@Elize: spannend de 20 weken echo. Succes en geniet ook van je kleintjes. @Klaproos: dikke knuffel meid.
@Klaproos: dikke knuffel! Ik probeer zelf wat ik vertel over de zwangerschap (of mijn zoontje) altijd wat te doseren, maar blijkbaar is dat toch niet helemaal gelukt.
@Elize: veel succes bij de 20 wkn echo vandaag. Je boft dat je 2 keer zo lang mag kijken met een tweeling. @Loontje: jij bent ook een vroege vogel. Ik vond met mijn 7 uur vanmorgen dat ik er al vroeg bij was. @Tevka: nog getest?
@Sneeuwmees: Om 7 uur liep ik al buiten richting het kdv @blijde berichten: Ik begrijp heel goed dat het moeilijk is om te lezen over zwangerschappen en kinderen hier in het topic. Zelf heb ik het er nooit moeilijk mee gehad, maar iedereen is anders natuurlijk. We zijn hier voor iedereen, leven met iedereen mee. We zijn hier best een hechte groep (iedereen is welkom) en of het leuke berichten zijn of de niet leuke berichten ik vind persoonlijk dat iedereen zijn verhaal moet kunnen doen.
@Loontje: ik vind ook dat we hier vooral álle lief en leed moeten kunnen delen. Ik heb me hier ook altijd enorm gesteund en oprechte blijdschap gevoeld toen ik zwanger bleek, alhoewel ik besefte dat het voor sommigen ook niet makkelijk moest zijn. Ik probeer wel wat terughoudend te zijn mijn blije zwangerschapsberichten hier neer te zetten als ik weet dat er net iemand een rotbericht heeft gehad. Dus in dat opzicht probeer ik er rekening mee te houden. Maar soms ben je ook gewoon even intens blij om een goede echo, of uitslag van een test en ook dat wil je dan even delen. Maar volgens mij begrijpen we elkaar goed in dit clubje dat er begrip is voor die blijdschap en ook voor verdriet vanwege de 'lege handen'.
Dankjewel lieve meiden voor de knuffel! Het gaat gelukkig weer goed met mijn hondje (pfff wat kan ik daarvan stressen! echt mijn kindje!) dus een pak van mijn hart dat het weer goed gaat! vrijdag terugplaatsing... DD adviseerde om af te breken en door te gaan naar de volgende maand! maar daar heb ik zoooooo geen zin in! dus besloten er maar 2 te laten ontdooien! valt er 1 af heb ik 1 tp, vallen ze beide stil slaan we wel een maand over en breken we de cyclus af! volgende maand met puregon, proginova en utro! ben benieuwd! gister geen telefoontje gehad dus hoe dan ook heeft er 1 alvast het ontdooien overleefd! eigenlijk zou donderdag de tp zijn, maar omdat het dan een feestdag was en er maar weinig artsen waren en mijzelf vrijdag beter uitkwam hebben ze besloten mijn emmy's langer te laten doordelen 1 dag langer... Nu vroeg ik me wel af (jullie zullen dat vast weten) ik heb gekozen voor AH, geen embryoscoop want dat vond ik te duur... maar moet ik nu wel ook nog extra daarvoor betalen nu hij een dag langer doordeelt of hoe werkt dat precies allemaal? jullie enige tips/ adviezen? En ik moet ook zeggen dat iedereen hier idd zoveel mogelijk rekening met elkaar probeerd te houden! ik ben ook altijd oprecht blij voor iedereen, en voel me ook geweldig gesteunt door jullie. Soms vind ik het moeilijk goed nieuws te lezen (eerder dubbel want je gunt het iedereen evenveel door deze lijdensweg!) maar zodra ik dat voel trek ik me gewoon wat meer terug en kom weer kletsen als ik me goed voel Ik ben iig ontzettend blij met jullie! xx
Hier sluit ik me bij aan. Het is natuurlijk logisch dat je niet meteen na zo'n slecht nieuws bericht, van die "vrolijke" dingen neer zet, maar we delen hier de slechte én de goede dingen toch? Dus ik vind niet dat de zwangeren (of de mama's) zich in moeten houden. Iedere zwangere of mama heeft hier super gevochten voor wat ze nu hebben, en de blijdschap mag zeker gedeeld worden. Klaproos, ik vind het echt klote voor je meid, en als je het ff niet trekt, dan moet je idd voor jezelf kiezen. Maar als jij straks zwanger bent (of mama bent) zou jij het ook fijn vinden om die dingen te delen toch?? En geloof me, iedereen kent hier het gevoel van het met lege handen staan. Knuf!
