@Miss76: ik voel de onzekerheid en het heen en weer geslinger tussen al je regels door. Logisch, want je wilt zo graag advies van een arts en als er dan 2 artsen zijn die adviezen geven die haaks op elkaar staan... Op zich klinkt die optie van Dr. S. in ieder geval nog reëel om een keer te proberen, maar snap dat je nu ook even moe van alles bent. In dat opzicht zou IUI voor nu, voor jou, misschien even gunstiger kunnen zijn omdat het minder impact heeft omdat je minder hormonen gebruikt en je laatst al aangaf veel last te hebben gehad van die hormonale schommelingen. Ik geloof dat gezond eten zeker bijdraagt dat je je lekker in je vel voelt. Al denk ik wel dat je er niet te veel in door moet slaan, dat je er zelf 'last' van hebt. Ik denk als je geniet van het leven, dat dat uiteindelijk beter werkt, dan een strak keurslijf (maar dat is mijn mening). En volgens mij kan genieten van het leven, met gezond eten (en af en toe een keer lekker uit de band springen) prima samen. En snap dat eiceldonatie nog een hele stap voor jullie is. Ik zou daar zelf ook tegenaan hikken. Maar denk dat het ook een proces van acceptatie is en dat heeft gewoon tijd nodig. Neem vooral allebei de tijd die je nodig hebt daarvoor. Een dikke knuffel voor nu en als je even lekker je hersenspinsels eruit wilt gooien, dan weet je ons te vinden.
*Inbraak* Waar zal ik eens beginnen.... ben zooooo lang niet geweest in het DD topic.... Denk wel half jaar niet meer wat geschreven. Velen zullen dus wel denken...wie is dat? Heb een paar keer tussendoor geprobeerd wat bij te lezen maar merkte dat ik er dezelfde nacht direct slecht van sliep. Ga er teveel in op en ben er teveel mee bezig. Na al die jaren MMM was ik dan ook (voor het eerst) echt MMM moe. Andere topic waar ik ook actief in meeschreef al 4 jaar lang hebben we inmiddels een app-groepje van gemaakt dus was verder sowieso weinig te vinden op ZP. Maar grootste reden... de hele MMM overschaduwde echt het volop kunnen genieten van ons dochtertje en dat is wel het laatste wat ik wil (het gaat al zo snel). Maar ja.... blijf dan toch nieuwsgierig naar jullie meiden hier natuurlijk allemaal. Hoe ver in de zwangerschap? Al bevallen? Wie alsnog wel zwanger geraakt.... Wie (heel verdrietig) nog niet.... Hoog tijd dus om nu eens gauw wat terug te scrollen. Lezen natuurlijk niet gedaan want dat is geen doen , maar gelukkig heeft iedereen een banner met handtekening.... Heb leuk nieuws gelezen, maar ook verdrietig nieuws.... @Stiertje, nog even....38 wkn inmiddels, wauw meid!! En een meisje.... helemaal leuk! @Anja, M. en L. alweer 7,5 mnd!! Wat gaat het hard he?! Gaat het goed met ze? En met jou? @Sneeuwmees, na 3x IVF een spontaan wonder! WAUW, WAUW, WAUW!! En ook alweer 14 wkn! Van harte gefeliciteerd meid!! Súperleuk! @Akklina, jij inmiddels bijna 37 wkn op weg met jullie tweeling! De laatste loodjes! Heel veel succes alvast! Wordt je ingeleid? KS? Of ga je spontaan proberen? @Monatoetje, 16 weken zwanger!! Ook van harte gefeliciteerd! Op naar een mooie 20 wkn echo! @Dreamer, jij inmiddels 37 weken! Ook de laatste loodjes. Wordt nog spannend wie er het eerst gaat bevallen hier in het topic! Een ware babyboom strakjes ! @Elize, WAUW jij ook een tweeling!! 