ICSI in Dusseldorf deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door NinaD, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tevka: ben zelf maar een paar dagen heel misselijk geweest en dan is het inderdaad niet makkelijk als er nog een kind rondloopt. Ik merkte dat ik tijdens die dagen ook wat makkelijker was als hij iets deed wat (normaal) niet zou mogen. Gewoon omdat ik zo beroerd was dat ik me er niet druk om wilde maken.
    Inderdaad even aanzien, anders wat vragen. Accupunctuur schijnt ook te kunnen helpen.
    @Loontje: lekker zo'n rommeldagje, hè? Heb laatst ook alle kasten uitgemest en mijn zoontjes kleding gelijk uitgezocht. Onvoorstelbaar hoe snel ze overal uitgroeien. Ik hoop maar dat ik weer een jongetje mag krijgen. Dat is wel zo makkelijk gezien de enorme hoeveelheid jongenskleertjes die ik nu heb. Maar ja, dat hebben we niet voor het zeggen (en wij laten ons verrassen, dus op de dag van de geboorte weet ik pas meer ;)).
    @Stiertje: sterkte met de storm. Ligt je dak er net mooi op, krijg je weer een storm die er weer pannen afblaast. Hopelijk blijft het hierbij.

2. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey dames,
    Vervelend als je steeds misselijk bent...hopelijk wordt het snel beter!
    Mikka, hou ons op de hoogte hoe alles gaat, ik leer ook van je vragen en hopelijk kan ik na 19nov ook snel zeggen dat ik de punctie heb...al zal ik wel net te laat zijn dit jaar, 16dec doen ze de laatste ivm vakantie....balen, want ik zou anders wel ergens in die tijd moeten denk ik of niet? En de eerste week van jan, doen ze ook nog niks...

3. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    Zo daar zijn we weer, net laatste spuitje menopur erin. Morgennacht nog de pregnyl en dan op naar donderdag!!!
    Op zich hadden we best een mooie echo, links zit eigenlijk nog niks, 1 kleine follikel van ongeveer 10 mm dus die gaat denk ik niet meer mee doen. Rechts zaten er toch wel een stuk of 6/7 zei dokter S.
    Wij dachten zelf iets van 4 en dat zou al helemaal top zijn, maar hoop natuurlijk dat het er 6/7 zijn die mee kunnen voor de punctie!! Dat hebben we nog nooit gehad dus waren erg blij met de uitslag. Nu maar duimen dat ze niet voortijdig gaan springen.... 1 was 20 mm dus die is donderdag zo rond de 26 en dat is in mijn situatie toch wel erg groot.... We wachten het maar af;).

Kregen ontzettend veel info mee, vooral voor na de punctie en wat te doen als er bevruchting is opgetreden.
    1. Wel/geen embryoscoop?? Heel lastig, stel dat er 4 mooie bevruchtingen zouden optreden, wat is dan het verstandigste om te doen? Embryoscoop is toch een afvalrace en stel dat er niks overblijft??

2. 1 of 2 terugplaatsen? Op dit moment zouden we zeggen dat als ze niet de scoop ingaan we er 2 terug zouden plaatsen, liefst met AH en als ze wel de scoop in zouden gaan en er 2 overleven dan denk ik dat we kiezen voor 1.

3. AH of niet?? Assistente vertelde dat ze dat eigenlijk pas doen vanaf 37 maar waarom? Heb ik eigenlijk niet gevraagd. Ik zou er wel voor zijn om bij een embryo van 2 dagen wel AH te gebruiken.

4. Ik heb donderdag de punctie en dan eventueel zaterdag al een tp, is dit normaal al na 2 dagen?? In Nijmegen hanteerde ze 3 dagen dat ik weet, en de dag van de punctie al beginnen met utro. Nu pas op vrijdag beginnen met utro.

5. Weten jullie of er standaard imsi wordt toegepast? We hebben dit tijdens intake wel al gehad maar nu vragen we ons af of ze dit nu ook voor de icsi toepassen.

Kortom, best veel vragen, jullie een tip???

