@1 of 2 terugplaatsen: ik zou ook gewoon even het advies van dr. Scholtes vragen. Hij heeft daar vaak ook wel een mening over, en die is natuurlijk wel gebaseerd op jarenlange ervaring. Bij ons zijn er 2 tegelijk teruggeplaatst. Dat gaf mij aan de ene kant een goed gevoel (bij tp van verse embryo's heb je nu eenmaal de grootste kans op zwangerschap), maar ik vond het ook wel eng: er waren maar 2 embryo's, dus dat was meteen de hele 2e poging. Dan gaat het wel snel ...
DD-Meisjes: Aklina - ICSI 3 - cryo cyclus A1981 Bbibi- ICSI/PICSI 1 - 1e kindje Ddees70 - ICSI 6 - 1e kindje Dreamer82 - ICSI 2 Elize84 - ICSI 3 - 1e kindje Klaasje - IVF 1 Lets- wachtend op intake,eerste kindje klaproos - wachtend eerste intake 3 dec eerste kindje Loontje85: ICSI 1 - 2e kindje (spontaan zwanger) Maartje84 Mikka - ICSI 2 Miss76 - ICSI 2 - 1e kindje Monatoetje84 - ICSI 4 - 1e kindje NinaD - ICSI 3 Ploon - behandelplan nog onbekend - 2e kindje Shaddixxx - ICSI 3 - 2e kindje Sneeuwmees - na 3 x IVF (spontaan zwanger) - 2e kindje Stiertje73 - eerste IVF (hiervoor 1x ICSI gehad) - 1e kindje Tassie74 - IVF - 1e kindje Tevka -ICSI 2 - 2e kindje Zofie - ICSI Agenda: Oktober: 30: Shaddixxx - Afspraak ReproGen ? : Ddees70 - Beginnen November: 13: Tassie- Uitgangsecho 13: Mees: 20 wkn echo 14: Loontje85 - Controle gyn 18: Monatoetje - Controle vk December: 9: Monatoetje - Controle vk 9: Loontje85 - 20 weken GUO ZWANGER en uitgerekend op: 06-11: Kitty17 20-11: Djuuzie 28-02: Elize84 (tweeling) 10-03: Monatoetje84 24-03: Mees 30-04: Loontje85 Geboren: 20-12-2012 Meisje - Fireangel (met 39w3d, 3e icsi-imsi poging, 4e tp) 21-12-2012 Meisje i.sa - Juffie26 (met 37en3d, 1e icsi poging) 22-12-2012 Jongen T.ygo - Loontje85 (met 37w3d, 3e icsi-cryo tp) 07-02-2013 Meisje & Jongen M.ila & L.uka - Anjav (met 37w5d, 3e icsi-poging) 13-02-2013 Meisje N.ina - Kippetjuh 17-09-2013 2 jongetjes Jes.per & Flo.ris - Aklina (met 35w4d, 3e icsi-cryo tp) 03-10-2013 Meisje F.aya S.ifra - Stiertje 07-10-2013 Jongen H.ugo - dreamer82 23-10-2013 Jongen L.ucas - Yj81
DD-Meisjes: Aklina - ICSI 3 - cryo cyclus A1981 Bbibi- ICSI/PICSI 1 - 1e kindje Ddees70 - ICSI 6 - 1e kindje Dreamer82 - ICSI 2 Elize84 - ICSI 3 - 1e kindje Klaasje - IVF 1 Lets- wachtend op intake,eerste kindje klaproos - wachtend eerste intake 3 dec eerste kindje Loontje85: ICSI 1 - 2e kindje (spontaan zwanger) Maartje84 Mikka - ICSI 2 Miss76 - ICSI 2 - 1e kindje Monatoetje84 - ICSI 4 - 1e kindje NinaD - ICSI 3 Ploon - behandelplan nog onbekend - 2e kindje Shaddixxx - ICSI 3 - 2e kindje Sneeuwmees - na 3 x IVF (spontaan zwanger) - 2e kindje Stiertje73 - eerste IVF (hiervoor 1x ICSI gehad) - 1e kindje Tassie74 - IVF - 1e kindje Tevka -ICSI 2 - 2e kindje (zwanger) Zofie - ICSI Agenda: Oktober: 30: Shaddixxx - Afspraak ReproGen ? : Ddees70 - Beginnen November: 12: tevka - controle gyn 13: Tassie- Uitgangsecho 13: Mees: 20 wkn echo 14: Loontje85 - Controle gyn 18: Monatoetje - Controle vk December: 9: Monatoetje - Controle vk 9: Loontje85 - 20 weken GUO ZWANGER en uitgerekend op: 06-11: Kitty17 20-11: Djuuzie 28-02: Elize84 (tweeling) 10-03: Monatoetje84 24-03: Mees 30-04: Loontje85 10-06: tevka (tweeling) Geboren: 20-12-2012 Meisje - Fireangel (met 39w3d, 3e icsi-imsi poging, 4e tp) 21-12-2012 Meisje i.sa - Juffie26 (met 37en3d, 1e icsi poging) 22-12-2012 Jongen T.ygo - Loontje85 (met 37w3d, 3e icsi-cryo tp) 07-02-2013 Meisje & Jongen M.ila & L.uka - Anjav (met 37w5d, 3e icsi-poging) 13-02-2013 Meisje N.ina - Kippetjuh 17-09-2013 2 jongetjes Jes.per & Flo.ris - Aklina (met 35w4d, 3e icsi-cryo tp) 03-10-2013 Meisje F.aya S.ifra - Stiertje 07-10-2013 Jongen H.ugo - dreamer82 23-10-2013 Jongen L.ucas - Yj81
Kregen ontzettend veel info mee, vooral voor na de punctie en wat te doen als er bevruchting is opgetreden. 1. Wel/geen embryoscoop?? Heel lastig, stel dat er 4 mooie bevruchtingen zouden optreden, wat is dan het verstandigste om te doen? Embryoscoop is toch een afvalrace en stel dat er niks overblijft?? Ik zou toch voor embryoscope gaan. En ik denk dat Dr.S dat ook zal adviseren. Anders vragen wat hij vindt. 2. 1 of 2 terugplaatsen? Op dit moment zouden we zeggen dat als ze niet de scoop ingaan we er 2 terug zouden plaatsen, liefst met AH en als ze wel de scoop in zouden gaan en er 2 overleven dan denk ik dat we kiezen voor 1. Dat is echt een keuze die jullie zelf moeten maken...dat kan niemand anders. 3. AH of niet?? Assistente vertelde dat ze dat eigenlijk pas doen vanaf 37 maar waarom? Heb ik eigenlijk niet gevraagd. Ik zou er wel voor zijn om bij een embryo van 2 dagen wel AH te gebruiken. Als je geen embryoscope heb zou ik zeker voor AH gaan! 4. Ik heb donderdag de punctie en dan eventueel zaterdag al een tp, is dit normaal al na 2 dagen?? In Nijmegen hanteerde ze 3 dagen dat ik weet, en de dag van de punctie al beginnen met utro. Nu pas op vrijdag beginnen met utro. Dat is omdat ze op zondag niet werken. 5. Weten jullie of er standaard imsi wordt toegepast? We hebben dit tijdens intake wel al gehad maar nu vragen we ons af of ze dit nu ook voor de icsi toepassen. Hier heb ik geen ervaring mee, sorry. Kortom, best veel vragen, jullie een tip??? @tevka, hebben jullie ook nog iets in de vriezer? Jullie hadden 8 bevruchte eicellen toch? Hoeveel zijn er uiteindelijk de scoop ingegaan en uitgekomen? Vind het lastig kiezen bij 4 goede eicellen / bevruchtingen wat te doen, scoop is toch een soort van afvalrace dus waarom dan niet 2 terugplaatsen en 2 invriezen? Of heb je met de scoop weer meer kans? ..... Wij hebben nog 2 bevruchte eitjes in de vriezer.