2 meisjes!! Superleuk!! Van harte gefeliciteerd meid!! En bijna de 20 weken echo...spannend! @Loontje, hoe is het met je zoontje T? Gaat 't goed met hem? Met jou wel zo te lezen... Gefeliciteerd met je 9 weken ook alweer zwangerschap!! Leuk zeg!! Weer met behulp v/d MMM of spontaan? @Tevka, jij nog steeds in de run voor dat ook zo gewenste broertje/zusje? Weet dat je toen icm TESE had gedaan. Inmiddels nieuwe plannen van Dr. S. met DHEA begrijp ik? Succes! @Ploon, Je dochtertje over 2 maandjes alweer 1 jaar! (onvoorstelbaar hoe snel het gaat hè?) En in the run voor een brusje! Zie dat je een vmk hebt gehad . En nu ook met DHEA proberen... Ook jij veel succes meid!! Weet niet eens wie er momenteel allemaal nog wel/niet meer meeschrijven hier.... (?) @Jippiejee, bij jou heeft de MMM nog niet tot die o zo gewenste zwangerschap geleid... . Wel even positief nieuws maar een vmk gehad... verdrietig meis! Veel sterkte. @DDees, Icsi 6..... pffff..... waar haal je de energie en moed vandaan. Jij bent nu toch ook echt wel eens aan de beurt hoor! Succes! @NinaD, Pauze ingelast? Kan me dat zó goed voorstellen (nu althans...eerder niet hoor...ik ben/was van het doorgaan en doorgaan). Best lekker hoor...even helemaal niet met de MMM bezig zijn. Verder zag ik terugkijkend in het deel 2 topic dat Whisfull inmiddels 5 wkn zwanger is...gefeliciteerd! En Djuuzie inmiddels 32 weken!! Juulzon 37 wkn van haar spontane wondertje!! en Kitty, 34 weken!! Gaan heel wat babietjes geboren worden de komende weken zeg!! Leuk leuk!! Timon gestopt in de MMM?! . En vroeg me af hoe het met Karin75 en Druufke is? Meiden allemaal heel veel succes met het zwanger worden, zwanger zijn, bevallen, moeder zijn!! Weet dat ik af en toe echt nog wel aan jullie allemaal denk! En alle andere die voor mij hier nieuw zijn wil ik natuurlijk ook heeeeel veel succes wensen. Dat uiteindelijk iedereen op die mooie roze wolk mag komen!! Liefs Majo die gauw weer gaat.... *uitbreken!!*
shaddixxx ook via dit topic even een knuf! @miss jeetje wat een heftig verhaal! ik snap dat je daardoor begint te twijfelen! de MMM is een grote twijfel dat hebben wij ook! Opzich zou je iui nog een kans kunnen geven! Het kan in Nederland dus kost je weinig energie, en kost ook niets qua geld... dus het proberen waard zou ik zeggen. In dat geval zou ik wel kiezen voor dhea, ik bedoel baad het niet schaad het niet toch? In dat geval heb je er echt alles aan gedaan en geprobeerd! en je hebt al bewezen dat het kan! dus waarom niet nog een keer? Persoonlijk zou ik denk ik als dat niet lukt toch kiezen voor ecd. Hoe groot is de kans dat het lukt met je eigen eicellen en dan zelfs nog zonder hormonen... ik dan geval besteed je daaraan je laatste poging, kost super veel geld en de kans is zo miniem. Aangezien jij een geboren moeder bent moet je van ieder kindje kunnen houden toch? en zeker als het de gene van je beste vriendinnetje heeft? Dat is toch alleen al een zegen, en heerlijk genieten als het dan zou lukken. Plus heb je sowieso 9 maanden te tijd om te hechten aangezien het kindje dan genetisch misschien niet van jou is, je hebt het wel 9 maanden lang in jou buik mogen dragen en ontwikkelen en opgroeien! Dan is het toch gewoon jou eigen kindje! Plus het feit dat het jou karaktereigenschappen enz kan krijgen door het opvoeden zie je toch veel in je kindje dan terug van jezelf! Ik snap dat de keuze verschrikkelijk moeilijk is! ik worstel ook nog steeds met verschillende ideen. Ik wordt er letterlijk ziek van en slapenloze nachten en ga er aan onderdoor. Dus snap dat je steeds als je denkt het juiste te doen weer wordt terug gevloten. Het is zo moeilijk! Hopelijk kunnen jij en je man er samen goed over praten en komen jullie helemaal op een lijn te liggen. Want de keuze zal ontzettend moeilijk zijn *knuf*
@majo voor jou een hele weg voor een brusje zie ik? heftig hoor! Jij bent een oud tiopic schrijfster begrijp ik? gezellig.. je kunt altijd (weer) mee komen kletsen hoor! veel succes met je MMM voor een brusje!
