen aangezien we een enorm hecht eerste jaar hebben gehad. De vrienden van mijn vriend staan gelukkig open voor me, maar ik mis het fundament van tien jaar vriendschap wat ik met mijn eigen groep voor het ongeluk had. Heb het inmiddels redelijk geaccepteerd en prijs me bovendien erg gelukkig met mijn fantastische vriend en dat het ons gegeven is om ondanks zijn verminderde vruchtbaarheid toch een wondertje te mogen ontvangen. Toch komt het oude zeer op bepaalde momenten naar boven. En inderdaad; hormonen helpen daar niet bij haha.
    Sneeuwmees ben iig heel blij dat het goed met je gaat. Snap helemaal het gevoel dat het over iemand anders gaat. Hopelijk kun je toch lekker genieten!
    Tevka prachtige score! Succes bij de TP en de wachtweken. Wat zou het fijn zijn als je binnenkort een positieve test hebt!

10. Tevka

Tevka Niet meer actief

Dreamer wow wat een verhaal.
    Weet ook niet goed wat ik moet zeggen.
    Hoop dat je straks heerlijk kan genieten van je baby en je gezin!

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Dreamer: heftig dat je zo alleen staat met je verdriet en zo 'in de steek gelaten voelt' door de vrienden die je samen met je man had. In hun plaats misschien begrijpelijk (op dat moment), maar ook zij zouden moeten kunnen begrijpen dat het voor jou ook misschien wel heel dubbel voelde opnieuw een relatie te krijgen. Weet dat er hier voldoende luisterende oren zijn, als je wat kwijt wilt. Wat ons betreft sta je er niet alleen voor!
    Geniet van het wonder in je buik en het geluk wat je nu weer hebt gevonden. Dat neemt niet weg dat het verdriet en gemis nog steeds aanwezig is (waar je toch even over moet kunnen praten). Dikke knuffel!

12. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dreamer, jeetje wat een tegenslagen heb jij al gehad in je leven zeg.. Pff.. Jammer dat je vroegere vrienden er niet mee om kunnen gaan dat je een nieuwe vriend hebt. Lijkt mij niet meer dan begrijpelijk dat je ook al heb je veel verdriet, toch verder wilt met je leven. Maar goed verder kan ik er ook niet over oordelen, ken de situatie niet. In ieder geval heel veel sterkte meid!!

Fijn dat dokter H een schat van een vrouw is! Ik besef hier dat ik me zeker gelukkig mag prijzen met mijn wachttijd van twee maanden.
    Als je eenmaal een intake hebt gehad, hoe gaat het dan verder? Kun je dan meteen beginnen of moet jee menstruatie afwachten ofzo? Ik heb nl. Pcos dus geen peil op te trekken wanneer het begint... Ben wel benieuwd hoe het allemaal in zijn werk zal gaan. Ben al blij dat ik hier heel veel kan meelezen!

13. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @lets hahaha dan is je duits inderdaad niet voor niets geweest! fijn hoor! W ij konden al vrij snel beginnen! ik heb helaas ook pcos! bij mij hoefde het niet opgewekt te woprden omdat ik ondertussen aan de hormonen zat in mijn vorige ziekenhuis voor iui dus werd ik mooi ongesteld en kon ik door met icsi!
    Anders kan het zijn dat je of een opwekkuurtje krijgt of dat je een maandje aan de pil moet om je menstruatie op te wekken...

@dreamer jeetje wat een heftig verhaal. Wat erg dat je dit hebt moeten mee maken. Lijkt me verschrikkelijk om zo jong je man te moeten afgeven :( .. ergens logisch wat sneeuwmees ook al aangaf dat zijn broertje en die vriendengroep het moeilijk ermee heeft dat jou leven verder gaat en dat van zijn broer helaas ophield. Maar aan de andere kant moet hij ook begrijpen dat voor iedereen de rouwproces niet even lang duurt, voor jou was dit een jaar en voor hem zal diot langer zijn (logisch het was zijn broer)... Maar daardoor niet netjes om jou te laten vallen. Hij hoort te begrijpen als geen ander dat het jou ook verschrikkelijk pijn doet, en dat jij ook verder moet met je leven.
    Gelukkig is de kinderwens van jou en je huidige partner wel uitgekomen. Ik hoop ook dat je helemaal kunt gaan geniten met je gezinnetje!

