ICSI in Dusseldorf deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door NinaD, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Hoi allemaal, na een tijdje hier niet te zijn geweest, eindelijk weer een reactie van mij.
    Hier eindelijk even tijd genomen om een bericht te sturen. Het is er lang niet van gekomen vanwege plotseling ontslag (faillissement) en de onrust die hiermee gepaard ging. Niet dat ik nu al echt rustig ben. Het besef en gemis komt nu echt. Vind het zo jammer dat mijn geweldig leuke baan er niet meer is. Maar we moeten verder....
    Net als met het zwanger willen worden. Over 8 dagen eindelijk weer naar DD. Dan hopelijk echt het behandelplan bepalen. Het is dan 2,5 maand na de curettage. Van mij mag er nu echt weer wat gaan gebeuren hoor. 11 oktober eindelijk ongesteld geworden voor het eerst na de curettage (2 maanden). Pffff... lang genoeg geduurd. Heb wel m'n eisprong gevonden, 2 weken ervoor. Dus we hebben wel een poging gewaagd (helaas dus niet gelukt). Nu gisteravond weer een positieve ovulatietest. Laten we het hopen. Laten we hopen dat IVF niet nodig is. Maar ik ben er wel een beetje bang voor dat we het traject wel in moeten. Maar dan doen we dat.
    Op 19 september heeft dr.S. me gebeld waaruit bleek dat ik echt DHEA moest gaan slikken, omdat mijn bijnier-waardes erg laag waren (3,2). Hier ben ik dan ook mee begonnen op 24 september. Hopelijk heeft het effect.
    Vorige week woensdag heb ik een hystroscopie gehad en hier is gelukkig niets uitgekomen. Geen verklevingen, poliepen etc. Dus dat kan een zwangerschap niet in de weg staan. Nu wel af en toe sliertjes bloed bij het afvegen. Kent iemand dit? Is dit normaal?

Dat was weer even mijn verhaal van de laatste maand. Een heftig maandje v.w.b. werk. Minder bezig geweest met zwanger worden. Nu ons daar weer op richten.....

Heb helaas niet alles terug kunnen lezen. Het is ook zoveel wat jullie schrijven :) Ik geef bij deze iedereen een knuffel en hopelijk snel allemaal roze.

2. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    @allereerst Stiertje: gefeliciteerd met jullie dochter. Heel veel geluk met elkaar. Wel spannend v.w.b. haar niertjes. Succes daarmee.
    @Tevka: gefeliciteerd met je zwangerschap. En ook nog 2 kleine hummeltjes in je buik. Wat heerlijk. Geniet ervan.
    @Klaproos: heel veel succes met je intake in DD.
    @Ddees: succes met de hystroscopie morgen.
    @Sneeuwmees: wat fijn dat je een pretecho hebt gehad en alles er goed uitzag. Altijd een fijne bevestiging :)
    @Monatoetje: dus dat heb je gehad, de 20-weken echo. Fijn! Alles goed. Nu kan het aftellen beginnen ;)
    @Tassie: ze vertelde mij dat ik 31/10 de uitgangsecho krijg en ik word rond 8 november ongesteld. Dat was geen punt zeiden ze me. Dus dat zal voor jou dan ook niet zo zijn.
    @Klaasje: kom maar uit dat dalletje ;) Fijn voor je. Over 10 dagen de tp. Nog eventjes…
    @Mikka: succes in DD morgen!
    @Lets: kan hard aankomen hè als je hoort dat een ander zwanger is. Ooit komt dit moment voor jou! Heb vertrouwen.
    En voor diegene die ik vergeten ben; sorry, ik heb geprobeerd zoveel mogelijk terug te lezen.

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ploon: wat heftig en naar dat je je geliefde baan kwijt bent. Zal zeker niet makkelijk geweest zijn (en nog). Logisch dat de kinderwens dan even op een iets lager pitje staat. Gelukkig binnenkort wel weer naar DD. Hopelijk geeft bezig zijn met een behandeling je weer wat positieve energie om je op te richten. Veel succes met het vinden van een nieuwe baan (hoe zijn de kansen in jouw sector om een andere baan te vinden?) en natuurlijk veel succes bij alles wat komen gaat in DD!
    @Klaasje: jij dus ook weer bezig met een tp. Het leek zo lang dat je pas 2 november de tp zou hebben (dat leek zo lang), maar schrik net dat het al bijna eind oktober is. Jullie huisje is helemaal klaar, toch? Dus een mooie tijd om de kamertjes te gaan 'vullen'. We duimen voor een plakker!

4. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik vond het ook lang duren hoor Sneeuwmees :D. Vrijwillig een ronde overgeslagen, toen was het afwerkingsstress van de verbouwing + verhuizing en prompt duurde die cyclus gewoon 2 weken te lang! Ik was niet echt te genieten toen...
    Er is nu meer rust, ik neem ook fors meer rust en verder is het aan het lot...

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Klaasje: ja, iedere vorm van vertraging of even stil staan (door wat voor een reden dan ook) geeft een onvoldaan gevoel. Al is het soms niet anders, je wilt gewoon verder. Je hebt nu wel je verbouwing klaar en kunt je nu helemaal richten op de behandeling en de rust nemen na de tp. Krijg je er 2 teruggeplaatst?

6. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Hoi meiden ,

Hier ook even kort berichtje van mij! Vorige week vakantie gehad maar had het zooo mega druk dat ik alle dagen smorgens smiddags savonds volgepland had dus nog niet uitgerust eerlijk gezegd! Nu bezig met de beneden verdieping! die lijkt toch opeens sneller te gaan (ook minder werk) dus we hopen dat ht over een week of 8 klaar is beneden :)
    Dan eindelijk rust en heerlijk genieten van ons mooie huis!
    Verder maandag eindelijk na een week wachten ongi geworden.. ik was er toch weer heel erg kapot van merk ik ... pfff gelukkig kan ik meteen door en hoeven we niet stil te staan want dat deed me de vorige keer niet echt goed!

Ploon wat vervelend van je baan :( lijkt me idd schrikken, ben je nu opzoek naar iets anders?

Tassie wat sneeuwmees zegt klopt ik heb ook geregeld veel eerder uitgangsecho gehad! Deze keer is het weer anders want krijg ik hem dag 5 van mijn cyclus, heel vreemd! dus zal vast goed komen, ze proberen zich wel aan je cyclus aan te passen hoor :)

klaasje voor jou gaat het eindelijk weer beginnen, ik hoop net als sneeuwmees dat je je nieuwe kamertjes inderdaad mag gaan vullen! zou perfect getimed zijn, zo! we lopen een beetje gelijk (ik loop achter jou aan!) dus we gaan er samen voor! hopelijk overleven beide blastos de ontdooiing en kun je er gewoon 2 terug laten plaatsen! zou mooi zijn :) ik duim!

sneeuwmees jij dus weer naar je ukkie kunnen kijken? wat heerlijk dat je hem of haar al dagelijks voelt! toch weer een stukje geruststelling lijkt me!

dees voor jou morgen de hysteroscopie? wat spannend zeg! ik denk aan je! laat je weten hoe het ging?

mikka voor jou is het nu dan ook echt begonnen, spannend hoor! wanneer heb je punctie? (sorry niet uitgebreid terug gelezen)

lets jij gaat dus ook binnenkort beginnen? en je al goed aan het voorbereiden hoor ik al wel!

Loontje en anja: zwaai meiden

stietje ook naar jou zwaai ik had op fb al gereageerd op je berichtje! maar ook hier sterkte!

mona fijn dat je 20 weken echo goed was! fijn hoor :)

de rest van de dames zwaai vanuit mijn kant! ik hou me nog even afzijdig, merk dat me dat goed bevalt nu met de drukte en ik weer wat depri ben, even wat minder zp! maar ik denk wel an jullie!

Liefs x Bbibi

7. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Jongens ik krijg een hystroscopie onder narcose, waarom dat onder narcose is weet ik niet als sneeuwmees dit zonder had.

Mikka
    Ik hoop toch dat we dan wel al weer op huis aan zijn, maar je weer maar nooit zal opletten.

Lets Nooit fijn als iemand uit je directe omgeving is. Ik had pas gehoord dat mijn collega vader werd, op dat moment was hij met vakantie dus kon ik even aan het idee wennen. Toen hij terug was werd er helemaal niet over gesproken tot dat ik een keer even alleen met hem was. Toen vertelde hij wel dat hij niet wist hoe hij er met mij over moest praten. Dat vond ik toch wel lief. Dus . . . het is ook moeilijk voor de andere kant naar jou toe. Sterkte met het verwerken.

Tassie dat is helemaal op tijd hoor. Die paar dagen maken ook niet uit.

Klaasje inderdaad het gaat weer een beetje beginnen zo. Jij ook alweer bezig voor een cryo.