Lieve miss, Wat een onzekerheden hè... Ik wil wel een 'advies' geven maar waarschijnlijk worden ook de adviezen die hier op het forum komen eenzelfde verhaal als met 2 dokters... Volg dan ook vooral je hart, wat belangrijk is voor jou/jullie en als dat inhoud een poging voor de vorm, dan is dat zo en dan moet je dat gewoon doen, wie weet wat het jullie oplevert en het kan best helpen in het proces van afsluiten van mogelijk een kans op een eigen kindje. Wat ontzettend lief van je vriendin trouwens dat ze haar eitjes wil doneren aan jou, ik zal dit idee langzaam toelaten in je systeem en in die van je man, zoals je al aangeeft is ze nu zwanger en dus hebben jullie de tijd om aan dit idee te wennen en te overtuigen of dit is wat jullie willen en ondertussen kunnen jullie het hoofdstuk eigen kindje afsluiten, of wie weet in vervulling zien gaan, de wonderen zijn de wereld niet uit en je bent al es zwanger geweest. Weet je trouwens of er invloed is van slechtte eitjes op een miskraam of is daar geen verband? Zo nu hoe ik denk dat ik het zou doen. (afgezien van het feit dat ik geen eiceldonatie zal doen, als het ons samen niet lukt houdt het bij ons op, maar dat is heel persoonlijk en ik lees dat jij er wel voor open staat) Ik zou de drie IUI behandelingen doen, doorgaan met DHEA en gezond leven, maar wel binnen het normale, gewoon zonder strenge regels, probeer er niet in door te slaan. Na die drie als je nog niet zwanger bent (en op dat moment écht beslissen) De laatste ICSI poging. En ondertussen zal ik wel de mogelijkheden van ECD bekijken en doorspreken met alle betrokkenen en uitzoeken hoe dat in zijn werk gaat. Dan voel je tegen die tijd wel of het goed voelt die ECD door te laten gaan, voel je dan nog steeds weerstand dan zie je tegen die tijd wel weer. Ik hoop dat je er wat aan hebt, maar mijn grootste advies is toch echt; volg je hart, neem even de tijd om te VOELEN wat je wil! Succes!
Oh ja lees net bij ECD kost dat natuurlijk ook een poging, dan zal ik het toch van je budget laten afhangen... Waar woon je trouwens? Ik weet dat ze in UMCG (groningen) IVF in eigen cyclus kan laten doen, misschien kunnen die in dit geval meer voor jullie betekenen? Dan kan je 6 pogingen in eigen cyclus doen voor de prijs van 1 hyper, is het navragen misschien waard! Ook leuk team daar!
@Miss: Jeetje meid wat lastig allemaal. Ik vind het heel moeilijk om je "advies" te geven. Ik neig meer naar ICSI, maar als ze in Gent IUI adviseren, dan zou dat toch ook moeten lukken. Misschien eerst IUI proberen (ik weet niet hoe vaak het mag ?) en daarna eventueel ICSI met het advies van Dr. S ? Lastig hoor. Succes met je beslissing. @Majo: Leuk om weer eens wat van je te horen. Ik lees in jou onderschrift dat je voor eind van dit jaar nog een laatste poging wil doen. Ik hoop heel hard dat deze geweldig uitpakt. Met T gaat alles goed, het gaat allemaal zo ontzettend hard. Hij zit tegenwoordig zelf, trekt zich op en noem maar op. En inderdaad weer zwanger, dit keer helemaal spontaan. Was een grote verrassing voor ons.
Precies hoe ik het voel!! Moet zoveel aan jullie allemaal denken. En telkens als ik dan weer meelees trek ik het me enorm aan. Bah die MMM hangt mijn keel uit. Waarom is het niet voor iedereen gewoon weggelegd? Gun het iedereen zo erg! Ben te nieuwsgierig om weg te blijven, maar als ik nare dingen lees raak ik van slag. Misschien zijn het de hormonen, weet het niet. Weet wel dat ik nu weer een paar dagen niet ingelogd heb en meteen weer een hoop pagina's achter loop. Bijlezen is dan haast weer niet te doen. Ben benieuwd of ik hier een balans in kan vinden of misschien op den duur helemaal verdwijn. Ben in ieder geval heel blij met Facebook! Zo blijf ik snel en gemakkelijk redelijk op de hoogte. Super! Iedereen een zwaai en een dikke knuffel!
