NinaD: Ja heb wel last van kwaaltjes maar ik vind het niet erg! Voornamelijk erg misselijk, vanmorgen 1ste keer dat ik ook echt moest overgeven.. en ik heb echt veel last van opgezette darmen, alsof ze helemaal vol zitten maar er niet uitkan... Ben nu begonnen met rosevice laxo... hopelijk helpt dat... Xxx
@Nina: nog geen juichmoment. M'n man en ik hebben elkaar gisteren (na de cb) voor het eerst gefeliciteerd. Dus we zijn beiden heel voorzichtig (en nog steeds in een soort van ontkenningsfase). Mijn man vroeg gisteren of ik al wist wanneer het dan geboren zou worden. Ik zei dat ik daar nog helemaal niet naar had durven kijken. Dus ik zei gisterenmorgen ineens, zullen we het dan toch uitrekenen en toen zei mijn man dat hij dat zelf al had gedaan. Hij is ook voorzichtig, maar al iets meer in jubelstemming dan ik. Jij gaat de volgende worden, hoor! Ben heel benieuwd naar je eerste fm!!
@Mona: jij de pot dus al een keer van dichtbij gezien. Wat ellendig. Ik voel eigenlijk niets. Mijn buik voelt wat strakker en trekkeriger aan en heb wat gevoeliger borsten (maar dat heb ik vaker). En dus dat gevoel dat er 'iets' loopt. Had ook weer die jeuk van onderen wat ik meestal vlak voor een menstruatie heb. Dat komt door hormoonschommelingen, en er gebeurd nu natuurlijk ook van alles. Maar verder eigenlijk niets. Ik hoef niet boven de pot te hangen, maar hoop wel snel meer 'bevestiging' te voelen.
Sneeuwmees : Jaaaaaa je heb een echte banner! Wauw staat je voed zeg. Nina lekker vroeg op zeg. Hopelijk voor een goed eindresultaat. Monatoetje al echte kwaaltjes. Echt super fijn al die zwangere hier!!! Dat er maar veel mogen volgen waaronder ik zelf
@sneeuwmees: mooie banner ! Ik snap dat je graag meer bevestiging wilt. Op naar een mooie echo ! @monatoetje: fijn zo een kennismaking met de wc vervelend van hè darmen, heb ik ook erg gehad, maar dan later in de zwangerschap. @shaddixxx: jeetje wat vervelend die sfeer op het werk van je vriend Ik zit op m'n telefoon dus kan niet ff lekker terug lezen
Zo er is zoveel gereageerd dat het me even niet lukt iedereen bij langs te gaan! @sneeuwmees: wat geweldig die cb indicator, dat verwacht je dan niet 2-3wk bij een licht streepje, maar betekend toch dat je hcg al hoger is dan 200! Vind het helemaal super voor je, maar kan me je ongeloof erg goed voorstellen. @monatoetje: vervelend joh dat je zo misselijk bent. Vooral dat je nu moest overgeven. Valt bij mij dus erg mee,zo lang ik elk uur wat eet, ben ik niet misselijk. Ik probeer het wel wat gezond te houden dus hihi. Hopelijk helpt die roosvicee bij jou. Ik ben vooral sneller moe nu. En ik heb toch wel een heel klein buikje, zet s avonds echt uit. En dus al nieuwe bh's aangeschaft. @NinaD: vervelend vd bijwerkingen, ik hoop dat je poging een groot succes wordt. @Miss76: al die relax dagjes aan t strand laten jouw eitjes gewoon super groeien . Fijn voor je zeg! @Bbibi: voel je de eitjes al groeien? Ben benieuwd bij jou. Eh de rest weet ik even niet meer uit mijn hoofd. Heel veel succes en hoop dat er snel nog meer zwangeren mogen volgen. DD is gewoon top . Ik ben sinds gister met de suprefact gestopt (dat moest), wel spannend. Gebruik de utrogestan tot 12 weken en dan ga ik het afbouwen.
Babsie: ja mun twins zijn ook in dd gefabriceerd. Vroeg opstaan moet ik ook elke dag ja, hahaha. Maar wel voor een goed doel. Banner staat goed Sneeuwmees! :-D Ik hoop dat je toch kunt genieten alvast, want wat een wonder dit... Mona, last van mn darmen had ik in het begin ook. Later in de zwangerschap moest ik gerust een paar keer per dag naar het toilet. Wat super uitzonderlijk is voor mij. (ik heb PDS)
Oh fijn om dat te horen Sneeuwmees! Ik ben in oktober 37 dus hopelijk gaat die leeftijd me ook geluk brengen En ik hoop dat de roze golf blijft doorgaan voor iedereen! oh ja effe algemene vraag. Ik heb bij mijn oude zkh mijn vruchtbaarheidsbehandelingen (IUI's en kijkoperatie) die ik heb gehad door laten sturen naar DD. Maar mijn miskramen heb ik bij weer een ander zkh gehad. Zouden ze dat in DD ook nodig hebben? Die gegevens?
