Dat je die er ook echt wel aankomt maar dat het wel even kan duren. De IVF/ICSI factuur krijg je van Medisch Centrum Kinderwunsch. De embryoscoop van FertiGen en de cryo opslag van ReproGen
@Bbibi: voor die 4e poging is het volgend jaar voor jou, denk ik, nog wat te vroeg. Je zou kunnen kijken hoe het met fysio en alternatieve geneeswijzen zit en of dat een meerwaarde voor jou kan zijn om toch over te stappen en anders inderdaad een jaartje een pakket lager. Zeker als je het vergelijkt met jouw verzekering waar je nog van alles bij moet betalen. Ik ben op zich wel tevreden over PNO (aan de telefoon en de afhandeling van alles). @Shadixx: ik heb zelf even op hun site gekeken en kan die 200% nu ook niet meer vinden, terwijl ik er toevallig deze week ook een keer op hun site gekeken heb en het toen wel zag staan. Als ik het gevonden heb, laat ik het je weten. @Klaasje: balen dat je nog niet ongi bent. Hopelijk dan zaterdag alsnog met een kuurtje Primolut. @Tevka: hoe is het met je, meid? Nog steeds onzeker?
@Shadixx: hier zou het bij moeten staan. Je moet wel eerst een formulier voor behandeling buitenland door dr. S. in laten vullen en dat opsturen naar PNO: Geneeskundige hulp in het buitenland
@shaddixxx: moet je kijken op de PNO-site bij het volledige overzicht van de dekkingen. Het wordt genoemd: zorg in het buitenland met het doel om daar een medische behandeling te ondergaan. Voor alle aanvullende verzekeringen van PNO geldt dat ze max 2x het marktconforme NL tarief uitkeren. Maar ik zou even wachten totdat de voorwaarden voor 2014 bekend zijn. Ik had zelf in januari wel eventjes spijt dat ik niet het duurste pakket had genomen, omdat bij onze behandeling uiteindelijk maar 2 embryo's over waren op het moment van tp. Dan ben je wel snel door je behandelingen heen ... Maar gelukkig bleek ik zwanger ... @rekeningen: ik kreeg de rekening voor de ivf kort na de testdatum. Weekje of 3 na de punctie dus.
Shaddixx ja de voorwaarden en nieuwe premies duurt nog ff. Meestal eind november ja. Sneeuwmees: ik ben nog steeds onzeker. Nog 8 dagen en dan echo. Zat al te denken om gyn te bellen en te vragen of ik eerder mag komen.... Ik word gek van mezelf. Heb ook amper kwaaltjes.
@Shadixx: ik denk dat ze volgende maand allemaal met de voorwaardes gaan komen. Ben ook wel benieuwd of PNO die 4e poging nog handhaaft, want volgens mij waren ze wel wat geschrokken van de belangstelling. @Tevka: rond die periode had ik ook praktisch geen kwaaltjes, hoor. Heb vaak zitten janken omdat ik weer eens een dag helemaal niets voelde en gelijk in onzekerheid zat. En je kan altijd proberen te bellen. Wie weet mag je eerder komen, alhoewel er dan misschien nog niet zoveel te zien is en dat je misschien nog onzekerder maakt. Heb je al eens een digitale test gedaan?
@klaasje balen meid *knuf* toch vreemd zo opeens niet ongi worden... @shaddixxx wat stiertje zegt klopt! Het staat niet in cijfers macr vls tekst! Die 54 is idd het bedrag voor aanvulling MAAR er komtnog tandarts en basisverzekering bij totaal 175euro als je tandart pakket 2 kiest tot 500 vergoed... @tevka *knuf*
Sorry voor m'n geklaag meiden.... Ik kruip even onder een steen en kom volgende week terug. Ik weet dat er meiden zijn die alles over hebben voor een positieve test. Die MMM doet zo veel met je..... Bah.
@Tevka: ik begrijp je helemaal, meid. Het voelt zo ondankbaar, een positieve test te hebben en dan toch zo onzeker te zijn. Ik heb het zelf ook gehad. En dat voelt dubbel als je weet dat anderen er een moord voor over hebben eindelijk zwanger te mogen zijn en je durft en kan er zelf (nog) niet van genieten. Knuffel, meid!
Tevka logisch hoor meid! Ik snap je gevoel wel! Door alles wct we mee moeten maken en er voorover moeten hebben is het logisch dat je bvng en onzeker wordt! Niets om je over te schamen! Hier in dit opkc kunnen we alles delen dusse kom maar op met je "geklaag" hihi aftellen, bijnaaaaa je eerste echo! @sneeuwmees jij alweer bijna je 20wkn echo over een paar weekjes! Man o man wat gaat het gigantisch snel! Meiden waar blijft nu de roze golf? Shaddixxx miss zofie nina klaasje defs en ik hebben nou niet echt veel geluk gehad! Meiden strooiueens wat HCG! Wie weet helpt het!
