@Stiertje: gefeliciteerd met jullie mooie dochter en wat een prachtige naam. Doe rustig aan en geniet van elkaar !
Stiertje gefeliciteerd!! Mooie naam. Ben benieuwd of ze nog onderzoek hebben gedaan naar de niertjes...
Striertje, van harte gefeliciteerd meid! Ik hoop dat jullie snel opknappen van de ks, wel even spannend geweest dus, gelukkig alles goed! Lekker genieten nu! lfs
Sunshine Ik ga de komende poging doen met prednison en intralipids infuzen. Ik hoop dat dit de oplossing is. Ook krijg ik de cyclus ervoor een hystoscopie waarbij ze een beschadiging gaan maken in het bms. Heb je wel altijd mooie bevruchtingen? Jij hebt toch ook al een heel traject achter de rug. Klaproos ik vind het nogal wat bij 12 weken een mk, dan is het al een heel kindje hoor. Ik weet niet of je het verhaal van Miss76 al eens gelezen hebt? Zij had ook een miskraam en hebben mooi afscheid genomen van hun kindje. Wel heel droevig, maar mooi. Tevka hoe gaat het met je? Shadixxx en Bbibi hoe gaat het met jullie? Bbibi Pendel je ook voor andere op verzoek? Jippieee Ben jij al weer een beetje opgekrabbeld? Dreamer het schiet nu lekker op met jou. Kom je ons op de hoogte houden? Hoe voel je je ? Ego 24 oktober de hystroscopie. Sneeuwmees. Ik heb inmiddels alle uitslagen, het was hetzelfde van wat ik al had dus . . . . Ja na de hystroscopie gaan we weer beginnen met stimuleren. Dikke knuffel voor iedereen ! ! !
Ja gister op mn werk. Hahaha Ik had een uur pauze. Ben test gaan kopen en toen stiekem op de wc getest, hihihi
Gefeliciteerd!! Fijn dat ze het zo goed doet nu!! Haha ik had dat dus ook toen ik een Duitse aan de foon kreeg en kwam ook niet uit m'n woorden. (Ik kan ook geen Duits,een beetje maar,wel Engels) maar ze werd behoorlijk chagerijnig toen. Fijn dat ze je toch nog teruggebeld hebben Dees,het kindje was 10 weken dus nog steeds een miskraam maar toen het kwam was ik dus bijna 12 weken zwanger (januari 16 laatste ongi,innesteling 3 feb,miskraam 6 april) Ik heb miss haar verhaal gelezen en ook de foto gezien van het kindje. Ik heb echt spijt dat ik zelf geen foto heb gemaakt en zit telkens te googelen op foto's van echo's van een 10 weken kindje. Sneeuwmees,dank je,jouw verhaal geeft me weer moed! Bibi,dikke knuffel meis..Weet niet wie van jullie op ons FB kluppie zit maar daar heeft Bibi haar verhaal gedaan.
Jullie kennen mij hier nog niet. Ik zit ook in de MMM sinds kort en omdat ik vermoed dat ik verminderde eicelreserve heb - geen arts heeft dat hier hardop tegen mij gezegd - heb ik een tijd geleden vast een afspraak gemaakt in DD, omdat ik hier heb gelezen dat ze daar veel verder zijn in het behandelen van dit soort speciale gevallen. Enfin, ik had een afspraak op 8 oktober. Word ik van de week gebeld en mij verteld dat de afspraak niet door kan gaan! Het kan pas weer in februari, maar dan heb ik wel dr. Scholtes en niet dr. Hubert. Ik vind het toch wel shocking hoor. Vier maanden later pas weer plek! Aan de andere kant komt het mij ook niet heel slecht uit. Ik loop nu bij IVF Voorburg en daar willen ze 3 x IUI proberen. Is toch minder invasief en de kliniek staat naast mijn deur. Bovendien kan ik mijn verzekering omzetten zodat er meer vergoed wordt indien ik naar DD ga. Toch heeft deze gang van zaken bij mij geen positieve indruk achtergelaten en twijfel ik of ik met hen verder wil gaan...