Sneeuwmees
    Fijn dat jij hier zo trouw blijf mee schrijven.

Ploon hoe heb jij de hystroscopie ervaren? Ik moet morgen.

8. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Sterkte morgen Dees! Fijn dat je onder narcose gaat. Hopelijk daarna ook niet al teveel last. x

9. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @Ddees: sterkte morgen !

10. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Succes en sterkte morgen Ddees!!!
    X

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ddees: heel veel succes morgen! Voor de hysteroscopie moest ik van tevoren diclofenac innemen (als ik het me goed herinner) en een antibiotica-pil, omdat ik CAT-positief blijk te zijn. Bij dat onderzoek laten ze water in je baarmoeder lopen en bekijken ze dat met een echo helemaal van binnen. Ik kon zelf ook meekijken. Erg apart om te zien. Ze vroegen een paar keer of het ging, maar ik moet zeggen dat ik niet echt iets voelde. Ook daarna niet. Terwijl ik normaal best kleinzerig ben. Dus laten we hopen dat het voor jou ook zo meevalt. Bij ons in NL doen ze de puncties ook zonder narcose. Dus blijkbaar verwachten ze in NL dat vrouwen gewoon bikkels moeten zijn die dat wel aan moeten kunnen en zijn ze in DD zo lief om ons voor alles een roesje te geven. Ik hoop dat het er allemaal goed uitziet, zodat je gelijk door kan naar de apotheek voor je recepten en dan snel weer verder!! Ik zal aan je denken!
    @Bbibi: lekker dat jullie nu met de benedenverdieping bezig kunnen gaan. Over 8 wkn dus het hele droompaleis klaar en bewoonbaar? Knuffel voor je depri gevoel. Het is ook zo'n roller coaster. Soms wil je zo snel mogelijk ongesteld worden om verder te kunnen, en aan de andere kant is het toch weer confronterend als die rode duivels zich iedere keer weer aandienen. Hopelijk kun je snel Klaasje gezelschap gaan houden.
    @Mikka: succes morgen! Ben benieuwd of je Ddees nog gaat ontmoeten morgen! Hopelijk ligt er al een mooi aantal follikels klaar.

12. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Ddees; bij mij was de hystroscopie wel een beetje pijnlijk, maar goed te doen. Ik had een Ibuprofen voor die tijd genomen. Hadden me er niet over voorgelicht. Heb het uit mezelf gedaan. In NL doen ze de hystroscopie alleen onder narcose als ze verwachten dat er iets zit wat ze dan direct weg kunnen halen. Misschien dat DD het daarom gewoon standaard doet.
    Maak je er maar niet te druk om, hoor. Het stelt niet zoveel voor. Maar uiteraard wel heel veel succes!

Hier vandaag gebeld door DD om een afspraak te maken voor de uitgangsecho en voor het bloedprikken voor de DHEA. Maar ik heb al een afspraak... Ohw... Maar ik heb dan nog niet 6 weken DHEA geslikt (5w+2d). Maar ze had geen andere plek voor een afspraak. Maar eigenlijk kon de afspraak die ik al had staan ook niet, omdat dr.S. vanaf 1500 uur geen afspraken meer wilde (en ik stond om 1630 uur). Toch maar laten staan zei ze. Maar toen ik zei dat het dan maar 5w+2d na het beginnen van de DHEA was, kreeg ik toch een andere datum (5 nov om 15.45 uur). Maar morgen belt ze me terug welke van de twee het gaat worden.
    En ze vond het ook wel prettig dat de afspraak dichterbij dag 1 van de nieuwe cyclus zou zitten (rond 7-8 november).

Deze maand dus nog zelf proberen (beter gezegd vandaag en/of morgen ;)). Zouden jullie Utrogestan gebruiken deze cyclus? Al heb ik geen hormonen gespoten. Heb ik wel gedaan bij de zwangerschap van onze dochter en toen ging het goed. Hebben jullie het elke cyclus gebruikt???

13. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    TEvka, hebben jullie eigenlijk ook nog iets ingevroren of hadden alleen deze 2 de embryoscoop overleeft?

Geen zin/tijd om uitgebreid te reageren, maar spuiten gaat tot nu toe goed. Zometeen maar weer eentje erbij! Heb het gevoel dat er wel iets groeit want mijn buik lijkt een beetje gevoelig. (of dat wil ik). Geen idee..... Ben benieuwd morgen.
    Nog geen datum voor punctie bekend, eerst morgen maar eens afwachten. Verwacht zelf zo rond maandag/dinsdag.

