ICSI in Dusseldorf deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door NinaD, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Elize: ik vond die tijd tussen de echo's ook zo lang. Dus als je het er voor over hebt, zou ik het zeker doen. Bij ons in de buurt zit ook een echobureau, heb me al voorgenomen dat bij enige twijfel ik hem ook bel. En een keer extra naar je ukkies kijken is nooit een straf, toch?

2. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Ik heb het er wel voor over :) denk dat ik komende week eens ga bellen voor een afspraak met 10 wk.

3. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Meiden dillema ... Ik moest cetrotide spuiten maar nu is de helft ernaast gespoten! Aangezien ik de naald er niet goed opkreeg! Dus denk dat maar de helft is ingespoten! Ik kan DD natuurlijk niet meer bereiken! Wat moet ik doen :s ??

Sneeuwmees genoten vandaag? En nog iets gekocht?

Elize helemaal niet gek! Groot gelijk! Dikke kans dat ik dat ookxzou doen hihihi lekker weer naar de 2 ukkies kijken!

4. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Elize: Ik kreeg tot 12 wk ook elke twee weken een echo bij de gyn. Echt zo fijn! Snap je gevoel helemaal hoor!!!

Bibi: geweldige score zeg!!

Pommes: ik dronk het vanaf de tp tot en met de zesde week zs.

5. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    @bbibi: als je zeker weet dat je de helft gespoten hebt nog een helft erbij spuiten?

@aklina: oh dat is wel heel fijn dat ze dat wilden! Bij ons zkh is het nu in de zomerperiode heel krap qua bezetting, dus zelfs na 4 wk was het zoeken naar een plekje...

Is met 10 wk een echo uitwendig? Ik heb niet veel buikvet ofzo, maar baarmoeder lag wel gekanteld, misschien nu al minder. Dus ben benieuwd. Wilde mijn moeder wel meenemen, maar liever niet als het inwendig is hahaha

6. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Gek ? Nee joh deed ik ook :D

Ik had hem gewoon uitwendig

7. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    @bbibi: wat een mooie ! Als je zeker weet dat de helft er naast is gegaan en je hebt genoeg, mss nog een helft spuiten !?

8. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @aklina ja we zijn ontzettend blij, maar ook voorzichtig! Ik krijg natuurlijk geen icsi maar ivf dus ben meer benieuwd naar de bevruchtingen! Vind het wel zo spannend :) en fijn hoor dat jij iedere 2 weken echo kreeg! Wat een luxe hihi

@elize en loontje dankjewel voor de tip meiden! Ik had toch maar het "spoed" nummer in DD gebeld. En zij adviseerde nog een hele spuit zodat het zeker goed was! Nu de naald goed gecontroleerd en er stevig opgedraaid ipv geduwd ( stom!!) en nu ging het perfect! Wat een stress zeg pfff! Heeeel mijn buik is dik en bebloed! Wat een rot spuit is dat zeg! Lijkt net een botte breinaald haha!

Fijne aaf meiden!

9. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Gelukkig heb je iemand kunnen bereiken Bibi!

10. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    @Aklina: ook zo fijn aan het genieten van de muziek ? ;)

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bbibi: fijn dat je dat nummer nog kon bellen. Dat is altijd stressvol als er iets niet gaat zoals zal moeten en dan die onzekerheid en twijfel. Gelukkig was jij zo doortastend door dat nummer te bellen. Ik zou daar zelf niet eens aan gedacht hebben (wist überhaupt niet dat ze zo'n nummer hadden).
    We hebben niets gekocht. Ik wilde daar wat cadeautjes/kleertjes kopen voor 2 pasgeboren baby's, maar kon niet vinden wat ik zocht. Maar die mini-kleertjes in mijn handen was wel erg verleidelijk, hoor!
    @Elize: met 10 wkn moet het zeker toch ook uitwendig lukken. Overigens lag je in mijn NL zkh overdwars langs de echoscopist en het echo-apparaat en als het dan inwendig moest, ging dat redelijk discreet. In tegenstelling tot in DD waar je met je hele hebben en houden full in the picture ligt.
    @Loontje: helaas geen muziek hier. Kun je niet wat naar me toesturen. Zit alleen en kan wel een lekker muziekje gebruiken. Ik heb die banner van jou ook eens uitgeprobeerd met mijn zoontjes verjaardag, maar dan gaat die 1-12 wel in de goede volgorde. Het is me dus een raadsel waarom die van jou terugtelt.

12. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Hi lieve meiden,

snel een vraag! Wij hadden vandaag weer een festival (we zouden deze zomer nergens heengaan maar zijn totaal onverwacht 2 keer gegaan!) en omdat er vrienden met ons meereden, besloten vriend en ik tot het einde te blijven ipv eerder naar huis gaan. Anders hadden de vrienden een taxi moeten nemen. En omdat ik vorige week van de arts in DD te horen had gekregen dat het niet uitmaakte of je de Puregon een keer later spuit, maakten we ons geen zorgen. Wat ik alleen compleet was vergeten, is dat de Cetrotide wel iedere avond op hetzelfde tijdstip gespoten moet worden :$. En dan zul je altijd zien dat het chaos is om weg te komen van het terrein, waardoor het nog veel later werd dan ik dacht. Uiteindelijk dus niet om 22.30u maar om 00.40u de Cetrotide gespoten. Hoe erg is dat denken jullie? Ik baal als een stekker, heb je een dag even alles los kunnen laten.. zit je bij thuiskomst weer helemaal in de stress :(

Ik hoop dat jullie me gerust kunnen stellen/kunnen adviseren!

Liefs, Miss

13. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Bibi, ik hoop dat je lekker bent gaan slapen. Ik kan me echt niet voorstellen dat dat zo een enorm verschil maakt. Het enige waar je echt stipt mee moet zijn is de pregnyl. Daarbij... Het is nu zo gelopen... Je kan er niks meer aan veranderen. Laat het los. Morgen weer netjes op tijd.

Loontje... Ik woon vlak bij het park en heb de hele avond alle deuren en ramen dicht moeten houden. Voor de niet purmerenders: er was een electric househerrie feest in het park. Een takkeherrie kan ik je vertellen!!! Konden niet eens lekker in de tuin zitten zo erg!!!

14. NinaD

NinaD Niet meer actief

#274 NinaD, 21 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jul 2013
    Alkina,
    Jij was ook heel vroeg op....last van jouw bekken?

Miss,
    Zoals Alkina al zegt....alleen pregnyl moet echt op tijd, de rest van de hormonen zolang eenmalig binnen 3-4 is geen probleem. Maak je geen zorgen!

Sneeuwmees,
    Wat leuk...jullie beginnen het toch nog te geloven :D
    Jouw man kon dus niet meer wachten....wat leuk dat hij zo enthousiast is!
    Binnenkort echo en dan kun je lekker los gaan met baby kleren kopen :)

Elize,
    Extra echo....zekere doen! :)
    Je bent eindelijk zwanger en niet zomaar....van een tweeling! Ik zou zeggen, doe lekker wat jouw gevoel zegt en elk echo is natuurlijk ook gewoon genieten! :)

Mona,
    Misselijkheid en overgeven is best zwaar! Ik snap wat je zegt.....ik zou al die zwangerschapskwalen ook niet erg vinden. Dames in de mmm ervaren alles heel anders.... Mocht je behoefte hebben aan klagen, wees welkom! :p Veel sterkte! Hoop dat je binnenkort meer kunt genieten van jouw zwangerschap!

Bbibi,
    Wat een goed nieuws! Nou met 13 follikles kom er wel :D Erg blij voor je!
    Ennn wat stressen gisteren, gelukkig dat je gebeld hebt!
    Spannend....over 1 wk ga je al de wachtweken in!

Loontje,
    Jij was ook vroeg op.....de kleine slaapt zeker niet uit :p

De bijwerkingen zijn gelukkig iets minder geworden....erg fijn! Ik merk van de werking nog niets, vandaag is ook pas dg 4...even afwachten!
    Gisteren zijn we spotaan naar Den Haag gegaan. Ik was nooit naar Den Haag centrum geweest. Het was erg leuk shoppen en heel gezellig. Vanochtend weer heerlijk vroeg op. Het is al zonnig....ga ik straks lekker in het zonnetje zitten.