@Lamaris: inderdaad niet netjes. Het kan altijd gebeuren dat door omstandigheden een afspraak niet door kan gaan, maar vind dan wel dat je met voorrang er weer tussen geplaatst moet worden. Dus ik zou toch nog een keer bellen, want er vallen ook altijd mensen tussentijds uit en ik vind dat jij dan zeker recht hebt zo'n plek op te vullen. Op zich wel verstandig om van tevoren je verzekering goed uit te zoeken (en nog over te schakelen zo nodig), want er zit veel verschil in wat verzekeringen vergoeden voor behandelingen in het buitenland en de ervaring leert dat de kosten snel kunnen oplopen (zeker als er nog allerlei aanvullende onderzoeken in DD worden gedaan). @Tevka: begint het nu door te dringen dat je echt zwanger bent? Worden de streepjes donkerder? @Loontje: Bbibi had op fb een update geschreven (onder de foto van Ddees). @Klaproos: ik had er ook altijd zoveel moeite mee (terwijl ik op school toch goed in Duits was). Voor de echo's is er altijd zo'n aardig meisje, die altijd hele gesprekken met je wil voeren. Nou, houtskool, handen en voeten en alles komt er aan te pas. Moet wel zeggen dat hoe vaker ik kwam, hoe beter mijn Duits werd. Ik zei nog tegen mijn man, straks hebben we nog geen kindje, maar spreken we wel vloeiend Duits.
Bibi, hoe is het gegaan meid? Wat is er gebeurt? Ik zit niet op het FB groepje maar lees hier dat er waarschijnlijk iets niet helemaal goed is gegaan??? Tenminste die indruk krijg ik. Knuff voor iedereen!!!!
@Bbibi: ook ik maak mij ongerust, omdat ik nog steeds geen berichtje van je heb zien staan. Ik ben ook geen lid van FB. Ik hoop in ieder geval dat het goed met jullie gaat, maar door je afwezigheid hier ben ik bang dat het niet goed met je gaat......
Stiertje, ik had het op FB al geschreven, maar ook hier nog een keer van harte gefeliciteerd met jullie mooie meisje, met haar prachtige naam! Wat lees ik hier verder weer een hoop verdrietige berichten.. Dikke knuffel voor al deze lieve meiden! Wat lief dat je aan me denkt Ik was ook afwezig vanwege onze mini-vakantie, maar het gaat inderdaad klote (en dat verandert ZP in een woord wat het veel te zacht uitdrukt, maar jullie begrijpen vast wat er moest staan). Tijdens de vakantie alleen maar leuke dingen gedaan, geen tijd gehad om na te denken. 's Avonds wel steeds het gevoel alsof ik ontzettend moest huilen, maar er kwam niets.. Ik ben ongesteld geworden en hoewel ik wist dat dat tijdens de vakantie zou gebeuren, was het ook weer zo confronterend. En nu.. Nu zijn we weer thuis. Gisteren lag er een kaartje van één of ander 'Jongeren Informatie Punt' door de deur. 'ZWANGER OF JONG MOEDER?', stond erop, met een getekende vrouw mét dikke buik ernaast. Of ik misschien zin had om met andere (aanstaande) jonge moeders te komen praten over 'de minder leuke kanten van het moederschap'. Na het zien van dat kaartje heb ik heel hard en heel veel gehuild. Alsof al het verdriet van de mislukking er nu pas uitkomt. Vorige week was ik bezig met het plannen van de vakantie en was ik in m'n hoofd alweer bezig met de volgende behandeling. Het lijkt wel alsof het nu pas echt binnenkomt. We zijn net thuis, maar ik wil zo graag weg. Ik wil hier niet zijn. Natuurlijk kun je niet vluchten voor je verdriet en natuurlijk doet het ergens anders niet minder zeer, maar ik voel me hier in huis zo ellendig. Hoe kan ik de was doen, hoe kan ik eten koken en hoe kan ik me op m'n werk concentreren, terwijl ik