@Ploon: fijn dat er niets uit de onderzoeken gekomen is, behalve die bijnierwaarde. Volgens mij is de post uit Duitsland erg snel (gezien de snelheid waarmee we soms een rekening binnen hadden 2 dagen na een afspraak). Maar die pillen moeten volgens mij met de hand gemaakt/samengesteld worden, dus misschien dat het daardoor wat langer duurt. Ik had een laag amh en had ook verwacht dhea te moeten gaan slikken, maar mijn bijnierwaarde bleek goed/hoog genoeg te zijn. Dus vandaar dat het voor mij geen meerwaarde had te gaan slikken. In mijn NL zkh was een hysteroscopie een basis-vereiste voordat je überhaupt verder mocht gaan met ivf. Dus op zich wel logisch dat hij daar eerst even op wil wachten om alles uit te sluiten voor je gaat beginnen met hormonen. Ook de dhea heeft een week of 6-8 nodig om goed in je lichaam opgenomen te zijn. Ik verwacht dus dat als je over een week of 6 terugkomt in ieder geval het startsein gaat krijgen om te kunnen starten.
Nogmaals bedankt allemaal! @Ploon; Hoe lang het duurt weet ik ook niet, ik weet alleen dat er wel erg veel positieve verhalen over DHEA bekend zijn!
hmmm dames wat heeft DHEA met bijnieren te maken? Ik slik hydrocortison omdat mijn bijnieren niet meer veel doen die zijn ''uitgeput''. Maar ik hoef geen DHEA te slikken want die waarde ik wel goed. Alleen mijn cortisol niveau niet! @sneeuwmees heb je foto van de taart ben zo benieuwd! veel plezier met vertellen! @shaddixxx nogmaals succes meis!
@Bbibi: dhea is een hormoon (of een van de hormonen) wat door de bijnier geproduceerd wordt, blijkbaar. Bij mij was die waarde ook goed, ondanks laag amh. Meestal zijn beide waardes laag, waardoor het slikken van dhea aangeraden wordt. De taart moet ik nog ophalen. Ik tracteer pas om 15.00 uur en er is geen koeling hier op het werk. Dus ik wil het zo laat mogelijk (tussen de middag) pas ophalen. Ben wel benieuwd hoe die geworden is.
@Shaddixxx: Nogmaals heel veel succes meid, je kan het ! Ik duim voor een mooie opbrengst. @Sneeuwmees: Ben benieuwd hoe verrast je collega's reageren. Ik heb het vorig jaar ook met een fototaart gedaan. Ben ook wel benieuwd naar jou fototaart
@Loontje: ben zelf ook benieuwd, al weten 2 collega's het inmiddels al (maar ze hadden beloofd ook verrast te reageren ). Ben zelf ook benieuwd naar de fototaart. Had helaas bij de laatste echo geen echte mooie kwaliteit echo-foto. Dus hoop maar dat het in vergroting nog duidelijk is en dat collega's dus de hint ervan wel snappen.