@Bbibi: fijn dat het met je hondje weer beter gaat. Als een van mijn beesten wat heeft, kan ik daar ook intens bezorgd en verdrietig om zijn. Volgens mij betaal je gewoon een bedrag voor de AH op zich en maakt het dan niet uit hoe lang het doordelen heeft geduurd. Spannend dat je vrijdag de terugplaatsing gaat hebben. Hoe dik is je bms nu? Nou meid, laat dit dan voor jou hèt moment worden!! Ik denk aan je. @Anja: ik denk dat iedere zwangerschap hier inderdaad zo gegund en 'verdiend' is na de lange weg die de meesten van jullie hebben afgelegd (en dan ben ik nog maar een 'mazzelpik' met al een zoontje en na 'pas' 2 jaar spontaan zwanger geraakt te zijn), dat er wat mij betreft alle ruimte voor jullie moet zijn om die enorme blijdschap te kunnen delen.
Klapelroos: dikke knuffel meis!! Elize: Succes met de 20w echo!!!!! Vanmorgen naar vk gebeld en mocht komen voor bloeddrukco.. nu was ie 135/70.. dus ben wel weer gerustgesteld... mag hem van de vk in de gaten houden op mijn werk maar moet hem dan wel handmatig laten meten... Xx
@mona fijn dat het nu goed was! houden ze je gioed in de gaten? @elize succes meid! jezus alweer 20 weken! bij jou lijkt he echt zooooo mega snel te gaan! je bent inderdaad alweer op de helft! (vermoedelijk al over de helft!) leuk hoor! @ anja eens hoor! vind ik ook ! ik begrijp klaproos volkomen want het is ook vaak confronteren als je al veel zwangeren in je omgeving hebt en dat maakt het gewoon wel moeilijk! maar het is wat je zegt! Hier zitten alle moeders die enorm gevochten hebben voor hun kindjes en een lange lijdensweg hebben moeten bewandelen! En daarom is het hier iedereen gegund! plus vind ik het dan wel weer heel bijzonder te lezen dat het bij loontje en sneeuwmees ''spontaan'' is gelukt! dat geeft mij stiekem toch weer hoop dat ik denk, tja weet je, zo kan het ook! Het is toch iets bovennatuurlijks denk ik dan! En het heeft met timing te maken! maar wij komen er allemaal ook uiteindelijk wel (hoop ik) @sneeuwmees ja vind het zoooo erg als er iets met haar is! ik hou zoveel van mijn hondje dat ik haar echt niet zou kunnen missen! klinkt gek, maar ik hou meer van haar dan wie of wat dan ook! zij is mijn eerste keuze ! dus nu ze echt zo ziek was dat ik dacht dat ik haar moest in laten slapen werd ikzelf echt helemaal gek! nachten wakker gelegen tot overgeven toe zo druk gemaakt! Niet bevordelijk voor mijn lichaam voor hopelijk een innesteling helaas maar goed gelukkig wordt er hopelijk vrijdag pas een of 2 terug gezet Bedankt voor je advies! ben benieuwd of vrijdag door gaat
@Bbibi: misschien dat het bms na de tp onder invloed van de utro nog net een zetje krijgt. Ik ken iemand die met nog dunner bms toch zwanger is geworden (de dokters snappen nog steeds niet hoe het kan, maar het is haar toch gelukt).
Hallo Ladies, Ik kom even langs..... Er is veel gaande hier, zoals altijd...... Ik mis jullie....het is heel gek, aangezien wij elkaar nog niet eens ontmoet hebben. Maar ik heb de afgelopen weken het gevoel alsof ik geen contact heb met een vrienden groep. Ik ben druk bezig om mezelf te helpen en het gaat langzaam de goede kant op. Via een vriendin bij een Shiatsu therapeute terecht gekomen en ik moet zeggen dat het echt een aanrader is. Ik heb nooit van het bestaan geweten, terwijl het erg nuttig is vooral in mijn soort situatie. Zowel mentaal als lichamelijk heb je veel aan, mits een ervaren therapeute natuurlijk. Aangezien ik er zelf veel aan heb, wilde ik het ook met jullie delen. Ik blijf lezen en leef zeker met jullie mee, maar nog geen energie om op iedereen te reageren. Dikke knuffel voor iedereen!!!! xxx
Nina: fijn dat je er weer bent meis!! Wij missen je ook!! Ik heb tijdens mijn 3de poging ook shiatzu gedaan... Voelde me er ook heel goed bij... Xx
Ja dames, het is dubbel he, die negatieve en positieve berichten door elkaar. Ik ben ook wel juist blij met de positieve berichten, dat geeft meer hoop en zie ik het zelf minder somber in, maarja ik ben ook nog niet zolang bezig met het traject. Ik kan het hier juist heel goed hebben als er iemand zwanger is, in tegenstelling tot iemand van de buitenwereld. Daar denk ik ook vaak, waarom zij wel en ik niet... Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders...