Hcg, hcg, hcg, hcg, hcg, hcg, hcg, hcg, hcg, hcg, hcg, hcg, hcg, hcg, hcg, hcg, hcg, hcg, hcg, hcg,hcg, hcg, hcg, hcg, hcg, hcg, hcg, hcg, hcg, hcg, hcg, hcg, hcg, hcg, hcg, hcg, hcg, hcg, hcg, hcg, hcg, hcg, hcg, hcg,
Tevka, logisch meid, ik vond die eerste weken ook echt verschrikkelijk!! En nog ben ik erg onzeker en bang of het allemaal wel goed zal blijven gaan..Zal wel normaal zijn, met alles wat we ervoor hebben moeten doen om zwanger te mogen worden! Vanavond heb ik een echo ! Kwam dinsdag op het werk een bekende van me tegen en ze is verloskundige, ze vroeg me hoe het ging enzo, dus ik gezegt dat ik het zo jammer vind dat we zo weinig echo's krijgen bij de VK, en dat mijn man wel 2x een echo gemaakt heeft maar dat we hetzelf allemaal natuurlijk lastig kunnen beoordelen, en nu mag ik vanavond naar haar praktijk komen en dan mogen nog een keer naar ons wondertje kijken! Lief he! Voor iedereen een dikke knuffel meiden!! Ik hoop zo op snel meer goed nieuws hier! X
@mona bedankt voor je hcg hihi! En ahhh wat fijn dat je vanavond nog een echo krijgt! Kun je vnvnd weer even lekker gluren hihi
@Bbibi: stuur me je adres maar even en ik zal een doosje vol HCG naar je toesturen! Als dat toch eens zou kunnen en werken, dan zou ik heel wat pakketjes rondsturen. @Mona: zo, dat is nog eens goed geregeld! Fijn dat je je kleine wondertje weer mag bekijken. Zag dat je al een heel mooi buikje hebt. Ik ben gisteren voor het eerst naar zw.zwemmen geweest. Zag er een beetje tegenop, want ik ben nog maar zo kort zwanger. Maar de sfeer was goed en de oefeningen goed voor de klachten die ik had. Ook was het leuk met andere zwangeren te kletsen, omdat ik vanwege mijn leeftijd, natuurlijk weinig mensen om me heen heb die (ook) zwanger zijn. Dus al met al is het me erg meegevallen in positieve zin. Heb ook als een blok geslapen vannacht en vanmorgen was de pijn stukken minder.
Wat ontzettend fijn dat de eerste keer al zo goed geholpen heeft Sneeuwmees! Ik hoop echt dat het door het zwemmen beter blijft gaan, dan kun je misschien ook weer wat meer genieten! Mona, veel plezier vanmiddag! Ik heb net de rekening gekregen, maar het is een rekening van 'maar' 2000 euro. Het kost in DD toch 2300 euro? Of is die 300 euro voor iets anders en komt dat nog apart binnen? Of zal het komen omdat er niets bevrucht is?
@Shadixx: ik heb zelf IVF gehad en dat kostte 1800 euro. Ik dacht inderdaad ook dat ICSI 2300 kostte. Ik neem aan dat als je deze rekening hebt gehad, dat er dan niet alsnog eentje van 300 nakomt. Hoe lullig ook, dacht ik ook gelijk dat er een soort van 'korting' is, omdat er geen bevruchting heeft plaatsgevonden. Dat zou Zofie dan moeten weten, wat ze bij haar berekend hebben laatst. Misschien even pb-en via fb. En ja, zou fijn zijn als ik baat heb bij het zwemmen. Merk alleen wel dat de pijn ook af en toe wat lager is (onderaan mijn 'kont' richting kruis). Vrees dus dat ik weer last ga krijgen van schaambot-pijn en daar helpt helaas geen zwemmen tegen. Maar.... we klagen niet en blijven positief denken.
@Shadixx: ik bedacht me net dat die 300 euro voor de tp zou zijn geweest. Ze moeten dan de embryo's 'voorbereiden' voor tp, wat blijkbaar zoveel geld kost. Dat zou de enige verklaring voor het prijsverschil zijn.
Ah okay.. Nouja, het scheelt toch weer. Nu is alles gedekt door de verzekering. Hadden we liever anders gezien natuurlijk, maar nu moeten we maar blij zijn met zielig-korting