Hallo lieve dames, Ik ben alweer terug van vakantie. Aangezien ik de weken voor onze vakantie ook niet meer op zp was, voelt het alsof ik maanden ben weggeweest. Vakantie was heerlijk! Afgelopen dagen heel druk geweest met klusjes in huis en morgen weer aan het werk. Meteen bij teugkomst zouden wij eigenlijk beginnen met de volgende poging, zodoende ook in alle haast medicatie opgehaald. Alleen toen ik moest beginnen, merkte ik dat ik er helemaal geen zin in had, terwijl ik de vorige keren niet kon wachten om te beginnen. Toen ik dit met mijn man besprak, bleek hij er ook nog niet aan toe te zijn. Wij merken dat de afgelopen jaar ons veel energie heeft gekost. Zodoende hebben wij nu besloten de komende maanden even pauze te nemen van de behandelingen. Het is heel gek om nu even geen behandelingen te doen, terwijl onze wens alleen maar groter wordt. Tegelijkertijd hebben wij ook heel goed gevoel bij om ons zelf de tijd te geven om echt bij te tanken. Ik ben erg benieuwd hoe het met iedereen gaat......ik ben al begonnen met bijlezen, maar merk dat flink achterloop...... Even snel...... Nieuwe (voor mij dan ) dames, welkom hier! Sneeuwmees, Succes met jouw verassing! Loontje, 9 wkn bijna! Shadixx, Succes meid! Miss, Welkom terug! Bbibi, Ik kan niet snel vinden op welke wachtdag je zit? De rest moet ik echt even bijlezen. Hele fijne dag allemaal! Xxx
@Nina: welkom terug! Heerlijk je naam weer te zien! Herkenbaar dat je een soort van weerzin had om weer te starten. Had dat zelf ook bij poging 4. Toen ik ongesteld werd (of dacht te zijn) had ik ook echt zoiets van. Pfff... gaan we weer. En mijn man bleek dat ook te hebben (alleen had hij dat niet tegen mij uitgesproken op dat moment). Heel verstandig om in dat geval even een paar maanden te wachten en even aan jouzelf/julliezelf te denken. Succes weer met werken. Altijd moeilijk lijkt me, als je vakantie zo heerlijk is geweest.
@sneeuwmees EN hoe reageerde ze? @shaddixxx hoe is het gegaan lieve meid? beetje mee gevallen de narcose? @Nina ik ben ook zooooooooooooo blij je weer hier te zien/horen/kletsen! had je echt gemist! En jeetje wat een verhaal... Is jullie vakantie wel lekker geweest? Heb je er van genoten? En dus niet toe aan een volgende poging? Ik snap je gevoel volkomen... (zoals gewoonlijk hihi)... ik had dat na de vorige keer natuurlijk ook... zon emo achtbaan.. van die testen met streepjes, negatief hcg waarde en toen gelijk ongi! Nu blijkt wel dat mensen met fybromyalgie (viariant van mijn ziekte) pas laat hcg aan maken op de een of andere manier... dus wie weet is dat het probleem geweest? Achja we zullen het nooit weten! Ik zit op cd9 vandaag wel veel pijn aan baarmoeder dus hoop dat dat weer een goed teken is... Hopelijk kunnen jullie nu even lekker opladen en genieten van elkaar. Ik merkte al heel gauw dat stilstaan voor mij/ons ook geen optie was .. ondanks dat ik dacht er volledig klaar mee te zijn... Maar blijkbaar toch niet... hopelijk doet de rust je goed meid! Ben iig blij dat je weer terug bent bij ons clubje *knuf* @hier goed met mijn man gesproken en tot de conclusie gekomen dat het zo niet langer kan... We willen door maar ik kan het verdriet gewoon niet aan. Ik merk dat ik al jaren een bonk ellende ben, en een grote gefrustreerde b*tch... dus zo wil ik niet verder. Maar stoppen brengt ons geen baby dus we gaan het als volgt doen zoals het er nu naaruit ziet... We gaan door tot het bittere eind. Ik ga bij mijn volgende menstruatie (waarvan ik hoop dat hij niet komt) toch onderzoek laten doen bij Serum in Athene aangezien ik adt nog als laatste optie heb. Verder ga ik gewoon door met mijn cryos in de hoop dat we het