Is er een oorzaak gevonden Klaproos of een bepaalde termijn waarbij het vaker fout ging ? Dan denk ik dat het wel nuttig zou zijn.
@Klaproos: natuurlijk gaat 37 ook jouw jaar worden!! ik zou DD zoveel mogelijk informatie aanleveren, als die beschikbaar is. Beter te veel dan te weinig. We gaan zo even naar een babypark hier in de buurt. Ik zei tegen mijn man dat we gewoon alles zo gaan doen als toen ik zwanger was van mijn zoontje (hoezo bijgeloof). Toen liepen we ook pril zwanger als een stel leken bij een babyzaak rond. Nu, inmiddels niet helemaal onervaren meer, maar gewoon even voor het gevoel gaan we het nog een keer dunnetjes over doen.
@sneeuwmees echt goed dat je dat doet! Je vond het zo zonde dat je bij je vorige zwangerschap niet hebt kunnen genieten! Dus dat moet je nu dubbel en dwars doen! Heerlijk saampjes! En wat lief van je man, hij had dus al uitgerekend wanneer je zou bevallen? Hihi lief! Spannend maandag gelijk even de echo verschuiven. @ nina hihi was dus moeilijk weer in slaap te komen? Nouja dan maar lekker rustig aan op de bank! En even je eitjes heel goed toespreken dat ze lekker groeien! Ik denk sowieso dat dit weer en een goede stemming wonderen doen voor de groei van je eitjes! Ik heb trouwens jou vraag goed opgevolgd! Nouja niet snel maar wel goed nieuws @ elize jaaa vandaag eerste fm gehad ! En was allemaal goed dus ik hoooop dat ik jou achterna mag gaan! Jij bent immers met dezelfde problemen mijn grote voorbeeld hihi @ mona vervelend dat je zo beroerd bent maar aan de andere kant fijn die bevesiting! Lekker aan het genieten van je goede echo van gisteren? @hier goede stemming tot zo ver. We hebben een uur en 3 kwartier gewacht ondanks dat we maar een kwartiertje te vroeg waren. Poehhh ze liep nu al anderhalf uur uit!! En dat terwijk we 9.30 afspraak hadden. Maarja mijn man zei net nog in de auto.. Ik ben het eigenlijk alweer vergeten met dit goede nieuws. Echt bizar dat ik nog helemaal niets voel... Mijn bmslijm was normaal altijd maar 6 max 7mm en nu was hij al 9.5 dus daar was ik nog het meest enthousiast over. Mijn lichaam reageerd schijnbaar goed op die hormonen. Verder geen reden tot paniek met meer spuiten. Geen overstimulatie of iets dergelijks gelukkig alles zag er netjes uit. We hebben 13 eitjes in de maak van allemaal even groot 15/16mm. Vandaag beginnen we met cetrotide, die moest ik meteen spuiten als ik thuis was. Maandag om 8.30 opnieuw FM en dan woensdag of donderdag punctie. Brrrr wat gaat het opeens snel. Kan het nog niet helemaal bevatten eerlijk gezegd. Maar we hebben vertrouwen en goede hoop samen. Ga ik nog wat meiden zien maandag? Mijn broer is zo lief mee te gaan maandag. Moeten 6uur smorgens wegrijden dus lekker optijd hihi
@sneeuwmees: wat leuk! Heel goed @bbibi: jeetje wat goed zeg en allemaal even groot ook nog! Super zeg. Mijn bms was bij laatste fm 10 mm, dus een beetje t zelfde. Dan zijn ze maandag waarsch 18 mm, nou super getimed zeg. Heb een goed gevoel bij jou over deze poging!
Sneeuwmees: wij gaan ook naar babypark zo! Ik weet niet naar welke jij gaat maar mocht het heel toevallig dezelfde zijn en ik herken je dan tik ik je even aan. Mooie banner hoor! Ik heb er ook meteen eentje aangemaakt na positieve test. We hebben er lang genoeg op moeten wachten. Gewoon genieten van elke dag die het duurt, is mijn instelling, ervan uit gaande dat dit gewoon 9 maanden is (in mijn geval misschien een paa weken korter). Ik had ook alleen nog hoogedoseerde visolie liggen dus heb maar gewoon 'mama compleet' gekocht. Heel gek, 1 zo'n pilletje. Ik slikte me daarvoor toch een berg! Granaatappelsap drink ik ook nog dagelijks hoor, kan geen kwaad!