meiden ik heb giga veel terug moeten lezen dus heb er maar even een beetje doorheen gescrollt... Want ben nog steeds erg druk op werk verbouwing en ritjes duitsland! Helaas... ze hadden geen tijd ingepland voor gesprek maar allen voor echo... ik zo hallo, ik kom speciaal hier naartoe voor een gesprek! echo kan ik ook in nederland! Dat zoe ik dus echt NOOIT meer! vorige keer ook al voor uitgangsecho naar DD dat ga ik dus mooi niet meer doen! Zon lange rit voor zon korte tijd! heb wel snel wat vragen afgevuurt maar helaas weinig duidelijk antwoord! kwalitweit was echt verschrikkelijk! hij zei ik had er personlijk wss niet voor gekozen ze terug te laten plaatsen (uhhhhhh oke... lekker dan..) maar aan de andere kant zegt de kwaliteit niet altjid iets zei hij... dusja ik had echt niets aan de antwoorden! Toen ik vropeg waar het aan lag kon hij ook geen antwoord geven en adviseerde hij alleen maar weer embryoscoop.... tja maar daarmee is het ook niet duidelijk als het nie goed gaat aan wie het ligt... Dus heb er allemaal niet echt een goed gevoel bij eerlijk gezegd! @sneeuwmees jij weer onzeker dus over je zwangerschap! hadden we niet afgesproken dat jij echt ging genieten ? hihihi... nee hoor begrijp het wel! het blijft toch weer spannend he! @dees jij dus je Hysteroscopie weer overleefd gelukkig? Niets kunnen vinden wat een zwangerschap tegen houd dus? Hopelijk dat bij jou de infuzen gewoon hun werk gaan doen! Wordt ik nou ook automatisch overgeplaatst naar die nieuwe immuunoloog dat jij weet? @mona wat vreemd dat je bloeddruk opeens zoveel kan schelen...? @loontje wauwwwww wat een geweldig nieuws zeg!!!!! een meisje en nog gezond ook! wauw geweldig! waarvoor hadden jullie die test laten doen? @tevka beterschap @mikka succes met de punctie donderdag! \ @klaasje bij jou zag er gelukkig weer alles goed uit dus? bijna weer je tp! spannend hoor! hopelijk krijg je er 2 terug geplaatst meid! @ aklina bij jou en de kids dus ook alles goed gelukkig? @ stiertje met jou meisje ook alles goed? @klaproos en @tassie voor jullie echt aftellen en dan gaan jullie ook met ivf in DD beginnen! spannend hoor dames! @shaddixxx vroeg me ook af hoe het met jou was? @miss en nina! mis jullie dames! x @ all *zwaai sorry als ik dames vergeet* xx
@Bbibi: oh, vreselijk. Bij mij presteerde hij het ook een keer. Komt hij zijn holletje uit, even snel de echo doen en wilde binnen 1 min. weer zijn holletje induiken. Heb hem toen ook bijna 'aangerand' met mijn vragen. En was daar ook boos over als mensen zoveel moeite doen helemaal daarheen te rijden dat daar best iets meer door hem bij stilgestaan mag worden. Ik heb ooit eens bijna een uur in de wachtkamer zitten wachten omdat hij met een of andere 'oude bekende' gezellig zat thee te leuten. Toen was ik aan de beurt en was het even vlug afraffelen en stond ik met 10 min. weer buiten. :x Zeker in jullie situatie dat er toch echt wel even iets te bespreken is, had hij daar toch (hoe dan ook) even meer tijd voor vrij moeten maken. Heb je in je vragenvuur nog duidelijk kunnen krijgen of het toeval was dat deze twee toevallig slecht waren en of dat ook wat zegt over de kwaliteit van de anderen? Of is het dus weer afwachten? Ben je nu wel weer min of meer begonnen met de voorbereidingen voor een tp? Nou, meid, succes met de verbouwing en met het heen en weer gerace naar DD. Jullie nieuwe auto komt zo wel aardig aan zijn kilometers!
Argh das echt irri als je vragen uit de dokters moet trekken..en dat je er dan speciaal naar toe gaat... Dat had ik nederland bij de gynaecoloog. Ik krijg een duitse arts, dus ben benieuwd hoe die is..wat ik al her en der gelezen heb is wel positief. Nog drie weken en dan weet ik meer!
Bibi wat frustrerend! Kan me voorstellen dat je enorm baalt..... Dikke knuffel meid. Lets welke arts ga je?
Oh Bbibi vervelend. Je kan altijd nog bellen en vragen om een telefonisch consult en dan je vragen een dag van te voren mailen. Weet niet zeker of alle patiënten automatisch overgaan, maar dat weten de assistentes vast wel. Lets het komt nu snel dichterbij voor jullie Ego: nog een paar dagen tot mijn menstruatie. Erg lastig altijd te bepalen. Ik temperatuur wel, maar ik ook wel eens een lage temperatuur en geen bloed of een hoge temperatuur en wel bloed. Vaak is dit laatste nog niet mijn menstruatie.