Zwaai zwaai.....

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ploon: ik heb wel eens in mijn eigen cyclus utrogestan gebruikt, maar mijn hele cyclus raakte ervan van slag. Ik had tegen mijn NOD wat spotting en wilde eens proberen of dat met utrogestan weg zou blijven. Maar ik vloeide langer door na mijn menstruatie en alles schoof dan een week op. De dokter vermoedde dat het kwam omdat ik van mezelf vrij dik bms heb en door de utrogestan nog eens versterkt, dus dan moet er een hoop extra opgeruimd worden. Dus ik heb het daarna niet meer gebruikt. Maar als jij er goede ervaringen mee hebt, waarom niet? Heb je een korte lf?
    @Mikka: veel succes morgen! Goed te horen dat de buik al gevoelig begint te worden. Ben benieuwd wat er morgen te zien is.

15. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thanx dames voor alle lieve reacties.
    Ploon, wat balen van je baan! T is niks met de banen in deze tijd..pff..
    Mikka, succes morgen!
    En voor de rest, ik kan het niet helemaal bij houden dus sorry als ik iemand vergeten ben, maar een dikke knuffel en zwaai zwaai

Hier ook weer ongesteld..blijft confronterend, aan de ene kant een nette tijd voor mij na 37 dagen met mijn pcos, het duurt normaal veel langer, dus er werkt nog wel iets zullen we maar zeggen...

16. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Nee mijn cyclus is altijd vrij netjes rond de 28 dagen met een lf van 13-15 dagen. En mijn baarmoederslijmvlies is altijd te dun. Vandaar dat ik het misschien toch weer wil gaan gebruiken. Het stelde de vorige maand m'n menstruatie wel even uit, maar niet langer dan een dag of 2.

17. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ploon: bij een te dun bms zou het kunnen inderdaad. Mijn lf was altijd goed genoeg en mijn bms dik genoeg. Ik dacht dat de spotting vanaf dag 11-12 tot aan mijn NOD misschien wel een oorzaak kon zijn van een uitblijvende zwangerschap (ja, je bedenkt van alles). Dus toen heb ik het een keer gebruikt, met als gevolg dat gelijk alles van slag was. Voor mij was het dus niet verstandig dat in mijn eigen cyclus te gebruiken. Wie weet toch nog een spontane escape voor jullie zo aan de vooravond van de mmm! Zou mooi zijn.
    @Lets: fijn dat de cyclus in ieder geval redelijk netjes was, al blijft het gewoon vreselijk als je steeds weer ongesteld wordt. Hopelijk ben je er, met behulp van DD, straks ook 9 maanden van verlost.

18. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Eerder komen voor bloedprikken had geen zin, waarsch dit jaar toch nog niet aan de slag laatste punctie die ze deden was half december...zou heel net net kunnen maar aangezien ik van mijn cyclus niks op aan kan niks over te zeggen. Dus nog langer wachten... Aaarggh.. Iemand nog een goede zorgverzekering voor dd, kan nu wel switchen voor januari...

19. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames, heeft een van jullie toevallig ervaring in de combinatie Menopur en Puregon?
    Ik ga nu m'n allerlaatste ICSI poging doen in Gent en ga 300 Menopur spuiten. Heb bij de arts geopperd om een combi te doen met Puregon, maar daar zag hij de meerwaarde niet van. Heb daar echter wel wat positieve verhalen over gehoord.

Misschien iemand hier die die combi heeft gedaan? Zo ja, hoeveel heb je dan gespoten en hoe zag je schema er uit?
    Alvast bedankt!!

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mariska: ik kan je helaas niet helpen. Ik heb bij een poging Puregon gebruikt en bij de laatste poging Menopur, maar niet de combi ervan. Volgens mij zijn er wel meiden hier die dat wel hebben gehad. Met welk doel denk jij dat de combi Puregon en Menopur beter voor jou zou werken? Meer follikels of betere follikels? Ik heb wel eens begrepen dat het niet alleen om welke hormonen je gebruikt gaat, maar vooral ook welke 'platlegger'. In NL schrijven ze meestal decapeptyl voor, wat funest is als je wat moeilijker te stimuleren bent. In DD gebruiken ze neusspray (Suprefact). Misschien dat je daar ook eens naar kan informeren (voor het geval je dat al niet gebruikt).

Deel Deze Pagina