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Aklina: vreselijk zulke muziek. Ik dacht eerst nog wat gezellig. Maar als het zo erg is dat je ramen en deuren dicht moet houden (met deze temperaturen) is dat niet prettig. De volgende keer moet de gemeente dit maar ergens op een verlaten hei doen. En ook ik schrok van het tijdstip van je berichtje. Vaker aan het nachtbraken?
    @Miss76: wat de anderen zeggen, het is gebeurd en de pregnyl is het belangrijkst. Niet meer over in zitten. Op de avond van het pregnyl spuiten krijg je alleen huisarrest van ons tot de spuit gezet is.;)
    @Nina: ja, we proberen het langzaam toch toe te laten. Gisteren lang met mijn man aan de lijn gezeten (die weer moest werken) en die gaf aan zo blij te zijn met dit nieuws en vooral ook hoe klaar hij was met die hele mmm. Hij had het nooit zo open tegen mij durven zeggen, maar vond het toch wel zwaar en het stond hem erg tegen. Hij gaat er natuurlijk in mee voor mij, maar nu het weer spontaan gebeurd is, is hij toch dolgelukkig zei hij. Dus ontroerend zo blij hij ermee is, maar aan de andere kant, mocht dit toch niet gegund zijn, dan zullen we toch weer terug de mmm in moeten en dat is dan lastiger als je nu weet hoe erg iemand dat vindt. Dus dubbel reden om flink te duimen dat het niet meer nodig mocht zijn. Jij lekker aan het shoppen geweest. Altijd lekker! Fijn dat de bijwerkingen meevallen. Vandaag lekker rustig aan doen en dan is het zo de 23e.

16. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @aklina ja zeker fijn dat er een noodnummer bestaat! Jij dus vanacht in de takkeherrie gezeten? Vervelend meid! Vooral als je al zwanger bent en moeilijk slaapt en dan nog die herrie lijkt me verschrikkelijk!
    Hopelijk kun je vandaag een beetje uitrusten?

@sneeuwmees ja was even schrikken maar blij dat dat "noodnummer" er was! Maar dus toch niet in de verleiding geweest iets te kopen? Knap hoor!! :) . En lijkt me idd ook erg ontroerend van je man.. Fijn dat hij helemaal eerlijk naar jou toe kan zijn. Ik snap dat het voor een man veeeel minder zwaar is dan voor een vrouw, maargoed ook zij lekden er onder. Voornamelijk psychisch en als ik naar mijn man kijk de pijn doet hun zeer die wij vrouwen moeten doorstaan.
    Ik weet nog datmik in januari die kijkoperatie had, en altijd riep geen IVF voor mij!! Omdat ik veelste bang was voor alle pijn die ik moest doorstaan. Hij begreep het niet... Later toen ik terug kwam uit narcose en hij me zo zag lijden zat hij helemaal wit uitgeslagen met teillende handjes bevend te wachten. Hij was zich kapot geschrokken. Het eerste wat hij zei:'schat dit was de laatste keer geen ivf voor ons dan maar adopteren ( ondanks dat hij dit nooit wilde...) Dus zo zie je ook een man lijd er inderdaad enorm onder! Echt sneu!

@miss ik zou je ook niet te druk maken! Irma hoestlandt zei idd dat het op 1 vaste tijd moest... Maar de dokter van gisteren weer niet! Die wikde dat ik de cetrotide meteen zou sputen als ik thuis was dus 2uur ofzo) uiteindelijk toj eerst gaan klussen en toen pas gespoten maar oke... En dan de volgende dag moest het 10.00 dus dan zit er enorm veel uir tussen... Dusja zal vast niets uitmaken meid! Vooral die paar uurtjes niet!

@nina weer lekker optijd uit bed?'ik ben zoooo benieuwd naar jou score vd week! Jammer dat we niet op dezelfde dag mogen komen! Hihi enne dat je niets voelt wil dus niets zeggen! Ik voelde ook niks en er zater er echt 13...ik duim voor zeker zon mooi aantal voor jou! Spannend..

@all goedemorgen!!

17. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Haha Sneeuwmees, voor de Pregnyl zit ik altijd een uur van tevoren al klaar dus daar hoef je je geen zorgen om te maken, maar met mijn warrigheid is een extra steun in de rug wel fijn ;)

Dank jullie wel meiden, voor jullie geruststellende woorden. Het gekke eraan is dat ik zelf een mega control freak en perfectionist ben dus het is niets voor mij om dingen 'verkeerd' te doen. Maar of het de hormonen zijn, of het feit dat ik een beetje van slag ben door wat er allemaal gebeurd is de laatste tijd (miskraam, mislukte 1e poging, meteen door met poging 2 dus geen tijd om op adem te komen), dat je soms al aan zoveel dingen moet denken op 1 dag (fm in nieuw ziekenhuis regelen, 3 keer bellen met DD omdat je onzeker bent over alles, langer doorspuiten dus weer met spoed hormonen bestellen en ophalen waarbij apotheek weer moeilijk doet over recept uit Duitsland, ouders die op hond komen passen, vriend uit buitenland die komt logeren, waarvoor je huis weer aan kant moet, etc.) of het feit dat je altijd maar overal alleen aan moet denken omdat vriend en ouders (die verder hartstikke betrokken zijn) nu eenmaal niet zo goed weten wat je moet doen als jijzelf.. het zal allemaal wel invloed hebben! Maar gelukkig heb ik jullie en stellen jullie me altijd weer gerust :)

