ICSI in Dusseldorf deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door NinaD, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    @Shaddixxx: heb zo met jullie te doen, ik vind het knap dat je weer aan het opkrabbelen bent uit jullie diepe dal. Hoe is je man eronder? Dikke knuffel!

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Elize: goh, meid, wat heb je een heftige dagen achter de rug. En ik maar denken dat je zo lekker van je zwangerschap aan het genieten bent en waarschijnlijk te weinig puf hebt om veel te reageren. Hopelijk helpt het dat je wat meer rust neemt. Hoe moeilijk ook, ik denk dat het inderdaad goed is dat je dan ook echt eventjes op bed of op de bank gaat liggen. En jij dus ook last van je bekken? Heb je al bekkenfysio?
    Wel harstikke fijn dat de 20 wkn echo helemaal goed was. Je bent al weer over de helft, wat gaat het snel, hè?
    Ik heb last van een spier in mijn bil en dat komt vanuit mijn heup. De banden worden rond deze tijd allemaal weker en dan moeten mijn spieren het over nemen, maar die zijn niet sterk genoeg. Daardoor gaat mijn bekkengebied 'zwabberen'. Dus nu heb ik oefeningen om die spieren te versterken en moet ik op mijn ademhaling letten. Dus bijv. opstaan bij een uitademing, zodat mijn dwarse buikspieren zich dan 'vastzetten' en daarmee ook mijn bekken wat stabieler blijft. Dat helpt wel iets, maar het is lastig bij alles te moeten nadenken.
    Ook moet ik mezelf meer in acht nemen en mijn eigen grenzen meer bepalen. Ik zal moeten accepteren dat ik niet alles meer kan wat ik eerst deed en zeker in een lager tempo.
    Dus ik zal vaker om hulp moeten vragen of dingen uit handen geven en dat zijn twee eigenschappen die ik erg moeilijk vind. Gisteren had ik een enorme berg strijkwas en dat lange staan is gewoon niet goed voor mij. Mijn moeder had al vaker aangeboden de strijkwas te geven, zodat zij het kan doen, maar was daar altijd te koppig voor. Maar gisteren toch maar gedaan. Dus voor mij is de grootste uitdaging op tijd hulp te vragen.
    @Miss: je moet je niet schuldig voelen dat je soms wat meer of soms wat minder meeschrijft. Denk dat iedereen het wel herkent als je even niet lekker in je vel zit, je even geen of minder behoefte hebt, of druk bent, dat ZP er soms even bij in schiet. Dat herkennen we allemaal en neemt niemand je kwalijk. Dus voel het alsjeblieft niet als een druk van dat het moet, hoor! En snap dat het dubbel voelt dat je altijd heel gezond geleefd hebt en nu een beetje aan het zondigen bent, dat je je kansen daarmee verkleind. Maar meid, als het echt zo zwart wit zou zijn, dan zouden drugsverslaafden en alcoholisten toch ook geen kinderen krijgen. Of mensen in Afrika die sterk ondervoed zijn. Dus laat het los. Genieten en lekker in je vel zitten is ook net zo belangrijk!
    @Aklina: ja, het is niet leuk dat het allemaal zo moet en dan te bedenken dat ik een vrouwelijke baas heb (die zelf kinderen heeft). Iedereen op ons werk (ook allemaal vrouwen) kunnen hun tijd helemaal zelf indelen naar hun kinderen, thuiswerken als hun kind ziek is, en altijd op tijd op het schoolplein staan. In mijn functie kan dat niet, want ik zit daar alleen en moet altijd bereikbaar zijn. Mag alleen 'vrij' als mijn collega er is, maar die is er alleen op maandag en dinsdag. Dus met andere woorden. Mijn kind mag alleen op maandag of dinsdag ziek worden en ook alle afspraken wil ze dat ik op die dagen plan (alsof je dat altijd in de hand hebt). Dus dat wil ik toch nog een keer bespreekbaar maken omdat ik dat heel oneerlijk vindt. Zeker als al je andere collega's wel die vrijheid kunnen nemen.
    @Shadixx: jij had binnenkort toch weer een afspraak met dr. S. Is dat een echte afspraak of een belafspraak? Ik vroeg me nog af of het bij een volgende poging niet mogelijk zijn om een deel van je eitjes in te vriezen en de bevruchting op een paar te proberen. Nu had je zo'n mooie opbrengst, maar was je ook ineens alles kwijt. Maar neem aan dat dr. S. daar zelf ook ideeën over heeft. Dat gevoel van door willen gaan, dat herkende ik ook wel. Dat stilstaan maakte me depressiever dan het doorgaan, omdat je dan weer iets had om je op te richten en 'naar uit te kijken'.

3. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Dames,ik reageer even niet op iedereen want ik zit hier een potje te janken. Dokter Pfeiffer is bij Dusseldorf weg kreeg ik net te horen toen ik belde :(:( Ik zit al een HALF jaar naar die afspraak toe te leven omdat ik hoopte dat hij verstand heeft van Lyme. Dokter Scholtse begrijpt dat niet. Nou ik denk eerlijk gezegd dat ik mijn kinderwens beter kan opgeven. Ik zal wel de IVF behandelingen ondergaan die Scholte waarschijnlijk zal doen maar de kans dat ik ooit van mijn lyme afkom is hiermee dus pleitte. Tenzij het vanzelf misschien nog wat geneest. Ik ben altijd sterk geweest maar nu heb ik echt zoiets van ik kan beter van een brug springen. (Wat ik niet doe natuurlijk.)

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Klaproos: jemig, dat zal zeker even een klap geweest zijn. Maar neem aan dat er toch een vervanger voor hem moet gaan komen? Hebben ze daar niets over gezegd? Kan toch niet zo zijn dat ze zo maar allemaal mensen aan hun lot overlaten, toch? Hij heeft zoveel patiënten en zijn werk is zo belangrijk in combi met de behandelingen van dr. S.

5. Klaproos

Hoi Sneeuwmees,ze had het wel over een dokter met de naam H aan het begin maar weet zijn naam verder even niet meer ;) Ik hoop dat hij ook verstand heeft van dat soort dingen. Ik ga er maar vanuit want ik weet niet of Bibi ook bij Pfeiffer liep maar zij zal ook wel iemand hebben die verstand heeft van een overactief afweersysteem lijkt me. Straks maar weer even bellen voor een vervanger. Overigens is het niet echt netjes vind ik om dit zo aan de telefoon te vertellen terwijl ik in december een afspraak heb. Maar misschien volgt er nog een brief ofzo.

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Klaproos: als hij weggaat zal er een andere immunoloog voor hem in de plaats moeten komen en je mag er van overtuigd zijn dat die er ook verstand van heeft, hoor. Snap dat het even schakelen is, maar dat gaat vast helemaal goedkomen. Het was wel zo netjes geweest als je er niet op zo'n manier achter gekomen was, maar wie weet is het wel vrij plotseling gegaan en hebben ze de mensen die op korte termijn een afspraak hadden alleen maar ingelicht. En de rest zo van, daar komen ze dan t.z.t. zelf wel achter. Ik heb van kinds af aan een huisarts gehad. Het was verder een goede arts, maar wel eentje die soms te snel een diagnose stelde en eentje die nooit verder door wilde verwijzen. Omdat je niet beter wist, voelde het vertrouwd. Toen hij met pensioen ging, kreeg ik een andere huisarts. Dat was in het begin best even spannend, maar deze arts luistert zo goed, stuurt je makkelijk door als ze twijfelt en neemt de tijd voor je. Een hele verademing (achteraf) vergeleken met mijn oude huisarts. Dus, wil er mee zeggen, dat een andere arts niet per definitie hoeft te betekenen dat het slechter is. Wie weet is deze wel veel kundiger. Dus blijf vertrouwen houden!

7. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Sorry meiden even geen tijd om op iedereen te reageren, maar lees een hoop niet leuke berichten. Wil iedereen daarom even een hele dikke knuffel geven !

8. Dolfijntje01

Dolfijntje01 Actief lid

28 jan 2013
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Open Forum Lees bericht

Je kan nog steeds gewoon volgende week nog een afspraak krijgen bij dr P als je dat graag wilt, zie link hierboven.

9. Tauret

Tauret Actief lid

19 sep 2011
    231
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik wilde ook al even inbreken mbt het bericht van Pf.
    Pf werkte voorheen samen met de kinderwenskliniek, maar was wel zelfstandige. Dus iedereen (ook als je niet in de kinderwenskliniek van S liep) kon daar terecht. Ik zelf liep in Gent gecombineerd met Pf.
    Op het forum van Freya staan de mailgegevens van Pf. Je kan hem gewoon mailen (in duits of engels) en dan zal hij je vast en zeker snel terugmailen. (althans dat is mijn ervaring).
    Hij werkt veel samen met een lab Labor Krone. Aldaar kan er waarschijnlijk ook bloedonderzoek plaats vinden.
    Succes!