@tevka, hebben jullie ook nog iets in de vriezer?
    Jullie hadden 8 bevruchte eicellen toch? Hoeveel zijn er uiteindelijk de scoop ingegaan en uitgekomen?
    Vind het lastig kiezen bij 4 goede eicellen / bevruchtingen wat te doen, scoop is toch een soort van afvalrace dus waarom dan niet 2 terugplaatsen en 2 invriezen? Of heb je met de scoop weer meer kans? :(:(:(.....

maar goed, proberen niet op de zaken vooruit te lopen, eerst donderdag maar eens wat eicellen zien te krijgen en dan natuurlijk nog de bevruchting. We zijn er zeker nog niet!!!

Grx

4. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Mikka, wat een drukte aan beslissingen allemaal zo voor je punctie. Ben je door DD wel genoeg voorgelicht? Of misschien van de spanning slecht onthouden?

Cryo's maken is geen doel op zich, daar gaat men alleen voor als de kwantiteit en de kwaliteit naar is. Persoonlijk zou ik daar niet te veel op hopen, het is al zoveel wat je te wachten staat: hoeveel eicellen, hoeveel bevrucht. Vervolgens of ze wel delen, niet fragmenteren. Dat is al een hele rit.

Embryoscoop is meestal vanaf 5 bevruchtingen, en het is vaak een afvalrace maar dat hoeft niet. Zo had ik 4 uit 4 over na 5/6 dagen embryoscoop.

AH zou ik altijd voor gaan zonder scope. Dat is nu 1 van de technieken waarom men voor het buitenland kiest.

Heel veel succes met de laatste spuiten!

5. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    Moet eerlijk zeggen dat we niet super goed zijn ingelicht in DD en ik zelf veel via deze site en via internet heb opgepikt. Anders zou ik echt niet exact weten wat het allemaal inhoud.
    Ik reken ook niet op cryo's, dat zou te mooi zijn. Zijn allang blij als het tot een terugplaatsing kan komen.
    Denk dat we dan sowieso wel kiezen voor AH ja, dat zou een toegevoegde waarde kunnen zijn.

Vanmorgen vertelde de assistente ons dat scoop vanaf minimaal 3 bevruchte eicellen wordt toegepast. Zie aan jou onderschrift dat jij 2 blasto's hebt laten terug plaatsen maar helaas negatief? Zal ook wel heftig zijn geweest zeg.... pppffff..... Nu begint voor ons ook het spannendste gedeelte. Hoe komen jullie die weken door?

Grx

6. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ehm mijn laatste zin was wat vaag. Mocht de embryoscoop niet gaan zou ik AH pakken. Embryoscoop geeft wel meer kans op zwangerschap, daar zijn veel statistieken over te vinden, vooral Amerikaanse / Engelse sites met veel info.

Ik moest ook de dag na punctie beginnen met utro trouwens.

7. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    ps, hoe komt het eigenlijk dat jij 2 blasto's en 2 cryo's hebt?

8. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ja mijn eerste blasto's zijn niet blijven zitten. As zaterdag heb ik ook terugplaatsing van de blasto's die ingevroren zijn. Is wel heel anders en rustgevend zonder al het spuiten vooraf.

Misschien tot zaterdag!

9. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik typ langs je heen ;). Wij hadden 8 eicellen, 6 bevruchtingen. 2 zijn er meteen op dag 2 ingevroren omdat de andere 4 er goed uitzagen.

Die 4 zijn de scope in gegaan. Alle 4 dus dag 5 blasto stadium gered . 2 terug geplaatst en de andere 2 als blasto's ingevroren. Die worden nu als eerste gebruikt...

10. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Mikka ff kort
    1 inderdaad embryoscoop is afvalrace. Maar ze zeggen datals ze de scoop niet overleven zouden ze het in de bm ook nier doen.
    2 1 of 2 dat is je eigen keuze
    3 ah van af 37 omdat des te ouder je bent de schil van het ei taaier wordt
    4 ja dat kan , maar ze werken niet op zondag in dd dus of na 2 of na 4 dagen
    5 weet niet zo goed wat imsi is, maar voor de punctie moet je nog wat formulieren invullen en kan je het nog zeggen

Heb je nog gevraagd of ze echt niet kunnen springen?

Succes met je punctie

11. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @Mikka: 6 of 7 follikels is prachtig. Met al je vragen kan ik je helaas niet helpen. Ik zou zelf voor de embryoscope kiezen, heb daar een goed gevoel bij.

@Sneeuwmees: een jongen voor de hoeveelheid kleding was wel makkelijk geweest ;), maar al dat roze inslaan is ook leuk. Ik hoop dat het een beetje wil verkopen.