@sneeuwmees idd je hoort het vaker dus het kan zeker! plus dat ze in mijn eigen ziekenhuis mijn bmslijm heel mooi vonden! als ik niet in dd had gelopen had ik sowieso op dat moment meteen een terug plaatsing gekregen. Bij mij is het helaas wel zo zodra ik utro gebruik mijn bmslijm juist dunner wordt vorige keer ook bij de punctie was bmslijm dikker dabn met de terugplaatsing! Maarja we zullen zien! 7,2 is niet geweldig maar ook niet heel slecht dus we zien het wel! @ nina we hadden elkaar zojuist al prive gesproken maar ook vanuit hier nog even een dikke knuffel! ben zo blij te horen dat je je zo goed voelt bij die therapie! ik hoop dat we gauw weer van je verhalen mogen genieten en dat je je gauw weer de oude voelt *knuf*
@Nina: fijn weer van je te horen! Ook fijn te horen dat je baat hebt bij de therapie. Ik had er nog nooit van gehoord overigens. Hoop dat je je snel weer lekkerder in je vel voelt. Ook ik mis je hier wel, hoor! @Bbibi: ik heb juist heel dik bms en de laatste poging zelfs 16 mm (als ik dr. H goed begrepen had). Dan denk je ook dat het een lekker dik dekentje is waar een emmy toch zeker lekker in moet gaan nestelen en zoals je ziet, geeft ook dat geen garantie voor een geslaagde poging. We blijven positief denken en die 7,2 mm gaat het gewoon doen! Dan moeten die emmies zich maar lekker aan elkaar vasthouden. @Mona: fijn dat je zelf je bloeddruk zo af en toe kunt meten. En ook al een man die echo's kan maken. Je hebt het goed geregeld. Maar zou je evt. medicijnen mogen/moeten slikken als het te hoog wordt? @Elize: en... heb je je echo al gehad? @Stiertje: ik hoop dat je te druk bent met kastjes uitsoppen, zodat je even vergeten bent jezelf te melden... Ik heb vanmorgen mijn 20-wkn echo toch een weekje kunnen verplaatsen en nu op een ochtend dat ons zoontje op school zit (en mijn man geen vrij hoeft te vragen). Ik moet wel vrij vragen, maar dat vind ik van mindere zorg. Nu alleen nog een weekje langer in spanning zitten of alles goed is, maar dat komt wel goed. Ook gelijk voor morgen een afspraak gemaakt bij mijn oude bekkenfysio. Blijf snel last houden van het SI-gewricht (alsof dat 'op slot zit') en wat dan uitstraalt naar mijn bil (soort van ischiaspijn). Dus ze vond het goed dat ik even langskwam, zodat we overal vroeg genoeg bij waren.
Elize hoe was de echo? Klaproos snap je helemaal meid. Ik vond al die zwangeren ook lastig. Kon er niks aan doen maar was echt jaloers. Kon iemand je verdorie maar op een briefje geven dat het goed kwam. Als het nog twee jaar zou duren is dat niet leuk, maar als je maar wist dat het goed kwam dan zou je daar op wachten. Onzekerheid is slopend. Dikke knuffel! Bibi succes voor vrijdag.
Dank jullie wel allemaal meiden Het is niet dat ik niet wil ofzo dat er over zwangerschappen enzo gepraat word hoor,dat mag iedereen hier zoveel ie wil van mij! Als ik zwanger zou zijn,zou ik dat ook gewoon gaan doen. Het is alleen zo rot dat ik nog moet wachten en ik voel me een beetje alleen omdat er weinig mensen hier zijn die geen kinderen hebben Gelukkig is de lieve Bibi er nog en Dees natuurlijk en anderen die ik vergeten ben. Maar klets ajb gewoon verder,als ik er niet tegen kan dan druk ik me gewoon even! Dreamer,ik ben inderdaad ook heel erg jaloers. Niet eens zozeer op de mensen hier,ik weet dat die een lange weg hebben gehad maar vooral in mijn omgeving heb ik het er moeilijk mee en ik lijk zo weinig vooruit te komen door die k*tziekte. --> het grootste probleem. Blij als het 3 december is,kan ik eindelijk naar dokter P. ( en S) Dank jullie allemaal voor de knuffels en veel knuffels terug.
Oeps, sorry, hier ben ik hoor! Vandaag lekker aangeklooid. Drie wassen gedraaid, banden onderstel kinderwagen/maxicosi opgepompt (nou ja, ik, schoonvader), lakentjes/dekentje in kinderwagenbak. En zojuist uitgeprobeerd hoe de maxicosi achter in de auto moet, met de gordel. Volgens mij snap ik dat nu. En ik heb 'm meteen maar laten zitten! Tussendoor nog genoeg tijd gehad om relaxt op de bank te hangen hoor. En dan nu eens even naar het eten kijken voordat de man des huizes thuiskomt uit z'n werk ... Heb ik nou echt m'n hele to do lijstje afgewerkt??? Waaaah!