lotje uit de loterij gaan winnen. En in de tussentijd gaan e als de volgende poging mislukt ons inschrijven voor pleegzorg! Mijn moeder zou ook graag plegen en heeft het er met mij over gehad... als ik daarvoor zou kiezen dat zij mijn 3 werkdagen eventueel wil oppassen... Zo heb ik toch al wat ik wil (altijd gezegd 1 kindje van mijzelf en een van een ander) daardoor hoop ik en ga ik vanuit dat ik weer lekker in mijn vel kom te zitten en kan ik heerlijk genieten en wie weet wat realxer de volgende poging (en) in ... Wie weet heb ik het straks dan opeens beide! dat zou fantastisch zijn Mijn man heeft mee ingestemd omdat hij ziet hoeveel verdriet het mij doet, en hij ook weet dat het ons al een hoop geluk zou brengen en hopelijk wat rust! Dus ik voel me er helemaal goed bij de knoop ik doorgehakt! heerlijk.... Hoe is het met de rest van alle meiden? loontje nog aan het genieten van je vakantie? jippie hoe is het met jou meid? ook al aan een volgende poging aan het denken? @iedereen *knuf*
@Bbibi: wat een mooi (en ook moedig) besluit om ook voor pleegzorg te gaan. Ook dat is vaak een behoorlijk traject met bureau jeugdzorg en dergelijke, maar fijn dat jullie een kindje op deze manier een warm en liefdevol huis willen bieden. Petje af! Ik heb het zelf ook overwogen, maar mijn man zag het niet zitten en het moet wel een besluit van allebei zijn. Natuurlijk ga ik er nog steeds van uit dat jij straks èn een kindje van jezelf èn een kindje van een ander zult hebben. Maar het zou ook voor jou misschien een stukje rust kunnen geven ook met dat traject bezig te zijn. Ik was jaren geleden alleenstaand, biologisch klokje tikte hard door en heb me toen ook op de lijst laten zetten voor adoptie. Dat gaf mij toen geestelijk wat meer rust dat ik nog een 'ijzer/hulplijn in het vuur had zitten. Hopelijk geeft dat jullie ook die rust. Dikke knuffel. De taart was een succes! Ik heb stiekem een foto gemaakt met mijn telefoon toen ik hem net gehaald had (en niemand keek). Die moet ik straks even uploaden en zal ik vanavond in mijn album zetten. @Shadixx: ik was ook erg benieuwd (en had al een paar keer gespiekt) hoe het met je was. Ik hoop dat het meegevallen is en dat ze een mooie opbrengst aan eitjes hebben veiliggesteld.
Shadixxx hoe is het gegaan meid???? Nina welkom terug en het klinkt als een goede keuze voor jullie. Dikke knuffel.
@Sneeuwmees: dus het ging helemaal goed op je werk met vertellen en de taart?! Geweldig! @Bbibi: ik begrijp je volkomen dat je aan pleegzorg denkt! Je wilt gewoon zo graag voor een kind zorgen, je bent er zo klaar voor...... Ik weet niet of ik jou dat al had verteld, maar wij hebben zelf twee pleegbroertjes gehad 3 jaar geleden. Wij hadden de boel omgekeerd: ik wilde namelijk nooit zelf moeder worden, maar altijd adoptie- en pleegkinderen. Eerst hadden wij het adoptietraject doorlopen, maar gaf ons geen goed gevoel. Dus nadat wij al helemaal waren goedgekeurd door de kinderbescherming zijn wij gestopt. Daarna zijn wij doorgegaan met pleegzorg. En na anderhalf jaar wachten kregen wij twee pleegbroertjes in huis (6 mnd en 3 jaar). Toen zij na 5 maanden bij hun familie gingen wonen beseften wij opeens dat wij kindjes van onszelf wilden. Ineens kreeg ik dat "moedergevoel", echt heel sterk. Het moeilijke is wel dat wij dus alle spulletjes hebben, behalve dan voor een pasgeboren baby. Maar echt alles hadden wij al aangeschaft. En het is zo moeilijk om door de babykamer en kinderkamer te lopen. Alles staat te verstoffen. Ik kom er ook niet graag.......Ik zou misschien, als wij hoop ik zelf kindjes hebben, misschien toch weer voor pleegzorg gaan. Want ieder kind gun ik een thuis......