-----breekt weer uit ---------

(ik less overigens af en toe mee omdat ik vroeger ook ooit in DD heb gelopen)

10. Klaproos

#2950 Klaproos, 14 okt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 okt 2013
    Oh geweldig Dolfijntje,dank voor de info! Tauret,jij ook bedankt!

Sneeuwmees,je hebt gelijk. Ik zit nu ook even in tweestrijd of ik naar de arts in Dusseldorf zal gaan of naar dr Pfeiffer. In Dusseldorf zelf is wel prettiger ivm reistijd. --> oh duh hij zit gewoon in DD zelf. Hmmm. Ik heb Pfeiffer gemailt en ik kijk wel of hij antwoord,anders ga ik gewoon in december naar Scholte en kijk wat die zegt.

11. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier sluit ik me bij aan!

Ik heb het echt vreselijk druk, en helaas geen tijd om op iedereen te reageren. Maar ik leef echt wel met iedereen mee, en ik hoop dat die roze golf EINDELIJK eens wil gaan komen!
    Dikke knuffel voor iedereen!!

12. Klaproos

#2952 Klaproos, 14 okt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 okt 2013
    Hier ook een dikke knuffel voor iedereen!!

Ook rotnieuws hier. Alternatieve medicijnen die ik heb gebruikt om van de lyme af te komen activeren je immuunsysteem en veroorzaken herxheimer reacties bij lyme. Dat schijnt ook de bedoelling zijn geweest want als het immuunsysteem geactiveerd is word de borelia bacterie afgebroken en dat is nu nog steeds het geval. Waarschijnlijk heeft mijn lichaam dus ook mijn kindje vermoord :(. Word er niet goed van. Dr P zag die alternatieve medicatie zelfs als een soort drugs. :$ Mijn god wat heeft die ortomoleculair arts me toch aangedaan??? De kans dat mijn lichaam een embryo accepteert is bijzonder klein. Ik kan bij dr Pfeiffer terecht gelukkig en laat de boel nu onderzoeken. Ik hoop dat het de centen waard is en hij er iets aan kan doen me zwanger te krijgen! Als ik die lyme niet had was ik zeker vruchtbaar geweest. Helaas heeft lief ook niet een hele goede kwaliteit zaad dus het zal toch op IVF uitdraaien. Ik ben verdrietig maar hoop dat Pfeiffer me kan helpen. Morgen bel ik hem. Oh ja hij had het ook over die T cellen,dat heb ik hier vaker gehoord maar wat betekend het precies?

13. Tevka

Tevka Niet meer actief

Oh jee wat een hoop verdrietig nieuws van verschillende meiden.
    Ik wil heel graag iedereen een hele dikke knuffel geven en hopelijk vinden jullie snel kracht om verder te gaan.

14. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Meiden ik hou het even kort! Heb vakantie en zit in verhuis!

Elize beterschap
    Mona fijn dat alles goed was met uk
    Tevka aftellen tot vrijdag
    Klaasje hoe was het in dd?
    Miss hele dikke knuffel lieverd! Voel je vooral niet verplicht! Iedereen weet hoe je je voelt! En jij bent zoooo onwijs druk, dus logisch neem je tijd! Wij zijn er voor je! X
    @shaddixxx hoe is het met jou?
    @nina knuffel
    @dees bij jou al meer bekend?
    @sneeuwmees hoop gezeur dus met je baas *zucht* hopelijk gauw een oplossing
    @loontje en anja knuf terug
    @aklina een maand alweer pffff het gaat zooooo snel!

En NU!!!!!!!!!!

Klaproos WTF? Is Dr P pleitte? Huhhhh ik had hem vorige week gemaild aar geen reactie ( zoals gewoonlijk!) maar ik wist niet dat ij weg was! Hoe associaal zonder even te laten weten! Ik heb 1200 euro naa hem weggebracht en is nu opeens vertrokken?? Lekker dan, waar is hij naartoe verhuisd? En is hij voor zichzelf begonnen? En hoe kan ik hem bereiken? Ben helemaal in schock! Echt belachelijk! In dat geval stap ik na ICSI 1 over op gent! Ik kwam alleen in dd vanwegen dr P! Niet voor de rest... Pffff

15. Net het telefoontje van dokter S. gehad.. Wat we eigenlijk al wisten, is nu bevestigd. Als je zelfs na een TESE eindigt met geen enkele bevruchting, moet je wel concluderen dat er echt een groot probleem is. Mijn eicellen waren perfect, dus daar heeft het niet aan gelegen. Ik heb nog gevraagd waarom de rest van de rietjes met zaad niet zijn ontdooid, omdat daar misschien iets beters in zat, maar blijkbaar kunnen ze daar geen onderscheid in maken. De ICSI is gedaan met beweeglijke zaadcellen en tussen een beweeglijke zaadcel uit het ene rietje en een beweeglijke zaadcel uit het andere rietje zit geen verschil. Het was sowieso te weinig voor IMSI, dus meer konden ze er simpelweg niet van maken.