@sneeuwmees heb je het je baas al verteld? zo ja hoe reageerde ze? hihi

@tevka mooie score!

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lets: als er verder geen aanvullende onderzoeken of medicatie nodig is (vanwege laag amh), dan kun je vrij snel starten. Vaak al de eerstvolgende cyclus.
    @Bbibi: mijn baas bleek thuis te werken vandaag en morgen ben ik vrij, vrijdag zij. Dus maandag de eerste mogelijkheid. Ik heb gisteren bij de hema een fototaart besteld met de echofoto erop die ik volgende week op het werk wil tracteren. Heb al een uitnodiging hiervoor gestuurd naar alle collega's. Ze zullen er van uit gaan dat het nog vanwege mijn verjaardag is, dus niemand vermoedt iets. Vlak voor het taart eten heb ik mijn wekelijkse overleg met mijn baas (eerder zal ik haar waarschijnlijk ook niet kunnen spreken). Dus zij weet het zelf ook pas, vlak voor ik de collega's ga inlichten. Spannend dus maandag.

15. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Owh wat leuk sneeuwmees! leuk idee met die echo taart! :)
    en spannend hoor hoe je baas gaat reageren! Maar je hebt het al wel op fb staan... ben je niet bang dat al wat collegas het dan geien hebben? of heb je geen collegas op fb?
    Wordt vast een leuke dag maandag :)

16. Butterfly2405

Butterfly2405 Bekend lid

2 jan 2013
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn er hier onder jullie die de punctie onder algemene verdoving hadden ?
    Zo ja is dit aan te raden of gewoon een roesje?

17. Dikke knuffel Dreamer! Ik weet niet goed wat ik verder moet zeggen.. Wat rot dat alle oude 'vrienden' je zo hebben laten vallen :(

Tevka, wow, wat goed!

Sneeuwmees; Wat een supertof idee! Vond de foto op FB ook zo leuk!

Heb vannacht ;) I. nog een mailtje gestuurd over de medicatie. Kreeg vanmorgen een mailtje dat het recept naar de apotheek was gestuurd. Nu dus medicatie voorgeschreven gekregen tot en met dinsdag, een hele geruststelling! Ben benieuwd hoe het er morgen uitziet..

18. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Dreamer: ook ik heb je verhaal met een brok in de keel gelezen. Tjee, wat heb je veel meegemaakt en nog...... Wel fijn dat je weer een lieve vriend hebt en dat jullie ook een kindje verwachten.

@Sneeuwmees: wat een leuk idee!! Ik ben benieuwd hoe je collega's reageren! Gefeliciteerd!!

@Bbibi: Dus het schiet al op met je huis?! Dat inruimen van de kasten is inderdaad leuk om te doen. En dan gaan jullie weer verder met ICSI?

@Tevka: dat was een heel fijn telefoontje, denk ik zo. Goed nieuws!!

Egobericht: Wij zijn halverwege de middag thuisgekomen na onze eerste afspraak in DD. Er zijn eindelijk mogelijkheden voor ons!! Er is bloed afgenomen om mijn AMH en hormonen nogmaals te controleren. Mijn AMH was vorig jaar 1.0. Over 2 weken krijg ik telefonisch de uitslag hiervan. Verder gaan wij daarna beginnen met IVF. Dusss, ik ben blij!!

19. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Fijn tassie dat er nog mogelijkheden zijn. Had dokter S nog iets speciaals voor jullie in petto?

20. Tevka

Tevka Niet meer actief

Tassie wat fijn zo'n gesprek!!!!!

Sneeuwmees wat leuk zo met die taart!
    En wat voor foto had je op FB ???

Deel Deze Pagina