Hey dames, wat een verhalen hier weer vandaag. Nina, jou kende ik nog niet geloof ik maar welcome back. Lijkt me een dappere maar moeilijke beslissing even te stoppen... Sneeuwmees, hoe was het op je werk. Bibi, ook al van jou zo'n dapper besluit en wat knap dat jullie ook aan pleegzorg denken, lijkt me erg heftig allemaal, maar ik denk wel heel waardevol en dankbaar, Shadixx, hoe was het? Hopelijk meegevallen? Heb zelf ons ziekenhuis gebeld met de mededeling dat we naar dusseldorf wilden ipv nijmegen. Ze hadden nog niemand gehad die daarheen ging. Verbaasd me wel omdat wij juist niet ver van dd afwonen. Ze vroegen wel hoe we er bijkwamen, maar deden verder niet moeilijk en wenste ons veel succes. Nu nog heel wat weekjes wachten... Maar goed zo hoor ik vast jullie ervaringen en weet ik een beetje wat me te wachten staat, das ook weer fijn.
@Tassie: knap dat jullie al twee pleegkindjes in huis hebben gehad. Dat is de reden dat ik het zelf ook niet zag zitten en dat is dat je vaak weer afscheid moet nemen van zo'n kindje en ik me er toch teveel aan zou gaan hechten. Overigens zijn er blijkbaar ook wel kindjes die permanent tot aan de 18e bij je mogen blijven wonen. Kan me voorstellen dat je moedergevoel toen nog extra aangewakkerd is. @Lets: inderdaad vreemd dat er niemand vanuit Nijmegen naar DD is gegaan. In mijn (regionale) zkh praatten ze er niet openlijk over, maar begreep wel dat ze vaker vrouwen begeleid hadden met follikelmetingen die in DD liepen (en dat is maar een ieniemienie zkh vergeleken met Nijmegen). Maar fijn dat ze begripvol waren. De fototaart is goed gevallen. Ze waren blij verrast. Een collega had het al tegen een andere collega gezegd dat ze blijkbaar het vermoeden had dat ik zwanger was, want ze vond me zo stralen. Wat me wel opviel is dat al mijn collega's blijkbaar goed op de hoogte waren van ons ivf-traject. Ik heb vorig jaar tegen mijn baas gezegd dat we het ivf-traject ingingen. Toen vroeg ze wat ze moest doen als er vragen van collega's kwamen. Heb toen gezegd dat het geen geheim was, maar dat ik dat ook niet openlijk bij de koffietafel ging bespreken, maar als ze vragen kreeg ze ze gerust naar mij kon sturen. Maar nu bleek dus dat collega's waar ik nog nooit een woord over ons ivf-gebeuren heb gewisseld, bijzonder goed op de hoogte waren. Ondanks dat het geen ramp is, baalde ik daar toch een beetje van. Ik vind dat toch best iets persoonlijks waar mijn baas dus blijkbaar toch naar anderen toe over gepraat heeft. Nou ja, het is gebeurd en ook geen ramp... maar toch. Geeft wel aan dat ik wat voorzichtiger moet zijn wat ik wel en niet op het werk vertel.
Even snel en ego lieve meiden.. Alles is perfect gegaan, jullie hadden helemaal gelijk. De anesthesist wist niet of het infuus zou lukken in m'n hand (was een andere dan de man die het gecheckt had), dus even paniek, maar ze prikte hem gewoon in één keer raak. Door de Emla amper iets van gevoeld! M'n zuurstofgehalte was wat laag, dus ik kreeg steeds twee maskers afgewisseld. We hadden afgesproken dat ze het me zouden laten weten als ze de narcose in het infuus deden, maar het laatste wat ik weet is dat ze me vroeg hoe m'n zoon heette, dat ik daarna een shotje dormicum kreeg waarna het plafond een beetje begon te draaien, toen het groene masker, daarna het zwarte masker, en toen werd ik wakker. Heb nog wel een tijd aan het infuus gelegen, er zaten zoveel follikels dat ze bang waren/zijn voor overstimulatie. Heb twee zakken met vocht/zoutoplossing gehad. De arts kwam later vertellen dat er 9 goede eicellen zijn gevonden. Het waren er meer, maar met deze 9 konden ze echt iets. Zó blij. Ze waren ook zo ontzettend optimistisch. Als er minder dan 3 bevruchtingen zijn is de TP woensdag, bij 3 of meer is de TP zaterdag. 'Maar we gaan niet uit van woensdag hoor, dus dat wordt zaterdag'. Ik durf nergens vanuit te gaan of op te rekenen, maar dat klinkt toch wel érg positief. Nu wel heel erg veel buikpijn, dus lekker in m'n bedje. We zijn net thuis. Het is me écht meegevallen. We hopen natuurlijk dat er nooit meer een punctie plaats hoeft te vinden, maar nu ik dit weet zal ik bij een eventuele volgende keer echt een stuk minder zenuwachtig zijn. Ga nu even wat eten (honger!!!) en kom later uitgebreid op de rest van de berichten die vandaag geplaatst zijn reageren!