Inderdaad die regulatore T cellen moeten in dit geval stijgen, daar krijg je het infuus voor en de omega 3, ook vit D heeft er een gunstige invloed op. Vit D kun je gerust in een hogere dosis gaan slikken. Als je eigen lichaam het aanmaakt na zonlicht is het gelijk 10000 EH ofzo. Is niet gevaarlijk. Vanwege die killer cellen en je IgE krijg jij prednison, dat had ik dus niet. Wat dat betreft is dit immuunonderzoek misschien echt wel jouw oplossing!! Omdat er toch wat afwijkends is gevonden. Is die 2400 mg ook echt het totale gehalte EPA en DHA? Vaak is dat gehalte lager namelijk. En dat moet in totaal dus minimaal 500 zijn (ik nam 1000 mg EPA en DHA). Heel veel succes en ik hoop echt heeeel erg dat dit de ontbrekende schakel is en het nu gaat lukken allemaal!
Shaddixx en Miss wat ontzettend %^&^&. Kan er niets anders van maken Ik ben er eigenlijk gewoon stil van. Miss,als je nog zou willen proberen met je eigen eitjes zou ik voor de ICSI gaan denk ik. Ik zou zelf de kinderwens niet opgeven als ICSI niet lukt maar voor een donor gaan. Ik ben even wat stiller,zit zelf ook niet goed in mijn vel. Maar ik denk veel aan jullie.
Shdixx, wat vreselijk oneerlijk meid....weet niet wat ik moet zeggen. Kan het toevallig een slechte rietje zijn geweest? Dikke knuffel Miss, Om te beginnen een hele dikke knuffel. Zoals je weet kan ik me het verdriet...tranen en de onzekere gevoelens goed voorstellen. Gelukkig ben je al een keer zwanger geweest en weet je dat het mogelijk is. Sneeuwmees, Erg blij voor je! Geniet je nu eindelijk? Jammer van die leidinggevende die alles heeft vereteld.... Babi, Ik duim dat het dit keer raak is!!! Wat geweldig dat jullie ook voor andere kinderen ook zouden willen zorgen. Ik hoop echt dat jullie in ieder geval 1 eigen kind kunnen krijgen....wens ik trouwens voor iedereen! Sneeuwmees en Babi, Dank je wel voor jullie lieve reacties! Dreamer en Stiertje, Succes met de laatste wkn! Klaproos, Dikke knuffel! Jippiejee, Wat jammer meid, dikke knuffel! Elize, Geniet ervan! Majo, Een pauze kon ik me paar mndn geleden ook niet voorstellen. Succes! Zwaai...zwaaai naar iedereen Lieve dames, Het gaat helaas niet zo goed met mij. Net als Miss merk ik dat ik het verdriet van de afgelopen pogingen nog moet verwerken. Het helpt niet dat de afgelopen jaren al heel zwaar geweest zijn. Ondanks dat onze vakantie super was, ben ik helaas niet opgeladen. Ik ben heel erg moe. Werk kost mij momenteel al mijn energie en aandacht. Ik vind het erg gezellig te kletsen met jullie, maar momenteel is het helaas niet dagelijks haalbaar. Ik blijf zeker mee lezen en op de betere dagen zal ik ook reageren! Veel liefs xxx
Ninad Je moet vooral doen waar je je goed bij voelt. Al zou ik wel nieuwsgierig blijven hoe het met je gaat goed of slecht. Sterkte met opladen en jezelf weer vinden. Miss "fijn" om weer wat van jullie te horen. Wat een heftig verhaal, goed dat je een eicel donor hebt al ben je er nu nog niet aan toe. Ik denk dat niemand je echt kan adviseren doe wat je zelf denkt goed te doen. En het is tenslotte al eens gelukt. . . . maar ja dat ene lot in die overvolle loterij . . . . Majo fijn dat we wat van je horen. Ik snap wel dat alles mee en terug lezen niet zo fijn is, je kan altijd gewoon je eigen verhaal even doen, dan weten we ieder geval hoe het met je is. Ja we gaan inderdaad op naar ICSI 6, maar dat is waarschijnlijk wel de laatste keer. Dan hebben we wel alles geprobeerd wat er te proberen valt voor ons. Elize Ik hoop zo dat de infuzen/prednison en de hystroscopie het juiste recept zijn. Onderstaand de aantallen in de visolie Visolie 2400 mg Waarin Omega-3 vetzuren: EPA 720mg DHA 480mg Vitamine E 443 mg 33% ADH Klaproos Hoe ver ben je met de voorbereidingen van je huwelijk? Iedereen een hele dikke knuffel Ook voor de gene waar ik niet op heb gereageerd.
En ook een van mij! Wat een heftige persoonlijke verhalen allemaal! Pff.. Echt wat is de wereld toch oneerlijk soms. Dus ook van mij allemaal een dikke knuffel.