@ Aklina: balen van de herrie! Ik stond op een festival in het Amsterdamse Bos dus ik was het niet ;)

@ Nina: wat fijn voor je dat de bijwerkingen wat minder worden. Niet leuk hè, als je je zo beroerd voelt en zeker niet als je ook nog moet werken! Ik kreeg pas echt last toen ik de Cetrotide ging spuiten. Sindsdien elke dag hoofdpijn en een algeheel gevoel van malaise. Baalde daarom wel dat ik langer door moet spuiten dan ik dacht, maar als mijn 5 follikels daar allemaal rijp van gaan worden, doe ik dat met liefde!!! Leuk dat je gister een gezellige dag in Den Haag hebt gehad. Is inderdaad een verrassend leuke stad!

@ Sneeuwmees: ik hoop zo voor jullie dat nadenken over opnieuw de mmm ingaan niet nodig zal zijn! Logisch dag je man nu durft te zeggen hoe erg hij het vond, maar voor jou inderdaad heftig om te horen omdat je nog bang bent dat je er ieder moment weer in moet. Maar we gaan gewoon uit van het beste hoor en dat is dat jij binnenkort een kloppend hartje ziet en over 8 maanden een blakende baby in je armen houdt! (haha, mijn autocorrect maakte van baby Babsie. Wel duidelijk met welke forumvriendin ik het meeste schrijf hè ;))

Fijne zonnige zondag (goed smeren!) en ik kom straks weer op jullie reageren. Wij blijven vandaag lekker thuis, veel te heet om in de zon te liggen! Oh, en het festival was trouwens he-le-maal te gek!!! Wat een leuke dag, met mooi weer, heerlijke muziek en lieve vrienden. Heeft me weer zoveel goed gedaan!

Liefs,

Miss

18. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

#278 Klaproos, 21 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jul 2013
    Hoi Elize,nee helemaal niets maar ik heb de ziekte van lyme gehad en dat kan altijd nog zorgen voor miskramen,vroeggeboorte en dat soort dingen dus misschien heb je gelijk. Ga het gewoon opvragen. Prachtig trouwens jullie 2 wondertjes in je banner! Geeft de medeburger weer moed ;)

BBibi,fijn dat het toch gelukt is met spuiten! Lees nu pas dat het jullie eerste IVF is (PICSI dan) Heel veel succes alvast voor de punctie!

Babs,heb jouw verhaal ook al eens gelezen,ben superblij voor je dat jullie een tweeling krijgen. Dubbel en dwars verdiend. Iedereen natuurlijk.

Aklina,he bah wat een rotherrie! Ahoewel ik wel van Hardcore hou:) Maar niet nacht's vlakbij mijn open raam!

Miss,fijn dat het bij jou ook goed is gekomen met het spuiten. Ik heb totaal geen verstand van het spul dat je spuit trouwens.

NinaD,jaaa Den Haag is heel gezellig! Mijn lief komt er vandaan dus ik weet een beetje de weg wel daar ;)

Zo ik ga even nog slapen. Doodmoe en het is loeiheet. Lang leven de ventilators!

19. Miss; Ik kan zien dat je het leuk hebt gehad, je straalt helemaal op je foto's. Geweldig om te zien! :)

Ik ben in het weekend vaak niet zo ZP-erig, dus ik kom later weer uitgebreid reageren op mooie scores, baby-shoppen en echo's! :D

20. Dreamer82

Dreamer82 Actief lid

18 jan 2013
    207
    0
    0
    Elize groot gelijk met je echo!
    Miss hopelijk ben je weer wat geruster. Ik sluit me bij de reacties van de andere dames aan.
    Bbibi fijn dat je iemand hebt gesproken, hoop dat je gerust gesteld bent.
    Mona sterkte met de kwaaltjes.

Meiden wat spannend allemaal weer hier. Ben zo benieuwd voor degene die spuiten. Zal het dit keer lukken? En alle prille zwangerschappen, hoop zo dat alles goed blijft gaan! Bestond er maar een magisch klokje waarmee we een week of tien vooruit konden, op naar zekerheid! :)
    (Als we trouwens toch aan het klokje draaien wil ik nog wel een paar weekjes verder zodat ik mijn kleine man al vast kan houden, maar dat zijn details haha)

Fijn weekend nog voor iedereen!

Deel Deze Pagina