@ego: vandaag ga ik het officieel bekend maken op het werk. Heb bij de Hema mini tompoucen met foto besteld. Nu hopen dat de regen en storm gaat liggen, want ik moet er lopend heen.

12. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    @Klaasje: spannende zaterdag weer een tp ! Ik ga heel hard voor je duimen.

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mikka: sorry, was gisterenavond even niet zo lekker, dus even geen puf om te reageren :). Hierbij alsnog een poging. Ik zou voor de embryoscope gaan en er twee terug laten plaatsen, als die mogelijkheid er is. Ik had 5 eitjes, 4 bevruchtingen en die zijn alle 4 de embryoscope ingegaan. Op dag 5 waren er nog 2 over en die heb ik teruggeplaatst gekregen. Als je, net als ik, wat ouder bent, is alle vormen van hulp voor een embryootje om in te kunnen nestelen meegenomen. Mocht de embryoscope niet lukken dan zou ik zeker voor AH gaan. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Want als je er twee laat terugplaatsen, dan is de kans op een zwangerschap aanzienlijk groter, maar is ook de kans op een tweeling aanwezig en dat moeten jullie ook maar aankunnen/willen.
    Over IMSI, PICSI e.d. kan ik je helaas niet helpen, omdat het zaad van mijn man goed was en het bij ons niet aan de orde was. Jammer dat je zo slecht bent voorgelicht van tevoren. Dr. S. gaf bij ons vanaf het begin al wel duidelijk aan dat hij ons adviseerde zeker voor de embryoscope te gaan, dus bij de punctie was het voor ons alleen maar vastleggen van wat we van tevoren besproken hadden. Kun je niet nog even met DD bellen vandaag dat je daar graag nog wat advies van Dr. S. in wil hebben?
    Ik ben zelf even kwijt van de utro. Ik dacht dat ik een dag na de punctie ermee moest beginnen. Volgens mij is in DD de tp op dezelfde dag als In Nijmegen, toch? Donderdag punctie, vrijdag telefoontje over bevruchtingen en dan zaterdag tp? Zo ging het bij ons ook in Nijmegen (als ik het me goed herinner).
    Nou, meid, laat alles even bezinken. Vraag ons gerust als je hulp nodig hebt en trek ook gerust aan de bel in DD.
    @Loontje: wat spannend dat je het vandaag op je werk gaat vertellen. Leuk zijn die tompouces, hè? Ik heb er toen ook aan gedacht, maar ben voor de taart gegaan, omdat er iemand met een allergie op ons werk was. Hebben ze het op het werk nog niet door? Je hebt al zo'n buikje? Niet te missen dat je hartstikke zwanger bent. Nou, meid, heeeel veel succes vandaag! Ben benieuwd naar de reacties.
    @Klaasje: voor jou gaat de tijd ook al weer snel. En dan weer een spannende tijd van de wachtweken! Deze keer moet het gewoon goedkomen!
    @Ddees: al ongesteld geworden en weer begonnen?

14. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    @Sneeuwmees: Ik hoop dat die tompouces leuk zijn, heb ze eigenlijk nog nooit in het echt gezien. Een taart is ook heel leuk, dat heb ik vorig jaar gedaan en wilde niet hetzelfde doen. Ik houd mijn buik in op het werk en geen idee of het mensen al opgevallen is. Ze weten ons verleden en persoonlijk zou ik dan zelf niet snel aan iemand vragen of je zwanger bent, dat kan natuurlijk hard aankomen. Nou moet ik toe geven dat ondertussen ook al bijna iedereen het weet hoor ;)

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Loontje: toen ik het vertelde op het werk, kreeg ik ook vaak de reactie dat ze het eigenlijk niet meer durfden te vragen hoe het ermee stond. Een collega had tegen een andere collega gezegd dat ik er zo stralend uit zag, dus die had het op die manier al door. Ik was ook behoorlijk aangekomen, maar omdat ik van mezelf al fors gebouwd ben, durft niemand de link met zwanger zijn te leggen.
    Ben heel benieuwd naar de tompouces. Ik heb ze nooit gehad, maar op de website zagen ze er erg leuk uit. Heb je de foto van fb erop laten zetten?

16. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    Toch wel fijn dat mensen er rekening mee houden. Al zullen er altijd mensen zijn die het wel durven te zeggen natuurlijk.
    Nee ik heb een echo foto erop gezet, die foto van fb was ook een leuk idee geweest, maar toen ik ze bestelde was die foto nog niet klaar :).
    Ik zal straks een foto in m'n album zetten.

17. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mikka: Spannend meis!! Ik heb ook de embryoscoop gehad en dat heeft bij mij goed uitgepakt, dus ik zou daar voor kiezen.. Embryoscoop is vanaf 3 bevruchtingen is mij verteld..
    Succes!!

Loontje: Veel plezier met het vertellen!!

Ego: Gisteren controle gehad! Eerst weer bloeddruk bij assistente gemeten, was 147/85, daarna weer door verloskundige en toen handmatig was ie 140/65! Vind het maar raar dat die automatische meter veel hoger aangeeft bij mij.. Kindje groeit goed! Baarmoeder zit al 1 vinger boven mijn navel! Met luisteren v het hartje zag de verloskundige mijn buik bewegen! Heb een klein druktemakertje in mijn buik haha! Heb nu over 3 w weer controle met 24wk en dan weer bij 27w omdat ik dan voor mijn bloedgroep moet laten prikken..

Xx

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Loontje: ben benieuwd naar de foto straks!
    @Mona: vreemd dat er zo'n verschil zit in bloeddrukmeters. Hoe verklaren ze dit zelf? Fijn dat alles weer goed was. Als mijn man met de angelsound luistert, krijgt hij ook af en toe even een por tegen de angelsound aan.

19. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    @Mona: Ik heb door de automatische ook een hogere bloeddruk, mijn internist gebruikt hem liever ook niet. Fijn om te lezen dat alles goed gaat met jou en met jullie kleine wondertje.

@Foto: ik zal hem ff uploaden, ze smaken in ieder geval heerlijk.

20. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    DD-Meisjes:
    Aklina - ICSI 3 - cryo cyclus
    A1981
    Bbibi- ICSI/PICSI 1 - 1e kindje
    Ddees70 - ICSI 6 - 1e kindje
    Dreamer82 - ICSI 2
    Elize84 - ICSI 3 - 1e kindje
    Klaasje - IVF 1
    Lets- wachtend op intake,eerste kindje
    klaproos - wachtend eerste intake 3 dec eerste kindje
    Loontje85: ICSI 1 - 2e kindje (spontaan zwanger)
    Maartje84
    Mikka - ICSI 2
    Miss76 - ICSI 2 - 1e kindje
    Monatoetje84 - ICSI 4 - 1e kindje
    NinaD - ICSI 3
    Ploon - behandelplan nog onbekend - 2e kindje
    Shaddixxx - ICSI 3 - 2e kindje
    Sneeuwmees - na 3 x IVF (spontaan zwanger) - 2e kindje
    Stiertje73 - eerste IVF (hiervoor 1x ICSI gehad) - 1e kindje
    Tassie74 - IVF - 1e kindje
    Tevka -ICSI 2 - 2e kindje
    Zofie - ICSI

Agenda:

Oktober:
    30: Shaddixxx - Afspraak ReproGen

November:
    13: Tassie- Uitgangsecho
    13: Mees: 20 wkn echo
    14: Loontje85 - Controle gyn
    18: Monatoetje - Controle vk

December:
    9: Monatoetje - Controle vk
    9: Loontje85 - 20 weken GUO

ZWANGER en uitgerekend op:
    15-10: Desire vd beek
    16-10: Yj81
    06-11: Kitty17
    20-11: Djuuzie
    28-02: Elize84 (tweeling)
    10-03: Monatoetje84
    24-03: Mees
    30-04: Loontje85

Geboren:
    20-12-2012 Meisje - Fireangel (met 39w3d, 3e icsi-imsi poging, 4e tp)
    21-12-2012 Meisje i.sa - Juffie26 (met 37en3d, 1e icsi poging)
    22-12-2012 Jongen T.ygo - Loontje85 (met 37w3d, 3e icsi-cryo tp)
    07-02-2013 Meisje & Jongen M.ila & L.uka - Anjav (met 37w5d, 3e icsi-poging)
    13-02-2013 Meisje N.ina - Kippetjuh
    17-09-2013 2 jongetjes Jes.per & Flo.ris - Aklina (met 35w4d, 3e icsi-cryo tp)
    03-10-2013 Meisje F.aya S.ifra - Stiertje
    07-10-2013 jongen H.ugo - dreamer82

Deel Deze Pagina