Hij adviseerde om het ook niet nog een keer te proberen op deze manier, maar om verder te gaan met een donor. Dat wisten we natuurlijk al, de afspraak met ReproGen staat al gepland, maar als een dokter het je zegt, is het toch wel weer een klap in je gezicht.. Einde verhaal. Nooit een kindje wat we samen gemaakt hebben.. :(

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Klaproos: wat een rotnieuws inderdaad! Hopelijk gaat DD of waar dr. P dan ook uithangt je meer duidelijkheid geven. Je moet jezelf niets verwijten. Je dacht bij iemand te zijn die er verstand van had en je ging helpen. Dikke knuffel, meid!
    @Shadixx: ook jij al een klap in je gezicht had. Ondanks dat je het weet en verwachtte kan ik me voorstellen dat het hard aankwam. Mag je ook niet met een paar eitjes die laatste rietjes 'opmaken'. Gewoon voor jullie zelf als een soort verwerking. Anders blijf je je misschien maar afvragen of er misschien niet toch een goed zaadje tussen zat in die andere rietjes? Werken ze in DD wel met donorzaad? Ik dacht nl. dat op hun website stond dat ze alleen stellen behandelden (waar ik ervan uit ging dat dat ook betekende alleen met de zaad en eitjes van het stel zelf). Jij ook een dikke knuffel! Hoe is je vriend eronder?

17. Ja, het is kut natuurlijk.. Weer zo'n dag waarop je niet zo goed weet wat je met jezelf aanmoet. Allebei een beetje verslagen, ondanks dat het al wel duidelijk was..

Düsseldorf is juist erg goed als je gebruik maakt van een donor.. ReproGen regelt alles. Wij hebben de 30e dus een gesprek met dokter S. en een vrouw van ReproGen. Zij is de 'matcher' en zoekt dan iemand die het meest lijkt op mijn vriend, ook qua karakter. Wij hoeven (naast het laten opstellen van een notariële verklaring waarin we verklaren dat W. ook echt de vader zal zijn en de verantwoordelijkheden van het kindje op zich neemt, als dat geboren mag worden) verder helemaal niets te doen. ReproGen regelt alles verder zelf met de kliniek.

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Shadixx: wat fijn dat er zo'n goede samenwerking is met DD en dat er veel geregeld wordt. Dat is wel eens anders bij jullie, want jij moet normaal overal zelf achteraan. Snap dat het een enorme klap en omschakelen voor jullie zal zijn. Maar als ik zie hoe je vriend met jouw zoontje omgaat (alsof het zijn eigen vlees en bloed is en zelfs opmerkingen krijgt dat je zoontje op hem lijkt), weet ik zeker dat het met een volgend kindje helemaal goed gaat komen. Al snap ik dat het jullie het liever anders hadden willen hebben.

19. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    *** breekt ff in ***

Shadixxx, hele dikke knuffel! Dit is een keiharde klap in je gezicht :(.
    Ik weet als geen ander hoe je je voelt.
    Hele dikke knuffel en sterke met het verwerken hiervan.
    Oh en meis, al kun je het nu niet voorstellen (dat kon ik destijds ook niet) er komen betere tijden aan. Ik lees dat jullie verder gaan met een donor.
    Wij ook, en hoe ongelukkig ik toen was...hoe enorm gelukkig ik nu ben!

Alle andere dames, sterkte! Lees vaak nog mee hier!

*** breekt uit ***

20. @Sneeuwmees; Dat is inderdaad heel fijn! Alles zelf regelen op dit gebied is zó hectisch. Nu wordt dat allemaal gedaan en hoef je je zelf alleen maar bezig te houden met al het andere wat het traject meebrengt.

@Zonnestraal; Je bent een lieverd! Jij bent één van de meiden waar ik zoveel aan heb gehad de afgelopen weken. Jullie hebben precies hetzelfde meegemaakt en als ik jouw banner dan zie, geeft dat zoveel moed! Zie trouwens dat je een cryo teruggeplaatst hebt gekregen! Ik duim weer mee!

Deel Deze Pagina