Ik wil ook iedereen even een hele dikke knuffel geven ! We kunnen wel weer positief nieuws gebruiken hier !
Dees,lief dat je het vraagt! Volgende week vrijdag heb ik de eerste pas-sessie Dan gaan ze kijken hoeveel ze de jurk moeten vergroten Ahoewel ik weer behoorlijk ziek ben en de kilo's erweer af vliegen. Ach ja,word ik een mooi slank bruidje. Hoe gaat het met jou verder? Die visolie waar je hebt over hebt kun je toch bij de Tuinen halen? Ik heb die daar vandaan.Heb je al eerder een hysteroscopie gehad? (sorry voor de vragen,je hoeft niet te antwoorden hoor.) Nina,heel veel sterkte meis. Lees maar lekker mee. Ik had een lieve meid die wel met mijn afspraak in DD wilde ruilen! Helaas kon lief niet. Vind het echt heel kut maar ja als ie ontslagen word is nog kutter. Shaddixx ik denk aan je. Miss,aan jou ook. Sorry als mijn opmerking over donor lomp overkwam. Dat is nog iets waar je niet aan wilt denken.
@klaproos voor jou ook even een hele dikke knuf meid! het is niet makkelijk wat je allemaal moet doorstaan, en qua gezondheid tsjaa kunnen wij elkaar helaas een hand geven! Jammer dat niemand kon ruilen met je afspraak. Kunnen jij en je man geen duits? kun je je afspraak ook niet zetten bij een andere arts? Het gaat puur om bespreken behandelplan! daarna krijg je toch continue iemand anders heb ik gemerkt... misschien bij dr Yildrim? zij praat vrij goed Engels en is zo een lieve leuke vrouw! @dees voor jou ook een dikke knuffel! jij bent echt een die-hard die maar niet opgeeft! zo knap van je dat jullie er nog een keer voor gaan! ik hoop zoals elize zegt dat dit de missende link voor jullie gaat zijn! @Shaddixxx meis, ik maak me een beetje ongerust over je.. Hopelijk zijn jullie een beetje van de schrik bekomen? *knuf* @nina lieverd, begrijpelijk dat je je nog niet goed voelt om te komen kletsen! de behandelingen met slecht resultaat wat jij en miss hebben moeten mee maken is verschrikkelijk! Ik heb hetzelfde maar ik moet nog blij en dankbaar zijn voor nog zoveel cryos! voor jullie begint de eklklende van voor af aan! ik hoop zoooo dacht het wachten voor jou beloond wordt, echt ik gun het je zo! *knuf* @all goedemorgen en een grote groepsknufffel
Ook van mij een knuffel terug. Pijnlijk te zien hoeveel verdriet die rot mmm en onvervulde kinderwens toch veroorzaakt. @Nina: neem de tijd die je nodig hebt. We weten dat je ons niet vergeet (en wij jou ook niet). Dus kom af en toe even updaten hoe het met je gaat (en dat hoeft niet altijd over de mmm of kinderwens te gaan). Ik hoop dat je je snel weer lekkerder in je vel voelt zitten. @Klaproos: balen dat de afspraak niet vervroegd kon worden, maar ja, je moet de werkgever nog wel te vriend houden, vooral omdat als je eenmaal gaat starten je ook wel weer eens vrij nodig hebt en als je ze nu al tegen je hebt.... Ik zou ook overwegen dan maar naar een Duitse arts te gaan. Ik heb die dr. H. wel eens gehad en ze doet echt heel veel moeite zich goed verstaanbaar uit te drukken (desnoods met handen voeten of in het Engels). Je bent niet helemaal een leek in mmm gebied, dus denk dat jullie elkaar hoe dan ook wel zullen begrijpen. En anders nog maar een paar keer blijven bellen of er iemand uitgevallen is. Nee, heb je! Veel succes bij de passessie van je jurk. Vond het toch altijd weer bijzonder als je je jurk weer aan mocht die dan langzaam aan meer en meer vorm begon te krijgen. @Ddees: fijn te zien hoe we elkaar toch kunnen helpen, nu ook weer met het advies van Elize. Ik hoop van harte dat de prednison en het infuus ook voor jou het wonderrecept zal blijken te zijn. Gelukkig kom je steeds een stukje verder. Dr. S. zei overigens dat je wel 4000 IE vitamine D3 mocht slikken, maar dat hij dat zelf niet nodig vond. Maar je mag dus blijkbaar wel meer hebben.