Het was ook niet vanuit nijmegen, ons regionale ziekenhuis had ons doorgestuurd naar nijmegen. En vanuit ons regionale ziekenhuis, zeg even niet welk, misschien beetje makkelijk herleiden anders, nog nooit naar dusseldorf. Idd vreemd dat het zo besproken is, niet helemaal netjes, maarja niks meer aan te doen...
Shadixxx wat fijn te lezen dat het allemaal is mee gevallen. En een goede opbrengst! Hoeveel willen jullie er laten terug plaatsen als je die keuze heb? Ben echt heeel blij voor je!!!
@Shadixx: fijn dat alles goed gegaan is en wat een fantastische opbrengst. Nu lekker bijkomen en we gaan er zeker vanuit dat je niet eerder dan zaterdag naar DD hoeft. Hebben ze niets meer over de rietjes gezegd? Als ze er alle vertrouwen in hebben, neem ik aan dat er voldoende zaadjes gevonden zijn.
Nee, ze hebben niets over de rietjes gezegd. Cl. zei ook dat ze daar alleen iets over zeggen als er niets gevonden is, maar dat ze niets van tevoren kunnen zeggen over de kwaliteit. We moesten het telefoontje van morgen maar afwachten. Nu hebben ze gelukkig niet gezegd dat er niets gevonden is, dus ik hoop dat het ook met het zaad wel goed zit! Tevka, wij hebben er het liefst 2 terug, maar dr. S. wil er bij ons maar 1 terugplaatsen als de kwaliteit erg goed is. Als we dus een topembryo hebben wordt het er eentje, als de kwaliteit iets minder is worden het er twee. Ik ben zo benieuwd! Ben door de ervaring van vandaag wel een stuk rustiger geworden. Wat een lieve mensen zeg.. Ik had een anesthesist met een brilletje en een pony. Elke keer als ik het masker op m'n gezicht kreeg bleef ze me maar over m'n wang aaien. Ik was de laatste en na afloop kwamen zij en de assistentes ook steeds nog even praten. Over onze zoon, over onze banen, of het wel goed ging, of ik echt geen pijnstiller wilde, toen ik uiteindelijk inderdaad toch maar een pijnstiller wilde gaven ze aan dat ik echt niet moet proberen om de pijn te verduren, maar om gewoon lekker gebruik te maken van de medicatie die ze hebben.. Zoveel medeleven! Ik hoor over DD zo vaak dat ze er zo zakelijk zijn, maar dat geldt écht niet voor de anesthesist en de verpleging. Zulke lieve medewerkers heb ik nog nooit in een kliniek of ziekenhuis gezien!
Wat fijn, shaddixxx, dat de punctie zo goed is gegaan. Zowel qua ervaring als qua opbrengst. Daar kun je weer verder mee. Mijn eerste punctie (in NL) was ook horror (zeer pijnlijk), en ook voor mij was DD een verademing. Nu maar lekker bijkomen! En we gaan voor TP op zaterdag hoor!