Ddees, voor jou ook wel heel dichtbij. Heel veel succes! Ik krijg dokter H, ziet er lief uit op de foto vd website iig
Bedankt allemaal voor de reacties!!! Ben er nog niet uit hoor, maar de meeste reacties zijn wel positief over de scoop. Ik weet het echt niet. Ik zelf zou zeggen we plaatsen er altijd 2 terug (ALS WE ZOVER KOMEN) maar mijn vriend twijfelt en we moeten het er wel samen over eens zijn. Ik zou een tweeling ook super leuk vinden. Zitten natuurlijk ook wel weer risico's aan en dat houdt ons dan weer een beetje tegen. Twijfel twijfel twijfel...... Maar goed, misschien hoeven we wel helemaal niks te beslissen, eerst maar eens zien hoe de punctie donderdag verloopt en wat het resultaat is. Zo spannend. Ik mag vannacht de pregnyl zetten om 00.30. Normaliter wordt die gezet zo'n 35 uur van te voren, ik mag hem nu 33 uur van te voren zetten omdat ik dus heb aangegeven dat ze bij mij al eens voor de punctie zijn gesprongen dus dat heeft dr S wel opgepikt. Bij ons was hij ook vrij snel hoor, herken het verhaal wel. Komt zijn spreekkamer uit, snel een echo en weer terug. Heeft hij bij jullie tijdens de echo alle follikels gemeten? Volgens mij bij mij niet en daarom heb ik een beetje twijfels over het aantal. Had de indruk dat hij er een paar heeft gemeten en de rest heeft "gegokt" qua afmeting. Hebben jullie tips / adviseren waar we op moeten letten voor/tijdens/na de punctie en de daarop volgende dagen?? Hoor ze graag. Weer bedankt allemaal!!!!
@Ddees: altijd lastig dat wachten op het 'startsein' en dat je niet weet wanneer dat gaat zijn. @Lets: dr. H. is net zo aardig als dat ze er op de foto uitziet. Erg sympathiek en hartelijk!
@Mikka: ik heb me ook wel eens afgevraagd hoe hij zo snel follikels kon meten. Ik denk dat hij veel met het oog van de meester doet (en op ervaring). In mijn NL zkh werden ze echt in omvang opgemeten, maar ik had bij hem ook wel eens het idee dat hij wat gokte. Hoe dan ook, het is wel een goede gokker dan, want hij had ze goed ingeschat qua grootte. Laat alles maar rustig op je inwerken en beslis per stap wat voor jullie het beste voelt. Overleg met je man nog eens alle voors en tegens van evt. een tweeling (dan ben je er ook al uit of je er 2 laat tp). Afhankelijk van het aantal bevruchtingen kun je beslissen of de embryoscope een optie is, of AH. Zo kom je stapje voor stapje steeds verder.
Thnx Sneeuwmees voor je berichtjes!!! We moeten inderdaad stap voor stap denken en dan beslissen hoe/wat. Eerst maar eens donderdag afwachten Of er eicellen worden gevonden, en dan OF er een bevruchting optreedt. Daarna weer verder denken. Ga morgen voor de zekerheid nog ff met DD bellen om er zeker van te zijn dat we ook nog wel advies krijgen van dr S. @loontje, hoe waren de reacties op je werk??
@Shaddixxx: succes vandaag ! @Mikka: jij alvast succes met de punctie. Wat fijn dat hij rekening heeft gehouden met de pregnyl. De reacties op m'n werk waren erg leuk !
Shadixx succes vandaag, En mikka, voordat ik het vergeet vast heel veel succes met de punctie.. @sneeuwmees, fijn om te horen dat ik een lieve en sympathieke dokter krijg...
@Loontje: wat leuk dat je leuke reacties hebt gekregen. Je hebt dan ook wel heel mooi nieuws om te vertellen. Ook wel lekker dat je je mooie bolle buikje vanaf nu niet meer hoeft te verstoppen. @Mikka: goed dat je even belt voor advies. Na de punctie komt dr. S. (als hij de punctie doet) ook nog even bij je kijken op de uitslaapkamer. Hij weet dan ook de kwaliteit van het zaad (en de hoeveelheid eitjes). Wie weet kun je hem dan ook nog even wat vragen voor bijv. IMSI, al heb je daar niet heel veel privacy. Veel succes morgen! @Shadixx: heel veel succes vandaag! Moet je hiervoor ook weer naar DD?
Shadixx: Succes vandaag!! Mikka: Bij mij meette hij ze ook niet allemaal! Had het idee dat hij alleen de grootste deed en de rest wat gokte... Bij mij was hij bij de punctie erg verbaasd, hij had gedacht er rond de 12 te verkrijgen maar ik had er 17 :-D!! Alvast veel succes morgen... Bibbbi: Wat verschrikkelijk dat hij niet de tijd voor jullie nam zeg! Bij ons was het ook altijd heel vlugjes allemaal, nou had ik ook niet veel vragenof behoefte om te kletsen maaar in jullie situatie vind ik echt dat ze best wel wat meer tijd mogen uitrekken zeg! Xx
Lets: Ik heb bij mij 1ste echo met 6wk dr H gehad! Super lieve vrouw!! Loontje: Super dat ze op je werk leuk reageerde! Hadden ze het verwacht?? X