zo gebroken ben en maar aan één ding kan denken? Het leven gaat gewoon verder, maar zo voelt het op dit moment helemaal niet.. Ik weet dat stoppen voor mij nog láng geen optie is, maar tegelijkertijd vraag ik me ook af hoe we in hemelsnaam de kracht moeten vinden om weer door te gaan.. Waar halen we nieuwe hoop vandaan? Waar vinden we opnieuw vertrouwen? Ik riep steeds heel stoer dat we, als dokter S. volgende week inderdaad bevestigt dat het aan het zaad lag, 'gewoon' verdergaan met een donor, maar nu komt eigenlijk pas echt binnen dat de kans dat dat is hoe het gaat lopen, wel erg groot is. Geen kindje wat biologisch gezien ook van mijn vriend is. Geen kindje wat zijn ogen heeft, of zijn haarkleur. Op het ene moment vind ik dat geen probleem. Onze zoon is immers ook biologisch niet van m'n vriend, maar dat doet niets af aan hoe ze met elkaar omgaan. En hoe vaak we wel niet horen hoeveel hij toch op z'n vader lijkt.. Op andere momenten vind ik het juist verschrikkelijk om me te realiseren dat dat kindje zijn genen niet zou hebben. Dan wil ik zo graag dat we dat wonder sámen kunnen maken. Op dit moment weet ik niet goed wat ik met mezelf aanmoet. Ik zal daarom de komende tijd ook wel een stuk minder meeschrijven dan ik eerder deed. Ik zit echt enorm met mezelf in de knoop momenteel. Daar kom ik vast wel weer uit, maar ik weet momenteel nog niet hoe.. Enorm lang en ego bericht. Sorry meiden.
Zou iemand mij in een pb kunnen vertellen hoe het met bibi is? Shadixxx lieve meid. Wat ontzettend oneerlijk allemaal he.... Ik zou willen dat ik iets voor je kan doen. Dikke knuffel.
@Shadixx: fijn dat de dagen weg lekker waren, maar je neemt natuurlijk wel je verdriet mee en die is inderdaad toch op de achtergrond wel aanwezig. Snap dat die folder enorm confronterend was en misschien goed dat je hierdoor even lekker al het verdriet eruit kon gooien wat je al die tijd opgekropt had. Het is allemaal al zo zwaar en zo oneerlijk. Ik kan helaas niet meer doen dan je af en toe een digitale knuffel geven en naar je luisteren als je van je af wilt kletsen. Ik ben benieuwd wat dr. S. nog voor een opties ziet.
@Shaddixxx; In ieder geval waren de dagen weg wel leuk en ontspannend. Maar ja als je dan weer thuis bent, dan ben je weer terug in je oude leventje........... Ik ben benieuwd naar wat dr. S te zeggen heeft en ik hoop dat wat het ook is, het voor jullie goed voelt. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen tegen je. Ik vind het zo ontzettend "piep" voor jullie!!
Shaddixxx pff die wanhoop en gebrokenheid... zo voorstelbaar. Ik vond de onzekerheid altijd zo erg! Zullen we met zijn allen de beste waarzegger van de wereld inhuren? Die kan iedereen dan vertellen hoe het gaat eindigen. Lamaris het is maar goed dat het door omstandigheden niet zo heel veel uitmaakt, maar eigenlijk is het schandalig om ineens vier maanden langer te moeten wachten! Je zegt dat je twijfelt; ik weet wel dat als ik het ooit nog eens nodig heb, ik zeker niet terug naar NL ga maar zonder twijfel DD! Heb getwijfeld of ik het zou zeggen, maar bij deze dan toch maar... Morgen word ik ingeleid! Blijkbaar waren het kind en mijn lichaam er klaar voor. En aangezien ik er ook klaar mee ben en mijn gyn morgen dienst heeft wilde hij kijken of we er morgen D-Day van kunnen maken. Hoop heel erg dat het door gaat zetten kans is iig erg groot dat ik deze week de kleine man eindelijk in mijn armen kan houden!