Wat doet granaatappelsap? En vanaf wanneer drink je dat? Ik wik in ieder geval ook "mama compleet" pillen slikken. Ga ik straks kopen. En die superfact? Is neusspray he? Krijg je die via DD of kan je dat zelf kopen bij apotheek? En wat is daar "het effect" van? Wauw lijkt wel of er bijna alleen maar zwangere zijn. Heerlijk om te kezen meiden. Met jullie mooie banners!!!
@elize hihi das lief meid! Ik weet niet of het wat wordt maar we hebben wel enorm vertrouwen in de behandeling! We zijn hie dan ook in goede handen gelukkig ik hoop gewoon dat ik jou nag volgen! Als zou ik al onwijs blij zijn met 1 kindje. Hihi @tevka toevallig dat je dat vraagt ik ben ook zooo benieuwd naar wat die pom granaatappelsap doet ! En wanneer begin je daarmee? @babsie ik zit even naar jou handtekening te kijken. Wat heb jij een zware weg naar jou zwangerschal gehad zeg echt verschrikkelijk voor jullie! Hopelijk kun je gewoon 9 maanden genieten van de 2 kleintjes in je buik! Dat verdien je!
@Bbibi: wat een supermooie score en het bms al mooi aan het groeien. Inderdaad bijzonder dat je daar niets van gemerkt hebt. Spannende week voor je volgende week, maar het ziet er goed uit voor je!! @Babsie: we zijn naar Kesteren geweest, dat is voor ons de dichtstbijzijnde. Ik heb geen tikje op mijn schouder gehad, dus denk dat jij bij een andere was...hihi.. @Elize: ja, de vorige keer was ik zo onzeker dat ik niet kon en durfde te genieten. Nu weet ik inmiddels dat niet genieten, geen garantie is dat het goed gaat. Dus dan maar gelijk er vol voor gaan. @Tevka: Suprefact kan alleen op recept bij de apotheek gehaald worden. Het is een neusspray die je cyclys op een pulserende manier afremt. Wat ik vorige week van DD begreep heeft het in het begin van de cyclus ook een stimulerend effect en later in je cyclus dus een afremmend effect om je eisprong te onderdrukken. En granaatappelsap. Het schijnt iets met anti-oxidanten te maken te maken en zorgt voor een goede doorbloeding (en dus een positief effect op een evt. innesteling). Het is even wennen met drinken de eerste keer want het is erg wrang, maar moet zeggen dat ik het nu toch best lekker vind.
En nog even toevoeging: ik heb suprefact na punctie gebruikt en dan houdt het op de een of andere manier ook verband met lh en progesteron productie, handig bij vrouwen die sneller ongesteld worden dan zou moeten! @sneeuwmees: vind het zo speciaal bij jullie, wat hadden jullie als a terme datum berekend? @all: verklaren jullie mij voor gek als ik bij een echobureau nog een extra echo laat maken met 10 weken :-D? Vind 4,5 wk wachten op volgende echo veel te lang in dit stadium!
@Elize: ik heb zelf maar wat 'verzonnen' wat datum betreft. Mijn laatste menstruatie was 12 juni, maar door de utro schoof mijn hele cyclus weer een week op. Daardoor vloeide ik een week langer door en had ik mijn eisprong dus 3 wkn later (ipv 2). Ik heb dus als laatste datum van menstruatie maar 2 wkn teruggeteld vanaf mijn eisprong en dat als laatste datum van menstruatie ingevuld. Het is dus maar een wilde gok, dus vrees dat de echo daar alleen straks nog maar duidelijkheid over kan geven. En hoezo is dat gek dat je eerder een echo wilt? Heel begrijpelijk, hoor! Dus als jou dat een prettig gevoel geeft, gewoon doen, al zou je iedere week een echo laten maken.
Ja er zit hier dichtbij een echobureau die het voor 55 euro doen...ik kom toch sterk in de verleiding hoor. 4,5 wk helemaal geen echo duurt zo lang en naast dat ik het super vind om ze nog eens te zien, is het ook weer een bevestiging dat het goed zit... Ben zo benieuwd wanneer je dan je 1e echo krijgt! Hoop dat alles goed gaat!!